Pagina 2 van 30 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 292

Discussie: Eredivisie 2011/2012

Gebruiker ToySoldier's schermafbeelding

Standaard

Als je van de gemeente 48 miljoen krijgt en daarna spelers kan kopen, blijkt maar weer dat het geld toch niet zo nodig was als ze de gemeente wijsgemaakt hebben. Als ik daar in de gemeenteraad zat, wist ik welke 48 miljoen ik terug ging halen :-)

Slaat nergens op dat ze 48 miljoen krijgen en bijna de helft er weer voor uit mogen geven aan spelers, daar is het geld niet voor?

Voormalig Forum Admin FA_Yurg's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat PSV totaal niet slim is met die aankopen. Door juist veel te kopen en weinig in de jeugd te investeren (tja, ze hebben nou eenmaal geld tekort, en dat wat ze hebben geven ze uit aan dure transfers) investeer je alleen voor een korte periode. Het is net als wat er bij Ajax een paar jaar terug gebeurde, en dat was ook bijna het einde van Ajax. Dit zelfde lijkt nu met PSV te gaan gebeuren.

Het team van PSV van vorig jaar had een aantal goede spelers (Affelay en Dzudzak vooral). De meeste hiervan zijn weg, dus ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan vangen en hoe de transfers het gaan doen. Ik durf daarom helemaal niks te zeggen over wat ze kunnen gaan doen volgend jaar.

Ajax heeft een stuk minder uitgegeven deze transferperiode tot nu toe, en heeft toch een 2 leuke spelers weten te trekken. Theo Janssen, Derk Boerrichter en Kolbeinn Sigthorsson zijn naar mijn idee prima spelers die goed bij het Ajax systeem passen. Vooral Theo Janssen vind ik een slimme zet, een wat meer ervaren persoon tussen alle jonkies, zullen ze veel van leren. Ik denk ook zeker dat het nieuwe team wel potentie zal hebben en mee zal spelen om de champions league en het landskampioenschap.

Twente houdt volgens mij toch wel grotendeels het zelfde team als ik het goed heb. Dit team heeft zich afgelopen jaar bewezen en ik denk dat ze er dit jaar wel weer wat van kunnen maken.
    http://traviankroew.nl/dump/logo-tl.png
    Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker aaa_naamloos's schermafbeelding

Standaard

Mee eens.

PSV heeft €18.000.000,- betaald voor 3 (jonge) spelers. Dat is veel geld voor de Nederlandse voetbal normen.
    Ajax heeft het inderdaad slim gedaan door die 3 spelers te kopen. Ajax heeft vroeger veel geld over gehad voor Sulejmani wat later ook als miskoop werd beschouwd.
    Nu heeft Ajax sowieso 3 goede spelers van de jeugd er weer bij. Ebicillio, Ozbillitz, Boilessen (zagen we al in de afgelopen competitie)

Ik denk dat dit seizoen we weer te maken krijgen met een goed Twente, Ajax en PSV.

Ik ben vooral benieuwd hoe ADO het dit seizoen gaat doen. Zowel in competitie als in de EL.

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yurg Bekijk bericht
    Ik vind dat PSV totaal niet slim is met die aankopen. Door juist veel te kopen en weinig in de jeugd te investeren (tja, ze hebben nou eenmaal geld tekort, en dat wat ze hebben geven ze uit aan dure transfers) investeer je alleen voor een korte periode. Het is net als wat er bij Ajax een paar jaar terug gebeurde, en dat was ook bijna het einde van Ajax. Dit zelfde lijkt nu met PSV te gaan gebeuren.

Het team van PSV van vorig jaar had een aantal goede spelers (Affelay en Dzudzak vooral). De meeste hiervan zijn weg, dus ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan vangen en hoe de transfers het gaan doen. Ik durf daarom helemaal niks te zeggen over wat ze kunnen gaan doen volgend jaar.

Ajax heeft een stuk minder uitgegeven deze transferperiode tot nu toe, en heeft toch een 2 leuke spelers weten te trekken. Theo Janssen, Derk Boerrichter en Kolbeinn Sigthorsson zijn naar mijn idee prima spelers die goed bij het Ajax systeem passen. Vooral Theo Janssen vind ik een slimme zet, een wat meer ervaren persoon tussen alle jonkies, zullen ze veel van leren. Ik denk ook zeker dat het nieuwe team wel potentie zal hebben en mee zal spelen om de champions league en het landskampioenschap.

Twente houdt volgens mij toch wel grotendeels het zelfde team als ik het goed heb. Dit team heeft zich afgelopen jaar bewezen en ik denk dat ze er dit jaar wel weer wat van kunnen maken.
    Om de titel zonder meer en om de CL zonder meer niet.
    Theo is een geweldige aankoop, maar ook deze selectie komt gewoon nog te kort voor de CL.
    Maar klopt het dat er nu enkel ex voetballers in het bestuur en de r.v.c. zitten?
    Zal toch niet, want ze hebben dan wel knowhow van het spelletje maar om een bedrijf te runnen is ook
    wat meer nodig dan enkel dat en ehmmm Davids, was een goede voetballer, maar verder gewoon een
    grote boerenl.. die zijn vrouw sloeg en dat is nu een lid van de rvc van Ajax. Wowwwwwwwww.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Om de titel zonder meer en om de CL zonder meer niet.
    Theo is een geweldige aankoop, maar ook deze selectie komt gewoon nog te kort voor de CL.
    Maar klopt het dat er nu enkel ex voetballers in het bestuur en de r.v.c. zitten?
    Zal toch niet, want ze hebben dan wel knowhow van het spelletje maar om een bedrijf te runnen is ook
    wat meer nodig dan enkel dat en ehmmm Davids, was een goede voetballer, maar verder gewoon een
    grote boerenl.. die zijn vrouw sloeg en dat is nu een lid van de rvc van Ajax. Wowwwwwwwww.
    Nee, ze kunnen zeker niet meedoen voor de winst van de CL, maar een kwartfinale moet toch wel mogelijk zijn.

In het r.v.c. zitten niet alleen maar voetballers, volgens mij is Davids de enige oud-voetballer die er in zit. Verder zitten er mensen die verstand hebben van het runnen van een bedrijf en dit in het bedrijfsleven meerdere malen bewezen hebben, althans dat dacht ik toen ik de namen hoorde en wat ze allemaal gedaan hebben, ik kan me zo de namen niet meer herinneren.
    Forumregels | Spelregels

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yurg Bekijk bericht
    Nee, ze kunnen zeker niet meedoen voor de winst van de CL, maar een kwartfinale moet toch wel mogelijk zijn.

In het r.v.c. zitten niet alleen maar voetballers, volgens mij is Davids de enige oud-voetballer die er in zit. Verder zitten er mensen die verstand hebben van het runnen van een bedrijf en dit in het bedrijfsleven meerdere malen bewezen hebben, althans dat dacht ik toen ik de namen hoorde en wat ze allemaal gedaan hebben, ik kan me zo de namen niet meer herinneren.
    Zelfs kwartfinale zal al een probleem worden.
    De poulefase overleven wordt al een opgave op zich.
    Ja zag het, die enge Davids is de enige ex voetballer in die raad, maar je moet je toch diep schamen
    dat je een type als hem, iemand die opgesloten hoort te worden wegens mishandeling zo een functie geeft.
    Echt hoor, die vent kon leuk voetballen, maar is beter op zijn plaats als Free Fight manager dan als lid van de raad van commissarissen van een club die pretendeert een fatsoenlijke club te zijn.
    Schande dat ze zo een klojo daarbij gehaald hebben.
    Gun Ajax best veel succes, maar niet met dat figuur erbij.

Standaard

Zelfs kwartfinale zal al een probleem worden.
    De poulefase overleven wordt al een opgave op zich.
    Ja zag het, die enge Davids is de enige ex voetballer in die raad, maar je moet je toch diep schamen
    dat je een type als hem, iemand die opgesloten hoort te worden wegens mishandeling zo een functie geeft.
    Echt hoor, die vent kon leuk voetballen, maar is beter op zijn plaats als Free Fight manager dan als lid van de raad van commissarissen van een club die pretendeert een fatsoenlijke club te zijn.
    Schande dat ze zo een klojo daarbij gehaald hebben.
    Gun Ajax best veel succes, maar niet met dat figuur erbij.
    Champions league is ook absoluut niet makkelijk, dat weet iedereen. Kwartfinale halen word moeilijk, maar ik heb ook nooit gezegd dat het niet moeilijk zal worden, enkel dat het mogelijk is. Hangt ook gedeeltelijk van je poule af en hoe je zelf de wedstrijden speelt. En uiteraard valt de gezonde doses geluk ook niet uit te sluiten.

Dit zijn persoonlijke zaken, schijnbaar zijn er goede redenen geweest om hem hiervoor niet te veroordelen. Dit zijn tevens zaken die tot het verleden behoren en geen betrekking hebben op het functioneren van iemand in de taak die hij heeft. Dus wat dat betreft vind ik je reactie ongegrond.
    Forumregels | Spelregels

Standaard

Nee mijn reactie over Davids is niet ongegrond, hij is gewoon weggekomen met niks zoals zo vaak met
    bekende personen gebeurt.
    Je hoort zo iemand niet meer te betrekken in zo een functie.
    Zo iemand moet je gewoon in de anonimiteit laten verdwijnen en meer zeg ik er niet over,
    anders gaat het de hele discussie door aangehaald blijven worden en dat is hij echt niet waard.

OT: Ajax en mogelijk ook Twente zullen enkel met een gelukkige loting een redelijke kans maken op
    het overleven van de poule fase.
    En dat komt gewoon doordat de "grote" voetballanden teveel bevoordeeld worden.
    Daardoor zullen Ajax en Twente gewoon weer geconfronteerd worden met 2 op papier sterkere
    tegenstanders en 1 op papier gelijkwaardige.
    Bovendien is noch Ajax, noch Twente sterker geworden.
    Theo is een mooie aankoop, maar ze zijn De Zeeuw kwijt en dus zijn ze feitelijk er niet op achter
    maar ook niet op vooruit gegaan en Twente er wel op achteruit, want Theo was de motor van Twente
    en die zijn ze kwijt en dat vang je niet zomaar weer op.

Gun ze succes, maar betwijfel of het lukt en dan bestaat er nog de kans dat Ajax nog wat bepalende
    spelers kwijtraakt, zo aan het einde van de transferperiode en dat vang je dan niet meer op.
    Daarom zou ook die hele transferperiode veranderd moeten worden.
    Het is gewoon ook net als alles in het voordeel van de "grote" voetballanden.
    En dat is gewoon fout.

Gebruiker TjRD's schermafbeelding

Standaard

Gun ze succes, maar betwijfel of het lukt en dan bestaat er nog de kans dat Ajax nog wat bepalende
    spelers kwijtraakt, zo aan het einde van de transferperiode en dat vang je dan niet meer op.
    Daarom zou ook die hele transferperiode veranderd moeten worden.
    Het is gewoon ook net als alles in het voordeel van de "grote" voetballanden.
    En dat is gewoon fout.
    Ben ik helemaal met je eens.

Persoonlijk denk ik dat NL de Eredivisie sowieso anders op moet gaan zetten.
    In mijn ogen zou de eredivisie zich moeten gaan promoten als de opleidingscompetitie voor Duitsland, Engeland en Spanje. De jonge talenten spelervaring op laten doen en ook Europese ervaring in de EL of CL. En dan natuurlijk nog steeds de kweekvijver van Nederlands talent.

Maar een Nederlandse ploeg bovenaan in de EL of CL? Dat gaat niet meer lukken tegen ploegen die veel en veel zwaarder gesubsidieerd worden dan de Nederlandse ploegen. Als je kijkt hoeveel geld een club als Barca, Real, Arsenal of United te besteden heeft tegen PSV of Ajax is het meteen duidelijk.
    Surreal ordeal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TjRD Bekijk bericht
    Ben ik helemaal met je eens.

Persoonlijk denk ik dat NL de Eredivisie sowieso anders op moet gaan zetten.
    In mijn ogen zou de eredivisie zich moeten gaan promoten als de opleidingscompetitie voor Duitsland, Engeland en Spanje. De jonge talenten spelervaring op laten doen en ook Europese ervaring in de EL of CL. En dan natuurlijk nog steeds de kweekvijver van Nederlands talent.

Maar een Nederlandse ploeg bovenaan in de EL of CL? Dat gaat niet meer lukken tegen ploegen die veel en veel zwaarder gesubsidieerd worden dan de Nederlandse ploegen. Als je kijkt hoeveel geld een club als Barca, Real, Arsenal of United te besteden heeft tegen PSV of Ajax is het meteen duidelijk.
    Het verschil is ook dat clubs als Barca en Real e.d. gewoon een paar miljard in het rood kunnen staan. In Nederland kan dit niet (meer), dit maakt ook een groot verschil in beschikbaarheid van geld. Als die clubs in Nederland zouden zitten zouden ze al lang failliet zijn. Bovendien worden in Spanje de clubs direct gesubsidieerd door de overheid, iets wat hier niet gebeurd.

Ik ben van mening dat er als er een gemeenschappelijke regel over rood staan e.d. komt, het verschil een stuk kleiner gaat worden.
    Forumregels | Spelregels

Soortgelijke discussies

1. Eredivisie 2011 / 2012 Voetbal poule
    By Online in forum Sport
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 31-05-2012, 16:33
  2. Eredivisie 2010/2011
    By Tim in forum Sport
    Reacties: 1159
    Laatste bericht: 13-06-2011, 15:40

Regels voor berichten