Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 tot 70 van 71

Discussie: 12 September Verkiezingen

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niks te verbergen voor de NSA, CIA, FBI of Interpol... laat ze me lekker afluisteren.
    Laat ze mij lekker horen praten tegen mijn vriendin dat ik niet kan wachten tot ze weer eens bij me slaapt.
    Laat ze horen dat ik een bloedhekel heb aan al die mierenneukerij die de maatschappij in zijn ban houdt.

Ik wordt zo kotsmisselijk van de hypocrisie in deze wereld: Terrorisme moet beter worden bestreden, maar we zijn niet bereid onze 'privacy' op te geven.
    Men schreeuwt moord en brand over de bombardiers van de Boston Marathon van afgelopen jaar, dat de autoriteiten hen niet eerder op het spoor zijn gekomen.
    Maar tegelijkertijd schreeuwt men moord en brand over het feit dat ze niet wensen te worden afgeluisterd, of hun online activiteiten mogen niet gemonitord worden.
    Grow up, get real.
    Veiligheid door waakzaamheid. Dat is het enige devies.
    Als jij wil dat een terrorist al kan worden opgepakt als hij een telefoontje naar zijn moeder pleegt, waarin hij zegt dat-ie een trein wil opblazen, dan moet je niet janken dat jij ter controle ook afgeluisterd kan worden.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ik vind het prachtig om te lezen wat ieders ideologie is, maar streven jullie niet naar een te eerlijke en te daadkrachtige 2e kamer? Nederland is dat kleine landje aan het water, wat ook wel bekend staat als het afvoerputje van Europa. Wij stellen vrij weinig voor en hebben enkel te luisteren naar Amerika, de Unie en Rusland. We zeggen niet voor niets alleen maar ja en amen tegen deze mogendheden.

De politici vertellen schitterende verhalen die passen bij het beleid van hun partij, maar politici die staan voor hun land en taak zijn moeilijk te vinden. Kijk maar naar alle PvdA`ers die je niet meer serieus kan nemen met hun wachtgeldaffaires en het stelen van geld bij bedrijven of zelfs hun eigen partij. Of de dealtjes die door belangenverstrengeling geregeld worden, puur voor eigen gewin. Politici kunnen zo hard schreeuwen als ze willen, behalve een bredere snelweg en nog hogere belastingen kunnen ze weinig regelen.

SP, SGP en PVV (& in mindere mate CDA en CU) zijn mijn inziens de partijen die ik nog wat meer serieus neem. Waarom? Omdat SGP vaak nog voor haar eigen belangen opkomt. Ondanks dat het af en toe water bij de wijn doet, maar dit begrijpelijk is omdat ze zo zelf ter compensatie ook een wet er doorheen kunnen drukken. De partij met standaard 2 (nu drie?) zetels heeft zo meer invloed dan de zetels doet vermoeden.
    SP en PVV komen ook vaak in opspraak door randzaken maar die hebben een extreme visie waar niet omheen gedraaid wordt. In tegendeel tot de meer centrale partijen lullen zij niet om de materie heen. SP valt voor mij toch af omdat Roemer de slimste niet is en de ideologie totaal niet bij mijn visie aansluit. SGP stem ik niet, om de reden dat ik niet gelovig ben. Normaal zou ik altijd VVD stemmen, lekker safe en past het meest bij me. Afgelopen keer ook gedaan, puur tactisch want in wilde toen al op PVV stemmen.

PVV erkent het Marokkanenprobleem, is open en eerlijk over de crisis en heeft een juiste visie. Ook probeert het net als het CDA op te komen voor de werkende Nederlander en gezinnen. Helaas wordt punt 1 vaak door de media uitgelicht en is het ook vaak het paradepaardje van Wilders om snel te scoren. Ook dat de partij niet democratisch is, is jammer. Moet imo snel veranderen.

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Even off topic: ik ben mijn inbox aan het opschonen, en ik kwam daar een discussie met AciD tegen toen ik nog maar een onschuldig forummertje was (nog maar pas hier) en deze zithoek net open was. Politieke discussies waren toen verboden, en met de verkiezingen in aantocht pleitte ik toen toch voor een 'wat stem jij' poll. Helaas mocht dat toen niet. Toch leuk dat het later wel is toegestaan, zelfs voor ik FA werd

On topic: De niet-regerende partijen die je daar noemt kunnen zich aan hun visie houden, juist omdat ze niet regeren. Wil je meedoen in de coalitie, dan moet je water bij de wijn doen, en komen er altijd compromissen uit. Ben je vergeten hoe Wilders op de verkiezingsavond in 2010 riep dat er absoluut niet te tornen viel aan de pensioenleeftijd, want dat was kiezersbedrog? Een dag na de verkiezingen wou hij er best over nadenken, als hij daarmee in de coalitie zou kunnen komen...
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ik heb niks te verbergen voor de NSA, CIA, FBI of Interpol... laat ze me lekker afluisteren.
    Laat ze mij lekker horen praten tegen mijn vriendin dat ik niet kan wachten tot ze weer eens bij me slaapt.
    Laat ze horen dat ik een bloedhekel heb aan al die mierenneukerij die de maatschappij in zijn ban houdt.

Ik wordt zo kotsmisselijk van de hypocrisie in deze wereld: Terrorisme moet beter worden bestreden, maar we zijn niet bereid onze 'privacy' op te geven.
    Men schreeuwt moord en brand over de bombardiers van de Boston Marathon van afgelopen jaar, dat de autoriteiten hen niet eerder op het spoor zijn gekomen.
    Maar tegelijkertijd schreeuwt men moord en brand over het feit dat ze niet wensen te worden afgeluisterd, of hun online activiteiten mogen niet gemonitord worden.
    Grow up, get real.
    Als jij wil dat een terrorist al kan worden opgepakt als hij een telefoontje naar zijn moeder pleegt, waarin hij zegt dat-ie een trein wil opblazen, dan moet je niet janken dat jij ter controle ook afgeluisterd kan worden.
    Ik zou nie weten hoe een terrorist te werk gaat, maar denk je nou echt dat hij / zij ff via de telefoon gaat zeggen van "hey, vanavond knal ik dat gebouw op" ? Of denk je echt dat ze zo dom zijn dat ze dat op het internet gaan delen terwijl ze weten dat er duizenden Amerikaanse ambtenaren iedereen afluisteren?
    En dan het afluisteren van politici en zelfs de premier! Worden die ook van terrorisme verdacht?
    Terrorisme is gewoon een heel mooi smoes om iedereen te kunnen afluisteren / onderdrukken, meer niet

Memet

Nl1 - Geenstijl! - Boom!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    On topic: De niet-regerende partijen die je daar noemt kunnen zich aan hun visie houden, juist omdat ze niet regeren. Wil je meedoen in de coalitie, dan moet je water bij de wijn doen, en komen er altijd compromissen uit. Ben je vergeten hoe Wilders op de verkiezingsavond in 2010 riep dat er absoluut niet te tornen viel aan de pensioenleeftijd, want dat was kiezersbedrog? Een dag na de verkiezingen wou hij er best over nadenken, als hij daarmee in de coalitie zou kunnen komen...
    Natuurlijk moeten coalitiepartijen water bij de wijn doen, maar de punten van met name VVD zie ik nergens in het akkoord terug. Belastingverhoging, nivellering, een gek woonakkoord, stijgende werkloosheid/faillissementen, etc heb ik niet zien staan bij de partijpunten van zowel PvdA als VVD voor de verkiezingen. De steun aan Europa was waar het merendeel van Nederland tegen was, toch kwam het. Niet zo`n beetje ook, het volk werd voorgelogen en er ging veel meer geld heen dan we dachten. Nu staan we zelfs met onze pensioenfondsen garant voor het bijna-faillissement van Spanje. Griekenland krijgen was maximaal 10% van terug. Dan is het beter om nooit die financiële rotzooi wat men de Unie noemt in te duiken en dan maar een (tijdelijk) hoge Gulden te hebben. Het is ook onzin om te roepen dat niemand kon voorspellen dat dit zou gebeuren en dat de Euro gaat vallen voor 2020, dit is namelijk wel geroepen door een aantal economen. De economen die het vaker bij het juiste eind hadden en ook keiharde bewijzen hadden. Maarja, de meeste economen (lees:academici) snappen de materie zelfs niet eens en/of vertellen iets anders dan de werkelijkheid om het volk rustig te houden.

Wilders deed inderdaad ook water bij de wijn. Toen was hij echter de onderliggende partij die onder druk stond om mee te doen. Wilders werd verweten een schreeuwer te zijn die geen oplossingen bood. Als hij niet mee zou doen, zou dat imago aan hem blijven kleven. Maar gezien hij nu bovenaan in de peilingen staat, heeft hij straks meer in de melk te brokkelen.

SGP en SP zijn respectievelijk te conservatief en te slecht voor de economie van Nederland, die moeten sowieso alleen maar blijven schreeuwen.

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Ik zelf ben nog maar 17 dus mag nog niet stemmen. Toch wil ik wel even mijn mening geven
    Ik zelf ben rechts opgevoed en mijn ouders / opa & oma stemmen dan ook PVV. Niet omdat ze zo racistisch zijn of zo asociaal, integendeel zelfs. Ik ben er allemaal niet zo in geïnteresseerd maar wat ik er dan van mee krijg is toch PVV de enige partij die wat durft te roepen in dit laffe landje, de rest loopt blind de grote landen achterna en luisterd alleen na de EU wat in mijn optiek dom en laf is.

Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht

Grow up, get real.
    Zal me een worst wezen of terroristen worden aangepakt of niet. Als ik kon kiezen voor nu meteen 1% verbetering op de economie, maar wel voor de komende 10 jaar in Nederland ieder jaar een terroristische aanslag waar 1000 mensen sterven, weet ik het wel. Terroristische aanslagen worden groot uitgemeten, maar dit is grotendeels aandeel van de media (met name CNN, FOX, etc weten er wel raad mee). Er sterven 10000x meer mensen aan slechte gezondheidszorg, obesitas, longkanker, etc dan aan terroristische aanslagen. Dus het in gevaar brengen van de privacy van mensen kan je niet rechtvaardigen met terrorisme, nooit.

Een leuke anecdote (ik weet zijn naam niet meer, maar wel nog de clou van het verhaal); er was een gast, ontzettend slim en technisch in Amerika, die openbaar op kwam voor zaken zoals Wikileaks, Anonymous, etc. Deze gast (volgens mij was hij afgestudeerd aan Harvard) is door de Amerikaanse Overheid opgepakt, omdat hij regelmatig artikelen voor zijn studie illegaal downloadde. Per artikel kan je in Amerika een paar maanden cel krijgen, dus hij keek aan tegen een straf van in de 20-30 jaar. Dit is té ziek, aangezien ze dit met elke willekeurige persoon op de wereld kunnen doen. Iedereen hier heeft in het verleden wel een film/serie of wat muzieknummers gedownload. Deze jongen kon zijn oren niet geloven natuurlijk en heeft uiteindelijk zichzelf van het leven beroofd. Dit soort selectief berechten kan als je toegang hebt tot prive gegevens van mensen. Dit moet nooit mogen, nooit.

EDIT: deze is het: http://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Swartz

Ik word misselijk als ik dit lees

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobDeBouwer Bekijk bericht
    Ik zelf ben nog maar 17 dus mag nog niet stemmen. Toch wil ik wel even mijn mening geven
    Ik zelf ben rechts opgevoed en mijn ouders / opa & oma stemmen dan ook PVV. Niet omdat ze zo racistisch zijn of zo asociaal, integendeel zelfs. Ik ben er allemaal niet zo in geïnteresseerd maar wat ik er dan van mee krijg is toch PVV de enige partij die wat durft te roepen in dit laffe landje, de rest loopt blind de grote landen achterna en luisterd alleen na de EU wat in mijn optiek dom en laf is.
    Behalve dat we de EU en de euro nodig hebben ;p
    Laatst gewijzigd door xz04k : 24-10-2013 om 16:09
    MET PENSIOEN!

Gebruiker aaa_naamloos's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn mening word de Nederlandse politiek steeds meer een populistisch spelletje. Ik heb al tijden geen vertrouwen in de politiek. Naar mijn mening moet er eens een hele nieuwe garde erbij komen. Hiermee bedoel ik niet de boeroepers, als de PVV en de 50+-partij. Er zijn weinig partijen die met beide partijen wilt samenwerken denk ik. Zeker voor de PVV is dit zo. De PVV is sowieso onbetrouwbaar als je kijkt naar de breekpunten van de een na laatste verkiezingen: "65 blijft 65. Dit is een breekpunt voor de PVV:. 1 dag na de verkiezingen opeens niet meer.

Zoals sommige ook weten heb ik erge linkse ideeën, maar ik heb ook rechtse ideeën. Daarom dat ik ook het gevoel heb dat geen enkele partij mij echt vertegenwoordigd. Maar ja zelf een politieke partij starten voor de landelijke verkiezingen heeft ook weinig zin, want dat kost te veel geld en de gevestigde orde blijft er toch wel zitten.
    Server 1 2015: Achmed Ofsonder - Disney
    Server 5 2014/2015: Starlord - Goudvis/Panic Server 1 2014: Olympus - NSS Server 2 2013: Tandarts - TB Server 6 2012/2013: Teimps - ResDogs
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Favoriete forumposter: aaa_naamloos

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Dat is met name de reden dat ik erop uit gekeken ben geraakt. Vroeger dacht ik dat ik de politiek in wilde, naïef als ik was. Ik realiseer me nu, dat er daar toch niets gaat veranderen.
    MET PENSIOEN!

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xz04k Bekijk bericht
    Dat is met name de reden dat ik erop uit gekeken ben geraakt. Vroeger dacht ik dat ik de politiek in wilde, naïef als ik was. Ik realiseer me nu, dat er daar toch niets gaat veranderen.
    Ik had sowieso op jou gestemd Stijn :P
    Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Soortgelijke discussies

1. SERVERUPDATE-18 september
    By CM_Sledge in forum Onderhoud
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18-09-2014, 14:50
  2. Werkzaamheden op 24 September
    By CM_Red Dragon in forum Nieuwsarchief
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23-09-2012, 05:50
  3. Werkzaamheden op 19 September
    By CM_Red Dragon in forum Nieuwsarchief