Pagina 112 van 119 EersteEerste ... 1262102110111112113114 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.111 tot 1.120 van 1181

Discussie: Weerwolven Discussie Topic

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ik zou de lynch verlengen als er plots anders wordt gestemd.
    De vraag is alleen, van wanneer (hoeveel minuten/uren voor de deadline?) geldt dit en hoelang duurt de verlenging?
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Ik vind het zelf niet zo'n probleem, de lynch wijzigen op het eind is een "wapen" van de wolven. Het is aan de burgers om hier slim mee om te gaan.

Wel vind ik dat je als spelleider het liefst binnen 24 uur een update moet geven, want het potje van boon is gewoon asociaal traag.

Standaard

De lynch wijzigen is helemaal niet bedoeld als wapen van de wolven. Als je wil dat mensen verrassend uit de hoek kunnen komen, kun je beter kiezen dat iedereen privé bij de spelleider PMed.

Het is gewoonweg niet spelbevordelijk, en ook zeker niet mogelijk voor veel spelers. Waarom zouden we dagen van rond de 48 uur hanteren, als je feitelijk vereist wordt op het laatste moment online te zijn om optimaal te spelen. Dan kunnen we net zo goed afspreken dat de dagen maar 10 minuten duren, da's dan lang zat.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker

Standaard

Ik ben het met Thels eens. Lynch is het moment dat de burgers de wolven op lynch moeten proberen te krijgen. Het spel is uiteindelijk bedoeld als "kunnen de burgers de weerwolven in de groep ontmaskeren". En ik denk dat met een last minute wijziging wolven te veel macht krijgen om de lynch te manipuleren. Die hebben ze al door gewoon mee te praten en onschuldige burgers te beschuldigen.
    En nadeel van weerwolven via forum is gewoon dat niet iedereen op hetzelfde moment online is en daar hoort ook wel rekening mee gehouden te worden. De vraag is alleen hoe. Want 't lijkt toch vaak pas kort voor de deadline bepaald te worden. En de deadline een dag verlengen, geeft een dag later weer hetzelfde probleem.

Standaard

Dat laatste ben ik niet met je eens.

De weerwolven gingen nu expres 5 minuten voor de deadline stemmen, omdat ze wisten dat er zeer weinig burgers kans kregen erop te reageren.

Als ze weten dat een switch in wie er op kop staat de deadline met een dag verlengt, dan heeft het weinig zin om op het laatste moment te gaan stemmen.

Ik denk ook dat het alleen nodig is als er een nieuw iemand op lynch komt. Stel, jantje staat op lynch, en de deadline begint er aan te komen. Een paar late posters stemmen op pietje, zodat die nu ineens op lynch staat. De spelleider besluit de deadline te verlaten. Vervolgens proberen een paar mensen pietje te redden door terug op jantje te stemmen. Jantje zit al een tijdje in de danger zone, mensen hebben al veel kans gehad jantje te redden, dus daar hoeft IMHO niet opnieuw voor te worden verlengd.

Het hoeft van mij ook geen hele dag, maar ik vind het sowieso onzin, dat als je een email notificatie krijgt van een update, en je wilt er meteen op reageren, dat dan de deadline in de weg zit.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

De deadline verlengen als de lynch omslaat, ben ik wel voorstander van. Maar dan maximaal een uur. Iedereen weet wanneer de deadline is, en ik heb het idee dat er veel mensen vlak voor de deadline nog wel even online zijn om te kijken hoe het er voor staat. Een uur extra kan dan nog wat discussie opleveren en misschien een betere beslissing. Verlengen met een hele dag, dan krijg je gewoon uitstel en wordt er weer pas 5min voor de deadline besloten. Ik ben het met Thels eens dat dat sowieso geen nut heeft.
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Standaard

Als er echt het een en ander gebeurd, gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een paar uur. Ja, iedereen weet wanneer de deadline is, maar als 't bijvoorbeeld 's avonds is, en je bent die avond aan het sporten, of ff op stap ofzo, dan is het toch prettig als het spel je niet praktisch verplicht om op dat moment toch in te loggen en te controleren.

Gebruiker

Standaard

Lynch deadline normaal om 20u, indien er in de laatste 4u (16u-19u59) iemand anders op lynch komt wordt de deadline uitgesteld naar middernacht.

Zoiets?

Sinds 05/04/2016 op Travianpensioen.
    Zireael

Standaard

Klinkt goed.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het ook goed, meestal ben ik wel online rond die tijd.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Pagina 112 van 119 EersteEerste ... 1262102110111112113114 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Discussie topic spelregels
    By Exar Kun in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 07-03-2011, 14:24

Regels voor berichten