Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 18

Discussie: Verhaaltje

Gebruiker

Standaard Verhaaltje

Hier is de vernieuwde versie van het verhaal, in het Nederlands dit keer. Er zullen gerust taalfouten in zitten, maar hopelijk niet te veel.

Zweet druppelde van Infin’s hoofd. Angstzweet. Zijn klamme hand greep het gevest van zijn zwaard stevig vast, zijn andere hand omklemde zich aan het schild. Zenuwachtig wachtte hij op het grote moment, het kon nu ieder moment gebeuren. Hij en de rest van het leger stonden klaar om aan te vallen, om de vijand te vernietigen! Het enige probleem was dat de vijand nergens te bekennen was.

‘Stop!’ Riep de commandant die zich voorop bij de voorhoede bevond. Hij steeg af en liep naar een centurion toe. Infin bevond zich vlak achter hun en ving flarden van hun gesprek op. ‘De vijand moet hier zijn!’ Siste de commandant, terwijl hij zich voorover boog naar de centurion. De centurion keek angstig. ‘Ik word doodsbenauwd van het idee dat ze hier ergens op ons te zitten wachten. Maar ze zijn nergens te zien.’ De commandant rechtte zijn rug en besteeg zijn paard. ‘Rimbor! Maak je mannen klaar!’ Rimbor sprong in de houding. ‘Jawel!’ En hij spoedde zich naar zijn eenheid. Infin werd door middel van een hoorngeschal opgeroepen. Hij hoorde ook bij Rimbor’s eenheid, de beste ruiters van het Witte Rijk.
    Binnen een paar minuten stonden de groep ruiters klaar om te vertrekken. ‘Ga naar de bossen ten oosten van hier.’ Zei de commandant tegen Rimbor. ‘Als je de vijand vindt blaas je direct op de hoorn, begrepen?’ Rimbor knikte. ‘Mooi. Kom zo snel mogelijk terug!’

We snelden in de richting van het bos, onze harnassen glinsterend in het zonlicht. Het moment was vol spanning, iedereen verwachtte een hinderlaag. ‘Infin! Neem vijf ruiters en ga naar het westen. Ik neem de rest en ga het bos verkennen!’ Infin knikte naar Rimbor en pakte de teugels stevig vast. Infin en zijn ruiters reden naar het zuiden, waar het Witte Meer lag. Er was geen vijand te bekennen en wanneer ze op het punt stonden naar Rimbor terug te keren schalde het geluid van een hoorn door de lucht. De hoorn van Rimbor. ‘Mannen! Kom mee!’ Riep Infin tegen zijn mannen, vol moed, die de angst opgeslokt had. Ze galoppeerden richting het bos toen opeens een van de ruiters vol in de borst werd getroffen door een pijl. ‘Hinderlaag!’ Schreeuwde een van de mannen en hij maakte rechtsomkeert Maar een boogschutter plofte een pijl in zijn rug en de ruiter viel dood van zijn paard.

‘Terug naar het kamp! Terug!’ Schreeuwde Infin. ‘Terug!’ Nog een ruiter viel en werd met messen afgeslacht door de vijand. Nu waren ze nog maar met zijn drieën. ‘Schiet op!’ Beval Infin. Zo snel mogelijk wilde hij hier weg. Hij jaagde zijn paard tot het uiterste en galoppeerde vol weg, maar de vijand gaf niet zo snel op. Ze zetten de achtervolging in op monsterlijke dieren uit de Duistere wereld, gemaakt om vijanden met huid en haar te vangen en vermorzelen. Infin greep zijn speer en wierp die naar een van de beesten. De speer raakte het beest in zijn hoofd en vol woede en pijn kwam het beest jankend tot stilstand. De andere twee achtervolgers bleven hardnekking Infin en zijn ruiters achtervolgen, totdat een van de beesten het paard van de derde ruiter had vastgegrepen en het beet. Het paard hinnikte luid en viel neer. De ruiter was ook gevallen en kon niet bij zijn zwaard komen, en het monsterlijke beest kwam dichterbij. Met enorme inspanning lukte de ruiter het om zijn zwaard vast te grijpen en hij wachtte tot het beest aanviel. Het beest ontblootte zijn tanden en sprong op de ruiter af. Zijn bek greep het zwaard van de ruiter vast en wierp het weg. ‘Goden helpt mij!’ Jammerde de ruiter toen het beest dreigend op hem af kwam.

Toen werd het beest weggetrapt door het paard van Infin, die de ruiter te hulp schoot. ‘Spring achterop, snel!’ De ruiter sprong snel achterop Infin’s paart en Infin gaf het dier de sporen. De achtervolgers hadden ze afgeschud en eindelijk, na bijna een halfuur rijden kwamen ze aan bij het kamp.

‘Infin!’ Zei de commandant ontsteld toen hij Infin en de ruiter zag. ‘Wat is er gebeurd?’ Hij stapte opzij en daar zat de tweede ruiter op een steen, met een grote wond in zijn been. ‘Hij kwam ernstig gewond aan in het kamp, zijn paard droeg hem hier naartoe.’ De commandant keek om zich heen. ‘Waar is Rimbor?’ Infin zuchtte en haalde de schouders op. ‘Geen idee.’
    Laatst gewijzigd door J-K : 01-05-2012 om 08:57 Reden: Nieuw verhaal

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ziet er op zich leuk uit, maar ik zie veel taalfouten en onzorgvuldigheid in het verhaal.
    Daar moet je wel op letten als je verder wil schrijven. ("Thinked" is bijv. "Thought")
    Het is al een kunst apart om in je eigen taal een goed pakkend verhaal te schrijven, laat staan in een taal die je niet 100% machtig bent.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 22-04-2012 om 22:37
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ja, ik ben nog niet zo erg goed in de Engelse taal. Het ik het verhaal met behulp van een paar andere Engelssprekenden doe anders had ik wel in Ned gedaan.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor om het gewoon in het Nederlands te doen
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Boe!'s schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een erg leuk verhaaltje, zo kort dat ik graag nog meer wil lezen

Gebruiker

Standaard

Oké, ik heb het verhaal vernieuwd. Het is nog steeds hetzelfde, alleen de inleiding wordt verandert. Die is hier (voor een deel) te zien. Het is in het Nederlands dit keer, dus hopelijk wat minder taalfouten. (Mijn word heeft geen Nederlandse spellingcontrole )

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Leuk verhaal!
    Online spellingscheck:

http://www.spelcheck.nl/
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Dank je!
    En nog meer bedankt voor de link!

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Graag gedaan :P
    Google is your friend
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker jordevie's schermafbeelding

Standaard

Erg leuk verhaal.
    [17:07] * Red_Dragon bespringt Jordevie|Klootviolen met een giga knuffel
    Forum: Forum Richtlijnen | Overzicht Crew |
    Travian: Travian FAQ | Spelregels | Screenshots |

Soortgelijke discussies

1. Verhaaltje
    By baldun in forum Creatief met schrijven
    Reacties: 156
    Laatste bericht: 24-04-2011, 20:29

Regels voor berichten