Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 107

Discussie: Geld naar Griekenland

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Begrijp je volledig hoor, maar je kan niet zomaar geld blijven pompen in een land dat gewoon financieel
    niet in staat is of wil zijn om er bovenop te komen.

Nu is het Griekenland en straks komt mijn land Ierland vragen om meer geld en daarna weer een ander
    en zo gaat het door.
    Het kan niet, de rijkere Europese landen kunnen niet continu gaan opdraaien voor de andere landen.
    De euro heeft ons weinig goeds gebracht, aantoonbaar duurder leven als ff een groot punt.
    En dat is pertinent en toegegeven door de officiele instanties een feit.
    Je red Europa niet door Griekenland te helpen.
    Dat hele 1 Europa idee is al een misser van jewelste.
    En ik ben ook geen econoom, maar weet wel dat onze staatsschuld alleen maar zal groeien door steun
    aan Griekenland en daarna aan wat voor land dan ook.
    En dan moet hier de staatsschuld omlaag en dat levert dan weer meer bezuinigingsoperaties op.
    Is dat waar we heen moeten? Dat de rijkere Europese landen van nu straks ook het schip in gaan?
    Frankrijk staat al op de wip zeg maar.
    Een morele plicht om ze te helpen?
    Ik voel totaal geen een verplichting waarom ik mijn belastinggeld zou moeten laten gebruikt worden
    om dat land te helpen.
    Ik werk niet voor Griekenland en hun problemen, ik werk voor mezelf en woon hier en betaal dus belasting
    dat gebruikt moet worden voor dit land en voor deze mensen en eerst moeten die mensen allemaal
    een beter leven krijgen alvorens de Grieken.

Gebruiker ToySoldier's schermafbeelding

Standaard

In Nederland hebben we hetzelfde probleem als in Griekenland: Niemand van de burgers heeft daar zin om te bezuinigen. Letterlijk ELKE sector waar ook maar een euro word weggehaald zijn ze aan het huilen, boo-hooooo we krijgen geen geld meer! In Griekenland snappen ze niet als in Nederland niet dat het gewoon niet anders KAN.

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Ik stel voor de we de discussie betrekken op Griekenland en Europa. En natuurlijk over alle kleinere zaken die daarmee te maken hebben, en daar invloed op uit oefenen.

Ik stel dus voor dat we helemaal niet meer gaan praten over de niet bestaande armoede in Nederland. (Die is er feitelijk/nagenoeg niet) En al helemaal niet met allerlei persoonlijke reacties tussendoor over "bla bla bla dit kost veel", "bla bla bla dat kost veel dat kunnen je ouders niet meer betalen enzo"

Hier ben ik niet van gediend, en de discussie is er al helemaal niet bij gebaat. De discussie gaat erom of we Griekenland wel of niet willen helpen. Is het niet principieel om te helpen? Moet de EU zoiets niet makkelijk op kunnen lossen? Waarom levert één land zoveel moeilijkheden op voor de andere landen?

Positief blijven dus.
    Hear Hear.

@candice, hij mag dan wel geen blauwe naam hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet in ziet dat dit topic de verkeerde kant op gaat.

Als iedereen nu gewoon kan stoppen met op de man spelen en ander modder gegooi, komt dat de discussie alleen maar ten goede. Dit geld dus zowel voor de gene die gestart zijn, als voor de gene die er op reageren. Daar ben ik verder ongevoelig voor.
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AciD Bekijk bericht
    Hear Hear.

@candice, hij mag dan wel geen blauwe naam hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet in ziet dat dit topic de verkeerde kant op gaat.

Als iedereen nu gewoon kan stoppen met op de man spelen en ander modder gegooi, komt dat de discussie alleen maar ten goede. Dit geld dus zowel voor de gene die gestart zijn, als voor de gene die er op reageren. Daar ben ik verder ongevoelig voor.
    Ach, we waren inmiddels al weer over het onderwerp aan het discusieren volgens mij.
    Maar ik vind alles best.

@ToySoldier:
    Nee logisch vind niemand het leuk om geld in te leveren of andere sociale punten in te leveren.
    Maar ik denk dat als je het Nederlandse volk er een keer bij zou betrekken dat de meerderheid
    toch echt liever inlevert t.b.v. hun landgenoten, zo dat ooit zou gebeuren, dan om een ander
    land financieel ongelooflijk te gaan helpen zonder zekerheden over terugbetalingen en met de wetenschap
    dat ze al aangegeven hebben niet terug te kunnen betalen.

Ben echt niet tegen hulp aan anderen, maar dit is geen ontwikkelingshulp. Dat vind ik een andere zaak.
    Maar hier is een land dat beduidend minder doet aan mensenrechten dan wij en waar iemand de macht
    heeft die al meerdere malen corrupt gedrag verweten is.
    Ik ben ervan overtuigd dat hijzelf niets inlevert en als hij de kans krijgt een deel van het steunfonds
    naar een eigen bankrekening zal doorsluizen.

Maar is mijn mening maar en ieder mag ervan denken wat hij/zij wil.
    Geld voor Griekenland? Nee. Voor Europa? Nee. Voor je eigen mensen die het ook nodig hebben? Ja.

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tummasibluma Bekijk bericht
    P.S. Ik heb duidelijk niet zo heel veel verstand van economie :P
    Dat mag dan wel zo zijn, maar volgens mij heb je een behoorlijk goed beeld van de situatie geschetst!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToySoldier Bekijk bericht
    In Griekenland snappen ze net als in Nederland niet dat het gewoon niet anders KAN.
    Hier ligt de kern van de zaak. We hebben dus een keuze. Een keuze tussen twee slechten. De keuzes zijn ongeveer wat Tummasibluma al verwoorde:
    - We helpen niet => Het kost ons megaveel
    - We helpen wel => Het kost ons superveel

Even voor de duidelijkheid, mega is dus erger dan super . De zaak is eigenlijk helder als een klontje. Wil je het beste voor Nederland (niet eens per sè Europa dus...), dan help je Griekenland. Het probleem is dat veel Nederlanders dit niet weten, omdat de zaken zo ingewikkeld zijn.

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

Gebruiker

Standaard

en wie gaat ons hepen als wij in de shit zitten? de grieken die hun land niet eens op orde krijgen ?

de grieken zowel in de nederlandse politiek hebben in hun kinderjaren vast nooit monopolie gespeeld.

Gebruiker DePP's schermafbeelding

Standaard

Vermakelijke discussie om te lezen...

Ten eerste: De euro heeft Nederland veel goeds gebracht. De euro heeft Nederland rijker gemaakt omdat Nederland zich er goed op heeft ingesteld. Het levert aan de ene kant stabiliteit, maar het heeft nadelen: de individuele landen kunnen geen monetair beleid opstellen. Hierdoor is de EMU kwetsbaarder voor crises, de munt kan niet gedevalueerd worden om het land tijdelijk een betere concurrentiepositie te geven.
    Dit nadeel slaat nu in Griekenland toe. Het land kan zichzelf niet wapenen tegen de klappen. Nu kunnen we kiezen: We laten Griekenland failliet gaan, of niet.

Optie 1: Griekenland failliet laten gaan:

Deze optie kost miljarden euro's in de private en publieke sector. Er is echter het risico dat dit nog veel meer kost. Dit risico zou heel Europa financieel de kop kunnen kosten. Vanuit heel Europa hebben banken en overheden Grieks kapitaal in handen. Wanneer Griekenland failliet gaat vervalt dit kapitaal grotendeels of zelfs helemaal. Hierdoor kunnen balansen van deze instellingen omvallen doordat er miljarden aan activa verdwijnt: Ze hebben dan plotseling meer schulden dan bezittingen. Dit kan deze instellingen doen omvallen, tenzij ze gered worden met miljarden aan overheidssteun. Valt er wel iets om dan zorgt dit voor een nieuw probleem bij andere overheden en banken. Het zogeheten domino-effect. De uitwerking hiervan is onbekend, maar het kan dus alle landen nog vele tientallen miljarden euro's kosten.

Optie 2: Griekenland redden:

Griekenland 'redden' kost veel geld, dat is al duidelijk. Eens gered houden landen hier wel inkomsten aan over, de kans dat de schulden ooit afbetaald zullen worden is miniem, maar Europa kan dan door zonder toestanden als in de vorige kredietcrisis, waar alles op rij begon te wankelen.
    Griekenland nu redden scheelt dus waarschijnlijk miljarden euro's, euro's die veel beter gebruikt kunnen worden, sterker nog, die dan niet geleend hoeven te worden. Het enige belangrijke is dat Griekenland gedwongen moet worden bepaald beleid uit te voeren. Zo niet, dan moeten er hardere maatregelen worden genomen.
    Griekenland zal wel meewerken, de interne druk wordt op den duur te groot om niet te doen wat Europa beveelt als sancties dreigen.
    Als Griekenland eenmaal gered is en de situatie is stabiel in heel Europa moeten er nieuwe regels worden opgesteld (Stabiliteits -en Groeipact uitbreiden) met sancties die niet ontdoken kunnen worden en strakke controle. Er komt ook een Europese stabiliteitsorganisatie, die ervoor moet zorgen dat Europa financieel stabiel blijft.

Ik ben van mening dat Griekenland gered moest worden, dat zullen jullie er inmiddels wel uit gelezen hebben. Er is een fout gemaakt toen Griekenland bij de euro is gelaten. Nu moeten we boeten voor die fout, met de dreiging van groter kwaad.

Voor eenieder die een korte samenvatting wil lezen van de situatie kan ik het volgende aanbevelen, maar lees kritisch. Het blijft een zelfverheerlijkend schrijven, wat je moet kunnen doorzien om er iets aan te hebben.

Miljoenennota, lees "1.2 Ontwikkelingen in Europa", p.14 e.v.

Standaard

Dat mag dan wel zo zijn, maar volgens mij heb je een behoorlijk goed beeld van de situatie geschetst!

Hier ligt de kern van de zaak. We hebben dus een keuze. Een keuze tussen twee slechten. De keuzes zijn ongeveer wat Tummasibluma al verwoorde:
    - We helpen niet => Het kost ons megaveel
    - We helpen wel => Het kost ons superveel

Even voor de duidelijkheid, mega is dus erger dan super . De zaak is eigenlijk helder als een klontje. Wil je het beste voor Nederland (niet eens per sè Europa dus...), dan help je Griekenland. Het probleem is dat veel Nederlanders dit niet weten, omdat de zaken zo ingewikkeld zijn.
    Probeer je nu te zeggen dat er mensen zijn die niet snappen wat het verschil tussen mega en super is?
    En het mag ingewikkeld zijn, maar ik snap het wel en ik blijf tegen hoe dan ook.

Bovendien is de grootste bedreiging voor Europa niet eens Griekenland, maar Turkije.
    Zoek maar eens op hoe Erdogan denkt over een nieuw Ottomaans rijk en hij koerst rechtstreeks aan
    op een oorlog met Israel en bedreigt tegelijkertijd Cyprus.
    Dat is dus ook een gevaarlijke situatie.

En over Griekenland.
    Lees maar eens na wat er tot dusverre met het geld gebeurd is en hoe de premier al een x aantal
    miljarden achterover gedrukt heeft en dat land moeten wij gaan steunen?
    Dat is enkel die premier nog meer geld geven en meer niet.
    Is gewoon te vinden hoor via google.
    Ehmm om ff in jou termen te schrijven.
    Google is een zoekmachine die je dus kan gebruiken om informatie te zoeken.
    Laatst gewijzigd door Candice : 18-09-2011 om 17:44

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePP Bekijk bericht
    Ik ben van mening dat Griekenland gered moest worden, dat zullen jullie er inmiddels wel uit gelezen hebben. Er is een fout gemaakt toen Griekenland bij de euro is gelaten. Nu moeten we boeten voor die fout, met de dreiging van groter kwaad.
    Geweldig om te lezen hoe je al in de verleden taal schrijft! Het is de goede keus idd, en 80% kans dat het gewoon goed gaat allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Probeer je nu te zeggen dat er mensen zijn die niet snappen wat het verschil tussen mega en super is?
    En het mag ingewikkeld zijn, maar ik snap het wel en ik blijf tegen hoe dan ook.

Bovendien is de grootste bedreiging voor Europa niet eens Griekenland, maar Turkije.
    Zoek maar eens op hoe Erdogan denkt over een nieuw Ottomaans rijk en hij koerst rechtstreeks aan
    op een oorlog met Israel en bedreigt tegelijkertijd Cyprus.
    Dat is een veel gevaarlijker situatie.
    En over Griekenland.
    Lees maar eens na wat er tot dusverre met het geld gebeurd is en hoe de premier al een x aantal
    miljarden achterover gedrukt heeft en dat land moeten wij gaan steunen?
    Dat is enkel die premier nog meer geld geven en meer niet.
    Is gewoon te vinden hoor via google.
    Ehmm om ff in jou termen te schrijven.
    Google is een zoekmachine die je dus kan gebruiken om informatie te zoeken.
    Super is geen maat gekkie. Iedereen intepreteert dat woord dus op zijn eigen manier, in mijn interpretatie heeft het ongeveer de waarde "kilo".

Dan snap je het dus niet. Als je het snapt ben je namelijk voor.

Dit ben ik zeker met je eens. Ik ben voor een sterk Europa, maar we moeten goed uit kijken met nieuwe landen. Een land als Turkije zou ik zelf tijdens de huidige ontwikkelingen "nooit" toelaten. In ieder geval de volgende 100 jaar niet...

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

Standaard

Geweldig om te lezen hoe je al in de verleden taal schrijft! Het is de goede keus idd, en 80% kans dat het gewoon goed gaat allemaal.

Super is geen maat gekkie. Iedereen intepreteert dat woord dus op zijn eigen manier, in mijn interpretatie heeft het ongeveer de waarde "kilo".

Dan snap je het dus niet. Als je het snapt ben je namelijk voor.

Ja ik snap het wel en ik mag er tegen zijn en dat is heel wat anders dan het niet snappen.
    Eerst je eigen mensen een keer helpen. En dan kun je een keer gaan denken aan andere landen.
    Hier leven ook mensen met honger en geen uitzicht op een beter leven en die gaan toch echt voor.
    En nu wordt er een land met een in en in corrupte premier voorgetrokken.
    Dat land heeft het zelf veroorzaakt, mede door die premier.
    En dan moeten wij ze gaan helpen?
    Weet wel betere bestemmingen voor mijn geld.

Dit ben ik zeker met je eens. Ik ben voor een sterk Europa, maar we moeten goed uit kijken met nieuwe landen. Een land als Turkije zou ik zelf tijdens de huidige ontwikkelingen "nooit" toelaten. In ieder geval de volgende 100 jaar niet...
    Turkije is gewoon bezig met Israel uit te dagen en vormt een bedreiging voor het Westen en zijn
    bovendien bezig met een volkerenmoord.

Soortgelijke discussies

1. Geld.
    By B Bang in forum Travian Huiskamer
    Reacties: 158
    Laatste bericht: 09-03-2011, 09:18

Regels voor berichten