Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 35

Discussie: [Handleiding] Defensieve Germaan

Gebruiker

Standaard

tsja, bekritiseren kan ik niet, aangezien ik zelf ook niet zo speel...

Gebruiker Niels304's schermafbeelding

Standaard

Begint erop te lijken da'k de enige ben ^^
    Speelt weer

random quote that made me lol:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Civilized_Warrior Bekijk bericht
    ja jong Nederlands is ook hetzelfde als Aramees want dat is allebei met bijzinnen enzo

Gebruiker

Standaard

Knup-farmen verdient zichzelf vele malen sneller terug dan veldjes. Defensief spelen, zeker als germaan, is volgens mij enkel nuttig als je al van tevoren weet dat je de concurrentie niet aan zal kunnen.

Het idee van een aggressieve germaan vs een defensieve: volgens mij heb je een kleine denkfout gemaakt. De aggressieve germaan groeit namelijk in het begin vele malen sneller, en heeft dus een enorme meerderheid aan eenheden, zodat je geen schijn van kans maakt. Zodra hij je een keer afgemaakt heeft hoeft hij slechts geregeld langs te komen zodat je je leger niet kunt herstellen (tenzij je het voortdurend buiten je basis hebt, maar dan ben je al aggressief aan het spelen ) en ben je dus zo ongeveer veroordeeld tot de schuilplaats/veld strategie.

Tenminste dat lijkt mij, als ik zelf een denkfout heb gemaakt zeg je t maar . Basispunt: als je toch defensief wil spelen is gallier wellicht handiger, scheelt een hoop ruimte aan schuilplaatsen xD.
    Don't Panic

Gebruiker Knuppus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd of deze strategie zo uitwerkt als de bedoeling is, namelijk:
    Als farmende Germaan even achteruitleunen om je op productie te richten, of de eerste week niet continu zorgen voor nieuwe knuppelvechters kan de doodslag betekenen: elke wél doorfarmende Germaan die de buurt een beetje gaat scouten, zal 20 knuppels zien staan, en die met de Paladijnen - die hij heeft gemaakt van de inkomsten van z'n 100+ knuppelvechterslegioen - even langs laten komen.
    Mocht je wél de beginfase doorkomen: wil je hoog klimmen in de ranking, dan is het zaak zo vroeg mogelijk te beginnen met het verzamelen van zo veel mogelijk cultuurpunten. Germanen zullen die hard nodig hebben wanneer hun groei later in het spel afvlakt (in tegenstelling tot die van de Romeinen, die sneller kunnen overnemen omdat ze minder senatoren, dus minder slotjes, nodig hebben en ook sneller dorpen kunnen stichten en uitbouwen), om zich aan de top te kunnen handhaven.
    Het lijkt me dat de defensieve Germanenstrategie alleen succesvol kan verlopen als er pas later omgeschakeld wordt van actieve farmer naar passieve verdediger. Natuurlijk alleen in combinatie met een (actieve) Romeinse buurman en een goede alliantie, die kunnen een Germaan met veel speervechters goed gebruiken
    En wanneer je weinig tijd hebt, maar toch wilt Traviannen: kies dan geen Germanen.

Maargoed, ik ben benieuwd hoe deze strategie zal uitwerken
    Mogguh

~: )

Dualspelen is voor mietjes!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tenshi Bekijk bericht
    Knup-farmen verdient zichzelf vele malen sneller terug dan veldjes. Defensief spelen, zeker als germaan, is volgens mij enkel nuttig als je al van tevoren weet dat je de concurrentie niet aan zal kunnen.

Het idee van een aggressieve germaan vs een defensieve: volgens mij heb je een kleine denkfout gemaakt. De aggressieve germaan groeit namelijk in het begin vele malen sneller, en heeft dus een enorme meerderheid aan eenheden, zodat je geen schijn van kans maakt. Zodra hij je een keer afgemaakt heeft hoeft hij slechts geregeld langs te komen zodat je je leger niet kunt herstellen (tenzij je het voortdurend buiten je basis hebt, maar dan ben je al aggressief aan het spelen ) en ben je dus zo ongeveer veroordeeld tot de schuilplaats/veld strategie.

Tenminste dat lijkt mij, als ik zelf een denkfout heb gemaakt zeg je t maar . Basispunt: als je toch defensief wil spelen is gallier wellicht handiger, scheelt een hoop ruimte aan schuilplaatsen xD.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knuppus Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd of deze strategie zo uitwerkt als de bedoeling is, namelijk:
    Als farmende Germaan even achteruitleunen om je op productie te richten, of de eerste week niet continu zorgen voor nieuwe knuppelvechters kan de doodslag betekenen: elke wél doorfarmende Germaan die de buurt een beetje gaat scouten, zal 20 knuppels zien staan, en die met de Paladijnen - die hij heeft gemaakt van de inkomsten van z'n 100+ knuppelvechterslegioen - even langs laten komen.
    Mocht je wél de beginfase doorkomen: wil je hoog klimmen in de ranking, dan is het zaak zo vroeg mogelijk te beginnen met het verzamelen van zo veel mogelijk cultuurpunten. Germanen zullen die hard nodig hebben wanneer hun groei later in het spel afvlakt (in tegenstelling tot die van de Romeinen, die sneller kunnen overnemen omdat ze minder senatoren, dus minder slotjes, nodig hebben en ook sneller dorpen kunnen stichten en uitbouwen), om zich aan de top te kunnen handhaven.
    Het lijkt me dat de defensieve Germanenstrategie alleen succesvol kan verlopen als er pas later omgeschakeld wordt van actieve farmer naar passieve verdediger. Natuurlijk alleen in combinatie met een (actieve) Romeinse buurman en een goede alliantie, die kunnen een Germaan met veel speervechters goed gebruiken
    En wanneer je weinig tijd hebt, maar toch wilt Traviannen: kies dan geen Germanen.

Maargoed, ik ben benieuwd hoe deze strategie zal uitwerken
    Wat jullie beiden zeggen is dat het moeilijk is om de eerste periode door te komen,
    dat is zeker waar,
    daarom is goede diplomatie ook vereist...
    Ik zou dit sowieso niet aanraden aan de eerste de beste beginneling..
    Het is eerder de uitleg hoe ik er ben doorgekomen (en tevens het bewijs dat je er dus wel wat mee kunt bereiken).
    Ik heb ook al eerder vermeld dat je amper/niet met de farmende germanen kunt concurreren..

Nog even reactie op "En wanneer je weinig tijd hebt, maar toch wilt Traviannen: kies dan geen Germanen."
    Da's waar, je moet bij deze strategie nog steeds actiever zijn dan bij de andere volkeren, maar gewoon iets minder dan bij de farmende germanen (zo kan je bijvoorbeeld 's nachts slapen :P)
    Speelt weer

ja jong Nederlands is ook hetzelfde als Aramees want dat is allebei met bijzinnen enzo

Gebruiker Lockt's schermafbeelding

Standaard

Ik heb persoonlijk mijn ernstige twijfels bij deze strategie. Dit gevoel wordt niet versterkt door een paar vreemde opmerkingen van de OP zoals: "Romeinen kan je niets mee" en "in tegenstelling tot een farmende germaan, moet je nu gelijk starten als de server start".

Als Germaan is het in mijn ervaring een must om OF heel actief te zijn bij de start OF je speren niet te vergeten op het moment dat de eerste galliers met toeten beginnen rond te rennen. De strategie is daarom nogal voor de hand liggend, en ik zou het geen "defensieve" strategie willen noemen.

Heel vreemd wordt het pas als je aangeeft dat "hogere productie vruchten gaat afwerpen". Je praat over de eerste weken. Dus is je productie wat... 100 per uur van alles? hooguit. Een farmer haalt het tienvoudige op... zelfs de romeinse en gallische farmers...

Jammer is ook dat je je strategie enkel voor de allereerste fase hebt uitgewerkt. Ik ben met name benieuwd naar de oplossing voor de onontkoombare groei-dip die elk germaans account ondervind als overname targets te ver liggen en farms tever weg.

...en dit alles zonder de Germaanse bliksemstart door hyperactief offensief te spelen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lockt Bekijk bericht
    Ik heb persoonlijk mijn ernstige twijfels bij deze strategie. Dit gevoel wordt niet versterkt door een paar vreemde opmerkingen van de OP zoals: "Romeinen kan je niets mee" en "in tegenstelling tot een farmende germaan, moet je nu gelijk starten als de server start".

Als Germaan is het in mijn ervaring een must om OF heel actief te zijn bij de start OF je speren niet te vergeten op het moment dat de eerste galliers met toeten beginnen rond te rennen. De strategie is daarom nogal voor de hand liggend, en ik zou het geen "defensieve" strategie willen noemen.

Heel vreemd wordt het pas als je aangeeft dat "hogere productie vruchten gaat afwerpen". Je praat over de eerste weken. Dus is je productie wat... 100 per uur van alles? hooguit. Een farmer haalt het tienvoudige op... zelfs de romeinse en gallische farmers...

Jammer is ook dat je je strategie enkel voor de allereerste fase hebt uitgewerkt. Ik ben met name benieuwd naar de oplossing voor de onontkoombare groei-dip die elk germaans account ondervind als overname targets te ver liggen en farms tever weg.

...en dit alles zonder de Germaanse bliksemstart door hyperactief offensief te spelen.
    Twijfels zijn goed,
    mijn account op S7 was echter het bewijs dat het wél werkt..
    En die productie krijg je zeker stukken hoger,
    het vruchten afwerpen begint pas later in het spel bij de uitputtingsslagen.
    En nogmaals:
    Dit is eerder de uitleg van hoe IK het heb gedaan dan de ideale manier om niet-farmend rond te komen als Germaan.

Niels
    Speelt weer

Gebruiker

Standaard

Nu heb ik nog nooit met Germanen gespeeld, maar iets snap ik niet.. Je zegt dat je met deze spelwijze meteen vanaf het begin van de server erbij moet zijn. Later zeg je dat je deze spelwijze op S7 hebt toegepast, maar dat je daar pas halverwege bent ingestapt.

Mij lijkt het namelijk dat het je met deze spelwijze op S7 alleen maar gelukt is omdat je daar veel later bent ingestapt en je dus rustig kon gaan simmen. Dat is volgens mij meestal zo als je wat later instapt en wat verder weg van iedereen komt te liggen.

Gebruiker

Standaard

Mee eens. Hoe verder in het spel, hoe meer je kunt simmen.
    Don't Panic

Gebruiker

Standaard

Als ik je handleiding lees dan snap ik niet waarom je het een handleiding voor defensieve Germanen noemt. Je legt niet meer nadruk op defensieve troepen dan een aggressieve Germaan. Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat jij een deel van je gs in je produktievelden steekt ipv in je farmleger.

Soortgelijke discussies

1. Defensieve Romein
    By pieter-pietcd in forum Algemeen
    Reacties: 57
    Laatste bericht: 08-05-2013, 20:34

Regels voor berichten