Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 33

Discussie: [Handleiding] Hoe overleef ik de kerst/nieuwjaars vrede?

Standaard [Handleiding] Hoe overleef ik de kerst/nieuwjaars vrede?

Hoe overleef ik de kerst/nieuwjaars vrede het beste?
    Hier vind je een spoed handleiding om de kerst en nieuwjaars vrede zo goed mogelijk te overleven, en er op je eigen manier je eigen voordeel uit te halen. Ik heb hierbij met zoveel mogelijk dingen rekening proberen te houden. Mocht ik iets missen, meld het hieronder.

- Jij bent een grote speler met veel troepen
    - Jij word gefarmd
    - Je hebt 3 á 5 dorpen, klein legertje
    - Laatste tips

Jij bent een grote speler met veel troepen:
    Je stalt al je troepen bij 1 kleine speler langs je. Deze zullen niet sterven door de graan dood uitstaat, en jij zult extra graan ontvangen. Je troepen staan er veilig omdat je dus 60 (kerst) of 24 (Nieuwjaar) uur niet kan worden aangevallen en je hebt zoals net gezegd geen last van de graan dood.
    Je kan deze 60/24 uur goed gebruiken. Speel je op s5, dan kun je alles in gereedheid brengen om direct na de kerst vrede de Natars aan te vallen een een artefact veroveren. Speel je op server 4, dan kun je deze uren gebruiken om ongestoord de laatste hand op bijvoorbeeld een veeg te leggen. Op de Speed zijn deze dagen nog veel nuttiger. Dit omdat de tijd daar 3x zosnel gaat. Nog een tip: ook je vijanden hebben deze uren de tijd om defence/offence te bouwen.
    Verder is het interessant dat de troepen dood nog 24 uur langer uitstaat. Dus troepen die je niet direct nodig hebt, laat je nog even langer buiten de deur logeren, dit voor extra graan inkomsten, die je later weer goed kunt benutten. Want zoals iedereen weet is graan richting einde van server, zeer zeldzaam en gewild.
    LET OP: Zorg dat op het moment dat de graan dood stopt (Zondag 27 december 2009 23:59:59 en Zaterdag 2 januari 2010 11:59:59 genoeg graan in je silo zit. Want heb je op dit moment 0 graan in je silo, dan zullen er troepen sterven!!

Jij word gefarmd:
    Dit is je kans.. nu kun jij je aanvaller even doen schrikken. Je hebt nu met kerst 60 uur en met Nieuwjaar 24 uur dat er geen grondstoffen gestolen kunnen worden.
    Als je nog maar 1 dorp hebt kun je deze tijd gebruiken om kolonisten te bouwen voor je 2e dorp, ergens ver weg op de kaart. (in de kerst vrede bouw je er 2, en met Nieuwjaar de 3e. Zorg wel dat de 2 kolonisten die je met kerst bouwt de dagen erna niet in je dorp zijn!) Let wel op dat je voor de vrede je grondstof velden goed upgrade. Je kan precies uitrekenen hoe hoog je productie moet zijn om kolonisten te bouwen.
    Ook kun je nu aan schuilplaatsen of als je gallier bent vallen werken. Misschien dat je zelfs een klein legertje op de been kan zetten. Maar maak er gebruik van dat je aanvaller je een tijdje niet kan aanvallen, en geef hem een leuke verrassing als hij na de vrede weer eens langs komt. Je kan eventueel met een paar buurt en lot genoten overleggen om een gezamenlijke defence actie te ondernemen tegen de farmer.
    Verder, als je ziet dat er troepen bij jou in het dorp worden gezet van een grote speler, stuur ze onmiddellijk terug naar zijn eigen dorp. Dit is namelijk niet de bedoeling! Hij komt in jou dorp graan eten, en jij loopt op dat moment graan inkomsten mis.

Je hebt 3 á 5 dorpen, klein legertje
    Eerst dat kleine legertje, dat moet je kwijt voor 2 dagen. Zet ze in een klein dorpje bij je in de buurt. Op dat moment zul je zien dat je graan inkomsten zullen stijgen. Als je dit dan ook nog aantrekkelijk op de marktplaats kan verhandelen, zou je er maximaal rendement uit halen. Vergeet de troepen niet terug te trekken voordat de vrede weer over is
    Je kan in de korte tijd die je hebt verschillende dingen doen, je concentreren op een nieuw dorp, je leger wat vergroten of gewoon rustig door simmen. Ikzelf zou voor de 1e of 2e optie gaan. Je bent nu 60 en 24 uur zeker van je inkomsten die niet geroofd kunnen worden. Maak er wijs gebruik van.

Laatste tips
    Tijdens de kerst- en nieuwjaarsvrede is het moment om al je vrienden en alliantie genoten eens aan te vallen. Dit doe je door 1 troep in overval/aanval modes te sturen. Deze leger eenheid zal niet sterven maar brengt heel vriendelijk even de beste kerst/nieuwjaarswensen naar je mede spelers. Je moet dus niet schrikken als je tijdens de vrede veel aanvallen op je dorp ziet komen, Het zijn vriend en vijand die je even een vrolijk kerstfeest, en een prettig nieuwjaar komen wensen

Heb je opmerkingen/vragen? Post ze hieronder! Ik hoop dat jullie veel plezier hieraan beleven!
    Erik

Today, Tomorrow, TRAVIAN.
    Visit: www.riseofeurope.com

Gebruiker Rayman's schermafbeelding

Standaard

Heel mooi! Hij is wel handig en humoristisch!

De rest van mijn handtekening

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Leuke handleiding en zeer informatief
    heb je goed gedaan Erikkie
    ik ga mijn troepen aanvallers hun inbox volspammen met de hele tijd kerst/nieuwjaars groeten te doen

Gebruiker Koala's schermafbeelding

Standaard

Mooi omschreven en bevat voor alles spelers wat informatie.

Gebruiker zwijntje's schermafbeelding

Standaard

dus als ik het goed begrijp doe je al je troepen van je cropper naar een dorp en kunnen die niet doodgaan. dan kan je met goud NPC'en en zo veel winst maken?
    2007. Gaat duallen met GandalfThewhite: 2 wereldwonders met ons account
    2011. Wizard server5. #1 popsimmer
    2012. Invallen bij Jobo. (S5)
    2013. Waardig Jobo. Lid (S5)
    2013. Conan (S3)

Gebruiker kamiell's schermafbeelding

Standaard

mooie handleiding, echt, goed gemaakt, zeer handig.
    [irc]kamiel[/irc]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwijntje Bekijk bericht
    dus als ik het goed begrijp doe je al je troepen van je cropper naar een dorp en kunnen die niet doodgaan. dan kan je met goud NPC'en en zo veel winst maken?
    Daar komt het eigenlijk wel op neer ja

Today, Tomorrow, TRAVIAN.
    Visit: www.riseofeurope.com

Gebruiker turbothijs's schermafbeelding

Standaard

Mooi werk!

Alleen dit is wel echt voor als je überactief bent, ik heb liever kerstmis met vrienden
    Dit was weer een openbaring van turbothijs ©2010

Gebruiker

Standaard

Heel domme vraag:

Wat is kerst/oudjaars-vrede???

Gebruiker Omerta's schermafbeelding

Standaard noob!

God,
    wat heerlijk vernoobt!

Ik wist niet eens dat er zoiets als kerst en nieuwjaarsvrede bestond
    haha xD

thx 4 the guide
    Follow da leader leader leader follow da leader!

Regels voor berichten