Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 107

Discussie: Geld naar Griekenland

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Denk dat we die vrede voor het merendeel te danken hebben gehad aan Amerika.
    Foutief. De Russen hebben ons daarmee het zwaarst "geholpen". De Russen hebben veel zwaardere offers gebracht om de Duitsers te verslaan. De Amerikanen kwamen slechts even het karweitje afmaken. Nu strijken ze massaal met de eer, en iedereen trapt erin.

Zonder Amerika hadden we hier nu of duits gesproken.
    Wat zou daar zo erg aan zijn?

Zelfs de balkanoorlogen na het uiteenvallen van Joego-Slavie kon Europa niet oplossen.
    Ook toen moest Amerika het voortouw nemen.
    Kleine oorlogen en invasies blijven er voorlopig nog wel even in de wereld. Amerika moest het voortouw niet nemen. De oorlog kwam hen handig uit om de Amerikaanse democratie & kapitalisme te verspreiden. Dit is de werkelijke reden van de Amerikaanse oorlogen de laatste 60 jaar.

En overlopen worden door de Turken en Moslems?
    Overlopen? Nee... opgeslokt worden.

Ach nee, want dan kunnen we weer op Amerika rekenen om ons te helpen.
    Ik hoop het van ganse harte. Het is verder maar de vraag of de Chinezen dit toe zouden staan. (We hebben het hier over een scenario 100 jaar in de toekomst, dan is China vermoedelijk de sterkste macht, tenzij Europa 1 wordt...)

Frankrijk met zijn boerka verbod, walgelijk gewoon en dat wordt door andere landen gevolgd.
    De boerka is moreel verwerpelijk. Het maakt vrouwen tot niets meer dan slavinnen. Voor jou als feminist zou de boerka de absolute horror moeten zijn. Verder ziet het er ook nog eens crimineel uit, naar onze beschaafde Westerse maatstaven.

verenigd Europa maar gewoon datgene wat Napoleon en Hitler nastreefden.
    Een in dit geval Frans/duits Rijk.
    Echt serieus, Wake Up! Wordt wakker. Weet je hoe Amerika gesticht is? Door kolonisten die de Indianen uitgemoord hebben, en hun land afgepakt. De meeste mensen zijn totaal gebrainwashed door de Amerikaanse overwinningsclaim van WW2.

Nog een leuk feitje wat de gemiddelde geschiedenis-barbaar niet kent; Amerikanen zijn voor het grootste gedeelte.... trommelgeroffel.....
    Duitsers!
    Maarliefst 15 procent is Duits, daarna komen pas de Ieren met een stuk minder, 10,8%. Amerikanen zijn dus voor het grootste gedeelte Duitsers. bron (dit zijn geloof ik wel schattingen op basis van geregistreerde heritage)
    Laatst gewijzigd door Heintje : 19-09-2011 om 19:00

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Foutief. De Russen hebben ons daarmee het zwaarst "geholpen". De Russen hebben veel zwaardere offers gebracht om de Duitsers te verslaan. De Amerikanen kwamen slechts even het karweitje afmaken. Nu strijken ze massaal met de eer, en iedereen trapt erin.

Niet foutief en de russen kregen daarbij ook hulp met wapens en goederen van de
    Amerikanen.
    En ff enkel met de eer strijken dat is een smerige opmerking.
    Zeg dat ff tegen de nabestaanden.
    Ze hebben offers gebracht voor onze vrijheid en dankzij hun zijn ook de russen op afstand gebleven. We hebben zoveel aan ze te danken en jij doet het af alsof het niet waar is en
    daar ga je vreselijk de fout mee in.
    Wel je geschiedenis eens beter leren.

Wat zou daar zo erg aan zijn?

Wat daar erg aan zou zijn geweest? En jij noemt jezelf intelligent?
    Dan waren we dus deel geweest van een land dat 6 miljoen Joden heeft vermoord
    en voor de grooste misdaden jegens de mensheid heeft gezorgd.
    Of van een land dat ook door een creep van de 1e orde werd geregeerd.
    Feitelijk zeg je hiermee, dat van jou hitler had mogen winnen, want je had het geen probleem
    gevonden als we daardoor een deel van dat land waren geworden.
    Dat zegt wel wat over jou.

Kleine oorlogen en invasies blijven er voorlopig nog wel even in de wereld. Amerika moest het voortouw niet nemen. De oorlog kwam hen handig uit om de Amerikaanse democratie & kapitalisme te verspreiden. Dit is de werkelijke reden van de Amerikaanse oorlogen de laatste 60 jaar.

En dit is ook gewoon je reinste gelul in de ruimte.
    Hier ga ik echt niet verder op in, dit is wel zo een bull shit.

Overlopen? Nee... opgeslokt worden.

Ik hoop het van ganse harte. Het is verder maar de vraag of de Chinezen dit toe zouden staan. (We hebben het hier over een scenario 100 jaar in de toekomst, dan is China vermoedelijk de sterkste macht, tenzij Europa 1 wordt...)

Nee joh, dat wil jij toch niet, dat de Amerikanen ons komen redden?
    Ze doen het toch niet om ons te bevrijden, maar enkel om daarna als overwinnaars te kunnen
    profiteren? Ja, dat is jou mening.
    En waar haal je die 100 jaar vandaan? Dat is ook zo een bullshit.
    Als het tussen Turkije en Israel fout loopt en Turkije krijgt de steun die ze willen, van Iran en
    van Egypte dan kiest de NAVO en Amerika en Nederland zeker voor steun aan Israel en dat
    duurt geen 100 jaar meer voor het zover komt.
    Jij weet dat niet, ik niet en niemand niet, maar dat het veel sneller kan gebeuren dat is wel zeker.
    Turkije heeft een leger dat groter is dan dat van Frankrijk en enge land samen.
    En wil het huidige leger de komende jaren nog verdubbelen.
    Erdogan is een machtswellustelling en een mens en hij leeft geen 100 jaar meer en om zijn
    plaats in de boekjes te krijgen, laat hij het niet zolang meer duren, tenzij hij dat beetje hersens
    dat hij heeft goed gaat gebruiken.

De boerka is moreel verwerpelijk. Het maakt vrouwen tot niets meer dan slavinnen. Voor jou als feminist zou de boerka de absolute horror moeten zijn. Verder ziet het er ook nog eens crimineel uit, naar onze beschaafde Westerse maatstaven.

De Boerka is een keuze en veel vrouwen kiezen er zelf voor. En wil je me geen feministe
    noemen, want dat ben ik helemaal niet, ook al denkt iedereen van wel.
    Heb gewoon duidelijke eigen standpunten, maar ben niet feministisch en ja ik weet wat het
    betekend.
    Het ziet er niet crimineel uit en zolang een vrouw erzelf voor kiest en die zijn er ook,
    moet die keuze er zijn.
    Het Westen beschaafd? Kom op zeg, laat me niet lachen.
    Wij hebben hier een blonde creep met volgelingen, Griekenland een corrupte premier, Italie een
    crimineel als premier, genoeg gekken die nog altijd het extreem rechtse danwel extreem linkse
    aanhangen en we hebben nog iets, maar dat laat ik ff weg, omdat ik anders weer te patriotisch
    bezig zou zijn en dat is niet nodig nu.
    Het Westen is verre van beschaafd, zoals de hele Wereld verre van beschaafd is.

Echt serieus, Wake Up! Wordt wakker. Weet je hoe Amerika gesticht is? Door kolonisten die de Indianen uitgemoord hebben, en hun land afgepakt. De meeste mensen zijn totaal gebrainwashed door de Amerikaanse overwinningsclaim van WW2.

Hoef niet wakker te worden ken de hele geschiedenis.
    Turkije heeft ook zo een volkerenmoord op hun geweten, engeland ook, Nederland liep voorop
    met de slavenhandel en duitsland heeft meer Joden vermoord dan Amerika Indianen.
    En nee ik spreek dat niet goed, maar ben wel heel blij met dat land en heb er met plezier
    6 jaar gewoond en gewerkt.
    Ow en dan zullen we het helemaal maar niet hebben over de meerdere genocides door de russen in hun toenmalige republieken. En ach de Chinezen deinsen ook niet terug voor genocides en de Japanners ook niet.
    Er is bijna geen land dat op dat punt schone handen heeft en dan kan iedereen de uitroeiing van
    de Indianen wel noemen, maar ze vergeten zo makkelijk hoe rusland, toen de Sowjet-Unie ontstaan is en hoe de engelsen zoals altijd overal waar ze kwamen zich schuldig maakten
    aan meervoudige schendingen van mensenrechten en er zijn bijna geen Westerse landen te
    noemen die dat niet gedaan hebben. Oww eentje ..... ja precies mijn land. Gek genoeg maar
    als te waar.

Nog een leuk feitje wat de gemiddelde geschiedenis-barbaar niet kent; Amerikanen zijn voor het grootste gedeelte.... trommelgeroffel.....
    Duitsers!
    Maarliefst 15 procent is Duits, daarna komen pas de Ieren met een stuk minder, 10,8%. Amerikanen zijn dus voor het grootste gedeelte Duitsers. bron (dit zijn geloof ik wel schattingen op basis van geregistreerde heritage)
    Dat is maar 25,8% en dan nog eens een procentje of dacht 15 schots, nog een hele berg engels en ach laten we de Italianen en Aziaten en vooral de Afro Amerikanen niet vergeten.
    Als de meerderheid duits is, dan waren dat de slimme duitsers die weg wilden en natuurlijk
    de nodige ex nazi's die er ook wonen.
    Maar ja, Nederland liet die duitse oorlogsmisdadiger en ex keizer hier leven.
    Ook zoiets onbegrijpelijks.
    Ik weet hoe Amerika ontstaan is en waar ze vandaan komen, maar ik vind jou anti amerika houding
    verwerpelijk.
    En ik stop nu echt met deze discussie.
    Heb mijn mening over geld voor Griekenland gegeven en uitgelegd en ondertussen dwalen we
    mijlenver af van het onderwerp en daar heb ik geen zin in.
    Want dat levert of een slotje op of ik krijg mijn 5e puntje, alhoewel ik er morgen 2 kwijt ben.
    Maar kom er eerlijk voor uit, zou jij ook eens moeten doen, dat sommige opmerkingen
    veels te ver gaan.
    En dus daarom stop ik met deze discussie.
    Volg het voortaan wel vanaf de zijlijn.
    Laatst gewijzigd door Candice : 19-09-2011 om 21:05

Standaard

Niet foutief en de russen kregen daarbij ook hulp met wapens en goederen van de
    Amerikanen.
    Het is verboden volgens het verdrag van Geneve een land dat oorlog voert te helpen, wanneer het helpende land zelf niet aan de oorlog deelneemt.

Dan waren we dus deel geweest van een land dat 6 miljoen Joden heeft vermoord
    en voor de grooste misdaden jegens de mensheid heeft gezorgd.
    Stalin vermoorde zo'n 20 miljoen Russen & Ukraïners. Hij moordde zijn eigen bevolking compleet uit. Dit begon al heel lang voor de tweede wereldoorlog.

Ja, dat is jou mening.
    De enige twee meningen die ik verkondigt heb zijn=> Ik steun de hulp aan Griekenland, en=> Ik steun één Europa.

En waar haal je die 100 jaar vandaan? Dat is ook zo een bullshit.
    Dit heet een scenario. Het scenario is gebaseerd op realistische geboortecijfers. Aan de hand van een dergelijke scenario's speculeren wetenschappers over de toekomst. De echte toekomstspeculeerstudie's (aan Harvard etc.) zijn de laatste 10 jaar flink van de grond gekomen. Daar wordt erg veel met scenario's gewerkt.

De Boerka is een keuze en veel vrouwen kiezen er zelf voor.
    Onmogelijk.

Het Westen beschaafd? Kom op zeg, laat me niet lachen.
    Dat is niet wat ik zeg. Ik versimpel de tekst. Het Westen is het beschaafsdt, ze hebben de meeste rechtstaten die goed geregeld zijn etc. Beschaafd doet er nu even niet toe, het meest beschaafd daar gaat het om.

ken de hele geschiedenis.
    Blijkbaar niet. Als de Russen & Chinezen ook zo veel gegenocided hebben (meer eigenlijk dan de Nazi's, in absolute aantallen). Waarom ligt altijd 10x meer de nadruk op de Joden? Waarom vind jij dat erger=> Amerikaanse propaganda hebben je beïnvloed. Waarschijnlijk ben je niet trots genoeg om dit toe te geven. En zal je brein van schaamte (omdat je niet gelijk hebt) onbewust deze optie weg proberen te halen. Wanneer mensen sterk gepropagandeerde meningen uiten is dit vaak het geval.

Er is bijna geen land dat op dat punt schone handen heeft
    Idd. Dus waarom dan vooral de haat tegen Duitsland?

Als de meerderheid duits is, dan waren dat de slimme duitsers die weg wilden en natuurlijk
    de nodige ex nazi's die er ook wonen.
    Je hebt mijn bron niet eens gelezen.

Ik weet hoe Amerika ontstaan is en waar ze vandaan komen, maar ik vind jou anti amerika houding
    verwerpelijk.
    Ik heb nagenoeg geen mening over Amerika gereflecteerd. Begrijpend lezen... Ik kom vrijwel de hele tijd met feiten, zonder dat ik daar nog veel mening over geuit heb. Het is namelijk eerst van belang dat er een goed beeld van de situatie ontstaat.

Daarna zal ik gaan beginnen met het uiten van mijn mening. Daar ben ik dus nog niet mee begonnen (enkel over Griekenland, Europa, en hooguit wat kleine zaakjes), en ik betwijfel of er überhaupt genoeg animo voor dit topic is om dat punt aan te laten breken. Dit topic is mijn mening nog niet eens waard geweest.

Gebruiker Lama!'s schermafbeelding

Standaard

@Candice, een vraagke. Ben je voor de afschaffing van de EU of een vermindering van het aantal landen erin? Want dat kan ik nu niet zo goed opmaken uit je teksten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot is crew
    [17:56]<Lama> Wie is tafelpoot eigenlijk :P
    [17:56]<ft|weg> een poot die denkt dat hij een tafel kan rechthouwe
    [17:56]<ft|weg> travian daarentegen is wel iets anders dn een tafel :P
    IRC: Lama [irc=13]Lama[/irc]

Gebruiker aaa_naamloos's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ergens gelezen of gehoord op het nieuws dat een faillissement van Griekenland ons ongeveer €80.000.000.000 gaat kosten.
    Het is lastig om het te verbeteren daar in Griekenland.

Ik ben ook van mening dat er minder landen moet toetreden tot de EU. In de laatste paar jaren zijn er heel erg veel toegetreden.

Standaard

"The opportunity to secure ourselves against defeat lies in our own hands, but the opportunity of defeating the enemy is provided by the enemy himself." Sun Tzu, Art of War

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaa_naamloos Bekijk bericht
    Ik heb ergens gelezen of gehoord op het nieuws dat een faillissement van Griekenland ons ongeveer €80.000.000.000 gaat kosten.
    Het is lastig om het te verbeteren daar in Griekenland.

Ik ben ook van mening dat er minder landen moet toetreden tot de EU. In de laatste paar jaren zijn er heel erg veel toegetreden.
    Zo! Flink bedragje 0.0

Gebruiker ik,ik en ik's schermafbeelding

Standaard

Het leuke van dit verhaal over Griekenland is, is dat ik er 2× in mijn leven ben geweest. Ik heb er nog nooit iemand zien werken voor zijn of haar twintigste levensjaar! Nu ben ik absoluut tegen de steun naar Griekenland, laat die Grieken maar werken, kick ze gewoon "simpelweg" uit de eurozone! Ik ben echter ook weer tegen 1 groot Europa, als 1 land, omdat we andere talen spreken, wat voor mij enige morele kwesties oproept etc. Meer ga ik niet zeggen op het moment.

Gebruiker wop's schermafbeelding

Standaard

Candice, niet enkel Duitsland heeft aan volkerenmoord gedaan. Dat heeft elk land ter wereld gedaan.

De Armeense Kwestie, Amerikanen bij Indianen, de Hutus en de Tutis, de Romeinen tegen de Joden (wat mislukt is dus). Nederland is niet bepaald lief geweest wat betreft slavenhandel. Al met al heeft elk volk voldoende op z'n kerfstok.

Toevallig is van alle grote volkerenmoorden de WO II het meest recent en dat is waarom jij nu niet deel uit zou willen maken van Duitsland, maar moeten de 81 miljoen inwoners van Duitsland zich allemaal nog altijd schuldig voelen aan de Holocaust? Heintje zegt niet dat Hitler wat hem betreft had mogen winnen, dat maak jij er van door zijn zinnen te verdraaien.

Oh, dan nog iets, er is zat bewijs dat er geen 6 miljoen maar 4,5 miljoen Joden zijn omgebracht in de WO II. Dat maakt het er helemaal niks minder erg om, maar ik ben graag Historisch correct. (helaas wordt in geschiedenisboeken nog altijd 6 miljoen aangehouden omdat discussie over dit onderwerp, wellicht terecht, afgekapt wordt omdat het respectloos is tegenover de Joden).
    <Iedland> Wop is iemand die overal en altijd propagandeert voor tolerantie en verdraagzaamheid
    <Iedland> Zo, nu heb ik wop beledigd

Gebruiker SerialChiller's schermafbeelding

Standaard

Ach, zelfs wij als brave Belgjes hebben in de Congo naar schatting zo'n 5 miljoen doden op ons geweten. Daar hadden ze namelijk veel rubber toen de Belgen er nog aan het bewind waren en daar was Leopold 2 wel gek op. Eén van de meest ijzingwekkende volkerenmoorden in de geschiedenis van de mensen is het daar uiteindelijk geworden. Eentje waar bizar genoeg niet veel over gesproken wordt, maar die er ontegensprekelijk wel is geweest!

Gebruiker

Standaard griekenland

Banken gaven hypotheken aan mensen die dit eigenlijk niet konden betalen als het ook maar iets slechter zou gaan. Toen het daadwerkelijk iets slechter ging gingen banken failliet of werden met staatssteun in stand gehouden.
    Banken leende geld uit aan Griekenland, als het iets slechter zou gaan kregen ze hun geld niet terug.
    Met Griekenland ging het al niet goed maar koste wat kost moesten ze lid worden van de EU. Gerrit Zalm (DSB) kwam met cijfers dat het wel goed ging met Griekenland en Nederland ging akkoord ook al was het een leugen. Vanavond hoorde ik Frank de Grave (DSB) nog zeggen dat men niet zoveel geld aan Griekenland had moeten uitlenen maar dat dit achteraf praten was. Het argument achteraf praten wordt gebruikt als men geen verantwoording wil afleggen voor wat er gebeurd is. Vervolgens zegt men we moeten niet achterom kijken maar kijken hoe we dit gaan oplossen. Deze taktiek wordt overal gebruikt door leidinggevenden die geen verantwoording willen afleggen.
    Banken leren niets en worden ook niets in de weg gestaan. Politici draven op als woordvoerders van die banken. Punt is dat banken met staatsteun en dat betekent met uw geld in stand worden gehouden ook al doen ze onverantwoorde investeringen. Hoe meer geld er in Griekenland wordt gepompt hoe meer reden er is om hier niet meer mee te stoppen. Griekenland moet niet uit de EU maar moet wel een eigen munteenheid voeren, alsof dat in dit digitale tijdperk een probleem zou betekenen, natuurlijk niet. Maar ze hebben dan wel een krachtig instrument in handen om de boel op orde te krijgen. En natuurlijk moet er wat aan de wurgleningen van banken gedaan worden. Banken die zich heel wat voelen maar enkel in stand gehouden worden met uw geld.

Soortgelijke discussies

1. Geld.
    By B Bang in forum Travian Huiskamer
    Reacties: 158
    Laatste bericht: 09-03-2011, 09:18

Regels voor berichten