Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 32

Discussie: Was de atoombom noodzakelijk?

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Honga Bekijk bericht
    Duitsland verklaarde Amerika de oorlog doordat Japan dat ook had gedaan, als Japan niet slaags was geraakt met de VS...
    Fout

Het is belangrijk zelf op onderzoek uit te gaan en de waarheid te ontdekken, in plaats van zomaar alle Amerikaanse propaganda te geloven.

Amerika probeerde de hele tijd al met een smoesje de oorlog in te komen. En ze waren al heel lang bezig met het illegaal bevoorraden van Engeland & Rusland. (tegen het oorlogsrecht in)

Japan & Amerika hadden decennia lang goede handels-betrekkingen. Het Japanse imperialisme zat in de lift, o.a. doordat Japan zelf relatief weinig grondstoffen had. Toen draaide Amerika ineens de olie-kraan dicht, waardoor Japan wel moest aanvallen om überhaupt de economie draaiende te kunnen houden. Gebieden met veel grondstoffen in Azië werden veroverd, en ze vielen Amerika eerst aan omdat dat strategischer is.

Amerika had expres Pearl Harbor slecht verdedigd om een aanval uit te lokken. Zodat ze daarna makkelijk de geslagen hond konden spelen, en vervolgens met betraande oogjes Duitsland aan konden vallen.

Geloof je niet dat Amerika zo flauw is? Lees het zelf!

Ik zal wat belangrijke stukken quoten:
    In anticipation of U.S. entry into the war, British and U.S. military staffs secretly formulated plans for joint operations. U.S. forces sought to create a war-justifying incident by cooperating with the British navy in attacks on German U-boats in the north Atlantic, but Hitler refused to take the bait, thus denying Roosevelt the pretext he craved for making the United States a full-fledged, declared belligerent—an end that the great majority of Americans opposed.
    Because American cryptographers had also broken the Japanese naval code, the leaders in Washington knew as well that Japan’s “measures” would include an attack on Pearl Harbor.[4] Yet they withheld this critical information from the commanders in Hawaii, who might have headed off the attack or prepared themselves to defend against it.
    “The question was how we should maneuver them [the Japanese] into firing the first shot without allowing too much danger to ourselves.”
    Vervolgens verklaarde Duitsland Amerika de oorlog. Maar dit was slechts een formaliteit, virtueel had Amerika Duitsland allang de oorlog verklaard nadat ze Japan de oorlog verklaarden. Toen Pearl Harbor aangevallen werd, haastte Hitler zich terug naar de regering om snel Amerika de oorlog te verklaren voordat het andersom zou gebeuren, omdat een groot land de oorlog verklaart en niet verklaard wordt, o.i.d. Er was contact met de Roosevelt administratie, en die vonden het best als Duitsland de verklaring eerst deed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Zoals ergens hierboven al gezegd werd ; Wat als Amerika ging samenwerken met Duitsland.. Dat zou totale wereldoverheersing betekend hebben!
    FDR was een van de grootste Amerikaanse presidenten ooit. Maar idd begrijp ik niet helemaal waarom niet gewoon voor wereldoverheersing is gekozen. Waarschijnlijk had dit met een rotsvast vertrouwen in democtratie. (+ anti-alles wat ook maar een beetje op totalitarisme lijkt)

Denk dat men zo positief dacht over democratie omdat men de slechte kanten van het kapitalisme nog niet gezien had. (en dat terwijl er tal van voorbeelden zijn! Zie Romeinse Rijk...) Ik moet zeggen ik ben behoorlijk teleurgesteld in de democratie. Kijk naar ons land. Geert Wilders met zijn Polen-meldpunt... Premier Rutte gaf de aller-beste reactie denkbaar, negeer dit nieuwe stuk rood vlees wat Wilders in de ring gooit! Negeer hem en je ontneemt zijn kracht. Dat vervolgens alle linkse partijen te lomp zijn om ook maar achter hun premier te gaan staan vind ik te belachelijk voor woorden. Het is je reinste ondermijning van de regering.

Hoe kunnen mensen ooit fatsoenlijk regeren als ze niet eens het vertrouwen van de eigen parlement + rechtstaat hebben.

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Tsja daarom heb je altijd een oppositie en een coaltie. Alles in de oppositie loopt standaard te schreeuwen, in welk land niet? Vertrouwen in de premier hebben als linkse politicus die het niet eens is met bijvoorbeeld rechtse ideeën over bezuinigen is ook nogal moeilijk natuurlijk..

Dat wilders een populist is heb je ook compleet gelijk in, maar dat brengt wel weer leven in de brouwerij. Daarvoor (voor Fortuyn) was het maar een dooie boel die het met elkaar eens was. Nu is dat niet meer zo en liggen de standpunten veel meer uit elkaar.

Fortuyn was ook een mooie, bracht de boel weer in beweging! Inhoudelijk kon het natuurlijk beter.. helemaal op economisch gebied. In de tijd dat de economie top was in Nederland, liep hij te verkondigen dat het slecht ging met NL..
    Voor alle duidelijkheid ik ben wel rechts, tussen D66-VVD in.

Oohja, Atoombommen..
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Voormalig Forum Admin FA_Yurg's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, het topic gaat over de atoombom, dus zullen we maar weer is on-topic gaan?
    http://traviankroew.nl/dump/logo-tl.png
    Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Standaard

Oohja, Atoombommen..
    Wat is jouw mening over de bom?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Wat is jouw mening over de bom?
    Ik heb het niet zo op kernbommen. Het kan gelul van mijn kant zijn, maar het is toch geen toeval dat het aantal personen met kanker toeneemt sinds de kernproeven. Vanaf 1775 weet men wat kanker is en in de tijd van de Grieken beschreven ze al hoe tumoren enz eruit zagen. De egyptenaren daarvoor behandelden de ziekte zelfs al..

Volgens het KWF zullen er vanaf 2020 87.000 mensen per jaar kanker hebben. Dit zal o.a. kopen door de kernenergie.

Maar historisch gezien is het beter geweest, ook al zijn er 80.000 burgers die zonder iets verkeerd te doen overleden door dit voorval, alleen al in Hiroshima. Nagasaki weet ik niet.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Standaard

Volgens het KWF zullen er vanaf 2020 87.000 mensen per jaar kanker hebben. Dit zal o.a. kopen door de kernenergie.
    Hoeveel zijn het er nu dan, het aantal loopt significant op bedoel je?

Maar historisch gezien is het beter geweest, ook al zijn er 80.000 burgers die zonder iets verkeerd te doen overleden door dit voorval, alleen al in Hiroshima. Nagasaki weet ik niet.
    Waarom is het historisch gezien beter? Omdat er minder doden zijn? Omdat Amerika meer recht heeft om te winnen dan Japan?

Standaard

Haha, eigenlijk zeg je het idd al Heintje. Door dit grapje van Amerika vielen er niet meer slachtoffers.
    Maar stel dat ze doorvochten en zonder atoombommen, zouden er dan evenveel of meer slachtoffers vallen vergeleken met de atoombommen?

Over de kanker, dit verhoogt inderdaad. Cijfers heb ik nu niet voor je maar ik heb meerdere artikelen hierover gelezen, Nederlands onderzoek.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yurg Bekijk bericht
    Inderdaad, het topic gaat over de atoombom, dus zullen we maar weer is on-topic gaan?
    We waren on-topic, het ging namelijk over aspecten van democratie welke vooral door - atoombomgooier - Amerika verspreid zijn.

Over de kanker, dit verhoogt inderdaad. Cijfers heb ik nu niet voor je maar ik heb meerdere artikelen hierover gelezen, Nederlands onderzoek.
    x 1,5 x 10 x 200 in welke trend moeten we denken?

Haha, eigenlijk zeg je het idd al Heintje. Door dit grapje van Amerika vielen er niet meer slachtoffers.
    Maar stel dat ze doorvochten en zonder atoombommen, zouden er dan evenveel of meer slachtoffers vallen vergeleken met de atoombommen?
    Jaja op dat punt zijn we het wel eens. Dat de atoombom paradoxaal genoeg wss slachtoffers bespaard heeft.

Een van de allerkromste dingen vind ik vervolgens dat men haast unaniem de atoombom als iets "goeds" beschouwd. En gekgenoeg vinden velen kernenergie dan weer iets "slechts".

Maargoed om tot de kern van de zaak te komen. Je zegt dat minder slachtoffers historisch gezien goed is. Naar mijn mening wordt de zaak dan te persoonlijk gemaakt. Het gaat niet om die ene meneer Takanawa die de teller van 48.755 naar 48.756 legt.

Het gaat om recht tussen landen. Tot de VN opgericht werd, en mensenrechten uitgevonden werden bestond dit nog amper. Hooguit wat verdragen. Tot die tijd was al die oorlog hardstikke "normaal". In die trend kun je de Tweede Wereldoorlog vergelijken met een uit de hand gelopen voetbalwedstrijd waar iets te veel rode kaarten vielen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    We waren on-topic, het ging namelijk over aspecten van democratie welke vooral door - atoombomgooier - Amerika verspreid zijn.

x 1,5 x 10 x 200 in welke trend moeten we denken?

Jaja op dat punt zijn we het wel eens. Dat de atoombom paradoxaal genoeg wss slachtoffers bespaard heeft.

Een van de allerkromste dingen vind ik vervolgens dat men haast unaniem de atoombom als iets "goeds" beschouwd. En gekgenoeg vinden velen kernenergie dan weer iets "slechts".

Maargoed om tot de kern van de zaak te komen. Je zegt dat minder slachtoffers historisch gezien goed is. Naar mijn mening wordt de zaak dan te persoonlijk gemaakt. Het gaat niet om die ene meneer Takanawa die de teller van 48.755 naar 48.756 legt.

Het gaat om recht tussen landen. Tot de VN opgericht werd, en mensenrechten uitgevonden werden bestond dit nog amper. Hooguit wat verdragen. Tot die tijd was al die oorlog hardstikke "normaal". In die trend kun je de Tweede Wereldoorlog vergelijken met een uit de hand gelopen voetbalwedstrijd waar iets te veel rode kaarten vielen.

Over de stijging van mensen met kanker, in 2020 is dat veertig procent gestegen. Schrikbarend veel!

Ik ben het verder met je eens, oorlog was inderdaad hartstikke normaal. Maar de atoombom is toch wel van zo`n kaliber dat de vergelijking wel wat zwaarder mag naar mijn mening

Het is vanaf de mitrailleur hard gegaan met de innovatie op het gebied van wapens. Waar ze vroeger elkaar duizenden jaren doodgooien met stenen, creëert de mens in een paar honderd jaar de ergste wapens. Wat kan het toch raar lopen..

Standaard

Ik ben het verder met je eens, oorlog was inderdaad hartstikke normaal. Maar de atoombom is toch wel van zo`n kaliber dat de vergelijking wel wat zwaarder mag naar mijn mening
    Wat vooral zwaarder weegt is de "Hindsight" die wij heden dag hebben op de Koude Oorlog. De situatie tussen Amerika & Sovjet Unie destijds was er een waarbij beide kanten velen malen de wereld konden vernietigen.

Op het moment dat de bom werd gegooid had alleen Amerika hem nog. Misschien hebben ze hem wel grotendeels gegooid als voorbereiding op de Koude Oorlog, om te laten zien dat ze niet bang zijn hem te gebruiken. En dus => mutual assured destrion (MAD)

Wat je ziet is dat iedereen enkel kijkt naar de situatie Hiroshima an sich (dwz zonder de wereld-politiek erbij te betrekken), en vervolgens het gooien goedkeurt omdat hij slachtoffers beperkte. Dit is een verwerpelijke manier van redeneren, want het impliceert dat het doel de middelen heiligt, & "Might makes Right".

Maargoed jouw mening is dat de atoombom helemaal niet gegooid mocht worden right?

Regels voor berichten