Weergegeven resultaten: 1 tot 2 van 2

Discussie: De Strijd

Gebruiker Carthager's schermafbeelding

Standaard De Strijd

Gewoon, een verhaaltje. Ik lag muziek te luisteren en dit kwam in me op. Dus dan schrijf je dat op hè?
    (oja, ter informatie. Het was Epic Battle Music... Youtube daar maar op, dan weet je wel ongeveer de sfeer )

De Strijd

To battle! Je hoort het schreeuwen over het hele veld. De trompetten schallen. Voorwaarts! De man voor me staat nog stil. Mooi, dan hoef ik voorlopig niets te doen. Ik hoor het geschreeuw van stervende. Dan begint opeens de man voor me te rennen. Ik twijfel geen moment en ren ook. Twee zwaarden voor me uit. Als in een slow motion ren ik op mijn eerste vijand af. Ik storm vooruit, twee zwaarden voor me. Ik overrompel mijn eerste vijand, die met de rug naar me toe staat. Daarna sta ik even stil om om me heen te kijken. Daar... Daar in de verte. Daar komt een grote groep op ons afstormen! Ik roep naar de mensen om me heen om ook een groep te vormen. Tevergeefs. Iedereen vol met adrenaline, dus niemand luistert. Ik zie de groep op me af komen, nu in een mars. Als we nu niet snel... Op dat moment besef ik me dat ik een grote vergissing Heb gemaakt. Ik draai me om en ren terug, ieder die wil luisteren meetrekkend. Wij waren het laatste peloton voetsoldaten! Achter ons stonden alleen nog ruiters. Maar nog belangrijker: Achter ons stonden de boogschutters. Ik rende terug. Steeds meer mannen volgden mijn voorbeeld (of hebben hetzelfde bedacht als ik natuurlijk) en stelden zich met mij op als een front voor de boogschutters. Wij zijn de verdedigende partij. Zij zullen op ons af moeten komen! En daar komen ze. Nog een paar stappen en ze staan binnen het bereik van de boogschutters. Drie... Twee... Één... Plots staan ook zij stil. Toen we beseften wat er gebeurde, was het al te laat. De pijlen vlogen om onze oren. Links en rechts naast me vielen mannen, dappere vechters. Ik besloot om het enige te doen wat me slim leek. Ik riep de rest toe om mijn voorbeeld te volgen, en ging op mijn knieën zitten, het schild van een gevallen strijder voor en boven me houdend. De rest volgde mijn voorbeeld. Opeens stopten de pijlen en hoorde ik een trompetgeschal. Direct daarna hoorde ik achter me het teken dat er geschoten mocht worden. Ik kijk voorzichtig langs mijn schild naar het strijdperk. Alle mannen om me heen kijken me vanonder hun schilden afwachtend aan. Ze zouden mijn leiding volgen. Dat beseffend keek ik nogmaals langs mijn schild. Het was tijd. Ik schreeuwde een strijdkreet, gooide het schild weg en begon weer te rennen met mijn twee zwaarden voor me uit. Aan het geschreeuw naast me te horen, volgde de rest mijn voorbeeld. Daar renden we weer, als in slow motion. Maar nu zouden we niet omkeren. Nu zouden we vechten tot het laatste moment. Tot de laatste man. Rechts van me schiet een speer richting de vijand. Ik besloot om hetzelfde te doen met een speer die ik in mijn pad vond. Weer een vijand neer. De laatste meters voor de grote strijd. Stilte voor de storm. Dan spring ik op om mijn eerste vijand met mijn zwaarden te ontmoeten. Hij had geen kans. Links en rechts renden mijn mannen me voorbij om de vijanden te doden. Maar ook om mij te beschermen. Vanaf dat moment kon ik doorstormen door het hele blok van de vijanden. Tot helemaal achteraan. Daar stond een vijand waarvan ik wist dat de mannen op mij vertrouwden opdat ik hem zou doden. Hun leider. Ik rende naar voren, terwijl de weg naar hun leider voor mij werd vrijgemaakt door de mannen die mijn bevelen wel opgevolgd hadden. Plots hoorde ik niets meer. Ik zag mijn doel. Ik voelde de adrenaline pompen door mijn lijf. Ik wist dat de mannen mij nu toe aan het schreeuwen waren. Ik voel de moed in mijn hart. Hun leider heeft mij ook opgemerkt. Hij komt nu op mij af. We rennen op elkaar af. Het lijkt uren te duren. Deze man voor mijn neus heeft zo vele mannen vermoord. Ik spring naar voren met al mijn kracht en voordat ik het door had was de strijd alweer voorbij. De vijanden vluchtten. Onze ruiters erachteraan. Het voetvolk bleef staan, volledig kapot van de strijd. En ik kijk neer op het levenloze lichaam van de eens zo machtige man voor mijn neus. Toen merkte ik dat iedereen mij aan zat te staren. Ik moest iets doen. Achter me hoorde ik de ruiters alweer terugkomen. Ik keek om me heen en zag alle lijken om me heen liggen. Toen wist ik wat ik moest zeggen:

'Mannen! Deze is voor het vaderland, dat wij met succes verdedigd hebben. Maar kijk om je heen en besef het volgende! Deze is ook voor onze makkers die niet zo gelukkig zijn geweest als wij! We hebben voor al deze dappere strijders wraak genomen. Daarnaast hebben we ook wraak genomen voor alle andere slachtoffers die gevallen zijn door deze wrede, landzuchtige man. Wij hebben hem overwonnen!'

Er steeg een gejuich op van jewelste. Mannen klapten in hun handen of met hun wapens op hun schilden. Er kwam een man met een leeg paard op me af. Hij vertelde me dat dit uitstekend goed getrainde paard van onze gevallen leider was geweest, die was gestorven door een laffe aanval waarbij hij opeens tegenover vijf man stond. Dit beest had het wel overleefd. Voor hem was het wel duidelijk wie de nieuwe eigenaar moest zijn. De man die op dit slagveld met zijn leidende en fysieke krachten duidelijk de overhand had. Hij riep naar de anderen of als ze het ermee eens waren een groot gejuich te laten horen. Toen gaf hij de teugels aan mij. En onder een orkaan van gejuich besteeg ik het prachtige dier.
    Oud-Stamgast van #AciD, waarin Kraken meedoet aan Wie is het?:
    <%Carthager> Kraken, nog een tip: HIJ IS ZWAAAAAAAAR N00B
    <%Kraken> MuchachoNL!
    <%Carthager> Nee... Gehaat door ongeveer iedereen in dit kanaal
    <%Kraken> tranqer?

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Helemaal gelezen, leuk verhaal!
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Regels voor berichten