Weergegeven resultaten: 1 tot 5 van 5

Discussie: ! 12+ ! Griezelverhaaltje: De tijger onder het bed

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard ! 12+ ! Griezelverhaaltje: De tijger onder het bed

Er was eens een klein jongetje van 7 jaar, en hij heette Erik.
    En Erik was een jongetje met een tijger onder zijn bed.
    Elke nacht hoorde Erik de tijger grommen en hijgen, en elke nacht als Erik moest plassen dan nam hij op zijn bed een aanloopje om zo ver mogelijk te kunnen springen zodat de tijger hem niet kon pakken.
    Natuurlijk lukte het Erik niet altijd, en stak de tijger zijn poot uit om hem te pootje haken.
    Erik viel dan met zijn snufferd op de vloer zodat papa of mama wakker werd en bij hem kwam kijken.
    Natuurlijk zag papa de tijger niet, want volwassen mensen zagen dat soort dingen nooit, de stommerds.
    Na de zoveelste keer dat papa hem boos aankeek over de tijger onder zijn bed, besloot Erik het maar niet meer te vertellen.
    En die nacht begon de tijger tegen Erik te praten.
    "Eeeeeeeriiiiikkkkk"
    -"W-w-w-wat wil je, s-s-stomme tijger?" vroeg Erik bang.
    "Ik wil dat je in me gelooft, Errrrrrik" gromde de tijger.
    -"D-d-dat doe ik toch? Ik praat toch met je?"
    "En ik wil iedereen opeten die niet in me gelooft, zoals je vaderrrrr en moederrrr".
    Hier schrok Erik zo van dat hij snel naar de slaapkamer van papa en mama rende.
    "Papa! Mama! Er zit echt een tijger onder mijn bed, en hij wil jullie opeten!"
    Papa werd weer boos, en begon hard te roepen tegen Erik dat hij eens moest stoppen met die onzin.
    Erik moest huilen en mama troostte hem:"Ik ga wel even mee om te kijken, schatje".
    -"Nee, dan gaat de tijger u opeten, mama!" protesteerde Erik door zijn tranen heen.
    "Schatje, er is geen tijger onder je bed... kom, ik laat het je zien".
    Ze gingen naar Erik zijn slaapkamer en mama deed het licht aan.
    "Dat is wel vreemd, het blijft donker onder je bed" zei mama zachtjes en ze liep op het bed af.
    Ze wilde het bed opzij schuiven om te laten zien dat er niets onder zat maar opeens sloten twee klauwen zich om haar enkels en trokken haar onderuit.
    Mama sloeg een kreet van schrik en kon nog net twee geel-oranje ogen onder het bed zien glimmen voordat ze onder het bed getrokken werd.
    Haar gil werd meteen gedempt zodra ze onder het bed kwam, maar papa had de eerste gil al gehoord en kwam aanlopen.
    Erik zat in de verste hoek te trillen en papa wilde naar hem toe lopen om te vragen wat er aan de hand was.
    Maar papa gleed uit: Erik had ik zijn broek geplast van schrik.
    "Wat is er gebeurd, Erik?" vroeg papa boos, maar Erik kon alleen maar naar het bed blijven staren.
    Papa keek naar het bed en zag een streep bloed: Mama had haar hoofd gestoten bij de val.
    Snel liep papa naar het bed om eronder te kijken, en de tijger beet in één keer papa's hoofd eraf.
    Hij trok papa toen onder het bed en gromde voldaan.
    Erik had heel die nacht in het hoekje van de kamer zitten staren naar het bed.
    De volgende morgen belde hij opa en oma om te vertellen wat er met papa en mama gebeurd was.
    Opa en oma geloofden hem natuurlijk ook niet, maar van papa of mama was geen spoor te bekennen.
    Erik moest maar bij opa en oma gaan slapen terwijl de politie naar papa en mama zochten.
    De eerste agenten die het huis binnen gingen en onder het bed keken werden nooit meer terug gevonden, daarna wilde de politie niet meer in het huis kijken, en Erik moest voorgoed bij opa en oma wonen.

Maandenlang had Erik niets meer van de tijger gehoord, want die zat onder zijn bed thuis, en dacht eindelijk dat hij veilig was.
    Tot die ene nacht dat hij weer gegrom en gehijg hoorde.
    Hij stak zijn hoofd onder de rand van het bed, en daar zag hij de twee geel-oranje ogen van de tijger.
    "Wat moet je!?" snauwde Erik.
    -"Hetzelfde als thuis, Errrrik" gromde de tijger, "altijd hetzelfde tot in de eeuwigheid".
    "Ik wil daar niet aan meewerken" zei Erik boos.
    -"Je zult wel moeten." lachte de tijger.
    Erik maakte toen de grootste fout uit zijn korte leventje: hij lachte harder en zei:"Jawel, ik geloof gewoon niet meer in je, dan verdwijn je vanzelf wel w..."
    Nog voor hij uitgesproken was greep de tijger hem bij zijn hoofd en ademde krachtig uit.
    Erik stikte in de giftige adem en zijn bewustzijn gleed weg in de vergetelheid.
    In de plaats van Erik was een deel van de tijger gekomen en het lichaam deed wat de tijger wilde.
    Het riep heel hard om opa en oma, met de stem van Erik, maar als je goed luisterde was het net niet die van Erik: Er zat een holle toon in, want de tijger kende geen warmte van emoties.
    Opa en oma hoorde het niet en vroegen wat er aan de hand was.
    De nep Erik zei "Er zit een tijger onder mijn bed en die wil me opeten!"
    Opa en oma keken elkaar aan, en gingen als één man door hun knieëen om onder het bed te kijken.
    Dat was het einde van opa en oma.
    'Erik' werd die maand overgeplaatst naar een weeshuis, waar hij ter adoptie gesteld werd.

Het is nu precies 7 jaar geleden dat Erik door de tijger gedood werd.
    En elk jaar komt Erik in een weeshuis terecht omdat de adoptieouders mysterieus verdwenen zijn.
    Elk jaar een ander weeshuis, in een andere stad, provincie of staat.
    Zo krijgt de tijger wat hij wil, altijd hetzelfde, tot in de eeuwigheid: De zielen van ongelovigen.

Dus als jouw kind roept dat er een tijger onder het bed zit, geloof hem of haar dan... het kan je redding zijn.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

Of je neemt gewoon geen kinderen

Leuk verhaal muchach

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
    en wie dat niet eert die schoppen we rot.
    John O'Mill

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Haha, een leuk verhaal :P
    Vooral de slotzin vind ik leuk
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ja, leuk hè?
    Waar een nachtje wakker liggen van de pijn in je pens al goed voor is :P
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Haha, inderdaad. Ook even dit board weer nieuw leven inblazen, terwijl dat bij Visueel Creatief ook gebeurd. Misschien word de Creatieve Zolder toch nog wat?
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Soortgelijke discussies

1. Wat zit er onder je Ctrl+V?
    By My home in forum Travian Huiskamer
    Reacties: 2525
    Laatste bericht: 26-06-2015, 14:51

Regels voor berichten