Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 35

Discussie: [Handleiding] Defensieve Germaan

Gebruiker Niels304's schermafbeelding

Standaard [Handleiding] Defensieve Germaan

Defensieve Germaan
    door Greenjellie (a.k.a. Niels304)

Inleiding

Deze handleiding is voor de kleine groep spelers die net dat beetje anders met de germanen willen spelen dan de rest.
    Deze handleiding vertelt namelijk in het kort hoe je met Germanen een goede defensieve speelstijl kan gebruiken.
    Ik wil allereerst het volgende zeggen:
    Er zijn (ondanks de uitleg van Travian zelf) veel ervaren Travian spelers die het volgende geloven:
    - Galliër = Best Aanvallend
    - Germaan = Best Verdedigend
    - Romein = Kan je niks mee
    Dit is compleet het tegenovergestelde van wat de Travian handleiding zegt.
    Hierover moet je zelf maar een mening vormen maar mocht je het met het bovenstaande eens zijn dan is deze handleiding iets voor jou.

De Voorbereidingen

Voor een Defensieve Germaan is het in tegenstelling tot de farmende Germaan belangrijk om er direct in het begin van de server al bij te zijn,
    het liefst de de eerste of 2de dag.
    Je beland in je dorpje en als eerste zou ik aanraden de volledige Tutorial te volgen,
    kies voor Militair wanneer je moet kiezen tussen de 2 wegen.
    Na ongeveer 2 dagen/ 1,5 dag heb je de Tutorial doorlopen en moet je zorgen dat je 3 knuppels hebt.
    Ga zolang de mensen om je heen beginnersbescherming hebben enkel velden uitbouwen (liefst in de verhouding 10-9-7-5).
    Zodra er Inactieve Romeinen uit hun bescherming komen begin je ze te farmen (2-10 pop).
    Van de opbrengst maak je enkel knuppels en verbeter je graanvelden.
    Ga hiermee door tot je 20 knuppelvechters hebt.
    Dit kan afhankelijk van je omgeving tussen de 1.5 dag en 4 dagen duren (activiteit is zeer belangrijk !),
    hierna hebben we de voorbereidingen erop zitten en is waarschijnlijk de eerste week voorbij.
    Probeer ondertussen contact te leggen met nabije Germanen en ga langzaam gesprekken met ze aan, hierdoor gaan ze je aardig vinden en vraag dan na een tijd om een nav.

De Basis Van Je Economie

In de volgende week gaan we de basis voor je economie leggen,
    dit dien we als volgt:
    - Het legertje van 20 knuppels blijft inactieve spelers om je heen farmen tot ze leeg zijn.
    - Bouw een marktplaats niveau 1
    - Blijf je velden opbouwen in de verhouding 10-9-7-5*
    -Verbeter 1 verstopplek tot niveau 10

*Blijf die veldjes gedurende de hele week upgraden, dit zal in het begin langzaam gaan maar je zult merken dat dit later vruchten af begint te werpen.
    Wanneer je veld-productie zo rond de 50-45-35-25 ligt word het tijd om aan de volgende fase te beginnen

Vroeg Militaire Fase

In deze fase gaan we onze militaire macht uitbereiden,
    doordat we een redelijke productie hebben hebben we één groot voordeel tegenover de farmende germanen:
    zekerheid
    wij zijn namelijk zeker van (minstens) deze mooie hoeveelheid grondstoffen per uur.

De stappen in deze fase zijn:
    - Pakhuis niveau 2
    - Academie niveau 1
    - Hoofdgebouw niveau 5
    Na dit gedaan te hebben onderzoeken we de padvinder, zodra we een padvinder hebben gaan we daarmee voorzichtig de actievere spelers om ons heen scouten,
    wanneer deze geen troepen heeft kunnen we hem voorzichtig gaan aanvallen (Germanen minstens 5x op verschillende tijdstippen scouten voordat je deze aanvalt).
    Op deze manier kunnen we ons farmbereik wat vergroten & dus ook onze farm-inkomsten.

Komende Tijd

Na deze stappen zijn veel dingen mogelijk,
    ik zou zelf aanraden om je velden te blijven verbeteren zodat je een ECHT HOGE productie bereikt,
    wanneer je dit hebt bereikt kan je bijna de competitie aan, er is nu nog maar 1 ding te doen:
    Troepen onderzoeken !
    We kunnen nu dankzij onze hoge productie in één dag makkelijk de paladijn & bijlvechter onderzoeken.
    Wanneer deze onderzocht zijn begint bij jou het probleem waar de Farmers al langer mee hadden te kampen:
    Graan tekort !
    We gaan nu namelijk een klein legertje samenstellen met als doel snel en effectief de tegenstand uit te schakelen,
    dit doen we door bijlvechters & Paladijnen te "pompen",
    zodra je zo'n 55 Paladijnen en 100 Bijlvechters hebt kan je langzaam de farmers om je heen proberen uit te schakelen.
    Val ze steeds aan met het volledige legertje en druk ook echt op aanval(je weet maar nooit eh).
    Op dit moment begint je hoge productie pas écht vruchten af te werpen:
    Een oorlog met een farmer resulteert altijd in een uitputtingsslag (troepen pompen en doodlopen op de vijand tot een van de 2 nietmeer kan)
    als jij in een eerste sterke aanval meteen zijn raid legertje hebt vernietigt heb je tegelijkertijd 90% van zijn inkomsten naar de **** geholpen.
    als hij jou óh zo grote farm legertje van knuppels vernielt heeft hij zo ongeveer.. ehhmm... 2%...
    Op deze manier moet je de meeste farmers in je omgeving uitschakelen zodat je het land voor jezelf hebt.
    Zodra de farmers weg zijn kan je je volgende dorp(en) gaan stichten,
    blijf bij elk dorp dezelfde tactiek toepassen en gebruik je eerste dorp enkel nog om te... farmen... .
    Alle andere dorpen gaan als verdedigings & Productie dorp dienen,
    op deze manier sta je inderdaad achter op de farmende-germanen (daar ga ik geen doekjes om winden),
    maar dit is wel de beste manier om als niet hyperactieve travianner toch goed rond te komen.

Ik heb hier een voorbeeld
    Ik speelde op S7 onder de naam niels304
    ik stond daar 800ste terwijl ik pas halverwege de server begonnen was ,deze tactiek heeft me toch nog een hoop dorpen & aanzien opgeleverd...
    Door het spelen op andere servers heb ik dit account echter verwaarloosd.

Greenjellie (a.k.a. niels304)
    Speelt weer

random quote that made me lol:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Civilized_Warrior Bekijk bericht
    ja jong Nederlands is ook hetzelfde als Aramees want dat is allebei met bijzinnen enzo

Gebruiker Souburgh's schermafbeelding

Standaard

Heb hem eens doorgelezen, en ga hem niet bekritiseren omdat ik niet zo speel. Zie niet vaak Defensieve Germanen, dus vind al goed als je zo kan spelen.
    Gestopt - Niet meer actief.

Contact | Privé Bericht | IGM | E-Mail/Messenger | IRC: #Souburgh | [irc]Souburgh[/irc]

Standaard

Ikzelf dus wel, en er werd me vaak gevraagd van "hoe kom je erbij" en "is dat niet nutteloos", dus heb ik dit in mijn teveel aan vrije tijd in elkaar geknutselt,
    en iedereen weet denk ik wel dat bridge niet erg passief is

en dankjewel
    Speelt weer

ja jong Nederlands is ook hetzelfde als Aramees want dat is allebei met bijzinnen enzo

Gebruiker Souburgh's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels304 Bekijk bericht
    Ikzelf dus wel, en er werd me vaak gevraagd van "hoe kom je erbij" en "is dat niet nutteloos", dus heb ik dit in mijn teveel aan vrije tijd in elkaar geknutselt,
    en iedereen weet denk ik wel dat bridge niet erg passief is
    Mag dat duidelijk zijn hè, met onze Aanvallers Nummer Eén positie. Ben niet van plan zo Defensief te spelen.

Tip; voeg je posts even samen, kan je een berisping kosten.
    Gestopt - Niet meer actief.

Contact | Privé Bericht | IGM | E-Mail/Messenger | IRC: #Souburgh | [irc]Souburgh[/irc]

Gebruiker Sekke's schermafbeelding

Standaard

Toen ik de tittel las:

Defensieve germaan

Dacht ik echt dat ik miskeek pas na 5x opnieuw te lezen had ik door dat het er echt stond.

Same here ik ga hem ook niet bekritisren aangezien ik geen defensieve germaan ken/ben

Gebruiker Toastie's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hem proberen, ik heb toch niets te verliezen Gewoon voor de grap, bedankt!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daandaan Bekijk bericht
    Ik ga hem proberen, ik heb toch niets te verliezen Gewoon voor de grap, bedankt!
    Fijn dat er nog gekken...
    Ehhhhh... intelligente personen met een open geest zijn die hem willen uitproberen
    Speelt weer

Gebruiker TheDude's schermafbeelding

Standaard

Je kan 2 handleidingen mixen.. een defensieve en agressieve.. dan kan je farmen zonder dat je troepjes zware verliezen hebben
    dan heb je alleen een achterstand op de no livers :P

“To all the seeds that follow me
    protect your essence
    Born with less, but you still precious.”

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk bericht
    Je kan 2 handleidingen mixen.. een defensieve en agressieve.. dan kan je farmen zonder dat je troepjes zware verliezen hebben
    dan heb je alleen een achterstand op de no livers :P
    En een ongeloofelijk graantekort
    Speelt weer

Soortgelijke discussies

1. Defensieve Romein
    By pieter-pietcd in forum Algemeen
    Reacties: 57
    Laatste bericht: 08-05-2013, 20:34

Regels voor berichten