Bekijk resultaten enquête: Wat moet er gebeuren met de Belgische competitie

Aantal stemmers
18. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Behouden!

1 5,56%
  • Behouden maar...

0 0%
  • Weet niet

3 16,67%
  • Afschaffen maar...

0 0%
  • Afschaffen!

14 77,78%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 16 van 16

Discussie: Competitieformule België

Gebruiker C Robinho's schermafbeelding

Standaard

Lol maar niet echt op hoog niveau, dan zouden die clubs elk jaar moeten vechten om in de eerste league te blijven.
    BTW welke Nederlander schrijft er in hemelsnaam een artikel over Luxemburgs en Andorrees voetbal
    In war, resolution; in defeat, defiance; in victory, magnanimity

Gebruiker Corfu's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C Robinho Bekijk bericht
    Lol maar niet echt op hoog niveau, dan zouden die clubs elk jaar moeten vechten om in de eerste league te blijven.
    BTW welke Nederlander schrijft er in hemelsnaam een artikel over Luxemburgs en Andorrees voetbal
    *Schuifelt weg* Ik niet hoor
    BAX (Bosnische Speedserver) - Corfu

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mar456 Bekijk bericht
    Oke,

Nu blijkt steeds te meer dat het Belgische voetbal en hun systeem hopeloos is. Waarom doen ze het niet zoals hier?

Hele competitie:
    1. Naar CL
    2. Voorronde CL
    3. Uefa Cup
    4. Uefa Cup
    5. Nummer 5/8 Play Offs Uefa Cup

Degradatie:
    1. Laatste degradeert
    2. Nummer 16 & 17 Strijden met nummers 2 & 3 jupiler leagea voor degradatie/behoudt.
    Je vergeet de winnaar van de beker; groepsfase Europa League?

Daarnaast spelen nrs 16 & 17 geloof ik nacompetitie met periodekampioenen van de JL (ipv de nrs 2 & 3), maar nacompetitie heeft ook weer een heel systeem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marijn Bekijk bericht
    Het is inderdaad erg ingewikkeld, want na het 3 keer over gelezen te hebben snap ik er nog steeds niks van Bij ons in Nederland is het inderdaad veel makkelijker! Ik vind dat ze het moeten afschaffen, en net zo doen als in Nederland!

EDIT: *krijgt een opleving* Misschien ook een leuk idee om de competitie van Nederland, België en Luxemburg samen te doen, scheelt veel niet snappen gedoetjes(hoe noem je dat ook al weer)
    Geen competitie (is overdreven, en te grote niveau-verschillen)
    Echter, misschien een nieuwe beker? :P BeNeLux-Cup oid

Het Belgische systeem is best te snappen, maar rechtvaardig? daar heb ik m'n twijfels over

Gebruiker Lama!'s schermafbeelding

Standaard

Mwah, laten we het maar bij de Europacup en de Championsleage houden, lijkt mij meer dan genoeg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot is crew
    [17:56]<Lama> Wie is tafelpoot eigenlijk :P
    [17:56]<ft|weg> een poot die denkt dat hij een tafel kan rechthouwe
    [17:56]<ft|weg> travian daarentegen is wel iets anders dn een tafel :P
    IRC: Lama [irc=13]Lama[/irc]

Gebruiker Corfu's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lama! Bekijk bericht
    Mwah, laten we het maar bij de Europacup en de Championsleage houden, lijkt mij meer dan genoeg
    xD Inderdaad, das al ingewikkeld genoeg :P
    BAX (Bosnische Speedserver) - Corfu

Gebruiker

Standaard

Blijkbaar ben ik de enige die heeft gestemd om te behouden hehe.
    Ik ben dan ook wel een Belg

De formule is niet zo ingewikkeld eens je erin zit hoor, en play-off 1 is best wel spannend. Door het verdelen van de punten in 2 krijg je 6 ploegen die dicht op elkaar liggen, waardoor we dus zoals dit seizoen een erg spannend einde hadden. 2 speeldagen voor het einde konden 3 clubs nog kampioen worden en de laatste speeldag was een kampioenenmatch tussen RSCA - ZWA, beide ploegen konden kampioen worden op de laatste match, best leuk toch?

Over de oneerlijkheid van dit systeem vind ik maar triestig, bv Anderlecht die claimt om de punten niet door 2 te delen, maar als dit niet zou gebeuren dan kan de nummer 3 nauwelijks de nummer 1 nog bijhalen in 10 matchen.

Play-off 2 is inderdaad wel een andere oplossing voor nodig. Maar je moet denk ik niet vrezen dat de nummer 14 in België kampioen zal spelen, aangezien deze eerst nog groepswinnaar moet worden, barrage-matchen winnen én dan nog eens winnen van de nummer 4 (of 5 hangt af van de beker) uit play-off 1, waardoor de kans dat een ploeg die nummer 14 eindigde al deze matchen zou winnen.

Play-off 3 is om te lachen naar mijn mening, zo kan je 30 barrages spelen om 2e klasse te ontwijken..
    Niet dé Nick, gewoon Nick.

Soortgelijke discussies

1. SMS betalingen uit Belgie
    By Tranqer in forum Algemene Informatie
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 05-01-2010, 13:29

Regels voor berichten