Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 21

Discussie: Veiling systeem moet offline (bij geplanned onderhoud)

Standaard Veiling systeem moet offline (bij geplanned onderhoud)

Travian komt op de proppen met een superleuk veiling systeem dat 24 uur lang elk item op de veiling laat staan en het niet meer gecancelled kan worden zodra er 1 bod is uitgebracht.

zondag 27 maart kreeg ik ingame een versie van dit forum bericht:

Jammer genoeg komt er pas een forum bericht op maandag 28 maart om 22:29 en dus zijn alle mensen die toch tussen 14:00 en 14:30 dingen op de veilig gezet hadden benadeeld want hun items worden waarschijnlijk spotgoedkoop opgekocht door een stel snuggere gamers. (ik bijvoorbeeld... )

Nu denk ik dat ze daar zelf ook zijn achtergekomen, want heel sneaky om 00:44 word er een EDIT gemaakt in de aankondiging waardoor het niet omhoog komt als een nieuw bericht maar het net lijkt alsof het er altijd al stond. (heb goffer een dag vrijgenomen en goud in zilver gewisselt om alles goedkoop op de kop te kunnen slaan.... gaat tie ineens niet offline)

mijn oplossing voor dit gepuzzel van de crew:

oplossing 1:
    als vandaag de server tussen 14:00 en 15:00 dicht gaat voor geplanned onderhoud.. dan had gisteren de veiling op precies die zelfde tijden even buiten werking zijn zodat niemand items kan verkopen in de tijd dat de server down is.
    oplossing 2:
    Zodra de server offline gaat, gaat de veiling ook automatisch uit en als de server terug online komt dan gaat na een half uur de veiling gewoon verder waar hij gebleven was.

optie 2 vind ik persoonlijk beter want die werkt dan ook op storingen en andere reden waarom de server offline zou gaan
    Laatst gewijzigd door Cerafil : 29-03-2011 om 13:19
    Spreken is zilver en zilver kost goud.

Gebruiker SnowBoard's schermafbeelding

Standaard

Dit hebben wij ook al een keer gehad, wij verkochten een item, op de moment supreme, lag de server plat. Hierdoor is onze item veeeeel te goedkoop weggegaan Bericht naar support maar ze deden er niets aan

Gebruiker Tranqer's schermafbeelding

Standaard

Dit is technisch niet te realiseren, deze mogelijkheid zal er dus niet komen.
    Ex-Keizer

Standaard

maar het is ethisch gezien niet te verantwoorden. Dus vind ik dat in ieder geval voor geplanned onderhoud er een duidelijk waarschuwing door de server heen moet ..

48 uur van te voren, zodat slimme mensen niks op de veiling zetten in de tijd die jullie noemen als downtijd.

Gebruiker Yucko's schermafbeelding

Standaard

Je weet net zo goed als mij dat 48 uur notice geven niet altijd mogelijk is, bv. bij een bug die zo ingrijpend is dat er meteen actie vereist is.
    I Dragon Lady

Standaard

ik vind als wij bijvoorbeeld al 3 weken bezig zijn en er word een bug ontdenkt op dag 21 dan moet je makkelijk tot dag 23 kunnen wachten met de bug verwerkend aangezien dat wachten de eerste 21 dagen ook prima ging.
    als mensen bugs abusen krijgen ze toch een ban.

Nee ik vind hier gaat het om geld dat mensen uitgeven aan travian. De eerste prioriteit moet dus ook liggen bij het goed omgaan met dit geld van de mensen.

Gebruiker Yucko's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerafil Bekijk bericht
    ik vind als wij bijvoorbeeld al 3 weken bezig zijn en er word een bug ontdenkt op dag 21 dan moet je makkelijk tot dag 23 kunnen wachten met de bug verwerkend aangezien dat wachten de eerste 21 dagen ook prima ging.
    als mensen bugs abusen krijgen ze toch een ban.

Nee ik vind hier gaat het om geld dat mensen uitgeven aan travian. De eerste prioriteit moet dus ook liggen bij het goed omgaan met dit geld van de mensen.
    Niet alle bugs zijn van dien aard dat directe actie vereist is vanuit Duitsland, daar waar dat bij andere bugs wel noodzakelijk is. Je voorbeeld van bug ondekt op dag 21 en oplossen op dag 23 raakt kant nog wal want zowel jij als ik weten niet de details van het onderhoud welke er plaats gaat vinden. Daarnaast zijn niet alle bugs te misbruiken door spelers (zo was er op de crewserver laatst een bug waardoor ineens iedereen weer in beginnersbescherming stond en dus niet aangevallen kon worden ... ondanks dat de duif in het profiel aangaf dat de beginnersbescherming al een week of langer afgelopen was --> dus is zo'n voorbeeld dat 48 uur notice dus niet wenselijk is)

Duitsland (ja, deze geven aan de NL GameAdmins door dat er onderhoud gedaan zal worden .. en dat heeft men maar te slikken net zoals de normale gebruikers) zal een goede reden hebben om zo kort na een aankondiging het onderhoud te plannen. Laten we nu maar ervan uitgaan de tech.support het beste voorheeft met deze actie. Als het anders kon had men het vast gedaan.

Ik zie dat de update 2 dagen uitgesteld is, maar 1 ding vraag ik me toch af Cerafil;
    Je geeft in je openingspost aan dat je op zondag 27-03 ingame een systeem-bericht hebt gekregen over onderhoud welke op 29-02 zou plaatsvinden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerafil Bekijk bericht
    ...
    zondag 27 maart kreeg ik ingame een versie van dit forum bericht:
    ...
    dus er heeft weldegelijk een 2 dagen notice plaatsgevonden. Dat het topic op het forum er later was, so what?
    Laatst gewijzigd door Yucko : 30-03-2011 om 08:07 Reden: maart niet februari Yucko .. tsssk
    I Dragon Lady

Standaard

je helemaal gelijk.. maar toch wisten veel mensen het niet.
    <<Weet ook niet waarom

ik zeg verders ook niet dat het dit keer is fout gegaan.. ik wijs op problemen waar we tegen aan zullen lopen... en beter van te voren op lossen als naderhand.

en jah vervelend dat duitsland daar niet over nadenkt.. maar ik kan geen vloeiend duits en op het duitse forum mag ik geen engels praten hoorde ik.

Gebruiker Tummasibluma's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tranqer Bekijk bericht
    Dit is technisch niet te realiseren, deze mogelijkheid zal er dus niet komen.
    Dit is technisch prima te realiseren.. Sterker nog, het is nauwelijks werk om de tweede optie die wordt gegeven in de beginpost te realiseren. Ik snap niet precies waar je vandaan haalt dat dit technisch onmogelijk zou zijn?
    Verder lijkt het me ook een goed plan als veilingen tijdens onderhoud niet aflopen, je veilt ook in het echt geen dingen als de veiling niet toegankelijk is..

Tumma
    [20:34:18] <%LdTv> Denk jij wat ik denk? [20:34:26] <@jorky> heeft het te maken met aardappels ?
    Fan? KLIK!! En in de handtekening natuurlijk ;P
    ~And I am you and what I see is me~

Gebruiker

Standaard

of het technisch gezien te realiseren is hangt natuurlijk heel erg af van hoe het programma intern is opgeslagen. Wat betreft je 2e optie, ws hebben alle producten op de veiling een eindtijd op de server, dan zou je die dus allemaal met een uur moeten verschuiven. En dan kom je ook weer met andere problemen: er zijn mensen die zilver verdienen door op de goede momenten te kopen en verkopen. Een uur vertraging betekend dan dat hun producten opeens niet meer op het duurste tijdstip verkocht worden, en dan worden die er dus weer door benadeeld.

Soortgelijke discussies

1. [Onderhoud] Technisch onderhoud
    By CM_Tovenaar in forum Onderhoud
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-12-2015, 17:22
  2. Veiling
    By ThomasK1201 in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 01-06-2014, 22:49
  3. Bug - Opgelost Bug veiling
    By Accountant in forum Bugs & Serverproblemen
    Reacties: 3