Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 17 van 17

Discussie: Wat gaat er dood bij graandood

Ex-Crewlid R2-D2's schermafbeelding

Standaard

Beste allemaal,

Graandood werkt als volgt, waar gp staat voor graanpunten per uur, niet het aantal troepen:

1000 gp bijlen
    1500 gp germaanse ridders
    500 gp rammen
    600 gp kata's

Eerst gaan de ridders dood, dan de bijlen, dan de kata's en dan de rammen.

Hopelijk is dit voldoende antwoord op jouw vraag. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik graag van je.

Met vriendelijke groet,

R2-D2
    Support .nl
    Laatst gewijzigd door R2-D2 : 13-08-2012 om 11:20
    Opvallend onopvallend aanwezig als redelijk ervaren No0b.

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Eerste alle ridders, dan alle bijlen, daarna alle kata's en tot slot alle rammen?
    Of in verhouding? :P
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Hey Koen,
    Door jouw antwoord op de vraag van Uroborus, ben ik hier terecht gekomen.
    Maar naar mijn weten is het zo dat er als er 1000 bijlen staan, 750 ridders, 200 rammen, en 200 katapulten, er eerste 250 bijlen doodgaan, dan de bijlen en ridders om en om, en als die beide op 200 staan gaan alle 4 de soorten troepen om de beurt dood.
    Ik heb wel eens scout rapportjes gezien van een hd met vluchtoptie dat een graanlock had gekregen, en daar ging het wel in deze volgorde.
    Waren een stuk of 6 scoutrapportjes, alleen is al een tijdje terug dat ik die hier heb gezien, dus waarschijnlijk zijn die niet terug te vinden.
    Zijn er mensen die dit wel kunnen bevestigen?

Gebruiker

Standaard

Bij de T3 faq staat:
    Hoe werkt graandood?
    1. Verdediging van buiten sterft ten alle tijden het eerst. Hierna streven je eigen troepen in de volgende volgorde: Troepen van andere dorpen van jezelf, troepen van dat dorp en uiteindelijk troepen van dat dorp die onderweg zijn.
    2. Het troepen soort waarvan de meest in aantal zijn zal als eerste door graandood sterven todat het gelijk is aan 2 of meer troepen soorten. Als dit gebeurd, zullen de troepen die het meeste graanverbuik hebben eerst sterven aan graandood.
    3. In principe is er geen verschil tussen Helden, Senators en Legionairen. Maar, de routine scanned de troepen van links naar rechts en meestal zijn er meer gewonen troepen dan speciale troepen aanwezig. De eigen Held, waarvan ieder er maar een kan hebben, sterft als laatste door deze redenen. Hou in gedachte dat Senators, Leiders en Onderleiders als ook Helden van buiten af eerder sterven dan je eigen normale troepen.

Dit is voor T4.2 niet veranderd toch?

Gebruiker wiziewizard's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter-pietcd Bekijk bericht
    Hey Koen,
    Door jouw antwoord op de vraag van Uroborus, ben ik hier terecht gekomen.
    Maar naar mijn weten is het zo dat er als er 1000 bijlen staan, 750 ridders, 200 rammen, en 200 katapulten, er eerste 250 bijlen doodgaan, dan de bijlen en ridders om en om, en als die beide op 200 staan gaan alle 4 de soorten troepen om de beurt dood.
    Ik heb wel eens scout rapportjes gezien van een hd met vluchtoptie dat een graanlock had gekregen, en daar ging het wel in deze volgorde.
    Waren een stuk of 6 scoutrapportjes, alleen is al een tijdje terug dat ik die hier heb gezien, dus waarschijnlijk zijn die niet terug te vinden.
    Zijn er mensen die dit wel kunnen bevestigen?
    zoek het eens uit?

ik dach dat het procentueel was.
    dus als er 100 bijlen van je doodgaan, zijn er ondertussen ook 75 ridders, 20 rammen en 20 katas doodgegaan.
    TC2 10-11 misschien - VLF! // TS2 11-12 Octopus - Yakuza // TS5 12-13 Legacy - Omertà - nr 1 aanval //
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=302605&dateline=13634  47703

Gebruiker

Standaard

Als je het niet erg vind ga ik hier niet voor volunteeren

Gebruiker

Standaard

Hadden de mensen van Lego op NL5 geen collage gezet van een veeg die aan graandood stierf? ff zoeken...

Edit: gevonden
    https://imageshack.us/a/img199/8487/...tarredbull.jpg

Hier zie je hoe eerst de bijlen sterven tot ze gelijk staan met de ridders.
    En dan is er iets 'raars' vind ik. Ik kan maar 1 uitleg zelf bedenken en dat is dat er eerst 3 knuppels sterven voordat er 1 ridder sterft (ridder = 3gp). En dat er dan weer gelijk wordt gemaakt tussen knuppels en ridders.
    Laatst gewijzigd door Fluxie : 13-05-2013 om 19:08

Soortgelijke discussies

1. held gaat dood voor niets
    By jamesvanrobays in forum Vragen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 03-06-2014, 02:36

Regels voor berichten