Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 53

Discussie: Voetbal: Belgie vs Nederland

Gebruiker

Standaard Voetbal: Belgie vs Nederland

Op verzoek van Cronicle en n.a.v. de daar gevoerde discussie, open ik dit topic betreffende Belgische en Nederlandse voetbalsterren. Misschien leuk ivm het aankomend EK.

Ik "trap af' met een opstelling waarbij ik de beste Nederlandse en Belgische voetballers in 1 team plaats.

Ivm het dilemma Van Persie/Huntelaar heb ik een soort 442 opstelling samengesteld met 2 spitsen, 2 vleugelaanvallers en 1 verdedigende middenvelder. Met die goede Belgische verdedigers vind ik 1 verdedigende middenvelder voldoende.

Er zijn nogal wat leuke spelers die geen plek krijgen: Van der Vaart, Affelay, de Jong.

Wie heeft een andere opstelling in gedachten?
    Laatst gewijzigd door kcb : 22-05-2012 om 02:44 Reden: Opstelling opgemaakt

Gebruiker Chiaruscuro's schermafbeelding

Standaard

Leuk!
    Ik heb gekozen voor Mertens in de spits, gewoon omdat ik em een leuke voetballer vind en Courtois in doel, die een prachtig seizoen bij Athletico heeft gespeeld.
    Rechtsback weet ik niet echt iemand die beter zou zijn dus die heb ik laten staan
    Vertonghen centraal gezet, bij ajax speelt ie daar goed.
    Hazard heb ik centraal gezet, en Sneijder op links (waar die bij Inter ook best goed speelt)

Ik weet dat ik dit EK waarschijnlijk weer weinig zal uitsteken buiten tv kijken wanneer het kan.
    Als Oranje het goed doet kom ik sowieso op het grote scherm ergens meekijken, altijd tof als oranje speelt en jullie zat zijn
    Laatst gewijzigd door Chiaruscuro : 22-05-2012 om 00:14
    Server 4 2008-2009: El Salvador[compleet weggespeeld door markiemarkie]
    Server 1 2009-2010: Yoshimitsu [Kansloos]
    Server 1 2010-2011: Maynard [7]
    Speed 2011-2012: Maynard [qluedo/ vroegtijdig gestopt]

Gebruiker chesterf1eld's schermafbeelding

Standaard

Ik snap je keuze van bommel en mertens niet..

Mertens is een overschatte voetballer met een te grote mond (kampioensschap wedstrijd)..

Tegen kleine clubs scoort ie er op los tegen grote clubs zwerft die maar een beetje rond op het veld en is totaal ontzichtbaar voor hem zou ik huntelaar kiezen..

Van Bommel de ideale schoonzoon van van marwijk voegt niks toe dan alleen maar vieze overtredingen en zeuren op de tegenstander ik zeg op pensioen die gast daar zou ik juist vertongen neer zetten met zijn drive naar voor is het altijd gevaarlijk met een goede pass in ze benen..

Dan zal ik naast Kompany alderweireld zetten een jongen met potentie die de weg van vermaelen kan volgen een zeer mooi pass om een robben diep te sturen..

Maar je heb nog meer talenten want zo ben ik fan van die benen breker die nu in portugal speelt

Disney
    Walkure

Gebruiker Chiaruscuro's schermafbeelding

Standaard

GEDVERDEMME!
    Hoe kon ik Witsel ooooit vergeten..
    Vergeet van Bommel, speel gewoon in een andere opstelling met witsel,hazard,sneijder en robben in het midden

En dan zet je mij naast van persie in de spits.
    Server 4 2008-2009: El Salvador[compleet weggespeeld door markiemarkie]
    Server 1 2009-2010: Yoshimitsu [Kansloos]
    Server 1 2010-2011: Maynard [7]
    Speed 2011-2012: Maynard [qluedo/ vroegtijdig gestopt]

Gebruiker

Standaard

Opstelling aangepast Qua opmaak verbleekte die bij die van Chiaruscuro , nu niet meer. Vertonghen en Vermaelen van positie gewisseld, Belgen zullen dat wel beter inzien.

Sneijder hoort in het centrum als spil van de aanval. Robben en Hazard hebben veel meer loopvermogen en kunnen lekker veel van vleugel wisselen.

Mertens is een goede voetballer, maar nog geen topper. Zeker niet vergeleken met Huntelaar.

Van Bommel was 2 jaar geleden de grote aanvoerder van Bayern München, de enige niet Duitse aanvoerder ooit van Bayern. Toen bijna de triple veroverd op de Champions League na, wel de finale gehaald. Met AC Milan vorig jaar kampioen geworden en die vinden hem nog steeds een grote voetballer. Daarbij is een beetje ervaring tussen al die jonkies wel wenselijk. Ik zie in België en Nederland geen betere voetballer voor die positie rondlopen, misschien De Jong. Witsel is in potentie waarschijnlijk beter, maar nu nog niet, wel een vermelding waard idd.

Al met al vullen de Belgische en Nederlandse voetballers elkaar leuk aan. Jammer dat de Belgen nog niet op een groot toernooi te zien zijn.
    Laatst gewijzigd door kcb : 22-05-2012 om 03:17

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chesterf1eld Bekijk bericht
    Van Bommel de ideale schoonzoon van van marwijk voegt niks toe dan alleen maar vieze overtredingen en zeuren op de tegenstander ik zeg op pensioen die gast daar zou ik juist vertongen neer zetten met zijn drive naar voor is het altijd gevaarlijk met een goede pass in ze benen..
    Hier ben ik het niet mee eens.
    Van Bommel is echt een goede voetballer. Zoals kcb al zegt, is het een jongen die bakken ervaring met zich meeneemt, wat zeer wenselijk is in een selectie.

Verder vind ik de beginopstelling prima, zullen we daarmee maar naar het EK gaan dan?
    Allemaal inburgeren en het is geregeld, toch?
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker chesterf1eld's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
    Hier ben ik het niet mee eens.
    Van Bommel is echt een goede voetballer. Zoals kcb al zegt, is het een jongen die bakken ervaring met zich meeneemt, wat zeer wenselijk is in een selectie.

Verder vind ik de beginopstelling prima, zullen we daarmee maar naar het EK gaan dan?
    Allemaal inburgeren en het is geregeld, toch?
    Van bommel is op ze retour ik ben er serieus nooit fan van geweest ondanks ze mooi carriere....Zet daar liever de jong maar neer of anita die het prima doet bij ajax op die positie..

Disney
    Walkure

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chesterf1eld Bekijk bericht
    Ik snap je keuze van bommel en mertens niet..

Mertens is een overschatte voetballer met een te grote mond (kampioensschap wedstrijd)..

Tegen kleine clubs scoort ie er op los tegen grote clubs zwerft die maar een beetje rond op het veld en is totaal ontzichtbaar voor hem zou ik huntelaar kiezen..

Dan zal ik naast Kompany alderweireld zetten een jongen met potentie die de weg van vermaelen kan volgen een zeer mooi pass om een robben diep te sturen..

Maar je heb nog meer talenten want zo ben ik fan van die benen breker die nu in portugal speelt
    Op de mening over Mertens na vind ik dit persoonlijk dikke onzin.

v.Bommel is een speler die veel ballen afpakt, zorgt voor de balans op het middenveld en de lijnen uitzet.
    Hij is een harde werker met bergen ervaring bij topclubs als PSV, Bayern Munchen, AC Milan en Barcelona.
    Zij is zeker een meerwaarde voor het elftal, misschien we de speler van Oranje die het meest nodig is.

Het gaat niet om het talent van spelers maar wat ze kunnen. Anders zou een 12-jarige ook in Ajax 1 kunnen spelen omdat hij zoveel talent heeft.
    Alderweireld vind ik voor de eredivisie een redelijke verdediger maar op subtopniveau vind ik hem slecht en op topniveau een prutser. Ik snap dus echt niet dat jij vindt dat hij een basisplaats verdiend.
    Vermaelen, Lombaerts, Vertonghen en Kompany zijn drie uitstekende verdedigers en v.Buyten kan ook wel bij dat rijtje.
    In Nederland hebben we Bruma, Heitinga, v.d.Wiel, Vlaar die van het niveau van de bovengenoemde Belgen zijn en eigenlijk moeten Mathijsen, Boulahrouz en Douglas daar ook bij. Alderweireld in ieder geval nog niet.

Voor het NL-elftal is dit mijn favoriete opstelling :
    Doel) Stekelenburg
    Verdediging) v.d.Wiel - Heitinga - Mathijsen - Schaars
    Verd.Middenveld) v.Bommel - v.d.Vaart
    Aanv.Middenveld) Afellay - Sneijder - Robben
    Spits) v.Persie (standaard 60e min. wissel voor Huntelaar)

Belgie :
    Doel) Courtois
    Verdediging) Lombaerts - Kompany - Vertonghen - Vermaelen
    Verd.Middenveld) Simons -Fellaini
    Aanv.Middenveld) Witsel - Hazard - Defour
    Spits) Dembele (Of Vossen/Lukaku)

Als Vlaanderen nou bij NL zou horen zouden we wel een team hebben dat qua kwaliteit vergelijkbaar is met Duitsland en Spanje, nu komen we helaas net tekort en zijn we van het niveau Italie, misschien wel Frankrijk en Portugal.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker

Standaard

van Bommel is oud en op zijn retour. hij is nu simpelweg niet meer snel genoeg, dat zie je in de wedstrijden van AC Milan en dat zal op het Ek niet anders zijn.

Daarom kan je beter zonder van Bommel spelen.

vd Wiel-----Kompany-----Vermaelen
    -----------Vertonghen--------------
    ---Robben--------------V.d.Vaart---
    -------------Sneijder---------------
    V.Persie-----Huntelaar-------Hazard

Vd Wiel komt altijd op en dat sluit aan bij Robben die altijd naar binnekomt en V persie die meestal ook de spits in duikt. voor de rest kan v.D vaart naast Sneijder op duiken en die 2 kunnen elkaar fantastisch vinden. Huntelaar scoort altijd, dus waarom niet?
    Laatst gewijzigd door Jori/LO : 22-05-2012 om 10:23

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Omdat Robben niet goed kan verdedigen. AC Milan-Arsenal gezien? v.Bommel was heer en meester op het middenveld.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 672
    Laatste bericht: 02-03-2015, 14:21

Regels voor berichten