Weergegeven resultaten: 1 tot 7 van 7

Discussie: [Handleiding] De details van Katapulten en Rammen

Gebruiker donaldducknl's schermafbeelding

Standaard [Handleiding] De details van Katapulten en Rammen

Ik ben al een tijd in het bezit van een guide hoeveel katapulten er nodig zijn om een gebouw te slopen, rekening houdend met de wapensmid en populatie verschil. De guide was echter wel in het Engels dus vandaar dat ik hem vertaald heb voor op de Nederlandse fora.

Uitleg afkortingen / symbolen:
    Cats / kattas = katapulten
    Lvl = niveau (van een gebouw)
    Pop = populatie
    # = nummer / hoeveelheid
    * = keer / maal / x

Katapulten

Tabel 1: de hoeveelheid benodigde kattas om een lvl x gebouw neer te halen, van een gelijke of grotere speler:

Je hebt na de eerste gevechtsronde # katapulten nodig om het gebouw met het bijbehorende lvl neer te halen.

Tabel 2: katapulten nodig bij een populatie verschil ( de waardes lopen tot 200% met 10% op, daarna per 50%)

note: als een speler groter is dan jou, dus een populatie verschil van minder dan 100% krijg je geen vermindering van aantal benodigde katapulten.

De eerste kolom geeft jou populatie aan ter vergelijking van je doel. Dit percentage loopt op tot 10x jouw grote.
    De tweede kolom geeft aan hoeveel katapulten je minimaal nodig hebt om een lvl 20 gebouw te vernietigen per procenten populatie verschil.
    De derde kolom is de gene die je hoogstwaarschijnlijk gaat gebruiken, dit is het percentage katapulten dat je extra nodig hebt, bovenop de katapulten die in tabel 1 voor de hoogte van het gebouw gegeven zijn omdat je niet altijd een lvl 20 gebouw gaat vernietigen, denk bijvoorbeeld aan een lvl 10 residentie. Kijk nu dus in tabel 1 en zoek hoeveel katapulten je nodig hebt, en voeg daarbij het percentage, uit tabel 2, die bij jou pop verschil past.

Voorbeeld
    Jij hebt 650 pop, je wilt een lvl 10 graanveld vernielen van een 500 pop speler.
    Uit tabel 1, een lvl 10 gebouw heeft 14 katapulten nodig.
    Aanvaller is 650 / 500 x 100% = 130% groter dan de verdediger
    Dus nu kan je uit tabel 2 halen dat je minimaal 14 + (14* 9%) = 16 (afgerond naar boven) katapulten nodig hebt om de klus te klaren.

Dit is het absolute minimum, als je tijdens het gevecht katapulten kwijtraakt is het gebouw niet volledig weg, stuur er dus altijd zeker in de eerste aanval wat meer mee.

Nu neme we een derde factor mee in de berekeningen, namelijk de upgrade van de wapensmid.

Tabel 3: de hoeveelheid benodigde katapulten om een lvl 99 gebouw te vernietigen, met gelijke populatie.

De belangrijkste kolom hier is de derde, daar staat hoeveel % minder katapulten je nodig hebt voor je gebouw als je de katapulten hebt up - gegrade.

Voorbeeld:
    Je hebt 500 pop en lvl 13 katapulten, en valt een lvl 20 graansilo van een 500 pop speler aan.
    Van tabel 1, een lvl 20 gebouw heeft 53 katapulten nodig.
    Tabel 2 is niet van toepassing omdat de pop gelijk is.
    Van tabel 3, de aanvaller heft 23% minder katapulten nodig = 53 – (53 x 23%) is naar boven afgerond 41 katapulten minimaal benodigd

Voorbeeld twee:
    Nu een voorbeeld als we rekening houden met alles:
    Jij bent 800 pop en hebt lvl 16 katapulten, je valt een lvl 17 hoofdgebouw van een 500 pop speler aan.
    Uit tabel 1, een lvl 17 gebouw heeft 39 katas nodig
    Uit tabel 2, 800 / 600 x 100% = 160% populatie verschil dus 13% meer katapulten nodig
    Uit tabel 3, lvl 16 katas is gelijk aan 28% minder katapulten nodig in de aanval.
    Dus de aanvaller heeft 39 * (100 +13)% * (100 – 28) % = 32 (naar boven afgerond) katapulten nodig in deze situatie.

Een steenhouwerij zorgt ervoor dat de hoeveelheid katapulten nodig met 10% per lvl omhoog gaat, is deze dus niv 3, dan heb je 30% meer katapulten nodig bovenop de hier bovenstaande berekeningen.
    Dus als we de laatste berekening gebruiken, maar dan de verdediger een lvl 12 steenhouwerij geven, dan had de aanvaller dus:
    39 * (100 +13)% * (100 – 28) % * (100 + 120) % = 70 katapulten nodig

RAMMEN

Als je het katapult gedeelte snapt zijn de rammen echt een eitje

Tabel 4: minimum benodigde rammen om een lvl 20 muur te slopen.

Lager dan een lvl 20 muur gaan we niet omdat je er altijd vanuit mag gaan dat er een lvl 20 muur aanwezig is.
    Het mooie is dat je met rammen geen rekening hoeft te houden met populatie verschil, dus er is geen tabel 5 nodig, rammen gebruiken dezelfde wapensmederij schaal dus tabel 3 kan ook bij rammen toegepast worden.

NOTES

Deze getallen kunnen afrondingsfouten bevatten door de manier van berekenen. Onlangs dat zouden de getallen nooit met meer dan +/- 1 moeten afwijken voor gebouwen tot lvl 20, voor het ene gebouw wat wel boven de 20 uit kan, het wereldwonder kunnen de fouten wel wat grover zijn, maar zelfs op lvl 99 zou het niet meer dan 20 katapulten af mogen wijken.

Je moet het jezelf de gewoonten maken om altijd 5 – 10% meer te zenden dan je berekend hebt. Het doel van deze guide is om het effect uit te leggen hoe bepaalde aspecten in een travian veldslag in zijn werk gaan en niet om je zuinig aan met je leger te laten doen. Het is je eigen schuld als je uitgelachen word door je alliantie genoten als je gebouwen op lvl 1 laat staan omdat je de afrondingsfouten bent vergeten.

Als laatste, al deze data zijn met de veldslagsimulator uitgerekend, als je dingen in twijfel trekt, nodig ik je uit om het zelf na te rekenen.
    -ik heb dyslexie, of hoe je da dan ook mag spellen.
    -speelt sinds 14 april 2006 en stopt wanneer T3.6 live gaat, echt een belachelijke versie!.
    -5x speed, 3 years ago, but stil fresh in my memory, gief it back.

Gebruiker

Standaard

de tabellen zijn niet zichtbaar (niet allemaal), kan dit nog hersteld worden?

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Helaas is Donaldducknl al sinds april niet meer op het forum geweest. Ik heb wat lopen zoeken, maar ik kan de originele Engelstalige guide ook niet vinden. Erg spijtig, want ik vond dit een heel goeie handleiding...

Gebruiker wyron's schermafbeelding

Standaard

Als je hem quote krijg je wel de websites te zien, maar als je erop zoekt kan ik niks vinden.... met andere woorden, de foto's zijn verwijderd
    Ik spam niet.... Vooral niet op de speed......

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Te zien aan de naam (......../guidekat1) is het geschreven door ene Kat. Op forum.travian.com.au zit een Kat, maar die heeft geloof ik geen topic gestart met die handleiding.

Wat ik wel tegenkwam, misschien heb je hier iets aan:
    http://forum.travian.com/showthread....=1#post1540610
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Misschien zou kat voor katapult kunnen staan. Dat is in ieder geval wel het eerste dat bij mij opkomt.

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Dat zou natuurlijk ook kunnen :')
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Soortgelijke discussies

1. katapulten/rammen upgraden
    By Legioen in forum Vragen
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 22-11-2015, 11:00
  2. Verdediging tegen rammen / katapulten
    By sylvanaa.xx in forum Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 08-11-2010, 21:01

Regels voor berichten