Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 71

Discussie: 12 September Verkiezingen

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

de SGP zal altijd rond de 2 zetels blijven hangen, dus dat maakt nooit echt uit.

Het gaat mij vooral om de domheid waarmee zo'n persoon (die toch moet weten dat alles wat hij zegt tegen hem gebruikt kan worden) de pers te woord staat.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker turbothijs's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    de SGP zal altijd rond de 2 zetels blijven hangen, dus dat maakt nooit echt uit.

Het gaat mij vooral om de domheid waarmee zo'n persoon (die toch moet weten dat alles wat hij zegt tegen hem gebruikt kan worden) de pers te woord staat.
    Ja idd, soms zou je zeggen dat ze het expres doen, zo dom is het.

In Amerika was er laatst een hoofd van een conservatieve kloosterorde die zei dat seksueel misbruik vaak kwam omdat (niet mijn woorden) de kinderen het vaak uitlokken, ze zijn vaak op zoek naar een vaderfiguur. En het trieste is dan dat er een hoop over wordt geroepen, maar uiteindeljk zit die man nog steeds op zijn plaats.
    Dit was weer een openbaring van turbothijs ©2010

Gebruiker

Standaard

De SGP zal inderdaad geen groot gevaar vormen voor de Nederlandse politiek. Hoewel hun standpunten onzin zijn is het inderdaad een erg kleine partij. Hetzelfde geld voor de CU, die zullen ook niet veel macht krijgen. Het grootste probleem van politiek bedrijven op basis van geloof is het CDA. Gelukkig is bij hen een zeer grote daling in aantal zetels te zien. Een halve eeuw geleden hadden de voorgangers van het CDA meer dan 50% van de zetels, terwijl ze in de peilingen op minder dan 10% staan. Verder hebben wij 11 jaar geleden als eerste in de wereld het homohuwelijk mogelijk gemaakt en zijn er nu partijen die de zondagopenstelling van winkels in hun partijprogramma opgenomen hebben. Dat gaat dus de goede kant op, maar er is nog een hoop te bespreken.

Hoe staat het met de voorrechten van bepaalde gelovigen? Waarom mogen mensen nog steeds dieren onnodig veel laten lijden? Waarom mag er nog steeds in kinderen gesneden worden? Waarom mag men nog steeds kinderen indoctrineren in het onderwijs? Deze en andere vragen worden beantwoord met de vrijheid van religie. Als gelovige mag je dit dus doen als het maar bij het geloof hoort. Ik denk niet dat alle voorrechten door de huidige partijen in de komende 10/20 jaar zouden verdwijnen. Daarom zou ik graag op de ASP willen kunnen stemmen.

De Atheïstische Seculiere Partij staat voor volledige seculariteit en daarmee dus voor het afschaffen van alle voorrechten van gelovigen tegen anders- en ongelovigen. Dat betekent de volledige scheiding van kerk en staat. Het word niet meer toegestaan om iets te doen dat gewoon echt niet kan maar wel religieus voorgeschreven is. Twee voorbeelden hiervan zijn besnijdenis en rituele slacht. Als je naar de feiten kijkt staan deze rituelen gelijk aan het onnodig laten lijden van dieren en het snijden of laten snijden in het lichaam van kinderen. De ASP staat ook voor het afschaffen van religieus onderwijs. Het heeft ook een economisch beleid, maar dat is ondergeschikt aan deze standpunten.

Het grootste probleem van deze partij is de onbekendheid. Ik denk dat als ze verkiesbaar en bekend zouden zijn, dat ze dan zeker zetels zouden pakken. De partij heeft al leden en laat zich nu ook zien in de media. Op Youtube zijn er filmpjes van te vinden, maar die zijn vaak nog niet eens 1000 keer bekeken.

Naast de ASP vind ik ook de Piratenpartij een goede partij. De grondrechten moeten goed beschermd worden, ook op het internet. De standpunten met betrekking tot auteursrecht vind ik ook erg goed. Ook zouden wij de overheid moeten kunnen begluren in plaats van andersom. Tosha heeft ook al goed uitgelegd waarom de Piratenpartij een stem verdiend.
    Laatst gewijzigd door oscardebest : 23-10-2013 om 23:08

Gebruiker

Standaard

Omdat ik toch in de discussie hoek aan het kijken was,, nu deze wat leven is ingeblazen, viel mijn oog op waar mensen op zouden stemmen.

Er zitten een paar zinnige post tussen, over sociale zekerheden ed. Maar opvallender vind ik om te zien hoe mensen overwogen op de PVV te stemmen. Hier weinig SP geluiden en veel alternatievelingen zijn.

Nu verbaast het mij geenzins dat er een flink alternatievelingen zijn, hoewel ik wel zo bot ben ze niet uit te nodigen over hun partij te praten, aangezien mij dat niet zo veel boeit.

Ik heb mijn omgeving altijd een beetje verrast, door een neiging richting het CDA te hebben. Ik was altijd ook zo fel tegen geloof, maar realiseerde toen ik in contact kwam met andere tegenstanders hoe triest dit was. Dit gebeurde in de late klassen van de Middelbare school. De ideologische overtuigingen van het CDA zijn juist heel nobel, en wat ze voor elkaar krijgen is precies wat een moderne samenleving zoals de onze zou moeten willen. Zekerheid voor gezinnen bieden. Zoals nu ook weer de kinderbijslag beschermd is.
    Het CDA staat altijd voor het degelijke midden, van alle echt fundamenteel christelijke standpunten wordt gepast afstand van genomen en zelf voor standpunten zoals zondagswinkelen staan ze open.

Het CDA is één van de weinige partijen die het beste met het land voor heeft, en de gemoederen rustig houd. In tegenstelling tot mijn eigen is het CDA een partij die vaak echt kiest voor het degelijke midden, waar in ik in discussie houd van het ridiculiseren, en extreme standpunten innemen.
    Jammer genoeg bezit het CDA op dit moment niet over capabele politici. De onzin die Buma uitkraamt zie ik met lede ogen aan, zoveels moois qua gedachtegoed en ideologie verspillen door daar als een lompe lul hem ook zn zegje te doen. Zelfs balkende kwam nog gehaaider over dan deze droeftoeter.

Maar mocht het CDA beter mensen krijgen, ik heb ook gekscherend overwogen voor de grap er lid te worden, of me wellicht te kijken. Gewoon omdat er zo veel potentie zit. Alleen ben ik alles behalve christelijk.

Maar vorige verkiezingen twijfelde ik eigenlijk tussen VVD CDA en D66 ( CDA is het niet geworden). D66 is net wat te degelijk, en pretentieus. VVD kan ik mij grotendeels in vinden, maar weet wel ik ben absoluut geen tegenstander van een zeker sociaal stelsel, gewoon omdat het economische gezien niet verkeerd is. Het is echt onzin dat mensen minder geneigd zijn om te werken. Je geeft ze juist meer middelen, .
    SP en PVV zouden het nooit worden. Lees Roemer is te dom, en Geert Wilders leidt tot decorum verlies. Groenlinks is oninteressant; slecht noch goed. PVDA is de enige echt andere respectabele partij, maar die worden het gewoon niet voor mij.

Als iemand nu vraagt, op welke partij zou je stemmen? Ik zou het niet weten. Waarschijnlijk VVD. Of toch D66?

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het met je eens in deze hoor. CDA heeft best vaak degelijke standpunten, alleen zijn ze net wat te soft voor mijn doen. Toen ze hun partijprogramma presenteerden heb ik wel alles goed doorgelezen. Vlaktaks leek eerst te gek voor woorden, maar is denk ik zo slecht nog niet. Ik zou in het huidige klimaat stemmen op D66 denk ik, maar puur en alleen omdat ik weiger blanco te stemmen. Eigenlijk spreekt momenteel geen enkele partij me aan.

In het verleden ben ik eens lid geworden van GroenLinks, maar dat was nog met Femke Halsema (wat ik een van de betere politici van de afgelopen 10+ jaar vind). SP vond ik nog wel te doen, toen Marijnissen nog in de picture was, maar tegenwoordig met Roemer's babypraat kan ik er geen moment meer naar luisteren. Hun belasting tarief voor de topinkomens van 65% spande helemaal de kroon (symboolpolitiek much?).

Wat we nu nodig hebben is een partij die ons economisch gezien weer op de been helpt (objectief gezien) en mochten ze strijden voor studenten dan vind ik dat een leuk extraatje (uit eigenbelang uiteraard). Op dit moment is er geen enkele partij die met fatsoenlijke ideeën komt, die onze economie zouden kunnen herstellen, omdat alle partijen teveel willen bezuinigen. Mijn inziens is het politieke klimaat nu echt een drama, omdat alle partijen vooral proberen te 'scoren' in plaats van ons land vooruit te helpen. Mijn ambities om de politiek in te gaan zijn 'long gone' in ieder geval.

Als laatste opmerking; twee voorbeelden die illustreren wat een slappe regering wij nu hebben. Ten eerste questie PRISM (van de NSA). Als land hebben we veel te slap op dit nieuws gereageerd (overigens ook slap dat we Snowden geen asiel aangeboden hebben). Tweede ding; kernwapens in Volkel. Waarom worden hier niet meer kamervragen over gesteld? Die units moeten ons land uit. Wat hebben wij eraan om die kernwapens hier onder de grond te hebben liggen? Behalve om de VS een plezier te doen dan.
    MET PENSIOEN!

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we teveel splinter partijen hebben die gewoon tot niets in staat zijn.
    Het beste voor ons land zou maximaal 4 partijen zijn.
    Een Linkse, Rechtse, Centrum Linkse en Centrum Rechtse partij.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Het beste is een oligarchie. Laat de mensen die verstand van zaken hebben nou eens beleid maken, in plaats van veredelde ambtenaren.
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xz04k Bekijk bericht
    Vlaktaks leek eerst te gek voor woorden, maar is denk ik zo slecht nog niet.
    Tsja die vlaktaks... Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Het goede eraan is dat er geen onderscheid wordt gecreëerd, alleen zijn de lagere inkomens hier de dupe van. Ik vind het zoals het nu geregeld is met dat schijvensysteem prima, alleen zou ik de drempel per schijf wat verhogen en misschien nog een schijf toevoegen boven de 52% grens (daar ligt ie nu toch op?)

Verder qua politieke kleur. Ik ben zelf redelijk rechts, puur omdat ik de standpunten en de meningen van een rechts georiënteerd kabinet beter vind dan een links georiënteerd kabinet. Om het simpel te houden, mijn visie van een ideale samenleving heeft meer raakvlakken met rechts dan met links (beide kanten hebben goede zaken, ook in links vind ik een aantal punten zeker de moeite waard). En tsja, meestal wordt het dan de VVD omdat ik de punten in hun partijprogramma het meest de moeite waard vind.

Ik vind dat we teveel splinter partijen hebben die gewoon tot niets in staat zijn.

Zeker mee eens, partijen als de Piraten Partij, SGP en 55+ partij hebben in mijn ogen weinig toegevoegde waarde. Een partij als VVD, PvdA of SP, en dan een middenweg van D66 en CDA is denk ik het beste voor het land. Misschien komen we dan ooit nog eens af van het wanbeleid wat er nu gevoerd wordt.
    Laatst gewijzigd door Spelbreker : 24-10-2013 om 00:11
    Oud: Wilde Watjes | Res Dogs | Omertà | Gesticht | No Doubt | Labiel | Disney | Olympus | Muppets | Midgets | Snackbar

S4: Midgets ~ Okeechobee | S5: Snackbar ~ Pompedomp
    TS1 Disney (Maleficent) --> Leider van de beste alliantie 2014, 2015 & 2016

Gebruiker

Standaard

Ik vind van niet. Vergeet niet dat wij al een kiesdrempel hebben van minstens 1 zetel.
    Toestanden zoals het niet halen van de kiesdrempel in Duitsland met 4,8% is best heftig. Dat zou in Nederland zeker 7 zetels zijn.

Uiteindelijk is het halen van een meerderheid geen onmogelijke taak. Vergeet niet dat we nu al 2 kabinetten hebben die uit maar 2 partijen bestaan. Er blijkt genoeg animo te zijn voor kleinere partijen, so be it, blijkbaar voelt een deel van de mensen zich aangetrokken.

Over de het huidige kabinet, ik hoor elders veel mensen continue klagen, hoewel ik mij weinig betere coalities kan voorstellen. Het enige jammere is dat ze het aan de slagkracht in de eerste kamer ontbreekt. Verder is het een prima combinatie.

Gebruiker

Standaard

Ben ik de enige die vind dat veel van de standpunten van de partijen gewoon niet waar worden gemaakt?

En dan een punt waar ik me de laatste tijd aan erger; de buitenlandse politiek. Het gaat de laatste tijd steeds maar weer over dat greanpeace gedoe en de Russen, maar als het gaat over het schending van onze privacy en dat we gewoon allemaal kunnen worden afgeluisterd door de VS, hoor je niks tot nauwelijks van het kabinet.
    Dan vraag ik me af, wat als een ander land datzelfde had gedaan, (bijv. De Russen) of he politiek dan ook zo stil was gebleven??

Maarja, daar gaat het hier niet echt over,
    Als er vandaag verkiezingen waren zou ik voor de SP gaan, gewoon omdat de PvdA volgens mij niet echt links meer te noemen is.
    Laatst gewijzigd door m!ep : 24-10-2013 om 01:02

Memet

Nl1 - Geenstijl! - Boom!

Soortgelijke discussies

1. SERVERUPDATE-18 september
    By CM_Sledge in forum Onderhoud
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18-09-2014, 14:50
  2. Werkzaamheden op 24 September
    By CM_Red Dragon in forum Nieuwsarchief
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23-09-2012, 05:50