Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 20

Discussie: Het effect van katapulten

Gebruiker koentjuh1's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
    Het werkt iets anders. Bij lage niveaus gebouwen is het inderdaad zo dat niveau 4 aan 4 katapulten genoeg heeft. Als een gebouw een hoger niveau heeft dan gaat het echter steeds meer katapulten kosten om het helemaal te vernietigen.

Hieronder een overzichtje van hoeveel katapulten er nodig zijn om een bepaald niveau gebouw te slopen:

Niveau 1 = 1 Katapulten
    Niveau 2 = 2 Katapulten
    Niveau 3 = 2 Katapulten
    Niveau 4 = 3 Katapulten
    Niveau 5 = 4 Katapulten
    Niveau 6 = 7 Katapulten
    Niveau 7 = 8 Katapulten
    Niveau 8 = 10 Katapulten
    Niveau 9 = 12 Katapulten
    Niveau 10 = 14 Katapulten
    Niveau 11 = 17 Katapulten
    Niveau 12 = 20 Katapulten
    Niveau 13 = 23 Katapulten
    Niveau 14 = 27 Katapulten
    Niveau 15 = 31 Katapulten
    Niveau 16 = 35 Katapulten
    Niveau 17 = 39 Katapulten
    Niveau 18 = 43 Katapulten
    Niveau 19 = 48 Katapulten
    Niveau 20 = 53 Katapulten
    Dit rijtje afgaand vermoed ik dat of al mijn farms massaal hun steenhouwer hebben lopen uppen ipv. van schuilplaatsen oid. of dit rijtje klopt gewoon niet. Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat een paleis meer kata's nodig heeft dan een residentie bijv. of daar lijkt het iig ook op. Defwaarde zoals populatie, muur ed. heeft er volgens mij ook invloed op omdat ik aan dit rijtje niet genoeg heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePP Bekijk bericht
    De aanvalskracht bepaalt hoe goed ze kunnen vechten, niet hoe goed ze kunnen schieten, dat is gewoon voor elk volk gelijk.
    En scouts dan? Het uppen van katapulten in de smederij heeft, voor zover ik weet, wel degelijk effect. Ze zijn effiënter enzo.
    For the night is dark and full of terrors.

Onkruid vergaat niet.

Gebruiker DePP's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koentjuh1 Bekijk bericht
    En scouts dan? Het uppen van katapulten in de smederij heeft, voor zover ik weet, wel degelijk effect. Ze zijn effiënter enzo.
    Dat heeft inderdaad effect, maar de vraag was of de schietkracht afhankelijk was van de aanvalskracht en dat is het niet. Wat je farms betreft: eerste dorp is HD, veel noobs gooien daar al heel vroeg een goedkope steenhouwer in

Gebruiker TBAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePP Bekijk bericht
    Dat heeft inderdaad effect, maar de vraag was of de schietkracht afhankelijk was van de aanvalskracht en dat is het niet. Wat je farms betreft: eerste dorp is HD, veel noobs gooien daar al heel vroeg een goedkope steenhouwer in
    /me heeft nog nooit echt een steenhouwer gebouwd ^^
    PotWs:
    Meegedaan: #72, #73, #75, #77 ~ Gewonnen: #73, #75 ~ Geleid: #81, #82, #83, #84, #85

TBAN = [irc=11]TBAN[/irc]
    ~ Doe mee en win! ~ Signature nodig?~

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik kataatjes enkel bij overnames of het moet in een ally oorlog/eindspel zijn, danwel een zware belediging via een igm.
    Maar een farm locken, vind ik waardeloos, dat doe ik niet... bovendien stoppen ze dan eerder en dan ben je die farm kwijt.
    Maar ik gebruik gewoon standaard 200 kataatjes bij een level 20 resi/paleis.
    Eigenlijk al vanaf level 12 of zo.
    Richt 1 keer en dus schiet ik ook niet meer aan flarden en zou dat wel gebeuren, nou dan bouw je dat toch zo weer op.
    Ja ga me niet verdiepen in hoeveel ik nodig heb voor iets. Gerwoon zekere voor het onzekere en gewoon meer dan genoeg doen.
    Maar een level 20 Resi sloop je echt niet met 53 kataatjes en daar heeft Koentju gelijk mee dat die tabel daar erg
    onduidelijk over is.
    Lijkt me ook stug dat je b.v. een marktplaats level 20 met 53 kataatjes wegschiet.
    Laatst gewijzigd door Candice : 02-04-2011 om 07:46

Brouwer van dienst Kingslayer's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koentjuh1 Bekijk bericht
    Dit rijtje afgaand vermoed ik dat of al mijn farms massaal hun steenhouwer hebben lopen uppen ipv. van schuilplaatsen oid. of dit rijtje klopt gewoon niet. Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat een paleis meer kata's nodig heeft dan een residentie bijv. of daar lijkt het iig ook op. Defwaarde zoals populatie, muur ed. heeft er volgens mij ook invloed op omdat ik aan dit rijtje niet genoeg heb.
    Ehm, moraalbonus?
    Die tabel gaat natuurlijk alleen maar op voor spelers die ongeveer even groot zijn. Ik vermoed dat je farms wel een stuk kleiner dan jou zullen zijn, met als gevolg dat ze een mooie moraalbonus op jou aanvallen hebben.

Ik ben een n00b! Een n00b zeg ik u!

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingslayer Bekijk bericht
    Ehm, moraalbonus?
    Die tabel gaat natuurlijk alleen maar op voor spelers die ongeveer even groot zijn. Ik vermoed dat je farms wel een stuk kleiner dan jou zullen zijn, met als gevolg dat ze een mooie moraalbonus op jou aanvallen hebben.
    Ja dat zou kunnen maar dan nog klopt het niet.
    Probeer maar eens met 53 kataatjes een level 20 resi weg te schieten, dat lukt niet.
    En dan zou het in de tabel vermeld moeten worden hoe het zich zal verhouden t.o.v.
    even grote dan wel kleinere of grotere dorpen.

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

vroeger was er een mooie handleiding waarmee je het heel precies kon uitrekenen. helaas zijn er wat tabellen verdwenen, maar je hebt nog een aardig idee denk ik hoe t zit

http://forum.travian.nl/showthread.php?t=45297
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Brouwer van dienst Kingslayer's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Ja dat zou kunnen maar dan nog klopt het niet.
    Probeer maar eens met 53 kataatjes een level 20 resi weg te schieten, dat lukt niet.
    En dan zou het in de tabel vermeld moeten worden hoe het zich zal verhouden t.o.v.
    even grote dan wel kleinere of grotere dorpen.
    Het klopt wel.
    Die moraalbonus zorgt er net voor dat je meer kata's moet sturen om gebouwen te slopen bij kleinere spelers.

Stuur eens 53 kata's op één van je eigen dorpen en je zal snel weten of je een level 20 gebouw kan slopen of niet. Zolang ze alle 53 de aanval overleven zal het gebouw volledig neer gaan.

Ik ben een n00b! Een n00b zeg ik u!

Gebruiker mIrReN's schermafbeelding

Standaard

Klopt hoor, enkel niet vergeten om er dubbel zoveel mee te zenden als je dubbel schiet

Gebruiker Otterman's schermafbeelding

Standaard

Hiermee kun je berekenen hoeveel katapulten je nodig hebt om iets te slopen:
    http://travian.kirilloid.ru/warsim2.php

[Crew aanpassing: Het programma hierboven wordt niet door Travian ondersteund en is niet 100% accuraat. ]
    Laatst gewijzigd door CM_Sledge : 04-03-2017 om 10:49 Reden: toevoeging
    Desert Fox
    S4: Bloem

Soortgelijke discussies

1. Effect dwaas als scoutarti
    By tita in forum Vragen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 07-05-2012, 20:15
  2. T4 - Effect Maps?
    By lolsimon in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 05-03-2011, 14:39