Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 68

Discussie: Flying Spaghetti Monster: Misselijke grap of intellectuele poging tot inzien?

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Mja, er is ooit eens iemand geweest die wilde bewijs van de Big Bang.
    En dan "geen tekeningen of computer gegenereerde plaatjes, nee: Echte foto's" anders was het nep............ sure...
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Mja, er is ooit eens iemand geweest die wilde bewijs van de Big Bang.
    En dan "geen tekeningen of computer gegenereerde plaatjes, nee: Echte foto's" anders was het nep............ sure...
    Oww dat is het travian principe he. Pics or it didn't happen. -))
    Yeah right.

Gebruiker

Standaard

Deze hele theorie is niet waar omdat het indruist tegen de Tweede wet van de thermodynamica.

En heel veel kudo's voor degene die dit weten te rijmen, net als de evolutie theorie trouwens.
    Alles in het heelal streeft naar orde en chaos. Waarom kan een geordend systeem als leven dan bestaan, en sterker nog zichzelf voortplanten en daarmee meer orde creëren, terwijl het universum streeft naar wanorde? Sterker nog de evolutie theorie impliceert dat leven steeds complexer wordt, en dus ordelijker. Inderdaad jullie eigen natuurkundige weten sluiten juist de evolutie theorie uit.

Dit betekend dus dat of de evolutie theorie onjuist is, of de geliefde 2de wet van de Tweede wet van de thermodynamica. Nu mocht deze 2de wet niet waar zijn, dan klopt er niks van ons beeld op het universum, en laat staan dat wij instaat zijn het verleden te voorspellen.

Ga dat maar ééns verenigingen. Een van de meest bruikbare lessen die ik geleerd heb, als je het iemand moeilijk wilt maken, en zelf slim wilt lijken, laat hem zijn theorie verenigen met de 2de wet van de Thermodynamica. Onze professor was toch minstens een half uur bezig om aan te tonen dat het wel strookt.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    ...
    Inhoudelijk ga ik hier niet op ingaan, maar is het niet een beetje hypocriet wat je zegt? Omdat stelling A niet overeenkomt met stelling B is stelling A fout? Om het even terug te koppelen naar het oorspronkelijke thema als voorbeeld; Omdat Darwin's leer niet overeenkomt met Intelligent Design is Darwin fout?

Inhoudelijk mag je me een leek noemen, maar dit vind ik toch frappant.

Sinds 05/04/2016 op Travianpensioen.
    Zireael

Gebruiker

Standaard

Geweldig altijd om te zien hoe de tweede wet van de thermodynamica gebruikt wordt in discussies waarin deze totaal irrelevant is. De tweede wet van de thermodynamica geldt namelijk alleen in een geïsoleerd systeem. Evolutie vindt plaats op de aarde (en zou ook kunnen plaatsvinden op andere planeten). De aarde is geen geïsoleerd systeem. Dit betekent dat de tweede wet van de thermodynamica niet geldt voor processen die zich op de aarde afspelen, zoals evolutie.

Verder begrijp ik niet waarom je de tweede wet van de thermodynamica in deze discussie wilt vermengen. Voor zover ik zie heeft dat namelijk niets te maken met het Vliegend Spaghettimonster.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oscardebest Bekijk bericht
    Geweldig altijd om te zien hoe de tweede wet van de thermodynamica gebruikt wordt in discussies waarin deze totaal irrelevant is. De tweede wet van de thermodynamica geldt namelijk alleen in een geïsoleerd systeem. Evolutie vindt plaats op de aarde (en zou ook kunnen plaatsvinden op andere planeten). De aarde is geen geïsoleerd systeem. Dit betekent dat de tweede wet van de thermodynamica niet geldt voor processen die zich op de aarde afspelen, zoals evolutie.

Verder begrijp ik niet waarom je de tweede wet van de thermodynamica in deze discussie wilt vermengen. Voor zover ik zie heeft dat namelijk niets te maken met het Vliegend Spaghettimonster.
    Jawel, het spagettie monster, zorgt er voor dat er meer orde onstaat dat kan natuurlijk

Je hele verhaal over een gesloten systeem kan ook gewoon op gelost worden door de output vast te stellen. Jij mag vertellen waar deze entrophie dan 'lekt'

de weerlegging is namelijk een stuk logischer, want ook leven zorgt juist voor een entropie toenamen, alleen is het bewijs daarvan een aardige klus. Het mooie is dat het in eerste instantie een tegenspraak lijkt.

Gebruiker

Standaard

Wow, dat ik de hele topic ook echt heb doorgelezen

Vind dat vliegende-spaghetti-ding best grappig klinken

Memet

Nl1 - Geenstijl! - Boom!

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Tweede wet van Thermodynamica heeft geen drol te maken met evolutie.
    Om de rest niet te hoeven laten googlen: De Tweede Wet van Thermodynamica gaat over het omzetten van warmte in arbeid.
    De tweede wet kan op diverse beknopte manieren worden geformuleerd, zoals:
    • Er is geen proces mogelijk dat als enige gevolg heeft dat warmte van een voorwerp met lage temperatuur naar een voorwerp met een hogere temperatuur stroomt.
    • De entropie van een geïsoleerd systeem dat niet in evenwicht is, neemt in de loop van de tijd toe, tot het maximum voor dat geïsoleerde systeem is bereikt. Die toestand met de maximale entropie is de evenwichtstoestand.
    • De formulering van Kelvin en Planck is "Het is onmogelijk een machine te construeren die cyclisch op warmte uit een enkel reservoir werkt en daaruit netto arbeid haalt"
    • "Het is onmogelijk om met een motor, verbonden met twee warmtereservoirs, een cyclisch proces uit te laten voeren dat als enige resultaat heeft de overdracht van een hoeveelheid warmte van het reservoir met lage temperatuur naar het reservoir met hoge temperatuur" (Clausius, 1854).
    • De ideale koelmachine bestaat niet. (Een “ideale” koelmachine “verbruikt” geen energie.)
    En wat de chaos en orde betreft: Het gaat dan over de verhouding van temperatuur, druk etc. in een geisoleerde omgeving.
    Dit is niet van toepassing op "het leven" in het algemeen, of het ontstaan van de mensheid.

Je probeert nu een stelling te ontkrachten met iets wat er totaal niet mee te maken heeft.
    Je had net zo goed kunnen zeggen dat de evolutie theorie niet klopt, omdat jij elke derde dinsdag van de maand naar de kapper gaat.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Je kan het systeem gewoon artificieel sluiten. Los daarvan kan je het leven wel als gesloten systeem zien.

Gebruiker

Standaard

We hebben het over een geïsoleerd systeem, wat een andere definitie heeft dan een gesloten systeem binnen de thermodynamica. Hou je adem maar 5 minuten in, en beweer dan nog eens dat het leven een geïsoleerd systeem is. Dat is het niet, dus kan de tweede wet van de thermodynamica er niet op worden toegepast. Buiten dit betoog je eigenlijk dat leven niet kan bestaan. Het bestaan van leven lijkt mij overduidelijk, dus kan die discussie al niets opleveren.

Ik denk dat het weer goed is om terug te komen op de oorspronkelijke discussie. Een discussie over evolutie lijkt mij geen zin te hebben aangezien dit al wetenschappelijk bewezen is en er dus niets meer te discussiëren valt. Het gaat hier over het geloof in het Vliegen Spaghettimonster, maar nog veel meer over de invloed die dat heeft. Ik denk zelf dat het Vliegend Spaghettimonster als goede toetsing kan dienen voor de godsdienstvrijheid en een goed middel is in discussies over religie.
    Het is een toetsing, omdat alle vrijheden die andere religies kunnen claimen onder de naam van godsdienstvrijheid ook geclaimd zouden moeten kunnen worden door het FSM. Een voorbeeld is de aanpassing van de kleding op bepaalde plaatsen. Dit is alleen rechtvaardig als iedereen zich hier op kan beroepen, dus ook pastafariërs. Als je ergens wel religieuze kledij mag dragen maar geen piratenpak dan is dat in zekere mate discriminatie.
    Het helpt religieus getinte discussies omdat het de makkelijke argumenten snel van tafel kan vegen. Voor alles dat ook geldt voor het FSM zullen de meeste andersgelovigen toegeven dat het een slecht argument is waardoor zij met nieuwe en vaak betere argumenten dienen te komen. Een voorbeeld is dat men vraagt om te bewijzen dat er geen god(en) bestaat/bestaan. Daarmee kan iemand aangeven dat dat ook niet van het FSM is te bewijzen, waardoor de ander door zal hebben dat het argument een drogreden is.

Deze bump is wel handig geweest, omdat ik hierdoor ongelezen berichten heb teruggelezen. Laat ik daar dan ook maar op reageren, als we toch bezig zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Er zijn vele verhalen. (o.a. de Bijbel)

De evolutie heeft uitgewezen welke het beste zijn (degenen die zijn blijven hangen), en welke dus de meeste kern van waarheid bevatten.
    Deze verhalen spreken elkaar vaak tegen en kunnen dus niet allemaal waar zijn. Ook in de kern spreken veel verhalen elkaar tegen. Op basis van die verhalen kun je dus niet zeggen of er waarheden in zitten of niet. Daarvoor zul je toch echt met bewijzen of op zijn minst aanwijzingen moeten komen. Het is ook niet noodzakelijk dat de religies die het lang uithouden een kern van waarheid bezitten. Ze worden namelijk niet getest op hoeveel waarheid ze bezitten, maar hoe overtuigend ze zijn. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Neem bijvoorbeeld het christendom. De kerstening hiervan heeft plaatsgevonden met veel geweld. Ook is een centraal dogma van het christendom dat alleen het christendom waar is. De andere goden zijn afgoden waar men niet in mag geloven. Verder is het heel belangrijk dat men hier andere mensen van overtuigd. Zo'n religie wint het makkelijk van religies die andere goden kunnen overnemen, hun geloof voor zichzelf houden en niets doen met/tegen afvalligen of andersgelovigen. Het christendom spoort veel meer aan om te zorgen voor zoveel mogelijk gelovigen, maar dat zegt niet dat het waarheidsgetrouw is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Het is veel logischer dat God het heelal heeft gecreëerd, dan dat het heelal toevallig zomaar ontstaan is. Hoe kan er immers "iets" ontstaan vanuit het "niets"? Niets kan niet iets creëren.
    De kwantummechanica heeft dit al bewezen. Er vinden elk moment kwantumfluctuaties plaats, waarbij spontaan deeltjes ontstaan en annihileren.

Soortgelijke discussies

1. Handleiding; Poging 2
    By broer travian in forum Algemeen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 30-03-2010, 15:17

Regels voor berichten