Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 30

Discussie: Troepencalculator

Gebruiker

Exclamation Troepencalculator

Stel je de volgende situatie voor:

Er is een overval naar je op weg. Je weet dat je met je defense onmogelijk tegen zijn of haar aanvalskracht op kan. De troepen worden weggezonden. Zoveel mogelijk grondstoffen in de markt en in de bouw van een gebouw/grondstofveld. Je laatste redmiddel om je grondstoffen niet weg te laten nemen is troepen maken zodat je grondstofniveau's onder die van je schuillplaatsen komen te liggen. De vraag is natuurlijk welke hoeveelheid van welke troepen je moet maken wil je zo weinig mogelijk grondstoffen overhouden.

Daarvoor heb ik een excellsheet gemaakt die berekent hoeveel van welke troepen je moet aanmaken opdat je grondstoffen minimaal zouden zijn.

Hier kan je het bestand downloaden.

De excelsheet werkt als volgt:

In de oranje zones vul je je gevens in.

Volk: Klik op het veld, je kan kiezen tussen de volken
    Grondstoffen: Vul je hoeveelheden die je hebt in
    Schuilplaats: Het totale aantal verstopte grondstofeenheden
    Bij troepen klik je JA bij elke soort die je kan trainen.

Vervolgens open je de excel solver bij gegevens en klik je op oplossen. Het aantal te trainen eenheden van elk staat in de groene zone nadat je op ok geklikt hebt. Als het overige aantal grondstoffen onder de schuilplaatshoeveelheid is staan deze onderaan in het groen.

Als je de solver niet vindt moet je hem waarschijnlijk nog inschakelen. Hier staat hoe dat moet.

Als de oplosser geen oplossing vindt wil dat zeggen dat hij geen troepen kan maken zodat alle grondstoffen onder de schuilplaatshoeveelheid liggen. De gegeven oplossing zal dan meestal zorgen voor een grondstoffenminimalisatie zonder dat je grondstoffen onder de schuilplaatshoeveelheid komt te liggen. Deze grondstoffen zullen jammer genoeg gestolen worden. Er is geen betere manier om je grondstoffen op te gebruiken.

Je kan ook zelf de groene zones invullen in plaats van de solver dit te laten doen. Het resultaat op je grondstoffen is direct zichtbaar.

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

En wat dacht je va nog makkelijker en aangezien 80% nu (schat ik ff in) met goud werkt, wachten tot de aanvallende troepen binnen de tijd zijn die je nodig hebt om b.v. 1 knuppel te maken en dan npc je gewoon alles in 1 klap weg en hou je een pokke beetje graan over en meer niet.
    Heb je geen goud, dan heb je pech gehad maar dan kan je altijd nog gewoon troepen aanmaken en de roof beperken.
    En met gewoon en beetje inzicht in wat troepen kosten en degenen die het al lang genoeg spelen weten dat wel ongeveer, kun je dat vrij makkelijk ook gewoon uitrekenen.
    Vind het wel goed bedacht overigens hoor.
    Laatst gewijzigd door AciD : 06-09-2011 om 17:54 Reden: quote eruit

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    En wat dacht je va nog makkelijker en aangezien 80% nu (schat ik ff in) met goud werkt, wachten tot de aanvallende troepen binnen de tijd zijn die je nodig hebt om b.v. 1 knuppel te maken en dan npc je gewoon alles in 1 klap weg en hou je een pokke beetje graan over en meer niet.
    Heb je geen goud, dan heb je pech gehad maar dan kan je altijd nog gewoon troepen aanmaken en de roof beperken.
    En met gewoon en beetje inzicht in wat troepen kosten en degenen die het al lang genoeg spelen weten dat wel ongeveer, kun je dat vrij makkelijk ook gewoon uitrekenen.
    Vind het wel bedacht overigens hoor.
    De kans dat je je grondstoffen minimaliseert is echt zeer klein met inzicht. Deze sheet berekent echt het absolute minimum met de voorwaarde dat elke grondstof onder je schuilplaatshoeveelheid zit. Geen enkele andere combinatie dan diegene die de sheet je geeft zal een kleinere hoeveelheid grondstoffen opleveren. Ik probeer zelf in ieder geval mijn goudgebruik te beperken, aangezien ik enkel gewisseld zilver gebruik. (T4)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maethor Bekijk bericht
    De kans dat je je grondstoffen minimaliseert is echt zeer klein met inzicht. Deze sheet berekent echt het absolute minimum met de voorwaarde dat elke grondstof onder je schuilplaatshoeveelheid zit. Geen enkele andere combinatie dan diegene die de sheet je geeft zal een kleinere hoeveelheid grondstoffen opleveren. Ik probeer zelf in ieder geval mijn goudgebruik te beperken, aangezien ik enkel gewisseld zilver gebruik. (T4)
    Met NPC?
    Nee hoor, stel je bent germaan en hebt een schuilplaats tot laten we zeggen 300 of zo beschermde gs.
    In totaal heb je iets van 8160 gs.
    Npc je om tot 8000 : 250 = 32 knuppels, nou als de training op dat moment nog ehmm 2.57 of zo is dan wacht je tot de aanval binnen die tijd komt en dan doe je dat.
    Hout: 3040 - Klei: 2400 - Ijzer: 1280 en Graan: 1280 + rest 160 en die kan je nog verdelen zelfs
    door overal gewoon 40 bij te doen. Heb je als de aanval aankomt echt niet veel hoor,
    zelfs niet bij een goede produktie.
    Want dan wacht je tot de aanval binnen de anderhalve minuut is met npc en dan is het
    nog op tijd gedaan en is er een absoluut minimum over.
    De rest van je troepen stuur je weg en voila , je hebt een minimum aan gs en ruim binnen je schuilplaatslevel.
    Bovendien zijn er zat spelers/sters die op een bepaald moment zonder schuilplaatsen werken.
    Ik gebruik ze zelden, enkel in het begin eentje en die zelfs zelden op 10.
    En er zullen er veel meer zijn die die dingen niet gebruiken, want neemt plek in van een veel beter gebouw.
    Zeg niet dat je idee slecht is he, maar de meesten werken ondertussen met goud en je kan
    ook je goud gebruik beperken door het alleen in te zetten wanneer het noodzakelijk is.
    Zonder goud zou ik zeggen ja, ideale methode waarschijnlijk.
    Laatst gewijzigd door Candice : 28-05-2011 om 07:52

Gebruiker

Standaard

Met NPC?
    Nee hoor, stel je bent germaan en hebt een schuilplaats tot laten we zeggen 300 of zo beschermde gs.
    In totaal heb je iets van 8160 gs.
    Npc je om tot 8000 : 250 = 32 knuppels, nou als de training op dat moment nog ehmm 2.57 of zo is dan wacht je tot de aanval binnen die tijd komt en dan doe je dat.
    De rest van je troepen stuur je weg en voila , je hebt een minimum aan gs en ruim binnen je schuilplaatslevel.
    Bovendien zijn er zat spelers/sters die op een bepaald moment zonder schuilplaatsen werken.
    Ik gebruik ze zelden, enkel in het begin eentje en die zelfs zelden op 10.
    En er zullen er veel meer zijn die die dingen niet gebruiken, want neemt plek in van een veel beter gebouw.
    Zeg niet dat je idee slecht is he, maar de meesten werken ondertussen met goud en je kan ook je goud
    gebruik beperken door het alleen in te zetten wanneer het noodzakelijk is.
    Dat is een manier, maar er zijn ook genoeg mensen die niet met goud spelen of het gebruik tot een minimum beperken. Hier is het niet per se noodzakelijk om het te gebruiken. Belangrijker dan de totale hoeveel van 8160 is de verdeling van die grondstoffen. Als de troepencalculator een manier vindt (en als die er is dan vindt hij die) om al je grondstoffen te gebruiken dan toont hij die ook. Meestal zal het echter een minimalisatie zijn. Goud gespaard = geld gespaard/zilver gespaard met evenveel moeite.

Standaard

Dat is een manier, maar er zijn ook genoeg mensen die niet met goud spelen of het gebruik tot een minimum beperken. Hier is het niet per se noodzakelijk om het te gebruiken. Belangrijker dan de totale hoeveel van 8160 is de verdeling van die grondstoffen. Als de troepencalculator een manier vindt (en als die er is dan vindt hij die) om al je grondstoffen te gebruiken dan toont hij die ook. Meestal zal het echter een minimalisatie zijn. Goud gespaard = geld gespaard/zilver gespaard met evenveel moeite.
    Helemaal mee eens, daarom zeg ik ook dat ik het goed bedacht vind en zeker voor
    als je goudloos speelt of er geen goud voor wil gebruiken.
    Je hebt er dus wel hoe dan ook excel voor nodig toch?

Gebruiker

Standaard

Helemaal mee eens, daarom zeg ik ook dat ik het goed bedacht vind en zeker voor
    als je goudloos speelt of er geen goud voor wil gebruiken.
    Je hebt er dus wel hoe dan ook excel voor nodig toch?
    Klopt, de sheet is in excel gemaakt. Het op een website plaatsen van zoiets zou nog het implementeren van algoritmes voor lineaire programmering inhouden. Daar heb ik op dit moment geen tijd voor. Daarom de simpele oplossing in excel. Ik gebruik het vrij vaak dus ik dacht laat ik het delen met de rest.

Ook als je grondstoffen wat ongelijk verdeeld zijn kan je het gebruiken om ze weer in evenwicht te krijgen zonder de NPC te gebruiken.

Stel dat je 10.000, 15.000, 12.000, 8000 hebt en je wil uitkomen op ongeveer 5000 van elk dan vul je bij grondstoffen gewoon 5000,10000,7000,3000 in en de calculator zal je het aantal troepen geven dat je moet maken om dat zo goed mogelijk te benaderen zonder onder 5000 te gaan. (dus invullen het aantal dat je hebt - het aantal dat je wil bekomen.) het voorbeeld is neit echt realistisch aangezien zo'n verdeling meestal niet gewenst is, maar het kan voor elke verdeling van grondstoffen gebruikt worden.
    Laatst gewijzigd door Maethor : 28-05-2011 om 08:12

Standaard

Ik ga er gewoon eens mee stoeien en kijken hoe leuk en handig het is.
    Want ja, alleen dan kan ik zien of het echt werkt he -))

Gebruiker

Standaard

Hier een voorbeeldje: klik

Bij de opgegeven grondstoffen zal een romein zijn grondstoffen minimaliseren als hij 69 praetorianen, 8 imperianen, 12 equites legati en 2 rammen maakt. Ik had ingesteld dat deze romein alles kan maken tot en met rammen. geen katapulten, kolonisten of een senator dus.

Nadat hij ze gemaakt heeft heeft hij nog 64 klei, 26 hout, 18 ijzer en 1476 graan over. Minder gaat niet met troepen maken.

Standaard

Hier een voorbeeldje: klik

Bij de opgegeven grondstoffen zal een romein zijn grondstoffen minimaliseren als hij 69 praetorianen, 8 imperianen, 12 equites legati en 2 rammen maakt. Ik had ingesteld dat deze romein alles kan maken tot en met rammen. geen katapulten, kolonisten of een senator dus.

Nadat hij ze gemaakt heeft heeft hij nog 64 klei, 26 hout, 18 ijzer en 1476 graan over. Minder gaat niet met troepen maken.
    Wel zonde van het graan, want dan moet je als Romein toch al weer rekening houdend met
    de 80% tegen germanen, iets van 2 schuilplaatsen level 10 hebben.
    Minimaal 1 op 10 en 1 ehmm level 9 schat ik in.

Wilde excel downloaden, maar is een best groot bestand. Dacht iets van ruim 160 mb of zo, waar ze
    op hun pagina 50 zeiden.
    Laatst gewijzigd door Candice : 28-05-2011 om 08:44

Regels voor berichten