Weergegeven resultaten: 1 tot 2 van 2

Discussie: [Handleiding] Plus 'Dorpen' Optie's

Standaard [Handleiding] Plus 'Dorpen' Optie's

Beste spelers,

Nadat ik wat gezocht heb op het forum, heb ik eigenlijk nog nooit iets gevonden over de plus optie's die je kan krijgen als je op 'dorpen' klikt. Daarom heb ik besloten om er één te gaan maken.

Inhoud:
    - Waar vindt je 'Dorpen'?
    - Het 'Overzicht'
    - Het overzicht van de 'Grondstoffen'
    - Het overzicht van de 'Pakhuis'
    - Het overzicht van de 'CP'
    - Het overzicht van de 'Troepen'
    - Het overzicht van 'Eenheden Dorp'

Waar vindt je 'Dorpen'?
    Dit is heel simpel te vinden, als je meer dan 1 dorp bezit (anders zie je dit niet).

Waar je het rode hokje vindt moet je op klikken. Dan kom je in een nieuw menu terecht die je ook kan vinden met de link: http://s[x].travian.nl/dorf3.php -> je moet alleen nog de [x] veranderen in de server waar je op speelt.

Het 'Overzicht'
    Hier kan je bekijken of dat je aanvallen over je heen krijgt of dat er troepen worden gebouwd. Verder vind je hier ook andere optie's of dat er iets wordt gebouwd of dat er nog genoeg handelaren zijn om nog iets naar je andere dorp te verzenden.

Blauw: daarin kan je zien welke dorpen je hebt - daarachter staan dan de gegevens.
    Rood: daarin kan je zien of dat je iemand aanvalt of dat je wordt aangevallen of versterking krijgt.
    Geel: daarin kan je zien of je een gebouw bouwt momenteel in het dorp.
    Bruin: daarin kan je zien of je troepen bouwt momenteel in het dorp.
    Zwart: daarin kan je zien hoeveel handelaren van het totaal die je in het dorp heb staan weg zijn of thuis staan te niksen.
    Groen: aan dat balkje kan je zien welke dorp je momenteel zit te bekijken.

Het overzicht van de 'Grondstoffen'
    Hier kan je bekijken hoeveel grondstoffen er in de dorpen liggen en hoeveel handelaren er zijn.

Blauw: daarin kan je zien welke dorpen je hebt - daarachter staan dan de gegevens.
    Rood: daarin zie je hoeveel hout er in het dorp aanwezig is.
    Geel: daarin zie je hoeveel klei er in het dorp aanwezig is.
    Bruin: daarin zie je hoeveel ijzer er in het dorp aanwezig is.
    Roze: daarin zie je hoeveel graan er in het dorp aanwezig is.
    Zwart: daarin kan je zien hoeveel handelaren van het totaal die je in het dorp heb staan weg zijn of thuis staan te niksen.
    Grijs: daarin zie je het totaal aantal hout,klei,ijzer en graan wat je hebt en ook nog het totaal aantal handelaren die beschikbaar kunnen zijn om te gaan handelen van het totaal aantal handelaren.

Het overzicht van de 'Pakhuis'
    Hier kan je bekijken hoeveel % van de opslag capaciteit er totaal in je dorp hebt en hoelang het duurt voordat het vol is.

Rood: daarin kan je zien hoeveel % hout er totaal van de opslag capaciteit in het dorp zit.
    Geel: daarin kan je zien hoeveel % klei er totaal van de opslag capaciteit in het dorp zit.
    Bruin: daarin kan je zien hoeveel % ijzer er totaal van de opslag capaciteit in het dorp zit.
    Zwart: daarin kan je zien hoelang het duurt (tijd) voordat de opslag (warenhuis) vol zit.
    Roze: daarin kan je zien hoeveel % graan er totaal van de opslag capaciteit in het dorp zit.
    Grijs: daarin kan je zien hoelang het duurt (tijd) voordat de opslag (graansilo) vol zit.

Wegens ruimtegebrek gaan we (ik en de lezers) verder op de volgende post.
    Ik heb mijn eigen mening, volg de rest niet, volg je hart!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mraedis
    Dit forum is niet bedoeld om je mening te laten horen.
    Lang leve de forumdictatuur!

Standaard [Handleiding] Plus 'dorp' optie's 2

Het vervolg van hierboven.

Het overzicht van de 'CP'
    Hier kan je het aantal CP zien wat je per dorp krijgt en het aantal leiders of kolonisten zien per dorp. Of je kan er bekijken of dat er feestjes worden gevierd momenteel.

Rood: daarin kan je zien hoeveel cultuurpunten je per dag krijgt in dat dorp.
    Geel: daarin kan je zien of dat je in het dorp een feest kan vieren of dat er al een fiest wordt gevierd.
    Bruin: daarin kan je zien of dat er leiders of kolonisten in het dorp staan en de hoeveelheid.
    Roze: daarin kan je zien of dat er slotjes zijn gebruikt in het dorp voor kolonisten of leiders en of dat er nog een slotje daarna kan komen.
    Grijs: daarin kan je zien hoeveel cp je per dag totaal produceerd en hoeveel gebruikte slotjes van het totaal aantal slotjes zijn gebruikt. Verder zie je ook het aantal leiders en kolonisten die er zijn (alleen ben ik van dit niet zo zeker - wordt upgedate).

Het ovezicht van de 'Troepen'
    Hier kan je zien hoeveel troepen je hebt per soort en het totaal per soort troepen die je hebt staan van jou afkomstig, dus geen versterkingen.

Rood: daarin kan je zien wat er in het dorp staat wat je kan verzenden - versterkingen die je ergens anders hebt staan worden meegeteld. Dus simpel weg het aantal troepen die het dorp kan beheren (als versterking/aanval/overval sturen).
    Geel: daarin zie je het totaal aantal troepen die allemaal opgeteld in je dorpen staan en kan beheren.

Het overzicht van 'Eenheden Dorp'
    Hier kan je zien hoeveel graan er wordt verbruikt door de eenheden die in het dorp momenteel staan en onderweg zijn als aanval/overval of als versterking naar een ander dorp. Zo zie je snel en makkelijk hoeveel graanverbruik een dorp heeft.
    Alleen dit staat niet in de plus optie's, dus je moet even naar deze link gaan: http://s[x].travian.nl/dorf3.php?s=6 -> [x] veranderen in betreffende server.
    In dit plaatje heb ik een willekeurige dorp gekozen waar verdediging staat, anders zie je niet de totale screen: daarom maar van 1 dorp. Verder is deze plus optie een verborgen T2 overzicht die in T3 veranderde in wat anders. Maar je kon het nog wel steeds bekijken.

Blauw: daarin zie je welk dorp je nu bekijkt hoeveel graan ze verbruiken (alle dorpen staan overigens wel onder elkaar).
    Rood: daarin zie je hoeveel Germaanse troepen er in je dorp staat totaal.
    Geel: daarin zie je hoeveel Gallische troepen er in je dorp staat totaal.
    Bruin: daarin zie je hoeveel graan er wordt verbruikt door alle troepen per uur.

Nou dit was het wel een beetje. Hopelijk heb ik jullie een beetje geholpen.

Met vriendelijke groeten,

SEALdvd

ps. Laatste update: 18 augustus - paar taalfoutjes
    Ik heb mijn eigen mening, volg de rest niet, volg je hart!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mraedis
    Dit forum is niet bedoeld om je mening te laten horen.
    Lang leve de forumdictatuur!

Soortgelijke discussies

1. De handleiding voor het maken van een handleiding
    By David | Attention in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 11-02-2012, 19:00

Regels voor berichten