Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 43

Discussie: Grijze zone

Gebruiker neut's schermafbeelding

Post Grijze zone

Waarschijnlijk bestaat er al een post van, maar ik snap echt niks van dit forum en daarom vraag ik het maar hier:

Wij willen een dorp stichten in grijs gebied, ik heb gehoord dat je dan aangevallen word door Natars en dat die je dorp proberen te vernietigen. wat kun je er tegen doen zodat je dorp niet verwoest word?
    Neut

Gebruiker

Standaard

Hai neut,

het is inderdaad zo wanneer je een dorp sticht in de grijze zone dat de Natars je dorp zullen aanvallen.
    Ze sturen in totaal een 14-tal aanvallen na elkaar, met katapulten.

Je hebt 2 mogelijkheden:
    1) je zet voldoende verdediging neer, om de schade aan je dorp te beperken.
    2) je bouwt voldoende gebouwen, zodoende dat na alle aanvallen er nog gebouwen overblijven en je dorp niet weggeschoten wordt. Schuilplaatsen zijn hier heel handig.

Eenmaal alle aanvallen voorbij zijn, zullen de Natars je dorp niet meer aanvallen.
    http://t4.answers.travian.nl/?aid=343#go2answer

Groeten,
    Santa Claus
    Laatst gewijzigd door CM_Sledge : 05-08-2013 om 00:30 Reden: toch maar niet

Gebruiker

Standaard

Ik heb het forum doorgekeken en gezien dat de allersimpelste manier om een dorpje te koloniseren in het grijze gebied nog niet te vinden is op het forum. Ik heb vandaag namelijk zelf de 14 natar aanvallen overleefd, dus is het gegarandeerd een succesvolle methode.

Het eerste wat we moeten weten is natuurlijk dat er 14 x 2 doelen worden beschoten. Minimaal 28 plaatsen + 1 moeten dus bebouwd zijn. Om het zo eenvoudig mogelijk te houden maken we gebruik van het feit dat de steenhouwerij per definitie als laatste wordt beschoten van alle gebouwen. Wat we doen is het volgende:

- Alle grondstofvelden naar level 1 (graan mogelijk hoger om niet in graannood te komen voor de gebouwen)
    - Hoofdgebouw 5 (vereist voor paleis)
    - Bouw ambassade 1 (vereist voor paleis)
    - Bouw vervolgens paleis (vereist voor steenhouwerij)
    - Bouw vervolgens de steenhouwerij.
    - Schuilplaats level 10
    - En nu komt het, nu bouwen we minimaal 6x een schuilplaats lvl 1

(het is van harte aangeraden het pakhuis te bouwen en naar level 4 à 5 te upgraden)

Het is natuurlijk ook mogelijk om meer schuilplaatsen level 1 neer te zetten om zo te proberen te voorkomen dat dure gebouwen worden geraakt maar dat is je eigen keuze.

Op deze manier hebben we minimaal 29 spotjes op een erg goedkope en snelle wijze gevuld. Goud is niet eens vereist.

Zelf heb ik het zo gedaan en heb ik er positieve ervaringen mee.
    Travian addict presented!

Gebruiker

Standaard

Waarom zou je paleis en steenhouwerij bouwen?
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Als je gewoon alleen schuilplaatsen bouwt, kun je de pech hebben dat ze je grondstofvelden afschieten en dat je alleen schuilplaatsen op level 1 overhoudt. Die geven geen populatie, dus is je dorp weg.
    De steenhouwerij wordt altijd als laatste verwoest, en geeft populatie. Als je dus meer dan 28 targets hebt, blijft de steenhouwerij sowieso staan en is het dorp behouden.
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik heb deze ooit eens ergens gedeponeerd:
    Als je een dorp in Natargebied wilt stichten, dan is het zeer verstandig om het volgende te weten:
    Direct bij het stichten komen er 14 aanvallen in je lijst te staan, die 24 uur lopen. Deze aanvallen zullen katapulten bij zich hebben en een stevige veeg om je uit hun gebied te schieten.

Er is een mogelijkheid om deze aanvallen te overleven, waarbij je moet zorgen dat je minstens 60 populatie hebt, verdeeld over meer dan 28 doelen.

Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van NPC, of je moet al een dorp vlakbij hebben met een fikse productie, dan kan je via de marktplaats snel de nodige grondstoffen ter plaatse hebben.

Hier volgt de tactiek die ik succesvol heb bevonden voor het stichten van een dorp in Natargebied.

Allereerst bij het starten van het dorp zet je een silo neer en een pakhuis (Romein: +1 grondstofveld).
    Vervolgens breng je beiden naar niveau 2 (Romein +1 grondstofveld).
    Zet silo en pakhuis aan voor niveau 3 (Romein +1 grondstofveld).
    Indien mogelijk kun je ze ook direct naar niveau 4 brengen, anders stuur je genoeg grondstoffen zodat ze vol zitten.
    Zet 2 niveau's marktplaats aan om NPC te kunnen gebruiken.
    Zet hoofdgebouw niveau 2 aan en zet de verzamelplaats aan (Romein +1 grondstofveld).
    Zet hoofdgebouw niveau 3 aan en zet verzamelplaats niveau 2 aan (Romein +1 grondstofveld).
    Zet verzamelplaats 3 aan en zet barakken aan (Romein +1 grondstofveld).
    Zorg voor een nieuwe levering grondstoffen en breng alle grondstofvelden naar niveau 3.
    Vervolgens gaan we barakken richting niveau 3 gooien en zetten gebouwen neer als:
    - Ambassade (kan niveau 1 blijven)
    - Academie (niveau 3)
    - Stallen (niveau 1)
    - Galliërs: vallenzetter (niveau 1)
    - Schuilplaats (niveau 6)
    - Smederij (niveau 3)
    - Residentie of paleis (niveau 1)
    - Muur (niveau 2)
    - Breng minstens één graanveld naar 6 voor de extra pop, en de mogelijkheid voor de korenmolen (weer een gebouwtje)

Je hebt nu 31 bouwplaatsen volstaan en minimaal 60 pop.

Gefeliciteerd! Je gaat de Natar aanvallen overleven!

Het is mogelijk om nu meer grondstoffen te gebruiken om gebouwen zoals het hoofdgebouw, pakhuis en silo, academie etc. op te waarderen. Persoonlijk vind ik het hoofdgebouw zonde van de grondstoffen, aangezien die in ieder geval tegen de vlakte gaat.
    Je kunt ook kiezen om de schuilplaats naar niveau 10 te zetten en de lege bouwplaatsen met niveau 1 schuilplaatsen vol te zetten.

Wat je hierna doet is echter geheel naar eigen keuze. Hoe hoger je populatie is voor de aanval, hoe meer pop je overhoudt. Ik heb met 112 pop uiteindelijk slechts 12 pop overgehouden.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Er is een mogelijkheid om deze aanvallen te overleven, waarbij je moet zorgen dat je minstens 60 populatie hebt, verdeeld over meer dan 28 doelen.
    Waarom is dat zo?

Volgens mij blijft een dorp bestaan als het minimaal 1 pop overhoudt.
    Als je dus op 0 pop komt zal het dorp verdwijnen (tenzij het je laatste dorp is, WWdorpen, dorpen met artes in, ...).
    Je dorp zal dus ook verdwijnen als je 15 graanvelden lvl 5 overhoudt, deze geven namelijk geen pop.

Dus tenzij Muchacho weet hoe de natars anders aanvallen lijkt mij die tactiek van hierboven niet 100% waterdicht.

Standaard

Als je 28 bouwplaatsen vol zet, en daarbij op minstens 60 populatie wil uitkomen, dan snap je ook dat je op zijn minst 1 graanveld naar 6 moet brengen in een 15 cropper.
    Als je namelijk 5 graanvelden op lvl 5 overhoudt, is je dorp ook vernietigd... ook al heb je 30 bouwplaatsen vol staan: het is 0 pop geworden.
    Simpel rekenwerk.

De natars valen semi-willekeurig aan.
    De ene keer stond mijn hoofdgebouw er nog met een silo en een paar grondstofvelden. (112 pop -> 12 pop)
    Andere keer stond er alleen nog maar een residentie, een houthakker, en een schuilplaats. (68 pop -> 2 pop)
    Ook heb ik 30 bouwplaatsen vol gekregen en maar 50 pop gehaald in een 15 cropper... dat dorp is geheel verwoest.

In jouw laatste geval zal je geen 15 graanvelden lvl 5 overhouden, maar zal je halverwege de aanvalreeks al een ? zien staan omdat je dorp verdwenen is.
    De natars schieten gewoon hoe dan ook 28 keer op gebouwen en velden, als je de 60 pop haalt, dan is je kans meer dan 80% dat je de aanval overleeft.
    Onder de 60 pop is dat gewoon 0% omdat dan alle gebouwen zonder moeite kapot geschoten worden... bij minimaal 60 pop overleeft er nog wel eens een gebouw.
    Op het moment dat een gebouw niet neergaat, heb je 50% kans dat ze het nog eens op datzelfde gebouw proberen... en dus dat er een ander gebouw gespaard blijft.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 09-07-2013 om 23:52
    One Piece

Gebruiker Thinky's schermafbeelding

Standaard

Nou Muchacho, ik vind dat je er veel te moeilijk over na denkt. Het antwoord is al gegeven: Lekker een steenhouwer neerzetten en klaar (ok, dan nog wel even je veldjes naar 1 gooien en wat andere gebouwen neergooien).

Als het geen HD wordt, is het inderdaad wat ingewikkelder. Grote kans dat er dan al een uitgebouwd HD naast ligt en dan is 28 pop gebouwen niet zo moeilijk om neer te gooien. Maar gezien de situatie van de topicstarter lijkt me dat sterk (eerste dorpje van hem wat in het grijze gebied gaat liggen).

Voor de 60 pop regel.. Nooit van gehoord. Ik betwijfel ook of die 100% betrouwbaar is, aangezien het ene gebouw meer pop geeft dan het andere gebouw.
    Laatst gewijzigd door Thinky : 10-07-2013 om 01:14
    - Me Gusta! - Mephobia - Omertà - SHD - C.S. - TNS -

[18:37:04] Bartic | Error 404: heb eindelijk keihard plezier in dit spel
    [18:37:16] Bartic | Error 404: nu snap ik wrm svenie als een malle op iedereen loopt xD

Standaard

Probeer het maar, zou ik zeggen: 29 gebouwen, onder de 60 pop blijven.... wedden dat die weg is?

En wat die steenhouwerij betreft: Dat werkt alleen in het hoofddorp inderdaad.
    Als je dan een tweede dorp in het grijze gebied gaat zitten, dan zit je al met een probleem: geen steenhouwerij mogelijk.

Die manier die ik neergezet heb is een stuk goedkoper uiteindelijk: Een paleis heb je ambassade lvl 1 voor nodig + hoofdgebouw lvl 5.
    Dan is een paleis ook nog eens duurder dan een residentie, en het gaat hoe dan ook tegen de vlakte.
    Die steenhouwerij gaat pas fatsoenlijk werk leveren op niveau 10 (200%) en dan nog moet je minstens 1 pop overhouden.
    Als al je 0 pop gebouwen overeind blijven blijf je ook gewoon staan.

Die 60 pop is al meerdere servers uitgetest, en die info komt dan ook niet uit eigen hand.
    Maar deze is wel door mij getest: met 58 pop ging mijn hele dorp gewoon tegen de vlakte.

Met goede GS aanvoer heb je dit al in een dik half uur voor elkaar (direct klaarzetten).
    Ga je NPC'en en dergelijke kost het je misschien 150 goud.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 10-07-2013 om 15:31
    One Piece

Soortgelijke discussies

1. Bug - Opgelost Bug T4.4 CP Grijze gebied
    By Svenke in forum Bugs & Serverproblemen
    Reacties: 68
    Laatste bericht: 26-03-2014, 09:13
  2. CP in grijze gebied?
    By Fhealer in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-02-2012, 10:48

Regels voor berichten