Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 tot 33 van 33

Discussie: [Handleiding] Hoe overleef ik de kerst/nieuwjaars vrede?

Gebruiker

Standaard te veel graan

Misschien ook wel een handige tip zeker voor hen die goud gebruiken en niet te groot zijn.

Ik ben zelf veel te laat begonnen en loop dus achtger op de grote spelers.

Omdat grote account hun mannen ergens anders zetten loopt hun graanproductie enorm op. Ze zullen iets met het graan moeten doen, zeker voordat hun silo's uitpuilen.

Als ze goud hebben zullen ze het 1:1 ruilen. Hebben ze dat niet dan zullen ze het op de markt uitgeven. (gok ik). Voor jouw de kans om je grondstoffen sneller bij elkaar te krijgen (mits je goud hebt).

Gooi je spul 1 (x gs) : 2 (graan) op de markt en ruil al het graan later 1:1 weer voor hout, klei of ijzer. En gooi het weer op de markt etc etc...

Gebruiker

Standaard

Tja, deze tactiek zal dus helaas aangepast moeten worden. Ik kan het ook mis hebben, en mag deze post verwijderd worden. Heb namelijk niet alles doorgelezen.

We waarschuwen hen die denken slim te zijn door troepen in inactieve dorpen te plaatsen. Indien niemand het dorp bekijk in de vrede periode, zal het graantekort niet geupdate worden naar 0 en zullen je troepen direct sterven na het einde van de 'Graandood' om het graan tekort op te vullen naar 0.
    Je moet dus sowieso al je eigen dorpen bekijken in die dagen.
    Dus je troepen naar een inactief dorpje sturen, heeft niet veel effect. En ik weet niet of er veel verschil zal zijn tussen T3.6 en T4 voor deze periode.

Als dit bericht niet klopt, please delete it (aaa)
    Mijn naam en dorpsnamen mogen altijd genoemd worden in rapportjes!
    Dit keer dus Batsmuts .

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Meestal zal er vast wel 1 persoon zijn in de alliantie die net een nieuw dorpje heeft gekoloniseerd als de server pas net is begonnen dan vooral, en anders is er altijd nog wel iemand die graag op je troepen wilt letten.

Belangrijkste is altijd even zoveel mogelijk mensen aan te vallen, het meest aan te raden daarvoor is gebruik van katapulten, die lopen heel erg langzaam en geven de mensen genoeg tijd om de aanval aan te zien komen. Vaak weten alliantie-leden nog niet van de kerstvrede af vroeger en kan je ze dus leuk verassen. Katapulten kosten echter wel veel graan en om ze tijdens de kerst toch te laten lopen kan vervelend zijn want elke katapult is 6 graan meer per uur.

In ieder geval dat is mijn aanrading, val gewoon dan even zoveel mogelijk mensen lastig dmv een aanval en geniet van de IGMs die vaak dan binnenstromen. Vaak kan je ze gerust stellen nadat de aanval is binnengekomen.

De overgrote gedeelte van je troepen kunnen makkelijk in een pas gezet dorpje ofzo worden neergezet, wees wel ervan op de kennis dat je ze wel terug moet halen voor de kerstvrede is afgelopen, of je bent snel je troepen kwijt.

Regels voor berichten