Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 43

Discussie: Grijze zone

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Fout? Nee... dat ga ik niet toegeven, want er is geen goede en foute manier...
    Mijn manier kan moeilijker zijn, maar is grondstof-technisch wel goedkoper.
    Maar je lult wel voorbij aan het feit dat de tactiek met de steenhouwer maar met 1 dorp lukt: degene die je hoofddorp wordt.
    Jij gaat me niet vertellen dat een paleis lvl 10 afbreken goedkoper, beter, en sneller is dan mijn manier op het tweede dorp dat je gaat stichten.

Dus laten we het over eens zijn dat we het oneens zijn over "de beste" manier, maar geen van beiden is fout.

Trouwens even heel wat anders... het aantal aanvallen is 1 op 1 gekoppeld aan het aantal WW dorpen dat nog in bezit van de Natars is + hun 0|0 hoofddorp.
    Als je later in het spel nog een supportdorp voor je WW wilt bouwen in het grijze gebied, en er zijn al vier WW dorpen veroverd, krijg je nog maar 10 aanvallen.

Ofwel bouw je 29 gebouwen* die minimaal 1 pop geven.
    Ofwel bouw je een steenhouwer en 28 andere gebouwen* (deze moeten geen 1 pop geven).
    *of velden.

Dan ben je altijd zeker, en of jouw manier de goedkoopste is? Ik betwijfel of jouw manier de goedkoopste is want je hebt het over 30 gebouwen, dat is eentje meer dan 29. En of jouw manier, die ingewikkelder is dan de relativiteitstheorie, feilloos is weet ik niet eens. Ik snap nog steeds niet waar die 60 populatie van komt...

Waarom zou je een lvl 10 paleis moeten afbreken?
    Je kan in begindorp altijd een residentie zetten.
    En je kan vanaf paleis lvl 1 al HDswitch doen tegenwoordig...

Over je 'heel wat anders'. Die vraag had ik al eens gesteld en gevraagd of ze dit wilden aanpassen op travian answers: "Alle WW dorpen inclusief het Hoofddorp van de natars zullen aanvallen zenden zolang deze in het bezit zijn van de natars".
    Aangepast dus

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Waarom zou je een lvl 10 paleis moeten afbreken?
    Je kan in begindorp altijd een residentie zetten.
    En je kan vanaf paleis lvl 1 al HDswitch doen tegenwoordig...
    Lees nou eens goed voordat je jezelf voor aap zet -_-'

Zal het nog een keer herhalen voor je, dik gedrukt, onderstreept en groot geschreven, goed?

Maar je lult wel voorbij aan het feit dat de tactiek met de steenhouwer maar met 1 dorp lukt: degene die je hoofddorp wordt.
    Jij gaat me niet vertellen dat een paleis lvl 10 afbreken goedkoper, beter, en sneller is dan mijn manier op het tweede dorp dat je gaat stichten.

En met dat laatste bedoelde ik dus het tweede dorp in het grijze gebied.
    Volg je me al? Eerste dorp resi lvl 10.
    Tweede dorp resi lvl 10 aan de rand van grijs gebied.
    Derde dorp in grijs gebied, paleis lvl 1, HD switch.
    Van welk dorp ga je dan je volgende dorp in het grijze gebied stichten?
    Neem aan niet meteen vanuit 1 van die drie dorpen.
    Dus je gaat Paleis uitbouwen naar lvl 10 voor 3 kolo's, en weer dorpje 4 bouwen.
    Of die nu wel meteen binnen het gebied, of buiten het gebied komt, dat maakt niet zoveel uit: feit blijft dat zodra je vanuit je hoofddorp verder gaat stichten of veroveren, dat je dat paleis geheel moet afbreken wil die tactiek weer werken in het volgende dorp wat in het grijze gebied gesticht gaat worden.

En 30 gebouwen met 60 pop, betekent dat ik geen HD switch hoef te doen naar een dorp wat ik misschien niet eens mijn HD wil laten zijn (voor hetzelfde geld ben ik dan ineens mijn startdorp kwijt), en dat de levels van sommige gebouwen hoog genoeg zijn om 2x een aanval te moeten incasseren.
    Dat betekent dus dat je een target minder hebt.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 10-07-2013 om 21:47
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Zal het nog een keer herhalen voor je, dik gedrukt, onderstreept en groot geschreven, goed?

Dus je gaat Paleis uitbouwen naar lvl 10 voor 3 kolo's, en weer dorpje 4 bouwen.
    Of die nu wel meteen binnen het gebied, of buiten het gebied komt, dat maakt niet zoveel uit: feit blijft dat zodra je vanuit je hoofddorp verder gaat stichten of veroveren, dat je dat paleis geheel moet afbreken wil die tactiek weer werken in het volgende dorp wat in het grijze gebied gesticht gaat worden.

Dan doe je toch gewoon deze tactiek:
    Ofwel bouw je 29 gebouwen* die minimaal 1 pop geven.

Wanneer ga je nu eens uitleggen wat doe 60 pop in jouw hele tactiek doet?

Standaard

omdat als je met 29 gebouwen zit die pop leveren, je al op 60 pop zit
    Bouw je gewoon 29 gebouwen, allemaal level 1 (1x schuilplaats 10 de rest lvl 1 schuilplaats bijv.), dan ben je zeker met een 15 cropper gewoon de pineut: dan wordt het weggeschoten.
    One Piece

Gebruiker Thinky's schermafbeelding

Standaard

En 30 gebouwen met 60 pop, betekent dat ik geen HD switch hoef te doen naar een dorp wat ik misschien niet eens mijn HD wil laten zijn (voor hetzelfde geld ben ik dan ineens mijn startdorp kwijt), en dat de levels van sommige gebouwen hoog genoeg zijn om 2x een aanval te moeten incasseren.
    Dat betekent dus dat je een target minder hebt.

Je kunt het nog wel zo groot neerzetten, maar dat had ik al gemeld:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Nou Muchacho, ik vind dat je er veel te moeilijk over na denkt. Het antwoord is al gegeven: Lekker een steenhouwer neerzetten en klaar (ok, dan nog wel even je veldjes naar 1 gooien en wat andere gebouwen neergooien).

Als het geen HD wordt, is het inderdaad wat ingewikkelder. Grote kans dat er dan al een uitgebouwd HD naast ligt en dan is 28 pop gebouwen niet zo moeilijk om neer te gooien. Maar gezien de situatie van de topicstarter lijkt me dat sterk (eerste dorpje van hem wat in het grijze gebied gaat liggen).

Voor de 60 pop regel.. Nooit van gehoord. Ik betwijfel ook of die 100% betrouwbaar is, aangezien het ene gebouw meer pop geeft dan het andere gebouw.
    - Me Gusta! - Mephobia - Omertà - SHD - C.S. - TNS -

[18:37:04] Bartic | Error 404: heb eindelijk keihard plezier in dit spel
    [18:37:16] Bartic | Error 404: nu snap ik wrm svenie als een malle op iedereen loopt xD

Gebruiker

Standaard

omdat als je met 29 gebouwen zit die pop leveren, je al op 60 pop zit
    Bouw je gewoon 29 gebouwen, allemaal level 1 (1x schuilplaats 10 de rest lvl 1 schuilplaats bijv.), dan ben je zeker met een 15 cropper gewoon de pineut: dan wordt het weggeschoten.
    Een 15c: 7 pop van klei, hout, ijzer. 15 pop van 15x6 graanveld. Dan heb je al 18 van de 29 zaken.
    Hoofdgebouw 2 pop.
    lvl 10 SP is 5 pop.
    9x lvl 6 SP is 9 pop.
    Kortom: 18 velden + 11 gebouwen = 29 gebouwen die pop leveren.
    Totale populatie: 7+15+2+5+9 = 38 pop.

Je zal wrs ph nodig hebben voor lvl 6 akkers, maar die gaat geen 22 pop leveren op lvl 1

Er zijn veel variaties mogelijk, maar jouw 60 pop theorie is gewoon onhandig en vergezocht. Het komt uit met jouw variatie, maar niet met andere variaties.

Standaard

ik ben benieuwd... vooral omdat een 58 pop dorp van me tegen de vlakte is geschoten met 29 gebouwen... vandaar.
    One Piece

Gebruiker Thinky's schermafbeelding

Standaard

Dan heb je daar toch echt iets verkeerds gedaan
    - Me Gusta! - Mephobia - Omertà - SHD - C.S. - TNS -

[18:37:04] Bartic | Error 404: heb eindelijk keihard plezier in dit spel
    [18:37:16] Bartic | Error 404: nu snap ik wrm svenie als een malle op iedereen loopt xD

Standaard

Vast wel :-p

Maar 15 grabbelden op lvl 6 is dan weer erg duur, of niet? :-p

Ik heb trouwens alleen nog maar 15 croppers gesticht in dat gebied.
    Dus jouw methode zal vast wel makkelijker zijn in een ander dorp.
    One Piece

Gebruiker

Standaard en oasen?

ahoi
    als je dan dus overleefd hebt en je oases anekteerd, worden die dan ook niet meer aangevallen?

Soortgelijke discussies

1. Bug - Opgelost Bug T4.4 CP Grijze gebied
    By Svenke in forum Bugs & Serverproblemen
    Reacties: 68
    Laatste bericht: 26-03-2014, 08:13
  2. CP in grijze gebied?
    By Fhealer in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-02-2012, 09:48

Regels voor berichten