Weergegeven resultaten: 1 tot 3 van 3

Discussie: Travian T3.6 - FAQ

Gebruiker

Standaard

Beste spelers,

Met de komst van Travian T3.6 zijn er veel vragen over deze versie, met deze kleine FAQ wil ik spelers een snel overzicht geven met vragen die veel voorkomen. Staat je vraag hier niet bij kun je hem altijd in dit topic stellen.

Wat is T3.6?
    T3.6 is de nieuwe update van Travian die sinds 2 december op alle servers staat.

Welke veranderingen heeft T3.6 allemaal?
    Kijk hier voor een overzicht van alle veranderingen in T3.6.

Waarom zijn op mijn server nog niet alle functies van T3.6?
    Hier staat een overzicht van de verschillende versies van T3.6. Servers die niet gestart zijn met T3.6 hebben een beperkte versie van T3.6, alle nieuwe servers met T3.6 hebben alle functies. De classic server heeft ook maar een beperkt aantal veranderingen.

Hoe zit het precies met de kosten van de Goudclub?
    Op een normale server kost de Goudclub 100 goud, op de speedserver kost de Goudclub 50 goud. Je betaald dit eenmalig, de Goudclub is geldig over de gehele server. Na 250 dagen op een normale server wordt de Goudclub goedkoper, vanaf dag 250 zal er elke dag 1 goud van de kosten afgaan tot een minimum van 1 goud. Voorbeeld: na 270 dagen op een normale server kost de Goudclub 80 goud.

Heb ik met de Goudclub geen Plus account meer nodig?
    De Goudclub is geen vervanging van het Plus account, met het Goudclub krijg je extra functies die je normaal met het Plus account niet zou hebben. Andersom is het ook zo, het Plus account geeft je voordelen die je met de Goudclub niet hebt. Dus als je wel de Goudclub hebt maar geen Plus account heb je bijvoorbeeld geen kladblok, archief en grote kaart (dit zijn Plus voordelen).

Als ik mijn account verwijder, krijg ik nog goud terug als ik de Goudclub heb?
    Nee, je koopt de Goudclub eenmalig waarvan je de kosten bij het verwijderen ook niet terug zult krijgen.

Waar is de optie "Standaard troepen" in de Verzamelplaats » Goudclub precies voor?
    Hier kun je opgeven hoeveel troepen je standaard wil versturen bij het versturen van een aanval. Vul je hier bijvoorbeeld 10 Legionairs in zal er telkens bij het versturen van een nieuwe aanval alvast 10 Legionair ingevuld worden.

Hoe kan ik een favoriete farm toevoegen aan mijn farmlijst onderaan de kaart?
    Ga hiervoor naar de Verzamelplaats » Goudclub. Bij de farmstatistieken staan alle laatst aangevallen dorpen, voor elk dorp staat een +. Wanneer je hierop klikt zal de farm toegevoegd worden aan de farmlijst.

Hoe werkt de Bouwmeester precies?
    Je kunt met de Bouwmeester een grondstofveld of gebouw alvast in de wachtrij te zetten terwijl dat normaal niet zou kunnen. Al staat je wachtrij al vol met andere bouwopdrachten kun je met de Bouwmeester tot 3 opdrachten erbij zetten. Er wordt begonnen met de bouw van deze bouwopdrachten als de andere bouwopdrachten voltooid zijn. Je kunt de Bouwmeester ook gebruiken om alvast een bouwopdracht in de wachtrij te zetten als je nog niet genoeg grondstoffen hebt voor deze opdracht. Er wordt dan gestart met de bouwopdracht wanneer je wel genoeg grondstoffen hebt.

Kan ik een bouwopdracht van de Bouwmeester nog annuleren?
    Ja, je kunt op het kruisje voor de bouwopdracht klikken om de bouwopdracht te annuleren. Je zult hierdoor geen goud verliezen, omdat het goud pas afgeschreven wordt op het moment dat de Bouwmeester de bouwopdracht aanzet.

Kan ik een bouwopdracht van de Bouwmeester klaarzetten met goud?
    Nee, je kunt alleen normale bouwopdrachten klaarzetten.

Kan ik de Bouwmeester gebruiken in een Wereldwonderdorp?
    Ja, behalve bij het Wereldwonder zelf. Met de Bouwmeester kun je bijvoorbeeld een Groot pakhuis in de wachtrij zetten, alleen bij het Wereldwonder (het gebouw) kan deze optie niet gebruikt worden.

Waar kan ik de 9/15 cropfinder vinden?
    Ga hiervoor naar de kaart, hier staat rechts het icoontje naar de cropfinder: .
    Laatst gewijzigd door Mraedis : 30-10-2010 om 18:27
    Ex-crewlid

Gebruiker Nieknikey's schermafbeelding

Standaard Travian T3.6 - FAQ

Na de engelse versie komt uiteindelijk ook hier de nederlandse versie:

EEN KEER KLIKKEN ANDERS KOST HET TEVEEL GOUD!

Handelroutes maken het mogelijk om standaard routes in te stellen voor je handelaren. Hierdoor stel je de handelaren in principe in hoe laat, met hoeveel en waarheen ze moeten lopen. Dit gaat verder volledig automatisch.

Handelroutes blijven voor 7 dagen bestaan, maar voor de prijs van 2 goud kun je een handelroute verlengen met 7 dagen.

Oke, laten we beginnen.

Om een handelroute in te stellen, moet je naar de marktplaats gaan. Dit is dus ook een van de weinig vereisten om gebruik te maken van handelroutes. Handelroutes zijn pas beschikbaar zodra je meer dan 1 dorp hebt.

Ga naar het 'handelroutes' tabblad. Hier kun je de handelroutes van dat dorp beheren.
    Om een nieuwe route te maken, klik je op "Creëer nieuwe handelroutes".

Nadat je dat hebt gedaan, krijg je bovenstaand scherm. Achter target dorp verschijnt een dropdown menu'tje, waar je kunt selecteren naar welk dorp je handelroute moet verwijzen.
    - Bij grondstoffen voer in hoeveel grondstoffen je getransporteerd wil hebben (duh)
    - Bij start tijd kies je in welk uur je de transportatie gedaan wilt hebben. 18 = 18:00.
    - Bij Leveringen kies je hoeveel leveringen je gedaan wilt hebben per keer

Zodra je op opslaan klikt, wordt 2 goud van je account afgeschreven en wordt de handelroute in het geheugen gezet. Op het tijdstip dat je ingesteld hebt, gaan de handelaren vanzelf lopen.

Resultaat:

Veel Succes met de handelroutes!
    Ex-crew
    Nieknikey IRC:[irc]Nieknikey[/irc] MSN:MSN Status
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IRC
    [12:10:59] <Themenace> Alweer een pro crew weg

Gebruiker Nieknikey's schermafbeelding

Standaard Handleiding: Farmstatistieken

Zo, hier dus ook de handleiding Farmstatistieken, voor degenen die dit nog niet begrijpen.

De Farmstatistieken zijn onderdeel van de Goud Club. Hiervoor is een eenmalig bedrag nodig per server, wat van je account wordt afgeschreven.
    Bij het begin van de server kost de goud club:
    Speed: 50 goud
    Normaal: 100 goud
    Onthoud: Bij goudlinken maar 1x klikken, om misverstanden te voorkomen. (kan nadelig uitwerken op je portemonnee)
    Nadat de server 250 dagen bezig is, wordt de goud club met iedere dag 1 goud goedkoper. Op speeldag 251 kost de goudclub op een normale server dus nog maar 99 goud.

De Farmstatistieken kun je altijd bij de kaart zien. Handig hierbij, is dat je kunt zien hoeveel Winsten en hoeveel verliezen je hebt gehad bij een specifiek dorp. Ook de laatste aanval en positie van het dorp zijn weergegeven.

Let's start.

Zodra je goudclub hebt gekocht, ga je naar de kaart. Hier zal je opvallen dat onder de kaart een apart venstertje is weergegeven, met 'Favoriete farm'. Hier ga je over enkele minuten je favoriete farms neerzetten. Dat kunnen dus spelers zijn met veel grondstoffen, maar ook spelers met een grote mond, e.d.

Aan de slag:
    Voordat je iemand daadwerkelijk aan de lijst kan toevoegen, zul je hem/haar eerst aan moeten vallen. Nadat je dat hebt gedaan, ga je naar de verzamelplaats van je farmende dorp, en klik je op het tabblad Goud Club.
    (Namen zijn gecensureerd, niet omdat we crimineel zijn, Nee, we delen onze farms niet graag)

Zodra je daar bent, zie je meteen wat voor farmend wonder je al aan het worden bent. Je ziet haast alle aanvallen die je hebt uitgevoerd, en hier ga je je lijstje nu van maken.
    Als je goed kijkt zie je in de eerste kolom een klein (+) teken staan. Als je daar op klikt, voeg je dat dorp toe aan je farmlijst. We klikken nu op het eerste dorp, dat we net hebben aangevallen. Daarna ga je terug naar de kaart, en voilá, zie eens hoe makkelijk dát was!

Aan de hand van je farmlijstje kun je voortaan goed je farms ordenen en kun je zien waar dingen te halen vallen, en waar niet.

Veel plezier!
    Ex-crew
    Nieknikey IRC:[irc]Nieknikey[/irc] MSN:MSN Status
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IRC
    [12:10:59] <Themenace> Alweer een pro crew weg

Regels voor berichten