Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 11

Discussie: Stukje uit mijn roman

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard Stukje uit mijn roman

Zoals sommigen van jullie weten ben ik al een tijdje bezig met het schrijven van een boek. (ook wel Roman genoemd... en nee da's geen doktersromannetje waarin Graaf Bodegraeve diep in de wellustige ogen van de blonde deerne kijkt etc.)

Het ligt vanwege wat stress in de privésfeer qua werk eventjes stil door een writer's block maar ik wil wel een klein tipje van de sluier lichten over hoe en wat.
    In dit stukje is de hoofdpersoon door een magisch portaal gevallen en knock-out gegaan.
    Het begint bij hoe hij bijkomt... in het boek zal het waarschijnlijk ergens tussen hoofdstuk 7 en hoofdstuk 10 gaan beginnen.

Nick werd wakker en knipperde met zijn ogen om het wazige beeld weg te krijgen.
    Plots zag hij een grote harige klauw voor zijn neus liggen.
    Hij schrok zich rot, sprong op en zag dan dat de klauw ineens weg was.
    Zijn hoofd voelde zwaar aan, en hij sloot zijn ogen om zijn hoofd eens goed leeg te schudden: het leek wel alsof het vol watten zat.
    Tijdens het schudden voelde hij zijn haar in zijn gezicht slaan.
    Achteloos bracht hij zijn handen naar zijn hoofd om zijn haar weg te vegen, maar halverwege bevroor hij in de beweging... hij had helemaal geen lang haar... niet meer sinds zijn tiende.
    Geschrokken opende hij zijn ogen en zag twee grote, harige handen met messcherpe, lange nagels voor zijn gezicht zweven... ZIJN handen.
    Nick sloeg een kreet van schrik en sloeg daarna snel zijn hand voor zijn mond.
    'Brulde ik nou net als een leeuw?' dacht hij koortsachtig.
    Trillend liet hij zijn handen zakken en voorzichtig probeerde hij wat te zeggen.
    ‘Hallo?’
    Zijn stem klonk iets dieper dan normaal, maar verre van wat hij zojuist hoorde.
    ‘Hallo?!’ Harder ditmaal.
    Zijn stem werd wat rauwer en krachtiger, maar meer niet.
    Hij besloot het op te geven en vroeg zich af waar hij zich bevond.
    Het laatste wat hij zich herinnerde was dat hij onderweg naar huis liep van Ouwe Gus van-daan en iets in de bossen zag glimmen.
    Maar dat was 's avonds geweest en het was nu midden op de dag: de zon scheen door de bo-men en vogels floten zachtjes op de achtergrond.
    Hij schudde de vage herinnering van zich af en nam de omgeving in zich op.
    Hij stond op een weg van aangestampte aarde van enkele meters breed, met aan weerskan-ten struiken en bomen.
    Tot zo ver hij kon kijken zag hij alleen maar de weg met bomen en struiken.
    Hij besefte dat de struiken redelijk laag waren voor zijn doen; ze kwamen slechts tot zijn bovenbenen.
    Nick nam de tijd om zichzelf eens wat beter te bestuderen, zijn armen waren compleet be-haard, en stevig gespierd: iets waarvan hij voorheen alleen maar kon dromen.
    Halverwege zijn schouders hield de vacht op en ging het over in een leerachtige huid die zijn borst en buik waren.
    Zijn broek was van stof, voelde als katoen en was vaalgroen met een zwarte sjerp eromheen als een soort riem.
    Zijn laarzen waren van een soort leer die hij niet herkende: erg dik en taai, maar weinig be-werkt.
    Hij trok een laars uit en zag tot zijn opluchting dat er een gewone mensenvoet uitkomt.
    Toen hij de laars weer aantrok klonk er wat geritsel links van hem en een hondenkop kwam tussen de struiken vandaan.
    Het dier knipperde even met zijn ogen en kwam toen helemaal de struiken uit.
    Nick herkende het dier meteen uit een van zijn comics.
    Een brabbeldas? Die bestonden toch helemaal niet?
    De brabbeldas hield het midden tussen een kleine hond en een grote wasbeer.
    Het beestje ging zitten en keek Nick belangstellend aan.
    De brabbeldas leek toen te geeuwen, maar er kwam een zachte “roarr” uit zijn mond.
    Aangemoedigd door dit gebaar ademde Nick diep in en riep zo hard hij kon ‘HEEEEEEEEYYYYY!!!!’
    Daar was het... vlak onder het gesproken woord... de diepe, woeste brul van een leeuw!
    De brabbeldas legde zijn oren plat tegen zijn hoofd bij dit vocale geweld, maar genoot zicht-baar.
    Ook Nick grijnsde en merkte dat er wat om zijn been sloeg: het was een staart als die van een leeuw.
    Met dezelfde grijns keek Nick de opgeschrokken vogels uit de bomen na en werd toen verrast door een slanke hand op zijn schouder.

Shannen schrok wakker van een gebrul ergens in de buurt.
    ‘Rodney… Rodney?!’
    Ze schoot overeind en stootte direct haar hoofd tegen een boom die schuin groeide.
    ‘Mrrrreeeoooowww!!!’ klaagde ze, maar schoot bijna meteen weer in de lach.
    Ze herinnerde zich een ‘ruzie’ tussen haar moeder en zichzelf waarin haar moeder zei dat ze niet zo kattig moest doen, en zij precies zo reageerde.
    Maar deze kreet was niet voorbereid, en klonk ook veel meer als een kat dan haar poging daartoe tegen haar moeder.
    Rustig onderzocht ze haar hoofd door er een vinger op te leggen en te kijken of er bloed aan zat.
    Aan haar vinger zat geen bloed… maar haar handen waren ongewoon lang met zeer scherpe nagels.
    Ze had een donkerder teint dan normaal en onderzocht zichzelf wat beter.
    Ze was al rijp voor haar 17 jaar, maar haar borsten waren nooit zo groot geweest als dat ze nu waren.
    Deze prachtige, volle borsten zaten in een leren vest en daaronder had ze een soort hemdje aan.
    Haar broek was geheel van leer en haar schoenen waren mocassins; heel anders dan dat ze normaal droeg.
    Voorzichtig stond ze op en merkte hoe laag alle takken eigenlijk hingen.
    Ze dacht even na en besefte toen dat de takken niet laag hingen, maar dat zij erg lang was.
    Als ze een schatting moest maken zou ze bijna zeggen dat ze ruim twee meter lang was.
    Geamuseerd keek ze naar een passerende wasbeer, of was het een hond?
    Ze wist het niet… maar voor ze erover kon nadenken keek het beestje haar aan, blafte: ‘kom!’ en sjokte rustig verder.
    Hoorde ze dat nou goed? Zei het beestje echt ‘kom’?
    Ze besloot het op een misverstand te schuiven, want dieren kunnen immers niet praten, maar ze volgde de wasbeer/hond toch.
    Even bleef ze stil staan en de wasbeer/hond wachtte haar ongeduldig op.
    Ze was in een donkerder stuk bos gekomen, maar ze merkte er bijna niets van.
    Nu ze stil stond besefte ze dat er eigenlijk bijna geen zon scheen in dit gedeelte.
    Ondanks haar nachtblindheid zag ze elk eekhoorntje zo helder alsof het zwart op wit gete-kend stond.
    De wasbeer/hond kwam rustig bij haar benen staan, nam voorzichtig haar broekspijp tussen zijn tanden en trok ongeduldig aan haar broek.
    ‘Ja ja, liefje…. Ik kom al’ en ze bukte naar de wasbeer/hond om hem een aai te geven.
    Het beestje dook snel weg en rende richting de struiken waar hij kwispelend op haar stond te wachten.
    Glimlachend liep ze achter hem aan en een eindje verder draaide het beestje zich om.
    Het blafte: ‘annen! eg!’ en gebaarde naar de struiken.
    Shannen keek over de struiken en zag een weg erachter liggen.
    ‘Dus jij wil dat ik de weg op…’ begon ze, maar de wasbeer/hond was alweer weg.
    Behoedzaam kwam ze de struiken uit en hoorde een bekende stem van rechts.
    ‘Hallo?’
    Haar hart sloeg een slag over… was hij dat echt?
    De stem was wat dieper en warmer, zelfs wat aantrekkelijker, dan ze gewend was maar hij was het echt… ze herkende de stem van Ka’torr: haar game maatje.
    Ze liep op het geluid af en ze zag een beer van een vent staan op het pad.
    Al was ‘een beer van een vent’ niet de juiste omschrijving, besefte ze.
    Het was een leeuw van een vent: de man die voor haar stond had een leeuwenstaart uit zijn broek hangen, zijn rug en armen waren bedekt met de vacht van een leeuw, en zijn haar le-ken op de manen van een leeuw.
    De leeuw-man haalde diep adem, legde zijn hoofd in zijn nek en brulde “HEEEEEEEEYYYYY!!!!’
    Ze sloeg haar handen tegen haar oren, maar ze wist het nu zeker: dit is Ka’torr, het is veilig.
    Ze legde haar hand op zijn schouder en sprak zijn naam hardop uit.

Nick hekende de stem van Che’Tara meteen en draaide zich om.
    Hij keek recht in twee steeds groter wordende kattenogen en hoorde haar stamelen: ‘N..N..Nick?!!’
    Hij keek haar half verwonderd aan en keek toen nog eens goed naar haar.
    Ze had iets bekends over zich, maar dat kon toch niet… hij zou zweren dat ze lijkt op… ‘Shannen?’
    Ze trok zich tegen hem aan en omhelsde hem stevig.
    Met haar gezicht nog in zijn borstkast begon ze met een spervuur aan vragen.
    ‘Waar zijn we, Nick? Hoe komen we hier, en hoe komen we hier weer weg?
    Waarom zien we er zo uit als dit? En wat is dat voor… ding!?’
    -‘Geen idee, maar zo erg zien we er toch niet uit? En dat moet een brabbeldas zijn,’ ant-woordde Nick somber… hij had gehoopt dat een ander de antwoorden op deze vragen zou heb-ben.
    Hij vervolgde: ‘een kruising tussen een wasbeer en een hond waarvan sommigen deels kun-nen praten.’
    Alsof de brabbeldas Nicks woorden kracht wilde bijgeven blafte hij: ‘ ‘aten!’
    Shannen keek het beestje beduusd aan en begon toen weer te grinniken.
    Ze had het dus toch goed gehoord.
    Ondertussen hield Nick haar op armlengte afstand om haar eens goed te bekijken.
    ‘Je ziet er fantastisch uit,’ zei hij zonder na te denken, en meteen verschoot hij van kleur.
    Eerlijk is eerlijk, ze zag er ook echt beeldschoon uit.
    Lange donkerblonde krullen kwamen van haar hoofd, met bovenop twee witte kattenoortjes.
    Haar huid was zo zacht als zijde, haar neus was een heel stuk kleiner: bijna als die van een kat, maar dat maakte haar nog mooier.
    Twee felgroene kattenogen staarden hem met opgetogen bewondering aan.
    Haar lichaam was zoals elk droomlichaam van een meid van 18: slank, rondingen op de juiste plaats, alleen kwam er bij haar een mooie slanke witte staart uit haar stuitje groeien.
    Haar borsten ontweek hij zorgvuldig bij het opnemen van haar postuur.
    ‘Echt… b…beeldschoon’ stamelde hij, nu nog roder door de blik van haar pretogen.
    -‘Jij ziet er anders ook uit om op te vreten, snoesje’ plaagde ze hem.
    Hij liet haar snel los, en met een hoofd als een biet stapte hij snel achteruit, keerde zich om en mompelde iets onverstaanbaars.
    Ze grinnikte nog wat na tot ze zag dat de brabbeldas ongeduldig zat te wachten.
    Zodra hij zag dat ze keek blafte hij: ‘ ‘ullie! ‘olgen!’
    ‘Waar naartoe, schatje?’ vroeg Shannen.
    De brabbeldas keerde zich om en liep weg.
    Nick haalde zijn schouders op en liep achter de brabbeldas aan.
    ‘We zien het vanzelf wel, Shan.’
    -‘Ja, daar heb je gelijk in… maar ben je niet te naïef om een wildvreemd dier te volgen?’ pro-beert ze nog.
    ‘Mwah, ik heb er geen slecht gevoel bij, en ik heb een neusje voor problemen. Waarom denk je dat ik nooit in een gevecht op school terecht ben gekomen?’ lacht hij.
    Daar zat wat in, Nick wist de spanningen altijd feilloos aan te voelen en zorgde dat hij een heel eind uit de buurt was voor de ruzie nog begon.
    ‘Zeg, Shan…’ probeert Nick voorzichtig, ‘weet jij hoe je hier terecht bent gekomen?’
    -‘Nee, niet echt. Jij?’
    ‘Nee, alleen dat ik onderweg naar huis was van de late dienst bij Gus.
    Ik zag iets in mijn ooghoek glinsteren: een blauw licht alsof het van onder water vandaan kwam.
    Toen ik er naartoe liep werden mijn armen en benen steeds zwaarder, maar ik kon niet meer terug. Alles ging vanzelf, en steeds langzamer.
    Toen ik ervoor stond zag ik nog een cirkel op de muur met water erin waar een blauw licht uit scheen.
    Het water bewoog en toen viel ik flauw ofzo… en ik werd hier wakker… zoals dit.’
    Hij zwaait even met zijn leeuwenstaart en houd zijn harige armen wijd om zijn woorden kracht bij te zetten.
    Shannen had ongeveer hetzelfde gehad, alleen was zij met een fikse ruzie uit Rodney zijn auto gestapt.
    Ladderzat als hij was is hij er ook meteen uitgegaan en liep haar achterna.
    Niemand dumpt Rodney, Rodney dumpt de meisjes.
    Zo was het, en zo zou het zijn volgens hem.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 24-04-2012 om 18:10
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Heb gelezen tot:
    'Hij besloot het op te geven en vroeg zich af waar hij zich bevond.'
    Helaas nu even niet zo veel tijd, maar het is veelbelovend!

Ik zie her en der foute afbreekstreepjes zitten, ergens midden in een zin bijvoorbeeld.
    Ik zou even Control+F doen, en dan '-' intypen.

Ga je het boek ook echt laten drukken of niet?
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Standaard

Ja, die afbreek streepjes werken in word, maar die heb ik inderdaad handmatig gedaan. Die moet ik inderdaad even opzoeken.
    Ik zie ook nog dat ik niet helemaal door het document ben met tegenwoordige tijd correctie.
    Ik zat namelijk de ene keer in verleden tijd en soms gooide ik er ineens onbewust tegenwoordige tijd tussen.

En yup, de bedoeling is dat het gedrukt wordt en daadwerkelijk uitgegeven gaat worden.
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Succes

Sinds 05/04/2016 op Travianpensioen.
    Zireael

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    En yup, de bedoeling is dat het gedrukt wordt en daadwerkelijk uitgegeven gaat worden.
    Oke, dan ga ik het zeker kopen. Het stukje is veelbelovend
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker jordevie's schermafbeelding

Standaard

Erg mooi geschreven. Ik hoop dat het je lukt om het boek te publiceren.
    [17:07] * Red_Dragon bespringt Jordevie|Klootviolen met een giga knuffel
    Forum: Forum Richtlijnen | Overzicht Crew |
    Travian: Travian FAQ | Spelregels | Screenshots |

Standaard

't is best triest om te zien dat dit stuk nu al weer twee jaar stil ligt.
    Volgens mij heb ik er nog wel twee hoofdstukken bij geschreven, maar als ik dit zie dan schaam ik me
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    't is best triest om te zien dat dit stuk nu al weer twee jaar stil ligt.
    Volgens mij heb ik er nog wel twee hoofdstukken bij geschreven, maar als ik dit zie dan schaam ik me
    het lijkt nergens op de tranen schieten me in mijn ogen..

enuh als er zolang niet op word gereageerd hier praat dan ook neit is alleen maar pure spam want niemand vind er hier dan wat aan en spam topics zijn hier genoeg

Gebruiker RuleZ's schermafbeelding

Standaard

Whoo Cet wat zeg je daar nu weer? Ik herriner me dat ik een aantal jaar geleden dit stukje heb gelezen en het is best aardig geschreven. [sarcasm] We kunnen nu eenmaal niet allemaal zo goed zijn als jou Cet! [/sarcasm] ben trouwens blij dat er in dit deel van het forum nog eens wordt gereageerd, het is hier al zo doods en ik herriner me dat ik vroeger die verhalen met veel plezier leesde.

Standaard

Cet is een beetje baldadig, die probeert me uit de tent te lokken door zoveel mogelijk nare dingen over me te zeggen.
    One Piece

Soortgelijke discussies

1. Roman-Emperor
    By Roman-Emperor in forum Speler Introducties
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 06-04-2010, 15:41
  2. Roman + Services onderhoud
    By Sm0ke0ut in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 23-03-2010, 10:24
  3. indicator/roman/fayntic onderhoud
    By Sm0ke0ut in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 20