Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 107

Discussie: Geld naar Griekenland

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Turkije is gewoon bezig met Israel uit te dagen en vormt een bedreiging voor het Westen en zijn
    bovendien bezig met een volkerenmoord.
    Erdogan is een sterke premier. Ik ben ervan overtuigd dat hij in het machtsvacuüm wil springen wat ontstaan is na alle revoluties in de Arabische Wereld, en in het bijzonder Egypte, en de nog voortdurende rellen in Syrië. Zijn koers tegen Israël is weliswaar betreurend, maar vreest niet, veel dingen die Erdogan zegt zijn slechts spierballentaal.

Weet je... over Griekeland. Ik geef eerlijk toe dat ik het niet snap! Inderdaad ik zei het, ik snap niet hoe het zit. Waarom niet, ik zit niet in de financiële/politieke wereld. Wel denk ik dat ik een aardig goed beeld heb van de situatie. En ik begrijp ook ongeveer dat een domino-effect als we Griekenland niet helpen => nog 10x erger kan zijn.

Ik heb net uitgelegd hoe ik erover dacht, en Tumasibluma & DePP bevestigen mijn beeld van de zaak. Vergeet niet: "niemand heeft de waarheid in pacht", en ook: "de beste stuurlui staan aan wal". Het zou niet verstandig zijn te beweren dat je de situatie op voorhand volledig doorhebt, en tegelijk niet voor rede vatbaar zijn.

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Ja ben ik helemaal met je eens dat wij het niet snappen, maar wel denken er iets van te snappen.
    En dat er een paar jou visie steunen wil niet zeggen dat dat de juiste visie is.
    Kom op veel meer fora en ook op mijn eigen externe fora wordt van alles besproken en waar ik ook kom, de meningen zijn verdeeld en zijn er net zoveel voor als tegen steun aan Griekenland.
    Ik ben Ierse en ook mijn land ligt financieel op apegapen, maar ook als het om Ierland zou gaan zou ik erop tegen zijn. En Ierland heeft het minder aan zichzelf te danken dan Griekenland,
    maar toch zou ik ook dan nee zeggen, omdat ook daar veels te veel geld niet correct gebruikt
    is danwel wordt.
    Ik ben van mening, en of dat goed is of niet, dat Nederland nu eerst maar eens in eigen land ervoor moet gaan zorgen dat er geen voedselbanken en kledingbanken en zelfs nu ook vakantiebanken meer nodig zijn.

En ik ben en blijf dus van mening dat het geld weggooierij is en dat het enkel de bankrekening van Papandreou spekken is.
    Overigens is er ook een deel van dat geld en dat is ook aantoonbaar gebruikt voor de bouw van een grote moskee.
    Ik heb niks tegen een moskee, maar dat is dus ook verkeerd gebruik maken van geld dat je krijgt om je land van een definitieve val in de afgrond te redden.

En ik ben heel best voor rede vatbaar, maar het is niet goed om geld te geven aan een land
    dat er niet goed mee om kan of wil gaan.
    Dat de gevolgen veel ernstiger kunnen worden, wanneer we stoppen met de Grieken te steunen
    dat snap ik ook wel, alhoewel ook daar de meningen over verdeeld zijn, maar dan nog zeg ik nee,
    want het is niet eerlijk tegenover de Nederlanders die die hulp ook nodig hebben, maar gewoon
    overal op stuk worden bezuinigd.
    Laatst gewijzigd door Candice : 18-09-2011 om 19:25

Standaard

Nu ben je duidelijk. Ik begrijp je nu denk ik!

Even parafraseren.

Ja ben ik helemaal met je eens dat wij het niet snappen, maar wel denken er iets van te snappen.
    En dat er een paar jou visie steunen wil niet zeggen dat dat de juiste visie is.
    Kom op veel meer fora en ook op mijn eigen externe fora wordt van alles besproken en waar ik ook kom, de meningen zijn verdeeld en zijn er net zoveel voor als tegen steun aan Griekenland.
    Ok, dat klopt ja. Democratie zal vervolgens de keuze bepalen ja.

Ik ben Ierse en ook mijn land ligt financieel op apegapen, maar ook als het om Ierland zou gaan zou ik erop tegen zijn. En Ierland heeft het minder aan zichzelf te danken dan Griekenland,
    maar toch zou ik ook dan nee zeggen, omdat ook daar veels te veel geld niet correct gebruikt
    is danwel wordt.
    Dat is bewonderingswaardig. Als je daar echt van overtuigd bent wijst dat op een principe. Je vind het moreel niet goed om een te corrupte staat te steunen. Zeker een standpunt waar ik mij ook in kan vinden.

Ik ben van mening, en of dat goed is of niet, dat Nederland nu eerst maar eens in eigen land ervoor moet gaan zorgen dat er geen voedselbanken en kledingbanken en zelfs nu ook vakantiebanken meer nodig zijn.
    Ok, goed, Nederland dus...

Wat vind je dan eigenlijk wat Nederland precies voor rol moet spelen in Europa...? Zoals je tot nu toe geredeneerd hebt lijkt het er bijna op dat je een standpunt aanhangt, welk Nederland het liefst uit de EU wil hebben?

Voormalig Forum Admin FA_Yurg's schermafbeelding

Standaard

Naar wat ik allemaal opgevangen heb heb ik niet zozeer het idee dat het om Griekenland gaat, maar meer om de Euro. Het is zo goed als een feit dat als Griekenland failliet gaat, het vertrouwen in de euro omlaag gaat, waardoor dus de euro minder waard wordt (niemand wil een onbetrouwbare munt, dus kwestie van vraag en aanbod). Dit heeft dus 2 gevolgen die wel met elkaar te maken hebben:

1. Inflatie; Geld wordt minder waard. Dit betekend dat de producten in verhouding duurder gaan worden tenzij we ineens veel meer gaan verdienen. Hierdoor gaat dus de koopkracht omlaag en om dan uit de crisis te komen valt nog niet mee, bovendien wordt het percentage wat onder de armoedegrens komt nog hoger.

2. Import en Export; Door de waardedaling van de munt wordt het zeer lastig om evenveel te importeren voor het zelfde geld. Hierdoor gaat dus over het algemeen de prijs van goederen in het land omhoog (voor de gevolgen, zie 1.). Tegelijkertijd wordt de export goedkoper. Er wordt dus wel meer geëxporteerd, maar dit zal niet meer op gaan leveren omdat de munt gewoon minder waard is.

Dit zijn volgens mij 2 indirecte gevolgen van het faillissement van Griekenland die voorkomen moeten worden. Daarom moet Griekenland, en ook andere eurolanden, gesteund worden. Het is dus volgens mij voor ons eigen belang dat dit moet gebeuren.
    http://traviankroew.nl/dump/logo-tl.png
    Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Nu ben je duidelijk. Ik begrijp je nu denk ik!

Zo moeilijk te snappen ben ik niet hoor.

Even parafraseren.

Ok, dat klopt ja. Democratie zal vervolgens de keuze bepalen ja.

Dat is bewonderingswaardig. Als je daar echt van overtuigd bent wijst dat op een principe. Je vind het moreel niet goed om een te corrupte staat te steunen. Zeker een standpunt waar ik mij ook in kan vinden.

Ierland is niet corrupt geweest op een paar handige kwallen na, maar doordat het economisch beter ging dan in de meeste landen kregen ze het idee dat ze ineens een topland waren i.p.v. een eilandje, hoe mooi dan ook, dat nog zoveel te doen had om ervoor te zorgen dat ze financieel sterk zouden blijven.
    Nu werd er gewoon massaal geld over de balk gegooid, zelfs nog toen de bank crisis begon te ontstaan.
    Zou Ierland wel niet treffen dachten ze daar heel naief.

En ja het is tegen mijn principes om landen te steunen waar corruptie en mismanagement aan de orde van
    de dag is.

Ok, goed, Nederland dus...

Wat vind je dan eigenlijk wat Nederland precies voor rol moet spelen in Europa...? Zoals je tot nu toe geredeneerd hebt lijkt het er bijna op dat je een standpunt aanhangt, welk Nederland het liefst uit de EU wil hebben?
    Ben geen voorstandster van 1 Europa dat is wel duidelijk nu.
    Nederland is met duitsland en meen Oostenrijk het financieel meest stabiele land van Europa.
    Maar we laten ons ringeloren door landen als een Frankrijk, dat een beetje samen met duitsland
    de macht probeert te hebben in Europa.
    Sarkozy en Merkel praten eerst samen en dan pas nemen ze de moeite om andere regeringsleiders erbij
    te betrekken en dat is gewoon een vorm van een machtspelletje.
    Nederland hoeft niet altijd maar te doen wat er gevraagd wordt, we zijn economisch sterk genoeg om
    ook eens met de vuist op tafel te slaan en eisen te stellen.
    Die 2 landen, Frankrijk en duitsland hebben ons net zo hard nodig als wij hun, maar in hun ogen zijn
    we gewoon een landje dat niet moet zeiken maar moet luisteren en dat is niet goed.
    En dan zit je in een Europese eenheid samen met: Een totaal geflipt en misdadig en corrupt figuur als die
    clown in Italie. Met een corrupte premier in Griekenland, 2 personen die samen de macht proberen te
    verdelen in Europa en met een paar landen die toegelaten zijn, omdat ze schijnbaar aan de eisen voldeden.
    Nou ik weet zeker dat als de eisen iets strenger en mogelijk ook correcter waren geweest dat landen
    als een Griekenland en voormalige oostbloklanden (uitzonderigen daargelaten) nooit toe gelaten waren
    geworden.
    Nederland wil altijd maar op de voorgrond staan, hebben de grootste Europese bijdrage, maar laten zich
    altijd maar de wil opleggen door landen en door figuren die gewoon stukken minder zijn.
    Persoonlijk mag van mij Europa uiteen vallen, ware het niet dat er gebleken is dat dat niet goed is voor
    de vrede in dit werelddeel.
    De verdeling van de machtsposities in Europa moet anders. Nederland moet veel meer zeggenschap
    krijgen en een land als Frankrijk en Italie veel minder.

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp
    Sarkozy en Merkel praten eerst samen en dan pas nemen ze de moeite om andere regeringsleiders erbij
    te betrekken en dat is gewoon een vorm van een machtspelletje.
    Ze hebben groot gelijk. Zo werkt de politiek. Amsterdam is ook belangrijker dan Ameland.

Nederland hoeft niet altijd maar te doen wat er gevraagd wordt, we zijn economisch sterk genoeg om
    ook eens met de vuist op tafel te slaan en eisen te stellen.
    Het kleine Nederland gaat ff op tafel slaan, yeah rigth. Dan maak je jezelf dus belachelijk, net als die Finnen met hun onderpand wat ze van Griekenland willen hebben. Belachelijk.

En dan zit je in een Europese eenheid samen met: Een totaal geflipt en misdadig en corrupt figuur als die
    clown in Italie. Met een corrupte premier in Griekenland, 2 personen die samen de macht proberen te
    verdelen in Europa en met een paar landen die toegelaten zijn, omdat ze schijnbaar aan de eisen voldeden.
    Dat is de wereld nog steeds, vandaag de dag. Elke dag wordt het een beetje beter door internationale samenwerking. Inderdaad samenwerking.

Nou ik weet zeker dat als de eisen iets strenger en mogelijk ook correcter waren geweest dat landen
    als een Griekenland en voormalige oostbloklanden (uitzonderigen daargelaten) nooit toe gelaten waren
    geworden.
    Nou komt het, wat de meeste mensen zich niet realiseren. Iedereen steekt als een struisvogel zijn kop in het zand. Europa kan veel makkelijk en strenger optreden...... trommergeroffel...... als het verenigd is

Moderator Break - Yurg
    Bepaalde delen verwijderd, je weet zelf wel waarom
    Laatst gewijzigd door FA_Yurg : 18-09-2011 om 22:05

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp

Ze hebben groot gelijk. Zo werkt de politiek. Amsterdam is ook belangrijker dan Ameland.

Een vergelijking die nergens op slaat.

Het kleine Nederland gaat ff op tafel slaan, yeah rigth. Dan maak je jezelf dus belachelijk, net als die Finnen met hun onderpand wat ze van Griekenland willen hebben. Belachelijk.

Laat ze maar klein zijn, maar economisch heel wat stabieler dan die Fransen.

Dat is de wereld nog steeds, vandaag de dag. Elke dag wordt het een beetje beter door internationale samenwerking. Inderdaad samenwerking.

Samenwerking? Met een kwal en corrupt persoon als Berlusconi en een corrupt persoon
    als Papandreou zeker? Ja, dat is tenminste vragen om de ondergang van Europa.

Nou komt het, wat de meeste mensen zich niet realiseren. Iedereen steekt als een struisvogel zijn kop in het zand. Europa kan veel makkelijk en strenger optreden...... trommergeroffel...... als het verenigd is
    Ja joh maak alles wat ik zeg maar belachelijk, zal me een zorg zijn.
    Nederland laat over zich heen lopen door een stel idioten en machtswellustelingen.

En Europa zou beter af zijn zonder die landjes en een verenigd Europa ...... daar blijf ik niet in wonen.
    Dan liever op Antartica dan in een verenigd Europa waar enge land ook bijhoort.

Toedeloe.

Moderator Break - Yurg
    Bepaalde gedeeltes verwijderd, je weet zelf wel waarom
    Laatst gewijzigd door FA_Yurg : 18-09-2011 om 22:06

Voormalig Forum Admin FA_Yurg's schermafbeelding

Standaard

Nu ophouden met elkaar zwart te maken en modder te gooien. De volgende van wie ik dit zie op dit forumdeel die krijgt direct een berisping.
    http://traviankroew.nl/dump/logo-tl.png
    Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Standaard

Ja joh maak alles wat ik zeg maar belachelijk, zal me een zorg zijn.
    Nederland laat over zich heen lopen door een stel idioten en machtswellustelingen.
    Als Europa zich niet sterk maakt als staat, dan zullen we over 100/200 jaar overlopen worden door de Turken & moslims.

Als de EU uitelkaar valt is Europa verloren. De geboortecijfers zijn op het moment belachelijk tergend laag, nog even en Europa krimpt alleen nog maar. Ondertussen groeien andere sterk opkomende landen zoals Turkije vrolijk door. Krimpen... ik weet niet of iedereen überhaupt door heeft wat dat betekent maar als dat doorzet kom je dus uiteindelijk op 0 uit. Feitelijk staat dat gelijk aan suicide. En dat niet alleen, het is ook nog eens culturele suicide.

En Europa zou beter af zijn zonder die landjes en een verenigd Europa ...... daar blijf ik niet in wonen.

De EU en Europa hebben ons 60 jaar vrede gebracht, daar is niets slechts aan. Dat is geweldig!
    Laatst gewijzigd door Heintje : 18-09-2011 om 22:57

Standaard

Denk dat we die vrede voor het merendeel te danken hebben gehad aan Amerika.
    Elke keer als het fout ging in Europa hadden we Amerika nodig om het op te lossen.
    Zonder Amerika hadden we hier nu of duits of Russisch gesproken.
    Zelfs de balkanoorlogen na het uiteenvallen van Joego-Slavie kon Europa niet oplossen.
    Ook toen moest Amerika het voortouw nemen.

Dus Europa en vrede? Nee, daar geloof ik niet in.
    En overlopen worden door de Turken en Moslems?
    Ach nee, want dan kunnen we weer op Amerika rekenen om ons te helpen.

De Europese Unie is tot dusverre gewoon een mislukking geworden en kans dat het beter zal
    gaan worden is er niet.
    Ze zijn nog niet eens in staat om een fatsoenlijk en duidelijk beleid te voeren.
    Frankrijk met zijn boerka verbod, walgelijk gewoon en dat wordt door andere landen gevolgd.
    De manier waarop nu personeel uit voomalige oostbloklanden zwaar onderbetaald wordt.
    Maar vooral de manier waarop een paar landjes de baas proberen te spelen maakt dit geen
    verenigd Europa maar gewoon datgene wat Napoleon en Hitler nastreefden.
    Een in dit geval Frans/duits Rijk.
    Laatst gewijzigd door Candice : 19-09-2011 om 05:59

Soortgelijke discussies

1. Geld.
    By B Bang in forum Travian Huiskamer
    Reacties: 158
    Laatste bericht: 09-03-2011, 09:18

Regels voor berichten