Hey,

Deze handleiding heb ik gemaakt voor mensen die dit (geweldige) spel ook op de psp willen spelen:

Inhoud:
1)Inloggen
2)Overzicht map/dorp
3)Berichten/forum
4)Beeld

1)Inloggen:
Inloggen, hier hebben een aantal mensne last van omdat dat niet via de homepage gaat. Na wat zoeken heb ik toch een (paar) oplossingen gevonden:

Geef bij google Travian in, je ziet dan:

Travian - Browserspel - Romeinen, Galliërs & Germanen
Een massive multiplayer game waar je speelt in de tijd van Romeinen, Galliërs en Germanen.
www.travian.nl/ - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
nlx
nl6 login
nl5 login
nl4
nl7 login
NEO
nl1
nl1 login
Meer resultaten van travian.nl »

Klik niet op de link maar op de "nl (nummer server)", via die link kan je WEL inloggen. Vraag me niet wat NEO is of waarom er 2X "nl 1" staat, want dat weet ik niet!

Nu, je hebt vast wel gemerkt dat nl 8 er niet staat, en de laatste keer dat ik dit probeerde stond er al helemaal geen servers meer, wat je dan moet doen is "Travian nl (nr. server) login", ingeven dan krijg je-->

Travian nl8
Travian.nl zoekt doorlopend naar enthousiaste en gemotiveerde volwassenen die zich 2-12 uur per dag willen inzetten voor Travian en de community! ...
s8.travian.nl/ - 6k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Ik heb nu nl8 gegoogled, maar het werkt met alle servers!

Edit door Royal noob:
Je kan ook direct naar de inlogpagina gaan door in de balk met de site in (ken niet egt de naam :P), gewoon de inlogpagina te typen, kan je je direct inloggen!
Bv. http://s3.travian.nl/login.php

Edit door mezelf:
Neem de inlogpagina gewoon op in je favorieten op je psp, dat bespaard heel wat werk!

EDIT:
Je kan WEL inloggen via de startpagina, ga op 'inloggen' staan, druk op driehoekje, opties (uiterst links), en dan op 'openen in ander tabblad', dan lukt het wel! Al is het nog altijd handiger dat je de inlogpagina in je favorieten zet,...

Het is wel mogelijk om via de hoofdpagina in te loggen! Ga op 'login' staan, druk op driehoekje, en ga naar 'openen in een andere tab', ga dan naar de gewenste server, en voila!

Je hebt dan wel 2 tabs openstaan, waardoor het wat trager gaat, maar je kan de andere gwn sluiten.
Daarna gwn de site opslaan in je favorieten, dan moet je die omweg in het vervolg niet meer maken.

2) Overzicht map/dorp:

Over het overicht van het dorp is niet veel te zeggen, al moet je wel weten dat het even duurt voordat alle pictogrammen zijn geladen (De FAT heeft meet werkgeheugen dan de Slim, dus het hangt ook van je PSP af!)
Dit is niet meer zo!! Dit is even heel weird maar bij mij thuis werkt het WEL, maar bij mijn oma niet. Wat dus, in mijn ogen wilt zeggen, dat het ook van je internet afligt, hoe sterk deze is. NIET van de verbinding, maar van internet ZELF (hoe 'meer' je betaald voor internet, hoe sterker deze is).
OF het ligt aan je router/ander systeem waarmee je online gaat. Maar het heeft met de sterkte van je internet te maken.

Verder zie je geen gebouwen, dus je zult de plaats van je gebouwen moeten gokken of van buiten moeten leren. Hoe dit komt weet ik niet, ik zal eens op zoek gaan

MAAR, de pictogrammen boven je dorp (van de map, grondstoffenvelden etc.) zijn NIET weergegeven, als je niet weet waar ze staan, kan je even naar beneden, en dan weer naar boven scrollen, dan zie je nog snel de omtrek van de laadschermen en weet je ze ONGEVEER staan!
MAAR de pictogram van je grondstofveldjes en het overzicht van je dorp zijn wel weg..
Dus je kan OF:
- Beide bij je favorieten zetten, dan gaat het sneller.
- Je Grondstofvelden zijn altijd het eerste dat je opent, na de inlogpagina, dus bij geschiedenis de 2de is meestal de veldjes.. Je dorpsoverzicht kan je dan bereiken door op het middenste 'veld' te klikken, zoals op de pc is dat een link naar je dorpsoverzicht!

De map is niet zo handig als op de pc, zo kan je dat 'vierkantje' rechtsboven de map (waar staat naam dorp, pop, naam speler,..) NIET zien, je zult dus elk vakje moeten afklikken!

De opdrachtgever kan NIET worden gebruikt op de psp, hiervoor zal je toch de pc voor moeten gebruiken!

Als je 2 dingen aan het bouwen/up-graden bent, kan je er maar 1 zien, de tweede word namalijk verspert door het dorpsoverzicht/de kaart/ de velden,.. Dus zit nu niet ene heel uur te staren op je schermpje denken van waar is me veld-up-grade nu!

3)Berichten/forum

Over de berichtne en het forum is niet ZO veel te zeggen, het wijst zichzlef eigelijk uit, het enige wat ik hierover wil vermelden is dat het aantal tekens dat je lkan plaatse in een bericht op je psp, beperkt is, dus je kan geen elle lange brieven schrijven!

4)Beeld
Als je je wilt inloggen zet je beeld dan op normaal (Driehoekje, instellingen-, beeld ofzoiets) anders komen ALLE lettertje onder elkaar te staan,.. Dan moet je egt HEEL veel scrollen,...

5)Verdere edits:

-Bij de marktplaats kan je GEEN grondstoffen verkopen, alleen kopen, hoe dit komt weet ik niet,...

-Bij de 1:1 handelaar, moet je de grondstoffen ZELF ingeven, dus houd je rekenmachine bij de hand!
(Met dank aan: Valanar)

Zo dat was het, ik hoop dat het je geholpen heeft, zoniet, of als je nog wat vragen hebt, Pm me dan of laat een berichje achter!

Greetz,
Tranq