Pagina 5 van 17 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 164

Discussie: Europees voetbal seizoen

Ex-Forum Admin

Standaard

Man utd - Ajax gaat gewoon door nu FC Sion gestraft is en Basel gewoon mag blijven voetballen in CL

Gebruiker wiziewizard's schermafbeelding

Standaard

anderlecht is gewoon europese EL top!
    TC2 10-11 misschien - VLF! // TS2 11-12 Octopus - Yakuza // TS5 12-13 Legacy - Omertà - nr 1 aanval //
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=302605&dateline=13634  47703

Gebruiker Hamkaas's schermafbeelding

Standaard

Had ook letterlijk nergens opgeslagen als ze Basel de CL uit hadden gegooid. Dan moesten we Shaquiri's acties missen

Have you ever wondered which hurts the most: saying something and wishing you had not, or saying nothing, and wishing you had?

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Tijdje niks erover gevolgd.
    Dus dan maar ff zo. Wat is er dan gebeurd dat Basel uit de CL gezet zou kunnen worden en wat
    heeft ene Shaquiri er mee te maken?
    En wat heeft Sion met manchester - Ajax te maken?

Ex-Forum Admin

Standaard

Kort samengevat:

FC Sion heeft in verscheidene competities spelers opgesteld die niet speelgerechtigd waren. Dit heeft er al toe geleid dat zij niet in de Europa League groepsfase uit mochten komen en dat Celtic die plaats mocht innemen (toch? Zij werden er in de derde voorronde toch uitgegooid door FC Sion?). Maar de UEFA/FIFA vond deze straf niet hoog genoeg en had de Zwitserse bond gedwongen om ook een straf uit te delen. De Zwitserse bond had dit geweigerd, waarop werd gedreigd om alle Zwitserse clubs uit Europa te gooien, als straf voor de Zwitserse bond.

Nu is besloten dat FC Sion 36 punten in mindering krijgt (ik dacht 10 competitiewedstrijden en 2 bekerwedstrijden met niet speelgerechtigd spelers gespeeld. FC Sion heeft haar straf gehad, de Zwitserse bond krijgt geen straf meer, dus FC Basel mag CL blijven spelen.

Standaard

Oww oke, ja en Basel had natuurlijk dat clubje uit manchester verslagen en daardoor moeten die dus
    nu EL spelen, in ieder geval nog 1 ronde, want dan zijn ze daar ook uitgespeeld dankzij Ajax.
    Zou ook belachelijk zijn geweest als ze via een sneaky achterdeur toch weer in de CL verder hadden
    mogen spelen.
    Vind het wel een hele zware straf die Sion heeft gekregen en het onterecht dat de uefa dan dreigt met
    uitschakeling van alle Zwitserse clubs.
    Zeg niet dat ze geen straf verdienen, maar ben heel benieuwd of de uefa ook met zo een dreigement
    was gekomen als het b.v. om een ehh Athletic de Bilbao had gegaan.
    Zouden ze dan ook gedreigd hebben om Real en Barcelona eruit te gooien?
    Geloof ik nooit, maar dit is maar een Zwitserse club en die zijn minder belangrijk voor de uefa.

Gebruiker wiziewizard's schermafbeelding

Standaard

anderlecht de max!
    TC2 10-11 misschien - VLF! // TS2 11-12 Octopus - Yakuza // TS5 12-13 Legacy - Omertà - nr 1 aanval //
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=302605&dateline=13634  47703

Gebruiker aaa_naamloos's schermafbeelding

Standaard

Heel de UEFA/FIFA is een corrupt zooitje.

Sion heeft zijn straf al gehad, doordat zij uit het toernooi zijn gezet. Dat Sion 36 punten straf heeft gekregen vind ik onterecht.
    Dat er werd gedreigd dat alle Zwitserse clubs uit het Europees voetbal word gehaald is toch schandalig.
    Waarom moet er altijd zo moeilijk worden gedaan over dat soort zaken.
    Dat ze uit het toernooi zijn gehaald vind ik al een goede en terechte straf.
    Server 1 2015: Achmed Ofsonder - Disney
    Server 5 2014/2015: Starlord - Goudvis/Panic Server 1 2014: Olympus - NSS Server 2 2013: Tandarts - TB Server 6 2012/2013: Teimps - ResDogs
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Favoriete forumposter: aaa_naamloos

Ex-Forum Admin

Standaard

Tsja, voor beide is wat te zeggen. Natuurlijk is dit wel een zware straf voor Sion, maar als je nagaat dat in die 12 duels in totaal 8 spelers zijn opgesteld die niet speelgerechtigd waren (misschien had ik dat aantal eerder moeten noemen), dan is het misschien wel terecht. Ik had tot dit jaar nog nooit van deze club gehoord. Dus wie zegt me dat zij het zonder die spelers wel gehaald hadden?

Dat Basel hier de dupe van zou zijn geworden is wel van de zotte natuurlijk. Die staan hier volledig buiten. Dat de Zwitserse bond gestraft moet worden vind ik eigenlijk nog wel wat in zitten. Zij hadden imo kunnen achterhalen dat die spelers niet mochten spelen.

Note: Ik zie net dat het allemaal is begonnen met het aantrekken van een keeper. Dit zou niet volgens de regels zijn gegaan, waarna de UEFA ze een straf heeft opgelegd om een jaar lang geen spelers te mogen aantrekken. Dat heeft Sion dus wel gedaan. (Bron)

Standaard

Sion is absoluut fout geweest in zo een geval en de Zwitserse bond treft ook blaam.
    Basel inderdaad niet en de overige Zwitserse clubs ook niet.
    Maar Sion is al gestraft met uitzetting van het tournooi en of de Zwitserse bond dan wel of niet ook
    nog een nationale straf oplegd dat is aan de Zwitsers en niet aan de uefa.
    En natuurlijk mogen ze dan wel een beetje pressie uitvoeren als zwitserland het bij die straf wil laten,
    maar gaan dreigen met uitzetting van onschuldige clubs is belachelijk.
    En ik geloof dus echt niet dat ze ooit met zo een dreigement waren gekomen en ook zouden uitvoeren
    als het om een Spaanse, duitse, Franse, Italiaanse of engelse club was gegaan.
    Want dan zou het ze een hoop geld kosten. En bij de uefa is geld nu eenmaal vele malen belangrijker
    dan sportiviteit en eerlijkheid en dus waren zulke landen er veel makkelijker vanaf gekomen.
    Betwijfel zelfs of ze met die maatregel gekomen waren als het om een topclub uit een van die landen
    was gegaan.
    Dat grote geld in dat gedrocht van een CL heeft gewoon de hele sport verziekt en corrupt gemaakt.

Soortgelijke discussies

1. Europees Traviandomein
    By MCCFire in forum Opmerkingen & Tips
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 14-10-2012, 00:06
  2. [Voetbal] Europees Kampioenschap
    By Cronicle in forum Sport
    Reacties: 127
    Laatste bericht: 02-07-2012, 11:31
  3. Seizoen in Travian.
    By kinz in forum Ideeën
    Reacties: 43