Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 43

Discussie: Grijze zone

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    ie manier die ik neergezet heb is een stuk goedkoper uiteindelijk: Een paleis heb je ambassade lvl 1 voor nodig + hoofdgebouw lvl 5.
    Dan is een paleis ook nog eens duurder dan een residentie, en het gaat hoe dan ook tegen de vlakte.
    Die steenhouwerij gaat pas fatsoenlijk werk leveren op niveau 10 (200%) en dan nog moet je minstens 1 pop overhouden.
    Als al je 0 pop gebouwen overeind blijven blijf je ook gewoon staan.
    Ik denk dat je het niet begrijpt. Het hele idee van de steenhouwerij in deze techniek is het feit dat het als laatste wordt weggeschoten, niet om de versterking van de stevigheid van de gebouwen.
    Dus ook de level 1 graanvelden die je hebt gemaakt, maar geen pop hebben, worden weggeschoten. Dus dan is het gewoon een kwestie van een paleis+steenhouwerij+veldjes bouwen en daarna zoveel schuilplaatsen op level 1.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ze schieten allemaal random, dus als jij mij een steekproef kan overhandigen waarin naar voren komt dat uit minstens 8 van de 10 dorpen die op die manier opgebouwd zijn (steenhouwerij + paleis + veldjes + allemaal lvl 1 schuilplaatsen) en niet boven de 60 pop uitkomen, het dorp overeind blijft staan: dan wil ik er best in geloven.
    Maar als je 12 GS velden, Hoofdgebouw, paleis, steenhouwerij, verzamelplaats, lvl 10 schuilplaats, silo, pakhuis en ambassade (minimale benodigdheden voor je setup) = 20 populatiegevende gebouwen worden weggeschoten dan is je dorp verwoest.
    Je moet dan dus minstens 8 schuilplaatsen op lvl 6 hebben wil je de aanval overleven.

Vergeet namelijk niet: 14 aanvallen = 28 doelen plat... om dus 100% zekerheid te hebben dat je de aanval overleeft (wat dus mijn punt is, zal je dus 29 gebouwen moeten hebben die ALLEMAAL minstens 1 pop leveren.
    Hoe meer je 0 pop gebouwen bij die 29 hebt zitten, hoe groter de kans dat je het niet overleeft.

Bij een 4-4-4-6 dorp betekent alleen alle velden op lvl 1 al 26 pop. (waarvan 6 velden geen pop leveren).
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker WTF's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gewoon heel simpel het 2e dorp daar neergezet, en gelijk tot hoofddorp gemaakt. Daarna steenhouwerij neergezet, en voor de rest alleen schuilplaatsen en veldjes level 1. Werkt perfect.

EDIT: Mijn dorp had maar 40 populatie

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Ze schieten allemaal random, dus als jij mij een steekproef kan overhandigen waarin naar voren komt dat uit minstens 8 van de 10 dorpen die op die manier opgebouwd zijn (steenhouwerij + paleis + veldjes + allemaal lvl 1 schuilplaatsen) en niet boven de 60 pop uitkomen, het dorp overeind blijft staan: dan wil ik er best in geloven.
    Maar als je 12 GS velden, Hoofdgebouw, paleis, steenhouwerij, verzamelplaats, lvl 10 schuilplaats, silo, pakhuis en ambassade (minimale benodigdheden voor je setup) = 20 populatiegevende gebouwen worden weggeschoten dan is je dorp verwoest.
    Je moet dan dus minstens 8 schuilplaatsen op lvl 6 hebben wil je de aanval overleven.

Vergeet namelijk niet: 14 aanvallen = 28 doelen plat... om dus 100% zekerheid te hebben dat je de aanval overleeft (wat dus mijn punt is, zal je dus 29 gebouwen moeten hebben die ALLEMAAL minstens 1 pop leveren.
    Hoe meer je 0 pop gebouwen bij die 29 hebt zitten, hoe groter de kans dat je het niet overleeft.

Bij een 4-4-4-6 dorp betekent alleen alle velden op lvl 1 al 26 pop. (waarvan 6 velden geen pop leveren).
    Ik heb nog nooit gehoord dat de steenhouwerij techniek niet werkt. Ook de mijne heb ik zo opgebouwd en werkte uitstekend.

Gebruiker Thinky's schermafbeelding

Standaard

Steenhouwer is altijd het laatste doelwit. Denk er maar eens over na dat je een HD van je tegenstander wilt slopen en gewoon de eerste aanvallen random schiet om steenhouwer te raken. Ik kan je daarvoor best een steekproef geven: 0 van de 10000en keren dat je dat probeert raak je die steenhouwer. Die steenhouwer gaat pas kapot als alle andere gebouwen en veldjes weg zijn. Óók als deze geen populatie geven.
    - Me Gusta! - Mephobia - Omertà - SHD - C.S. - TNS -

[18:37:04] Bartic | Error 404: heb eindelijk keihard plezier in dit spel
    [18:37:16] Bartic | Error 404: nu snap ik wrm svenie als een malle op iedereen loopt xD

Standaard

Je gaat nu een nataraanval met 28x random targets, vergelijken met "de eerste paar keer random schieten".
    Ik heb niet het account om het uit te testen momenteel, maar ik zal het dan ook echt met eigen ogen moeten zien dat als van de max 32 bouwplaatsen er slechts 20 pop geven, dat je ALTIJD overleeft dankzij die steenhouwerij.

Ik vind het een risicovolle tactiek, met 60 pop en 29 gebouwen ben je veiliger, naar mijn mening.
    Vooral als je je bedenkt dat je niet elk dorp wat je daar gaat stichten zomaar tot hoofddorp kan benoemen.
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Die 28x random houdt wel nog steeds in dat de steenhouwerij als laatste geraakt wordt. Dus als je 28 gebouwen hebt en dan de steenhouwerij als 29e, dan weet je zeker dat je het gaat overleven, want de steenhouwerij wordt dan sowieso niet geraakt. De 28 worden wel random geraakt, daar heb je gelijk in. Maar de steenhouwerij wordt gewoon niet geraakt indien er nog andere gebouwen zijn die sloopbaar zijn.

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

gewoon veel helden erin zetten, werkt nog altijd het best en het makkelijkst

Gebruiker

Standaard

Probeer het maar, zou ik zeggen: 29 gebouwen, onder de 60 pop blijven.... wedden dat die weg is?

Wedden van niet?
    Als je 29 gebouwen hebt die elks 1 pop leveren dan blijft het dorp ook bestaan na 28 aanvallen omdat er 1 gebouw met 1 pop blijft staan. In werkelijkheid zal je geen 29 gebouwen vinden die enkel maar 1 pop leveren, maar het is maar om duidelijk te maken dat 60 pop niet vereist is.

Een steenhouwer wordt ALTIJD als laatste weggeschoten, ook door de natars. (anders zou je dit als bug kunnen opvatten of op z'n minst als fout van de crew om die informatie niet vrij te geven)
    Op de huidige S3 is er door meer dan 10 accounts deze tactiek toegepast met de steenhouwer en 28 andere gebouwen/velden en elk HD bleef staan, steenhouwer werd nooit geraakt.

Ga je nog toegeven dat je veel te moeilijk bezig bent en in feite fout was?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ga je nog toegeven dat je veel te moeilijk bezig bent en in feite fout was?
    Fout? Nee... dat ga ik niet toegeven, want er is geen goede en foute manier...
    Mijn manier kan moeilijker zijn, maar is grondstof-technisch wel goedkoper.
    Maar je lult wel voorbij aan het feit dat de tactiek met de steenhouwer maar met 1 dorp lukt: degene die je hoofddorp wordt.
    Jij gaat me niet vertellen dat een paleis lvl 10 afbreken goedkoper, beter, en sneller is dan mijn manier op het tweede dorp dat je gaat stichten.

Dus laten we het over eens zijn dat we het oneens zijn over "de beste" manier, maar geen van beiden is fout.

Trouwens even heel wat anders... het aantal aanvallen is 1 op 1 gekoppeld aan het aantal WW dorpen dat nog in bezit van de Natars is + hun 0|0 hoofddorp.
    Als je later in het spel nog een supportdorp voor je WW wilt bouwen in het grijze gebied, en er zijn al vier WW dorpen veroverd, krijg je nog maar 10 aanvallen.
    One Piece

Soortgelijke discussies

1. Bug - Opgelost Bug T4.4 CP Grijze gebied
    By Svenke in forum Bugs & Serverproblemen
    Reacties: 68
    Laatste bericht: 26-03-2014, 09:13
  2. CP in grijze gebied?
    By Fhealer in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-02-2012, 10:48

Regels voor berichten