Hallo,

Ik zag dit topic en dacht: "dat kan ik beter!" want je komt in geen goede alliantie zonder een goede sollicitatiebrief!
ik had dit al in gedachte om te doen, ik weet niet of het goed is maar ik doe in ieder geval mijn best. en ik heb standaard dingen gebruikt, dus niet kijken naar de kwaliteit van de brief.

Inleiding
1. brief opstellen
2. stappen
3. voorbeeld

Stap 1
Bij het opstellen van een brief is het heel belangrijk dat je niet alles in 1 keer achter elkaar typt maar met verschillende allinea's heel belangrijk!

dus niet:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slechte briefschrijver
hoi ik ben [speler] en ik wil graag in jou alliantie kan dat?
maar:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door betere briefschrijver
Hallo,

Ik ben [speler] en ik wil graag in jou alliantie kan dat?

MVG [speler]
verder is het erg handig om geen tiebvauten te maken en geen msn taal te gebruiken, het ziet er zo slordig uit als je heb:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slechte briefschrijver
hoj ik bn [speler] n k wl graag in jauw ally kan da?
ook is het handig om niet alles als 1 verhaal te zetten maar ook een beetje leestekens gebruiken zoals punten, komma's enzovoorts.

Stap 2
De stappen:
-Stel jezelf voor, vertel iets over je echte leven lieg niet over je leeftijd! als jij een goede brief opstelt en je bent pas 12 is het goed.
-vertel iets over je travian ervaring, een klein beetje overdrijven kan geen kwaad, maar niet te erg! ook heel belangrijk namen erbij zetten van je oude accounts, en evt. alliantie namen
[vanaf hier hoeft het niet in de volgorde]
-vertel je doel op de server en wat voor waarde je kan zijn van de alliantie.
-vertel iets over je eigen dorpjes en evt. vrienden in de alliantie
-vertel wat je verwacht van de alliantie
-vertel wat ze van jou kunnen verwachten
-zet er een beetje humor in, hoeft niet, maar is gewoon leuk
-ben je dual, of tripple of meer? stel iedereen voor of laat ze (nog beter) zelf een brief schrijven)
- Waarom onze alliantie, waarom niet een ander?
- Ken je mensen op deze server? Zoja, wie?

Voorbeeld

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slechte brief, zo moet het dus niet!
hallo ik ben jeroen en ik ben 14 jaar ik speel 3 jaar travian en hep veel ervaring in de top kheb in de top 300 gespeeld en met hele goeie duals gespeeld en een ww gesti khep en wwveeg gehad en gezorgt dat wy wonnen is dit genoeg info anders moet je mr vrage groetjes cow
maar:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Betere brief, zo kan het dus! [/quote
Hallo,

Ik ben Cow en heet in real life Jeroen, ik ben 14 jaar oud en verspil al 3 jaar van mijn leven aan travian met 1 jaar tussenstop.
Ik ben begonnen op server 1, drie jaar geleden waarbij ik heb geholpen met het bouwen van een WW (niet zo vaak, maar afentoe een paar uurtjes) en we zijn helaas 2e geworden. Na die server ben ik een jaar of anderhalf gestopt en vorig jaar weer begonnen op server 8, in de winnende alliantie en uiteindelijk met een WW veeg.

Deze server is mijn doel vooral verdediging en helpen daarmee, ik wil wel een klein rel-legertje maken die soms nog van toepassing kan zijn. vooral zorgen dat er een hoop def staat
mijn waarde is dus defence, ik heb op dit moment niet zo veel (kleine *** phalanxen en *** druidenruiters op niveau 16 en 12).

[wat hier onder staat is alleen voor als je vrienden hebt en later begonnen ben]
Ik ben een kleine maand geleden begonnen en groei erg snel, mede dankzij de hulp van ** en ** mijn doel is ook bij hun te komen en hen te helpen waar nodig is
[stukje van bekende voorbij]

Zelf verwacht ik van de alliantie dat: [zelf invullen, niet iedereen heeft dezelfde eisen]
kritiek neerleggen kan, ik kijk of ik er iets mee kan. Ik hoop dat het goed is, en dat de recruiters blij met me kunnen zijn

ps: dit geld meer voor als je in een goede alliantie wil, een nummer 23992 alliantie hoef je niet zo'n uitgebreide brief te sturen.

Cow