-- Dag 1 --

Nou, daar sta je dan, in een leeg dorpje om je heen te kijken. Niks te zien, man. Ik kom aanlopen door een lege akker, zo recht een dorpje in. Nou ja, dorpje, helemaal niks, op één aftands krot aan. 'Wat doe ik hier, in hemelsnaam', vraag ik me nog af. Het gekke is, ik heb geen idee waar ik vandaan kwam. Geheugenverlies, denk ik.

Goed, ik ben de persoon niet om daar al te lang bij stil te staan, dus ik ga het enige gebouwtje maar eens in. Zit me daar een of andere stoere, roodharige viking in een stoel te zitten. Man, ik schrok me verrot!
En nu ouwehoeren ook, die kerel. Of ik even wat aan die akker wilde doen. Beplanten ofzo. Prima joh, ik ben ook de rotste niet. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna meteen maar wat bomen omgehakt, want ik wil het niet koud hebben vannacht. Wat denk je, krijg ik ineens gezelschap van een totaal onbekende gast in een dik houthakkersvest. Hakken, die knakker, niet te volgen. Mooi, dacht ik, dan ga ik pleitte en wat doen in die ijzermijn. Lekker onder de grond werken, ja toch.
Enfin, ik ben daar net bezig, zie ik ineens drie - drie! - mijnwerkers aan komen zetten. Ja, weet ik veel uit welke hoek die lui kwamen, geen idee joh. Naja, ik heb ze hun gang maar laten gaan.

Hetzelfde bij ddie oude kleiafgraving die ik vond, je bent koud tien minuten bezig en het werk wordt alweer overgenomen door mensen die daar veel beter in zijn dan ik.
Ja, dan heb ik er ook geen zin meer in he. Zo ben ik dan ook wel weer. Ik heb een schuilplaats gebouwd, waar ik lekker ongestoord mijn relaas kan opschrijven.
Ik ben benieuwd wat er hier in de buurt te beleven is. Morgen even met die rooie viking ouwehoeren, en dan een rondje door de buurt sjouwen.