Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 89

Discussie: De Classic is dood (Discussie)

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anime Bekijk bericht
    Ik vind niet dat je een spel zoals Travian met Msn kunt vergelijken. Msn heeft nogsteeds, na alle updates, hetzelfde principe. Dat het een paar keer wat veranderingen heeft ondergaan merk je niet. Bij Travian is niet het geval, T4 is zo onwijs anders als je het vergelijkt met T2/T3. Het hele doel van het spel is sinds T3 erg veranderd. Toegeven, niet alleen negatief, maar ik snap dan toch echt niet waarom een commercieel bedrijf als TravianGames haar scala aan Travianversies niet zo 'wijd' mogelijkt wilt hebben, zoals eerder genoemd; 1 enkele server met T2.5 of T3 zou onwijs veel veteranen aantrekken, die al gestopt zijn met spelen door de nieuwere versies.
    Ik vergelijk niet bewust of zo.
    Ik geef enkel aan dat msn ook blijft vernieuwen net als alles, zo niet dan haak je af en verliest het publiek de interesse.
    Overigens is het principe van Travian ook niet veranderd hoor.
    Doel van het spel is en blijft hetzelfde:
    Aanvallen, farmen, verdedigen, overnemen, bouwen en een eindspel om het ff kort samen te vatten.
    En er zullen ongetwijfeld wat spelers/sters die nu gestopt zijn meedoen, maar ik betwijfel
    ten zeerste of het er dusdanig veel zullen zijn om het de moeite waard te maken.
    Afgezien van het feit dus dat Travian het niet zal zien zitten om welke redenen dan ook.
    Om hoeveel personen praten we nu eigenlijk?
    100? 200? 300 400? 500?
    Denk bij lange na niet en dus zal het niet gebeuren mede omdat het niet rendabel is om
    zo een server te starten.
    Maar deze discussie kan nog heel lang door blijven duren, maar ik meen toch dat er vanuit
    de mods de redenen al zijn aangegeven waarom het niet meer zal terugkomen.
    Laatst gewijzigd door Candice : 05-04-2011 om 18:21

Gebruiker

Standaard

Maar uh een server voor 500 mensen kan toch wel rendabel zijn. Als ik even google op servers, zie ik sommige servers al staan voor 70 euro per maand:

Als 4 spelers van de server elke maand 20 euro opmaken aan goud op de T3, ben je al rendabel. Maar ik denk dat die kleinste server niet genoeg zou zijn om zoiets als travian voor 500 man op te hosten. Dus die middelste prijs van 163 euro per maand lijkt me aannemelijker. Maar dan heb je alsnog maar 9 man nodig die per maand 20 euro opmaken om het rendabel te maken.

Als je kijkt naar een normale server, zul je natuurlijk nog grotere servers nodig hebben. Als je ongeveer rekent dat de top 150 elke 2 maanden een keer 20 euro aan goud koopt, kom je zo toch al aan 1500 euro per maand inkomsten per server. Dus dan kan je zeker ook rendabel uitkomen, want een server kan zeker wel van dat geld gehost worden lijkt me. Ik denk dat het aantal servers wel geldgerelateerd is, maar dat dit komt door slecht geldgebruik van traviangames.
    Wie heeft er niet ooit de irritante reclames gezien van travian. Ik zie ze echt op heel veel verschillende sites verschijnen. Dit lijkt me dan ook veel geld te kosten, terwijl het mij niet nuttig lijkt. (Over het niet nuttig zijn van de reclame, had ik een topic geopend bij discussies , maar die is niet aangekomen op het forum of niet geaccepteerd. Het is wss niet aangekomen)
    Bovendien kost de ontwikkeling van nieuwe versies van travian ook veel geld. Hoeveel manuren heeft traviangames er wel niet ingestopt om T4 te ontwikkelen, te designen en te schrijven. Heel erg veel lijkt me. Dat moet allemaal betaald gaan worden van de mensen die travian spelen.
    Aangezien de marketing en ontwikkelingskosten niet gerelateerd zijn aan de classics, lijkt het mij toch wel rendabel om een een classic te hosten. Dus traviangames host een classic en tel de kosten van de marketing en ontwikkeling niet bij de benodigde winstmarge op en je zou de spelers een plezier doen en jezelf, want je hebt dan lijkt mij zeker wel een winstgevende server.
    Laatst gewijzigd door Davma : 05-04-2011 om 21:22

Gebruiker Tranqer's schermafbeelding

Standaard

Drie speelwerelden draaien gemiddeld op twee webservers en drie databaseservers, vijf in totaal dus. Kostprijs per server een kleine 20.000 + enkele duizenden per maand aan onderhoud/data. Dan heb je mijn uren, de CM's, product owners, release management, TechSupport, SysAdmins, payment support, payment development, management, personeelszaken, en alle andere 25 afdelingen die graag maandelijks betaald worden.
    Niet echt de moeite waard voor deze doelgroep. En terugkomen doen er misschien 10, geen 10.000. En voor 1500 euro per maand is het niet eens de moeite waard om naar een server start te kijken. Maal 10-30 wordt het interesant.

Deze discussie is leuk om doorheen te lezen en ideeen rond te strooien, maar zolang niemand er verstand van heeft is het vrij zinloos..... Jammer.
    Laatst gewijzigd door Tranqer : 05-04-2011 om 21:27
    Ex-Keizer

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tranqer Bekijk bericht
    Drie speelwerelden draaien gemiddeld op twee webservers en drie databaseservers, vijf in totaal dus. Kostprijs per server een kleine 20.000 + enkele duizenden per maand aan onderhoud/data. Dan heb je mijn uren, de CM's, product owners, release management, TechSupport, SysAdmins, payment support, payment development, management, personeelszaken, en alle andere 25 afdelingen die graag maandelijks betaald worden.
    Niet echt de moeite waard voor deze doelgroep. En terugkomen doen er misschien 10, geen 10.000. En voor 1500 euro per maand is het niet eens de moeite waard om naar een server start te kijken. Maal 10-30 wordt het interesant.

Deze discussie is leuk om doorheen te lezen en ideeen rond te strooien, maar zolang niemand er verstand van heeft is het vrij zinloos..... Jammer.
    Is ook een leuke discussie op zich, maar je geeft nu ook echte info die wij niet kunnen weten.
    Info over wat erbij komt kijken en dat is mooi en dat is info waar wij enkel naar kunnen raden.
    Maar zinloos beste Tranqer is een discussie enkel als er alleen maar reacties zouden zijn die totaal nergens op slaan en dat gebeurd in deze discussie niet.
    Sorry, maar vind het een beetje denigrerend van je dat je het afdoet als een feitelijke
    zinloze discussie tussen mensen die er geen bal verstand van hebben en er dus maar
    beter over op kunnen houden.

Gebruiker Tranqer's schermafbeelding

Standaard

De leidraad van de discussie is gebaseerd op argumenten die als feiten zijn gebracht. Daardoor wordt er een discussie gevoerd gebaseerd op onjuiste gegevens.

Natuurlijk hebben jullie niet de cijfers, maar dan moet je ook niet gaan melden hoe duur sommige zaken zijn, of hoe TG werkt.
    Ex-Keizer

Standaard

Dat ben ik wel met je eens hoor.
    Vond je enkel (onbedoeld) een beetje denigrerend overkomen, maar dat kan ik ook
    verkeerd begrepen hebben uiteraard -))

Gebruiker koentjuh1's schermafbeelding

Standaard

Wacht, voor 3 speelwerelden heb je 5 webservers nodig.
    Voor 1 speelwereld heb je dus 5/3 webserver nodig. Dat is bijna 34.000 aan server kosten, afgezien van het onderhoud en personeel dat er voor nodig is.

Travian investeert 34.000 euro voor een server. En nog zijn ze zo traag? Ik weet niet wáár jullie je servers kopen, but boy, you are doing it wrong.

Áls deze cijfers kloppen wil ik toch wel graag verantwoording waarom het spel toch zo vaak problemen heeft gehad en heeft.

Maar, om inhoudelijk terug te komen. Jij schijnt er ook niet echt verstand van te hebben. Ik had van jou toch wel verwacht dat je met betere info zou komen dan zit. Ik mag toch hopen dat je de aangeschafte servers langer kan gebruiken dan 1 jaar. Dat maakt jouw cijfers al onwaar: De aanschafkosten van de servers wordent erugverdiend in meerdere speelrondes omdat die meerdere jaren meegaan. Die 20.000 klinkt dus heel veel, maar als je er van uit gaan dat een server meerdere speelrondes mee gaat zijn de aanschafkosten per maand vrij laag hoor. Draait die 2 jaar me, dan zit je al rond de 1000 euro aanschafkosten per maand, aangezien jij graag het inkomen per maand vergelijkt.

Om er nog meer economie tegen aan te gooien, als TG zo groot bedrijf is dat ze zoveel geld neerleggen voor servers, dan hebben je vast al wel eens van de term afschrijven gehoord. Verder betrek je een heleboel dingen erbij die van TG zijn en voor meerdere spellen functioneel zijn en dus ook door de inkomsten van de verschillende spellen betaald kunnen worden. (Ik meen mij te herinneren dat T4 vertraging op liep doordat de ontwikkelaars bezig waren met andere spellen van TG)

Ik snap dat deze situatie voor jou misschien niet heel ideaal is om erover te praten maar je doet nu alsof 1 server alle kosten voor heel TG moet betalen maar zo zit dat niet. De opbrengst die een server moet maken om rendabel te zijn is veel lager dan jij net vertelde. Mocht het draaiende houden van één server namelijk wel zoveel kosten, dan was TG allang failliet gegaan.

De leidraad van de discussie is gebaseerd op argumenten die als feiten zijn gebracht. Daardoor wordt er een discussie gevoerd gebaseerd op onjuiste gegevens.

Natuurlijk hebben jullie niet de cijfers, maar dan moet je ook niet gaan melden hoe duur sommige zaken zijn, of hoe TG werkt.
    Ik heb alleen logische redenatie gebruikt, logische economische kennis en info die jij ooit verteld hebt.
    Mocht iedere speelwereld compleet nieuwe servers krijgen, een compleet eigen team ed. dan heb jij helemaal gelijk en pas ik me post wel aan :-)
    Laatst gewijzigd door koentjuh1 : 05-04-2011 om 21:58
    For the night is dark and full of terrors.

Onkruid vergaat niet.

Gebruiker

Standaard

Tranqer zal het ofcourse beter weten dan ik, maar ik vind die kosten echt abnormaal hoog. Het lijkt me sterk dat een server 20.000 euro kost om aan te schaffen. Eerlijk waar.

-Edit
    Als je het bekijkt zoals Koentjuh1 zegt lijkt het inderdaad eens stukgoedkoper.
    Laatst gewijzigd door Anime : 05-04-2011 om 22:04
    NL5 - Stoute Gerda
    Producer & Muzikant

Gebruiker koentjuh1's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anime Bekijk bericht
    Tranqer zal het ofcourse beter weten dan ik, maar ik vind die kosten echt abnormaal hoog. Het lijkt me sterk dat een server 20.000 euro kost om aan te schaffen. Eerlijk waar.

-Edit
    Als je het bekijkt zoals Koentjuh1 zegt lijkt het inderdaad eens stukgoedkoper.
    Klopt. Ik heb gewoon gelijk.

Een fatsoenlijke server zal vast wel 20.000 kosten. Zelf verwacht ik meer kwaliteit dan dat ik de afgelopen jaren van Travian gezien heb, maar dat is iets persoonlijks.

Waar ik sowieso gelijk in heb is dat een server echt niet maar 1 jaar meedraait, of in het geval van de speed, 3 maanden. Na een speelronde wordt de data gewist en kunnen de servers een nieuwe speelronde mee. Ik zelf gok dat Tranqer ons af wil schrikken met de informatie door het zo te presenteren zodat wij denken van goh, als alles zo duur is heeft een nieuwe classic niet rendabel is, maar zijn verhaaltje klopt niet qua logica en economische kennis.

Off topic doch relevant:
    Desnoods komt de classic terug in speedvorm. Dit zijn rondes van 4 maanden, dat betekent dat je in één jaar, de volgens Tranqer gegeven hoelang één server kan functioneren, 3 rondes kan draaien. Wel meteen doorstarten maar dan heb je de opstartkosten qua servers al verdrievoudigt en de hoeveelheid spelers die nodig is om een server rendabel te maken ook meteen verlaagt.
    Laatst gewijzigd door koentjuh1 : 05-04-2011 om 22:14
    For the night is dark and full of terrors.

Onkruid vergaat niet.

Gebruiker TBAN's schermafbeelding

Standaard

ik las geloof ik net in #travian.nl dat 5 servers 3 speelwerelden zijn. Maar hoelang blijven de servers bestaan?
    PotWs:
    Meegedaan: #72, #73, #75, #77 ~ Gewonnen: #73, #75 ~ Geleid: #81, #82, #83, #84, #85

TBAN = [irc=11]TBAN[/irc]
    ~ Doe mee en win! ~ Signature nodig?~

Regels voor berichten