Pagina 101 van 119 EersteEerste ... 519199100101102103111 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.001 tot 1.010 van 1181

Discussie: Weerwolven Discussie Topic

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Contact buiten het forum over het potje verbieden is niet na te leven, noch te controleren.
    Naja, dat is hetzelfde als dat de doden geen contact meer mogen maken. Ook dat kun je niet nagaan, maar ga je in volste vertrouwen vanuit. Het is gewoon een kwestie van aangeven waarom je het spel zo speelt, zodat spelers zich erop in kunnen stellen.

En mocht iemand toch iemand anders buiten het forum om poken, dan weet die ander dat dan meteen en kan het aangeven.

Rollen zoals Priester/Ketter/Genezer kun je best van tevoren aangeven onder welke voorwaarden je watert. Zeker Priester/Ketter kun je aan zien komen tijdens de dag.

Heks is lastiger, omdat die nog gif mag strooien op basis van de aangevallen speler. Ik zou die eruit laten, en vervangen door Genezer en Gifmenger.

Jager is slechts 1 keer tijdens het spel. Als de Jager 's nachts wordt opgegeten, kan het spel best 1 keertje ffies wachten op reactie, in tegenstelling tot andere rollen die elke dag/nacht het aan kunnen geven.

Dat soort aanpassingen van speciale rollen kan het spel wat versnellen. Duidelijke deadlines en dan ook daadwerkelijk op die deadlines updaten, zodat het spel meteen verder kan, is vanzelfsprekend ook een optie om de vaart erin te houden.

Maar de duur van vooral de dag te verkorten vermindert ook de mogelijkheid van spelers om een discussie op te starten en op elkaar's argumenten te reageren, en dat is wel het belangrijkste onderdeel van het spel. Ik zou deze op minstens 48 uur houden (misschien iets langer over het weekend), zodat als elke speler dagelijks inlogged, iedereen ten minste een kans heeft elk ander zijn argument te zien.

Als je potjes sneller dan dat wil, zou ik realtime potjes aanbevelen!
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn inderdaad wel de argumenten waarom we ooit Forum WW zijn begonnen: de discussies kunnen houden.
    De doden mogen niet praten in het topic, en we gaan er inderdaad van uit dat er op Skype ofzo geen info van de doden vandaan komt. De sociale controle is daar gelukkig wel sterk op. Het verbieden van Skype contact werd al niet erg positief ontvangen toen we het de vorige keer opperden, dus ik ga er ook niet van uit dat dat nu wel ineens acceptabel is.

Ik vraag me echter af wat je met realtime bedoelt: dat de dag van bijv. 06:00 tot 18:00 duurt en de nacht van 18:00 tot 06:00?
    Dat is namelijk niet te doen, en maakt het weer dat het te veel richting IRC weerwolven gaat.
    Te korte deadlines betekent geen tijd om te discussieren, en dus maar gewoon gokken.
    Dat wil ik toch wel koste wat kost tegen gaan: daar is het IRC weerwolven juist voor.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 09-06-2015 om 17:11
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Dat wordt denk ik niet bedoeld met 1 dag deadlines. Denk eerder dat er wordt bedoeld dat de dag 1 dag duurt en de nacht 1 dag.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

Bij deze dus de poll: http://forum.travian.nl/showthread.php?t=58457

Neem allemaal even de moeite om er te stemmen en voeg het forumdeel toe aan je favorieten
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Standaard

Met realtime bedoel ik dat alle spelers tegelijk en voor de gehele duur van het spel online zijn. Dit soort spelen werken beter over Skype of IRC.

Voor forumgames zou ik ten minste 48 uur aanhouden voor dagen, en als er een flinke discussie opwelt, de dag nog wat langer laten duren, om iedereen een kans te geven zijn of haar stem op basis van de discussie aan te passen. De discussie is belangrijk, dus de dag afknijpen omdat de deadline is bereikt, terwijl er een behoorlijke discussie over en weer gaat, die best op bepaalde stemmen van invloed kan zijn, is zonde. Je kunt beter iets langere dagen aanhouden, zodat deze discussies nog een belangrijk onderdeel van het spel zijn, dan hele korte deadlines zodat het spel lekker snel door loopt, maar stemmen feitelijk random zijn.

Voor mensen die daar het geduld niet voor hebben (of die snel dood zijn), kunnen daarnaast nog via Skype of IRC wat meer korte spelletjes spelen in afwachting tot de volgende forumpot.

Het overleggen over Skype of PM is een keuze. Je kunt gewoon eens kijken of er genoeg spelers geïnteresseerd zijn in een meer "back to basic" pot met wat simpelere en duidelijkere rollen, en de huisregel dat die pot alleen over het forum overlegd mag worden, met uitzondering van de weerwolven. Speel er gewoon een balletje voor op. Als er veel interesse voor is, kun je er af en toe zo'n pot tussendoor doen. Hebben de meesten zo iets van "Nee, liever niet.", nou, dan weet je genoeg.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Laatste potjes komt de discussie meestal pas op het einde van de deadline, persoonlijk vind ik dan 48 uur meer dan voldoende.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

Even terug naar de leiding discussie.

De poll heeft er een tijdje gestaan en is inmiddels ook al weer even gesloten. Aardige reacties op gekomen, wat discussie hier en daar (zoals de bedoeling was), en ik denk dat ik er nu wel een eind aan kan maken.

Spelleiders: Twee mensen hebben zich gemeld om op het weerwolven account erbij te komen, dit zijn 123berber en Legioen, wat mij betreft zullen deze zich dus naast Muchacho NL en mij voegen als vaste spelleiders.

Taak: Wij zullen met zn 4e zorgen dat er potjes weerwolven gespeeld kunnen worden, dit zullen we doen door zelf als spelleider te fungeren, en nieuwe spelleiders de kans te geven om ook mee te doen. Van nieuwe spelleiders zullen wij een rol- en verhaalopzet willen zien, ter controle van de speelbaarheid. We zullen tips geven indien de balans in het spel niet lijkt te kloppen, maar geen verdere voorkeur geven aan welke rollen er mee moeten doen.
    Daarnaast zullen we de wachtlijst bijhouden voor iedereen die een spelletje wil leiden, en zullen we de blacklist bijhouden. Bij de blacklist is het van belang dat spelleiders zelf ook actief aangeven wie er een plek op de blacklist verdient en waarom.

Beslissingen: In het geval dat er nieuwe regels nodig zijn, rollen aangepast moeten worden, of andere veranderingen nodig zijn, kan iedere speler (wij dus ook) in het discussie topic daar een discussie voor starten. Iedereen kan er op reageren en er zal na verloop van tijd (ik zou het een week geven) een conclusie uit getrokken kunnen worden. De starter van de discussie kan dit mooi samenvatten en eventuele aanpassingen zullen dan doorgevoerd worden door de vaste spelleiders. Mocht het noodzakelijk zijn een beslissende knoop door te hakken, dan kunnen wij deze taak ook op ons nemen, maar we zien dit liever niet gebeuren.

Ik denk dat het zo wel compleet is, mocht iemand nog iets missen, reageer vooral.
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Top, dat lijkt me een prima opzet! Dankje AciD!

Standaard

Is de volgende spelleider reeds bekend?

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Als er niemand is die een spel wilt leiden gaat een van ons het doen.

fan

Pagina 101 van 119 EersteEerste ... 519199100101102103111 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Discussie topic spelregels
    By Exar Kun in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 07-03-2011, 14:24

Regels voor berichten