FARMMETHODE NIEUWE SPELERS

----------------------------------------------------------------------------------------------

Introductie.

Hallo allemaal. Iedereen heeft het al maar over farmen, maar hoe kun je nu op een eenvoudige manier gemakkelijk veel farmen? Ik zag dat hier nog geen guide over was, en dit kan voor een beginnende (germaanse?) speler zeker niet ontbreken. Vandaar deze guide.

Farmen is vooral een kwestie van situaties aanvoelen, vooruit denken, en weten wat er productief is en wat niet. Ik ga in deze guide uit van de germaanse stam, aangezien deze de knuppelvechter bezit, de leukste farmeenheid van het spel (als je met de 20 % roofbonus rekening houdt), maar in principe is het ook toe te passen met andere stammen, gebruik makende van Equites Imperatoris of Toetatis Donders.

Deze guide is bedoeld voor mensen die nog nooit succesvol véél gefarmed hebben. Andere mensen zullen natuurlijk andere methodes hebben, maar ik doe het toch liever zo, en vooral voor beginnende spelers zal dit handig zijn, aangezien het niet bepaald moeilijk is.

De basis.

De knuppelvechter is (hier ga ik spijt van krijgen) de beste farmeenheid van het spel. Door z'n lage kosten, relatief hoge aanvalskracht, grote draagcapaciteit en redelijke snelheid voor een infanterie eenheid overtreft hij alle andere, zeker als je rekening houdt dat germanen 20 % van de in de schuilplaats verstopte goederen kan meenemen. Op een server waar T3.1 nog (gedeeltelijk) draait is dat zelfs 33 %!

Een knuppelvechter is vooral leuk omdat, als je met de draagcapaciteit en de kosten rekening houdt, kan je na 5 draagcapaciteiten (bijna 4) al een nieuwe knuppelvechter maken, doordat de kosten zooo extreem laag zijn. In principe kan je dus na één succesvolle (dus alle troepen vol terug) raid met 5 knuppels, en waarschijnlijk ook eentje met 4, aangezien je maar 10 grondstofjes extra nodig hebt, een nieuwe knuppelvechter maken, op voorwaarde dat je npc gebruikt, of dat de grondstoffen toevallig in de juiste verhouding terug komen. (dat moet je waarschijnlijk twee keer lezen voor je het snapt)

Dat maakt het erg gemakkelijk om knuppels non-stop te gaan bouwen in de barrakken, in de vroege fase van het spel. Daar gaan we dan ook gebruik van maken.

Je eerste stappen.

Dit is een goede handleiding, die je kan gebruiken om het beste uit de beginnersbescherming te komen.

Thanks to W to the J.

Dat zal je nodig hebben, aangezien je vanaf het begin al zult moeten opboksen tegen germaantjes in je buurt. Ze zullen je ongetwijfeld direct aanvallen ook, dus het komt er op aan HEEL erg actief te zijn de eerste dagen, en als je er niet bent, stuur je je troepen ver weg, zodat ze niet gedood worden terwijl je er niet bent. Je verdedigt alleszins niet, je ontwijkt. De vreselijke verdedigingswaarde van de knuppelvechter is een gevaarlijk punt.

Als dit de eerste keer is dat je germanen speelt stel ik voor dat je een weekje later registreert, zodat je niet vlak naast de germaanse toppers zit. Ook zodat je vanaf dag 1 kan beginnen farmen, aangezien je met je begingrondstoffen net genoeg hebt om hoofdgebouw niveau 3, verzamelplaats, barakken en 2 knuppels te bouwen. Daarmee kan je direct gaan farmen. Terwijl je nog in BB zit dus. Dat is handig, omdat je op die manier met veel meer uit je BB komt dan wat W to the J 's guide voorschrijft.

Ok, je hebt dus je twee knuppeltjes. Gebruik ze. Je gaat ze vanaf nu constant versturen als ze in je dorp niks staan te doen. Daarom moet je nu erg actief zijn. Stuur NOOIT 1 knuppel. Farm mensen onder de 9 pop, zo ben je zeker dat ze nog geen rat hebben of geen eigen troepen. Als je één van je twee knuppels verliest, verwijder je account en begin opnieuw. Maak met de opbrengsten nieuwe knuppels en graanveldjes. Ga niet te ver onder nul met graan, dat gaat problemen opleveren. Als je aan de 10 knuppels zit, kan je beginnen versturen in groepjes van 5. Blijf knuppels maken. Eenmaal je aan de 50 zit, kan het leukere farmwerk beginnen.

De farmmethode.

Het leukere werk. Hier moet je een keuze maken. Ofwel gebruik je pluslinkjes rechts je scherm, ofwel zet je je favorieten in een balkje aan de zijkant van je scherm.

In een van de twee moet je deze links plaatsen:

Geef die de namen pagina 1, pagina 2, pagina 3, enz...

Open nu je kaart, houdt ctrl ingedrukt en klik op alle farms in je 7x7. Je farms openen in tabpagina's. Je stuurt zoveel mogelijk farms een klein groepje knuppelvechters (in het begin 3). De farms waar je al een groepje naartoe stuurde sluit je. Diegene die je nog niet aanviel laat je open staan, en zodra je weer troepen hebt stuur je een groepje. LEES JE RAPPORTEN NOG NIET. Wanneer alle tabs gesloten zijn (behalve de eerste uiteraard), lees je je oudste rapport (gebruik je linkjes!) in de lijst.

• Als je knuppels vol terug komen, dan stuur je iets meer terug dan wat je daarvoor had gezonden. Als dit niet lukt, of als je denkt dat je farm bijna leeg is, of het aantal knuppels te veel wordt, en ze zeker niet vol terug zullen komen, dan stuur je terug wat jij denkt dat goed is.
  • Als je knuppels halfvol/ leeg terug komen, dan stuur je niets terug.

Als je troepen hebt staan thuis en al je rapporten zijn gelezen, ga je naar de 7x7 boven je. Je doet hetzelfde met de tabbladen, en zo doe je alle 7x7's rond je. Na een paar uurtjes dit te doen ga je terug naar de eerste 7x7, omdat die waarschijnlijk al opnieuw genoeg geproduceerd heeft om nog eens langs te gaan.

Je breidt alleen je farmgebied uit, of zoekt nieuwe farms als er knuppels van je thuis staan, en er geen ongelezen rapporten zijn.

Terwijl je dit doet, blijf je constant knuppels & graanvelden pompen. Als je aan de 250 knuppels bent stop je, en ga je je op productie richten, aangezien veel van je farms tegen dan uitgedroogd zullen zijn. En dan ben je helemaal niks meer met al die knuppeltjes. Later kan je op grote schaal (op dezelfde manier) en op grote afstand gaan farmen, en gaan grotere aantallen wel nuttig worden.

De linkjes in je favorieten of in je pluslinks, gebruik je om snel van rapportpagina tot rapportpagina te gaan.

Slot.

Zo, dat was het dan. Ik hoef geen kritiek van "nogal basic dit", aangezien ik me er van bewust ben dat het basic is, het is bedoeld voor de beginnende germaanse farmer.

En stieken had ik er ook plezier in dit te maken, vooral dan om de 24/7'ers te pesten (a)

note: deze guide is gebaseerd op eigen ondervindingen en verwoordingen ook gebaseerd op andere guides.

Ander kritiek is altyd welkom

Groetjess!
BTBAM.

Het is ge-edit; beter.