Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 36

Discussie: muziekproducenten/DJ's

Gebruiker banjer's schermafbeelding

Standaard

Speel zelf als drummer in een pagan-metal band. We zijn nu bezig met een demo opnemen. Gitaren en zang is al gedaan, al zelf moet ik nog. Dus over een paar weken kan ik wat laten horen ^^

Gebruiker BTBAM's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door banjer Bekijk bericht
    Speel zelf als drummer in een pagan-metal band. We zijn nu bezig met een demo opnemen. Gitaren en zang is al gedaan, al zelf moet ik nog. Dus over een paar weken kan ik wat laten horen ^^
    Oew, das lastig. Doe je het allemaal zelf? Ik zou gaan triggeren als ik jou was, zeker voor je dubbelbas en misschien je snare als je veel blast beats gebruikt. Tenzij je vellen zodanig goed gestemd zijn, jij voldoende kan drummen om alle hits even hard te spelen en je goeie opnamemateriaal hebt. Wat voor micro's heb je zoal?

Brouwer van dienst Kingslayer's schermafbeelding

Standaard

Allemaal niet nodig.
    Pagan metal heeft zijn roots in de black metal en daar mag je al blij zijn als de gitaren gestemd zijn

Ik ben een n00b! Een n00b zeg ik u!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingslayer Bekijk bericht
    Allemaal niet nodig.
    Pagan metal heeft zijn roots in de black metal en daar mag je al blij zijn als de gitaren gestemd zijn
    Allemaal goed en wel, maar de drums in black metal zijn wél goed opgenomen. Kijk naar darkthrone, burzum, gorgoroth, productieniveau lijkt nergens op, maar de drums zijn wel goed.

Brouwer van dienst Kingslayer's schermafbeelding

Standaard

Bij de eerste CD van Burzum hebben ze niet eens de moeite gedaan om een drumcheck te doen. Daar hebben ze het drumstel gewoon opgesteld in de kelder waar ze de opnames gedaan hebben en zijn ze beginnen spelen

Varg Vikernes legt het allemaal mooi zelf uit in de black metal documentaire Until the Light Takes us (een aanrader trouwens voor liefhebbers van het genre).

Ik ben een n00b! Een n00b zeg ik u!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter! Bekijk bericht
    Ik pruts ook graag wat met Fruity Loops, maar dat levert bijna nooit een mooi resultaat op. Ik ben nu eenmaal niet zo artistiek aangelegd Goede dubstep is ook best moeilijk te maken in FL, omdat het programma geen praktische functies heeft om basslines te maken...
    Voor mij is producen dus eerder creatief tijdverdrijf.
    Totaaaaaaal onwaar! Ik was onlanks op een sessie van "Cal & Sikey" & "Syndaesia" waar ze in uitlegde hoe je dubstep produceert! en zij gebruikten FL... Het is gewoon hoe je het gebruikt...

hier kan je trouwens beluisteren wat ze daar ineen hebben gestoken!
    http://www.baselab.be/audio/Baselab_...e_Standoff.mp3

Standaard

Bij de eerste CD van Burzum hebben ze niet eens de moeite gedaan om een drumcheck te doen. Daar hebben ze het drumstel gewoon opgesteld in de kelder waar ze de opnames gedaan hebben en zijn ze beginnen spelen

Varg Vikernes legt het allemaal mooi zelf uit in de black metal documentaire Until the Light Takes us (een aanrader trouwens voor liefhebbers van het genre).
    Hm geen idee, zo'n fan ben ik nu ook niet, al vind ik de verdere ambient muziek van Burzum wel leuk. Maar neem het van mij aan, een slecht gestemd/opgenomen vel kan je hele nummer verpesten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannickv Bekijk bericht
    Totaaaaaaal onwaar! Ik was onlanks op een sessie van "Cal & Sikey" & "Syndaesia" waar ze in uitlegde hoe je dubstep produceert! en zij gebruikten FL... Het is gewoon hoe je het gebruikt...

Heel veel mensen gebruiken FL voor dubstep, je moet gewoon de nodige kennis hebben van synthesis. En de meesten gebruiken dan ook plugins. Maar persoonlijk ben ik niet zo'n FL fan meer... De werkwijze van de sequencer is soms echt raar. En samplen is ook niet alles.
    Call&Sikey, producen die? Ik dacht dat die alleen dj'den. Zijn dat niet die mannen van Untitled!, of verwar ik met iets anders? En syndaesia is epic, die muziek die ze samen met AKS gemaakt hebben <3

Gebruiker banjer's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BTBAM Bekijk bericht
    Oew, das lastig. Doe je het allemaal zelf? Ik zou gaan triggeren als ik jou was, zeker voor je dubbelbas en misschien je snare als je veel blast beats gebruikt. Tenzij je vellen zodanig goed gestemd zijn, jij voldoende kan drummen om alle hits even hard te spelen en je goeie opnamemateriaal hebt. Wat voor micro's heb je zoal?
    Heb zelf nog totaal geen verstand van opnemen, maar gelukkig kan een vriend van me dat. We zullen het dan ook samen doen en hij is ook drummer dus dat is altijd handig

Moet het zelf ook nog wel zien, lijkt me ook zeer lastig om een goede toon te houden. Vellen heb ik wel laatst (maand geleden) vervangen en ga ze natuurlijk voor het opnemen nog even goed stemmen. Geen idee wat die gast voor microfoons heeft.

Wat bedoel je precies met triggeren? Had een beetje op google gezocht, maar is het om een stabieler geluid te krijgen ofzo?

Hehe bij ons is het een beetje hetzelfde. Drumstel staat nog gewoon in de ruimte waar wij altijd oefenen en daar gaan we ook opnemen Het is toch maar een eerste demo'tje.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door banjer Bekijk bericht
    Heb zelf nog totaal geen verstand van opnemen, maar gelukkig kan een vriend van me dat. We zullen het dan ook samen doen en hij is ook drummer dus dat is altijd handig

Moet het zelf ook nog wel zien, lijkt me ook zeer lastig om een goede toon te houden. Vellen heb ik wel laatst (maand geleden) vervangen en ga ze natuurlijk voor het opnemen nog even goed stemmen. Geen idee wat die gast voor microfoons heeft.

Wat bedoel je precies met triggeren? Had een beetje op google gezocht, maar is het om een stabieler geluid te krijgen ofzo?

Hehe bij ons is het een beetje hetzelfde. Drumstel staat nog gewoon in de ruimte waar wij altijd oefenen en daar gaan we ook opnemen Het is toch maar een eerste demo'tje.
    Triggeren heeft eigenlijk weinig met opnemen te maken. Wat er eigenlijk gebeurt is dit: iedere keer dat je op je kick trapt of op je snare slaat, wordt jou kick/ snare niet opgenomen, maar wordt er een andere sample opgeplakt, eventueel een eerder opgenomen sample van jouw drum. In de metal wordt dat heel vaak gebruikt, dat zorgt er namelijk voor dat al je hits even hard klinken, wat belangrijk is bij dubbelbassen en blastbeaten. Het heeft natuurlijk ook heel veel nadelen, namelijk het spelen met volume valt voor een deel in het water, of je moet het zelf al programmeren in de software na opname, maar het vergt heel veel skills om mooi strak metal te drummen.

Nu je over die opnameplaats bezig bent, heb je wat isolatie materiaal daar? Basstraps enzo? Want normaal komen er (minstens) twee micro's boven je hoofd hangen, overheads genaamd, en zonder isolatie zou je wel eens veel ongewenste reverb kunnen krijgen. Al valt dat in een kleine ruimte meestal wel mee. Laat me weten hoe het geweest is!

Gebruiker pieter!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannickv Bekijk bericht

Ik heb nergens vermeld dat het onmogelijk is om dubstep te maken met FL. Ik zei enkel dat het geen praktisch programma is om dubstep te maken. Dat er dus artiesten zijn die goede dubstep kunnen maken met FL zal ik niet in twijfel trekken. Het is mogelijk, maar er zijn zoveel betere programma's
    IRC: [irc]pieterr[/irc]

Regels voor berichten