Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 107

Discussie: Geld naar Griekenland

Gebruiker

Standaard griekenland

Banken gaven hypotheken aan mensen die dit eigenlijk niet konden betalen als het ook maar iets slechter zou gaan. Toen het daadwerkelijk iets slechter ging gingen banken failliet of werden met staatssteun in stand gehouden.
    Banken leende geld uit aan Griekenland, als het iets slechter zou gaan kregen ze hun geld niet terug.
    Met Griekenland ging het al niet goed maar koste wat kost moesten ze lid worden van de EU. Gerrit Zalm (DSB) kwam met cijfers dat het wel goed ging met Griekenland en Nederland ging akkoord ook al was het een leugen. Vanavond hoorde ik Frank de Grave (DSB) nog zeggen dat men niet zoveel geld aan Griekenland had moeten uitlenen maar dat dit achteraf praten was. Het argument achteraf praten wordt gebruikt als men geen verantwoording wil afleggen voor wat er gebeurd is. Vervolgens zegt men we moeten niet achterom kijken maar kijken hoe we dit gaan oplossen. Deze taktiek wordt overal gebruikt door leidinggevenden die geen verantwoording willen afleggen.
    Banken leren niets en worden ook niets in de weg gestaan. Politici draven op als woordvoerders van die banken. Punt is dat banken met staatsteun en dat betekent met uw geld in stand worden gehouden ook al doen ze onverantwoorde investeringen. Hoe meer geld er in Griekenland wordt gepompt hoe meer reden er is om hier niet meer mee te stoppen. Griekenland moet niet uit de EU maar moet wel een eigen munteenheid voeren, alsof dat in dit digitale tijdperk een probleem zou betekenen, natuurlijk niet. Maar ze hebben dan wel een krachtig instrument in handen om de boel op orde te krijgen. En natuurlijk moet er wat aan de wurgleningen van banken gedaan worden. Banken die zich heel wat voelen maar enkel in stand gehouden worden met uw geld.

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    "The opportunity to secure ourselves against defeat lies in our own hands, but the opportunity of defeating the enemy is provided by the enemy himself." Sun Tzu, Art of War

Zo! Flink bedragje 0.0
    Sorry voor jou Heintje maar je hebt niet gewonnen.

En mijn brein is niet beschaamd, en ik ben niet bevooroordeeld en met mijn trots is niks mis.
    En ik zal me ff inhouden al had ik mijn afgelopen ban wel degelijk aangevraagd min of meer.

@Wop: 6 miljoen en niet 4,5 miljoen en dat heeft niet alleen te maken met mijn antipathie tegen duitsers.
    Moet ze gewoon niet, klaar en verder ga ik daar niet op in.
    En het meest recente? Ehmm Cambodja 1975 de Rode Khmer. China en hun massale executies van intellectuelen ook miljoenen. Hutu's en Tutsi's was na de 2e WO.
    Wat te denken van de wel degelijke massa moorden in Argentinie en Chili.
    Allemaal na de 2e WO.
    Maar in geen 1 van die gevallen werd er op zo een systematische manier gewerkt.
    Werden er zo massaal mensen eerst alles afgenomen, daarna tot op het bot vernederd en
    daarna ook nog eens vermoord en dan de manier waarop er daarna met ze omgegaan werd.
    Als afval weggeworpen of verbrand.
    Maar het is waar. De meeste landen hebben wel op de een of andere manier iets van een
    volkerenmoord op hun geweten.
    Op enkele landen na dan. Ierland. Luxemburg, Ijsland en nog wel een paar.

Griekenland geld geven is ons zelf slopen en niet anders.
    Moge duidelijk zijn dat het dus veel meer gaat kosten dan aangenomen en dan moet je je toch echt gaan
    afvragen of je dan niet beter dat land kan dumpen. Dan gaat het ons echt minder kosten.
    En Nederland betaald per hoofd van de bevolking meer dan de duitsers en fransen en waarom moeten zij
    dan de regels bepalen min of meer.
    Dump Griekenland, scheld ze dit geld kwijt, want terug zien doen we het toch niet.
    Sluit desnoods wat gunstige handelscontracten met ze en help ze hun eigen muntje weer in het leven
    te roepen en betrek ze gewoon overal bij, maar niet in de euro.
    Dat kunnen ze overduidelijk niet aan.

Ehmm Lama meen ik: Ik ben zowieso al tegen 1 Europa.
    Maar het is er nu eenmaal en gelukkig zit dat enge land er niet echt in, maar toen de euro ter sprake
    kwam was al bekend dat sommige landen problemen zouden gaan krijgen op al dan niet korte termijn.
    Toch ragden ze het door onze strot zonder een volksreferendum.
    En elke cent die we nu kwijt zijn aan Griekenland zal toch weer verhaald gaan worden op de burgers.
    De staatsschuld gaat omhoog en de gewone burger die er niets over te zeggen heeft gehad mag
    het weer ophoesten.
    Dat is gewoon zo fout als maar zijn kan.
    Laatst gewijzigd door Candice : 30-10-2011 om 18:12

Gebruiker

Standaard

Op zich als je economisch naar deze kwestie kijkt is er niet eens een keuze.
    er moet geld naar Griekenland. Alleen is het probleem wie dat moet gaan betalen.

Waarom het geen kwestie is lijkt mij duidelijk. Griekenland zit in de euro. Als je geen steun zou geven tref je niet allen Griekenland maar zal de waarde van de euro dalen ten opzichte van alle andere munteenheden. met als gevolg dat andere landen economisch nog verder afzakken en zichzelf moeten helpen om overeind te blijven.

Waarom Griekenland dan niet uit de euro zetten. En andere zwakke Europese landen. Dit is een optie. Griekenland zou dan weer een eigen munteenheid moeten ontwikkelen. Deze zal dan zo laag worden ingezet waardoor de schulden niet terug kunnen worden betaald welke ze nu al hebben.

Tevens zit Griekenland in de EU. In het handvest van de EU staat simpel gezegd dat je elkaar helpt in voor en tegenspoed. Je bent dus contractueel verplicht om steun te verlenen.
    Als je dit niet doet zullen andere landen jou dan nog wel hulp geven als je het moeilijk hebt? wat is dan nog de meerwaarde van de EU.

Wel zullen er maatregelen genomen moeten worden zowel door Griekenland maar ook door overige landen. Is het niet dat je juist samen sterk staat?
    proud to be me

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietvanl Bekijk bericht
    Op zich als je economisch naar deze kwestie kijkt is er niet eens een keuze.
    er moet geld naar Griekenland. Alleen is het probleem wie dat moet gaan betalen.

Er moet geen geld daarheen, want het is geld weggooien en dan kan je het net zo goed verbranden.

Waarom het geen kwestie is lijkt mij duidelijk. Griekenland zit in de euro. Als je geen steun zou geven tref je niet allen Griekenland maar zal de waarde van de euro dalen ten opzichte van alle andere munteenheden. met als gevolg dat andere landen economisch nog verder afzakken en zichzelf moeten helpen om overeind te blijven.

En landen zakken economisch niet verder weg als ze doorlopend geld weggeven wat ze nooit meer
    terugzien aan een land als Griekenland en hierna mogelijk Italie?
    Kom op zeg, dat kan niet goed blijven gaan, dat gaat op den duur veel meer ellende opleveren dan als
    nu besluiten de Grieken eruit te zetten.

Waarom Griekenland dan niet uit de euro zetten. En andere zwakke Europese landen. Dit is een optie. Griekenland zou dan weer een eigen munteenheid moeten ontwikkelen. Deze zal dan zo laag worden ingezet waardoor de schulden niet terug kunnen worden betaald welke ze nu al hebben.

Die schulden worden niet terugbetaald, want daar zullen ze nooit het geld voor hebben.
    Dus gooi ze eruit en help ze met hun Drachme en met voor hun een paar gunstige handelscontracten,
    waardoor ze hun economie uit het slop kunnen krijgen in hun tempo en dan kan je op den duur als
    dat land er weer boven op is gaan kijken of ze dan wel een waardig lid met een euro kunnen zijn.

Tevens zit Griekenland in de EU. In het handvest van de EU staat simpel gezegd dat je elkaar helpt in voor en tegenspoed. Je bent dus contractueel verplicht om steun te verlenen.
    Als je dit niet doet zullen andere landen jou dan nog wel hulp geven als je het moeilijk hebt? wat is dan nog de meerwaarde van de EU.

Leuk dat handvest, maar moet je jezelf dan in de armoede storten, wat op den duur gebeurt als je
    zo door blijft gaan, door een ander land te helpen, dat notabene bewezen heeft zo corrupt als maar kan
    zijn te wezen en nooit in staat zal zijn om dit geld terug te betalen.

Wel zullen er maatregelen genomen moeten worden zowel door Griekenland maar ook door overige landen. Is het niet dat je juist samen sterk staat?
    Samen sterk? Ga op deze manier door en het wordt eerder samen megazwak.
    Uit helemaal niks blijkt dat deze maatregelen al afdoende zullen zijn om de Grieken erboven op te helpen.
    Uit niks blijkt dat ze het zullen terug kunnen betalen.
    Er is gezegd. Dit is eenmalig. Ammehoela, wat als straks Italie komt vragen om geld?
    Dan mogen wij het weer ophoesten samen met de rest minus Griekenland, want dat heeft geen eigen geld.
    En daarna weer een landje en dan mogen we het oplossen minus Italie en minus Griekenland.
    Het beroemde domino effect. Gooi er eentje om en de rest volgt vanzelf.
    Tenzij je de rest van de stenen net te ver uit elkaar zet, zodat een vallende steen wel voor wat trillingen
    weet te zorgen maar verder geen schade aan kan richten.

Edit: Wel humor eigenlijk. Heel Europa in rep en roer over het wel of niet steunen van de Grieken
    en er zijn tig fora waar er soms zeer fanatieke discussies zijn en daar is deze niks bij en dan
    willen de Grieken er zelf eerst een referendum over houden en gaan dat nog doen ook,
    om te beslissen of ze die hulp (ja zo moet je het zien) wel willen hebben.
    Ze willen het geld wel, maar de meerderheid wil er niks tegenover zetten of er maar minimaal
    iets tegenover zetten.
    Nou dan is het toch echt over en sluiten voor ze.
    Laatst gewijzigd door Candice : 02-11-2011 om 07:43

Gebruiker

Standaard

Er moet per definitie geld naar griekenland, of we nou willen of niet. Of de overheid betaald griekenland, om te voorkomen dat griekenland failliet gaat, of griekenland gaat failliet en onze pensioenfondsen en banken zien hun griekse geld niet meer terug, en gaan failliet.
    De kosten van het eerste zijn alleen veel en veel lager dan van een Grieks faillissement. Andere opties zijn er niet.
    (overigens doordat de rente die griekenland betaald nu torenhoog is, maken wij daar niet eens zoveel verlies op. )

Overigens dat geld dat nu naar "griekenland" gaat, gaat vooral naar onze banken, en onze pensioenfondsen. Maar 6% komt daadwerkelijk ten goede aan het griekse begrotingstekort.

Natuurlijk, ik zou liever ook geen geld naar griekenland sturen, maar griekenland is nu eenmaal failliet gegaan door falende controle vanuit Europa (Kun je van een dictatuur verwachten dat ze binnen 3 jaar EU waardig zijn, en corruptie vrij?). Dit kost sowieso geld. De vraag is hoe ons dit zo min mogelijk kan kosten, en wie het gaat ophoesten.
    Dan is het huidige plan, bij gebrek aan beter een prima stap in de goede richting.
    Laatst gewijzigd door Marleen : 12-11-2011 om 15:37

Standaard

En nee ook jou uitleg is niet overtuigend en ik luister en lees genoeg naar en van mensen die weten waar
    ze het over hebben en mijn mening is gewoon geen geld naar een land dat het zelf heeft veroorzaakt.
    En eerst geld aanwenden om mensen in eigen land te redden van een dreigend leven onder de armoedegrens
    en als ik ruil daarvoor dat landje daar geen geld krijgt dan is dat mij best.
    Maar uiteindelijk zal landjes blijven redden van de ondergang alleen maar meer ellende gaan
    veroorzaken.
    Het is geld van mensen die er hard voor moeten werken en wat nu in een bodemloze put
    gepleurd wordt. Mensen zien het niet terug, nooit.
    Zelfs als dat land ooit ook maar 1 euro gaat aflossen dan gaat dat nog niet terug naar de burgers
    die het hebben opgehoest.
    En je kan zeggen wat je wilt, maar zoveel geld weggooien komt de staatsschuld niet ten goede
    en die moet dan weer omlaag en dat moeten dan weer de burgers die wederom onschuldig zijn
    op gaan hoesten.
    En ehmm we mogen toch ook aannemen dat niet alle politici dom zijn lijkt mij.
    En er zijn zat politici en financiele experts die ook zeggen dat het redden van Griekenland
    de problemen er zeker niet minder op gaan maken.
    Ik betaal veel belasting en dat zie ik liever terechtkomen bij mensen hier dan daar.
    Jullie willen een land helpen dat heeft lopen liegen, dat zelf pas na aansporing van de EU
    iets ondernomen heeft tegen hun ondergang en waarvan het volk feitelijk totaal niet mee wil
    werken aan de aangekondigde bezuinigingen. Ja het zijn hele zware, maar dat hebben ze
    wel zelf lopen veroorzaken door hun luie en leugenachtige en corrupte manier van leven.
    Laatst gewijzigd door Marleen : 12-11-2011 om 15:45

Gebruiker

Standaard

Moderator Break - Marleentje
    Het is niet de bedoeling dat we elkaar gaan beledigen

Gebruiker

Standaard

Nee, niemand wil dat Griekenland ons geld kost, maar wat we ook doen, de problemen in Griekenland gaan ons geld kosten. Onze pensioenfondsen hebben voor miljarden in Griekenland geinvesteerd, en als wij griekenland nu niet van de ondergang redden kunnen we over een paar maanden onze pensioenfondsen en banken gaan redden, alleen dat kost ons waarschijnlijk 10 keer zoveel.

Zolang je dat niet inziet is een discussie niet mogelijk.

Gebruiker ToySoldier's schermafbeelding

Standaard

Het gaat volgens experts nu al biljoenen i.p.v. honderden miljoenen kosten. Waar zijn we mee bezig...

Lang leve Europa en de Euro.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guidoooo Bekijk bericht
    Nee, niemand wil dat Griekenland ons geld kost, maar wat we ook doen, de problemen in Griekenland gaan ons geld kosten. Onze pensioenfondsen hebben voor miljarden in Griekenland geinvesteerd, en als wij griekenland nu niet van de ondergang redden kunnen we over een paar maanden onze pensioenfondsen en banken gaan redden, alleen dat kost ons waarschijnlijk 10 keer zoveel.

Zolang je dat niet inziet is een discussie niet mogelijk.
    Dat zie ik heel best in, want ik kan ook rekenen en lezen, maar (...) ik sta er anders tegenover en ben er gewoon van overtuigd dat we er zeer zeker niet beter van worden door ze te blijven helpen.
    Na Griekenland komt Italie ( al zijn ze daar zo verstandig geweest om die criminele clown te lozen en als ze slim zijn trekken ze hem ook ff financieel leeg) en dan Frankrijk mogelijk, gaat ook beroerd daar en op deze manier zullen we die dan ook moeten gaan helpen en dat gaat dan hoe dan ook ten koste van ons zelf.
    Laat ze los en het kost een berg geld, maar dat doet het nu ook en nu is er ook geen garantie dat het hierbij zal blijven.
    Wat doet Europa als blijkt dat het nog niet genoeg is?
    Nog meer geld weggooien?
    En nogmaals de manier waarop ze hebben lopen liegen en dingen achterwege gehouden hebben en de mate van corruptie in dat land rechtvaardigd het om ze te laten vallen.
    Dan kost het maar een berg geld en al zou dat 10 keer zoveel zijn, jammer dan ... maar liever dat geld kwijt dan dat straks blijkt dat ze dit verkregen geld op een domme manier hebben uit lopen geven.
    Ik ben absoluut niet tegen het helpen van landen in moeilijkheden, maar wel als die landen het zelf
    hebben veroorzaakt en ook nog eens hebben lopen liegen over hun problemen.
    Ierland had ook problemen en daar worden echt radicale ingrepen gedaan, maar in tegenstelling tot Griekenland komt Ierland gemaakte afspraken wel na en als beloning heeft de EU ze meer ruimte gegeven, zodat ze tegelijkertijd meer aan het herstel kunnen werken en aan afbetalingen.
    En zo kan het dus ook. Kwestie van eerlijk zijn over je problemen en tonen dat je het meent met het herstel.
    Als je kijkt hoe ze in Spanje alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat het daar nog erger wordt dan in Griekenland dan zeg ik, ja ... Spanje zou wel hulp verdienen, ze houden voor zover bekend niks achter en proberen eruit te komen.
    Kun je van de Grieken niet zeggen. het volk is tegen de bezuinigingen (logisch dat is elk volk), maar tonen ook totaal geen initiatieven om de problemen te lijf te gaan.
    Willen wel ons geld, maar als het ff kan zonder er zelf ook maar iets voor in te leveren.
    Nou sorry, dan verdien je geen hulp.

Maar Guidoooo, dit is een discussie zonder einde.
    Ik respecteer dat jij en anderen voor steun zijn, maar ik vind het gewoon teveel worden.
    Je moet ergens een streep kunnen trekken, want hoezeer het ons ook veel geld gaat kosten
    om ze te laten vallen, op den duur gaat het gewoon nog meer kosten als we geen stop zeggen.
    Nu al zijn er tekenen dat er eigenlijk nog veel meer geld nodig is en waar ligt de grens?
    Waar ligt de grens van en nu stopt het, want dit wordt alleen nog maar erger en gaat elk
    land meesleuren in de ellende. ( Uitgaande dat we ook na dit mega bedrag weer met nog meer
    steun moeten komen).

/Edit Cronicle: Ga die discussie maar niet weer oplaaien.
    Moest helaas wel je zin even in logische volgorde zetten, na dat geknip van mij.
    Laatst gewijzigd door Cronicle : 14-11-2011 om 22:15

Soortgelijke discussies

1. Geld.
    By B Bang in forum Travian Huiskamer
    Reacties: 158
    Laatste bericht: 09-03-2011, 10:18

Regels voor berichten