Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 12

Discussie: grondstoffen en bouwen

Gebruiker

Standaard grondstoffen en bouwen

Goedenavond mede travian spelers.

Ik speel travian niet zo lang heb het een tijdje terug wel gespeeld maar was toen gestopt om dezelfde reden. Waarom duurt het bouwen zo lang? Is dit juist de bedoeling van het spel? En kan je op een één of andere manier sneller grondstoffen krijgen?

Ik bouw iets en dan anderhalf uur later kun je weer iets bouwen tenzij je genoeg grondstoffen hebt. En dat kan soms een dag in beslag nemen totdat je eidenlijk weer iets kan bouwen. Het tempo is zo laag, nogmaals is dit de bedoeling? Misschien een stomme vraag maar ik vind het spel leuk alleen ik heb er wel een beetje moeite mee dat je zo lang moet wachten voordat je een volgende stap kunt zetten.

Bijvoorbeeld ik moet nu wachten tot 3 uur snachts totdat ik weer iets kan bouwen en dan zijn mijn grondstoffen alweer op en dan moet ik wachten tot morgen avond om weer iets te bouwen.

Gebruiker Spoetje's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Travian biedt verschillende serversnelheden aan, zo is er een 'slow' deze is aan normale snelheid en daar kan het inderdaad lang duren voor een duur gebouw, echter zijn er ook speedservers, daar is alles x3. Dit wil zeggen dat je 3x zoveel grondstoffen per uur ontvangt, en dus veel sneller dingen kan bouwen.

Echter kun je om dingen sneller te laten gaan, farmen. Hiermee haal je grondstoffen op bij buren, en zal jij dus sneller kunnen bouwen. Als je meerdere dorpen hebt kun je ook gaan handelen op de marktplaats, optimaliseer je productie zodat je sneller dingen kan bouwen.

Hopend u hierbij voldoende geinformeerd te hebben, indien dit niet zo is sta ik je graag verder te woord.

Met vriendelijke groeten,
    Spoetje

Gebruiker ToastieNL's schermafbeelding

Standaard

De meest gebruikte methoden van de hoogst geplaatste spelers zijn:
    - Farmen
    - NPC (goud)

Farmen wordt als begrijp vaak gewoon op tafel gegooid, ik zal het even uitleggen.
    Je hebt waarschijnlijk gezien dat iedere soldaat die je kunt bouwen een aantal waarden heeft. Aanval, verdediging tegen infanterie, verdediging tegen cavalerie, kosten, snelheid en draagkracht. Wanneer je een klein groepje soldaten hebt (2 Knuppelvechters, 2 Legionairs, 5 Phalanx) kun je deze gebruiken om kleine dorpjes op je kaart te overvallen. Dan steel jij grondstoffen van deze spelers. In plaats van langdurige, automatische productie van je grondstofvelden investeer je in een productie die de potentie heeft vele malen hoger te zijn, maar voor hetzelfde geld niets oplevert, dat hangt af van je activiteit en je buren. Farmen is, kort gezegd, het overvallen van je buren.

NPC is een andere, geld kostende methode die in het begin van het spel goed werkt. In het begin is er een enorm graanschaarste. Dat houdt aan tot, naar mijn ervaring, anderhalve tot twee weken na de start van de server, wanneer de tweede dorpen (met 15 graanvelden) opkomen. Tot die tijd is het mogelijk om 2:1 te ruilen met graan. Dan bied je 300 graan voor 600 van een andere grondstof. Via gebruik van de NPC handel kun je die 600 van de andere grondstof omzetten in 600 graan, die je weer verkoopt voor 1200 andere grondstoffen, etcetera. Dit kost echter goud (en dus geld).

Ik hoop je hierbij geinformeerd te hebben in de twee beste alternatieve methoden voor simpelweg wachten. Als je meer vragen hebt, kun je uiteraard hier posten of een PM'etje sturen !

Veel plezier!

Gebruiker

Standaard

Ik ben nu inderdaad dus begonnen met ''farmen'' maar zorg je nou hiermee dat je buren dan minder grondstoffen hebben? Als dat zo is dan kunnen hun mij dus ook overvallen en mijn grondstoffen afpakken. Tot nu toe werkt het wel aardig het overvallen.

Maar nog een vraag tussendoor, hoe zorg je voor andere soldaten ik heb nu alleen phalanxen, hoe kom ik bijvoorbeeld aan zwaardvechters? niveau verhogen van mijn barakken?

Nog bedankt voor jullie reacties.

Gebruiker ToastieNL's schermafbeelding

Standaard

Door je Barakken op te hogen krijg je uiteindelijk toegang tot de Academie. Daarin kun je, onder bepaalde voorwaarden en vereisten, nieuwe Soldaten onderzoeken die je vanaf dat moment ook in Barakken of Stallen kunt onderzoeken.

Je buren verliezen inderdaad die grondstoffen. Ze kunnen jou ook overvallen, maar door middel van Schuilplaatsen en het wegsturen van je troepen kun je de verliezen minimaliseren.

Groetjes

Gebruiker

Unhappy grondstoffen sturen naar mijn 'vriend'

Hallo, ik speel ook nog niet zo lang, maar begrijp dat ik grondstoffen kan sturen naar mijn buren / vrienden. Echter, nu kan ik maar '1' grondstof sturen naar een bepaalde vriend en naar andere vrienden veel meer. Ik wil die ene vriend helpen maar dat lukt nu dus niet. Weet iemand wel hoe dit moet? Ik kom er maar niet achter. Thnx!!

Gebruiker Orkaan's schermafbeelding

Standaard

Restricties van travian, misschien omdat je hem al erg veel grondstoffen hebt gestuurd, en anders misschien vanwege hetzelfde IP adres/ sitterschap.
    S2: 2010 - 2011 # Orkaan - HADES
    S6: 2011 - 2012 # Dux - SAW
    S2: 2011 - 2012 # Hamsterweken - O
    NLx: 2013 - 2013 # Howling Wolf - Nogges!
    S7: 2013 - 2014 # Prins Pils - Instinct

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Je mag per 24 uur niet meer dan 1x je uurproductie sturen.
    Daarom kan je nog maar 1 grondstof naar die persoon sturen: Je bent op je limiet.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Orkaan's schermafbeelding

Standaard

huh? uitzondering van WW bouwers oid dan?
    S2: 2010 - 2011 # Orkaan - HADES
    S6: 2011 - 2012 # Dux - SAW
    S2: 2011 - 2012 # Hamsterweken - O
    NLx: 2013 - 2013 # Howling Wolf - Nogges!
    S7: 2013 - 2014 # Prins Pils - Instinct

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

http://t4.answers.travian.nl/?aid=237#go2answer

staat er allemaal in dus scheelt me typen.
    Denk ook aan onderling populatie verschil en eerdere markthandeling en stalling.

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Regels voor berichten