Ik heb samen met Gowf deze handleiding gemaakt. Echter is Gowf met Travian gestopt dus zal ik deze handleiding voortzetten.

#Handleiding Aanvallende Germaan

Hoe je op een goede manier met je troepen omgaat.
En met succes vele raids zal maken.

#Inhoud:

• 1 Introductie
  • 2 Je registratie
  • 3 Geen conflicten
  • 4 De troepen
  • 5 Dag 0
  • 6 Dag 1-3
  • 7 Dag 3, eind beginnersbescherming
  • 8 Je eerste raids
  • 9 Week 1-2
  • 10 Week 3-4
  • 11 Week 5
  • 12 Week 6-10
  • 13 Succes!

#1 Introductie
Deze handleiding is bedoelt voor semi-spelers, die lekker op een farmende manier met de Germanen om weten te gaan.
Dit is dus een algemene handleiding. Ook zal deze handleiding het nuttigst zijn op de normale servers, maar de visie er achter zal ook prima bruikbaar zijn op de speedserver. Je zult zelf wel over een voldoende hoeveelheid kennis en tijd moeten beschikken om daadwerkelijk wat aan deze handleiding te hebben, ik zal dus pakhuis, graansilo, schuilplaats verhogen niet aan gaan geven. Zelf ben ik geen voorstander van duals etc., al begrijp ik de verleiding en het gemak wel. Vandaar dat ik hier niets aan dual/triple gerelateerd materiaal weid. Als je niet over genoeg tijd beschikt per dag om aan Travian te doen raad ik je dan tegen al mijn zin aan om een dual te zoeken. Veel leesplezier en ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

#2 Je registratie
Hier wat algemene dingen over je registratie:
  • Naam en profiel:
    Neem geen naam van de beroemde spelers of te veelbelovende namen als The_Killer, Death of Mr I_OWN_YOU.
    Waarom?
    Als je wordt gedood in het spel voelt dat heel vernederend;
    met die namen trek je juist de mensen aan die dit precies met jou willen doen.
  • Wees er op tijd bij!
    Zorg ervoor dat je niet na 2 maanden met je nieuwe account op de server komt! Iedereen is dan al hoger dan jij en als je uit je BB bent ga je zo'n leuke tijd tegemoet, wees er daarom op tijd bij op de server; het liefst al de eerste week of dagen.

#3 Geen conflicten
Hier wat tips om conflicten te vermijden:
Je kunt dit niet vermijden, maar je kunt wel een groot deel doen om uit problemen te blijven. Maak vrienden, sluit me aan bij een alliantie, en ben beleefd naar iedereen. Blijf kalm, aarzel niet om bluffend te roepen en nooit, nooit, op beledigingen te reageren. En sticht niet in de buurt van grote en georganiseerde allianties.

#4 De troepen

De Knupplevechter

Snelheid: 7 Velden per uur
Draagcapiciteit: 60 Grondstoffen
Graanverbruik: 1 per uur
Benodigdheden voor training: Barakken niveau 1
Extra informatie: De Knuppelvechter is de eenheid van de Germanen, goedkoop, snel getraind, gemiddelde aanvalskracht. Maar zijn bescherming is zeker niet de beste.
De Speervechter

Snelheid: 7 Velden per uur
Draagcapiciteit: 40 Grondstoffen
Benodigdheden voor training: Barakken niveau 3, Academie niveau 1
Extra informatie: De grootste taak van de speervechter is de verdediging, vooral tegen calvarie is hij sterk vanwege zijn lange wapen. Maar je kan hem beter niet voor de aanval gebruiken vanwege zijn erg lage aanvalskracht.
De Bijlvechter

Snelheid: 6 Velden per uur
Draagcapiciteit: 50 Grondstoffen
Benodigdheden voor training: Barakken niveau 3, Academie niveau 3, Wapensmid niveau
1
Extra informatie: Dit is de sterkste Germaanse infanterie eenheid. Hij heeft een gemiddelde aanvalskracht en een redelijke verdediging. Helaas staan hier vrij hoge kosten tegenover.
De Verkenner

Snelheid: 9 Velden per uur
Draagcapiciteit: 0 Grondstoffen
Benodigdheden voor training: Barakken niveau 3, Academie niveau 1, Hoofdgebouw niveau 5
Extra informatie: De Verkenner gaat ver voor je leger uit om te kijken hoeveel grondstoffen, verdediging je vijand heeft. Verder kun je maar beter geen Verkenners met met je troepen meesturen omdat ze bijna allemaal zullen sterven.
De Paladijn

Snelheid: 10 Velden per uur
Draagcapiciteit: 110 Grondstoffen
Graanverbruik: 2 per uur
Benodigdheden voor training: Academie niveau 5, Stallen niveau 3
Extra informatie: De Paladijn is met een sterk pantser een goede verdedigings eenheid, vooral tegen de infanterie. Hij is wel een goede plunderaar. Maar de aanvalswaarde is laag en de snelheid ook, vergeleken met de andere cavalerie. Hij heeft hoge kosten en zijn training duurt lang.
De Germaanse Ridder

Snelheid: 9 Velden per uur
Draagcapiciteit: 80 Grondstoffen
Graanverbruik: 3 per uur
Benodigdheden voor training: Academie niveau 15, Stallen niveau 10
Extra informatie: De Germaanse ridder is een geweldige vechter. In verdediging is hij wel opgewassen tegen vijandige cavalerie, maar de voeding en de trainingskosten zijn erg hoog.
De Ram

Snelheid: 4 Velden per uur
Graanverbruik: 3 per uur
Benodigdheden voor training: Academie niveau 10, Werkplaats niveau 1
Extra informatie: De stormram is een goed wapen met de infanterie en cavalerie. Het is zijn taak om de muren van de vijand omver te gooien. Echter neemt hij veel graan in gebruik en zijn zijn kosten erg hoog.
De Katapult

Snelheid: 3 Velden per uur
Graanverbruik: 6 per uur
Benodigdheden voor training: Academie niveau 15, Werkplaats niveau 10
Extra informatie: De Katapult vernietigt alle gebouwen en velden van je tegenstanders. Maar zonder troepen is hij weerloos. Hoe hoger het niveau van de verzamelplaats hoe preciezer de Katapult gaat schieten.
Met verzamelplaats niveau 10 is het mogelijk om op elk gebouw naar keuze te schieten, met uitzondering van de schuilplaats, en in T3, de steenhouwer en de vallenzetter. Met verzamelplaats niveau 20 is het mogelijk om op 2 gebouwen tegelijk te schieten.
De Leider

Snelheid: 4 Velden per uur
Graanverbruik: 4 per uur
Benodigdheden voor training: Academie niveau 20, Verzamelplaats niveau 5. Je kan een Leider alleen bouwen in je Paleis of Residentie.
Extra informatie: Uit hun midden, kiezen de Germanen hun leider. Om gekozen te worden zijn strategie en verstand niet genoeg, je moet ook een goede spreker zijn. Dit omdat het de hoofdtaak is van de Leider, om de inwoners van het dorp van je vijand te overtuigen zich bij jou te voegen. Hoe meer de Leider tot het volk spreekt in het dorp, hoe liever de mensen bij zijn stam komen.
De Kolonisten

Snelheid: 5 Velden per uur
Draagcapiciteit: 3000 Grondstoffen
Benodigdheden voor training: Residentie of /Paleis level 10/(15)/20
Extra informatie: Kolonisten zijn inwoners, die na een lange training jou dorp verlaten om ter ere van jou een nieuw dorp te stichten. Omdat de weg naar een nieuw dorp erg zwaar is, worden er 3 kolonisten getraind. Als ze voor jou een dorp gaan stichten nemen ze wel 750 van elke grondstof mee.

#5 Dag 0
Zo nu zijn we begonnen! Kijk niet naar je buren, we gaan ons nu 100% concentreren!
Volg de opdrachtgever tot en met opdracht 13. Bij opdracht 6 geef je je 20 Goud uit aan 25%-bonussen. Als je bij opdracht 10 wacht op 'het grote leger' probeer ondertussen wat hout, klei en graan-velden te verhogen. Verhoog je grondstofvelden eerst van één naar niveau 1, die verhoog je weer naar niveau 2, en dan begin je weer vooraf aan.
Je moet echter wel een hoge graanproductie hebben voor je eerste raids. Houd deze grondstof volgorde aan: graan, klei, graan, hout, graan, klei, graan, klei, hout, graan, ijzer, klei, graan, hout, ijzer, hout, ijzer. Als je deze volgorde aan houd zul je iets sneller groeien dan je andere buren.
Eind van dag 0.

#6 Dag 1-3
Vandaag kun je ook al beginnen om wat in je profiel te gaan zetten, Maar.. als je veel Germanen in je buurt hebt die even hoog of hoger zijn, zet er geen te uitdagende teksten in.
Vandaag gaan we ervoor zorgen dat al onze grondstofvelden naar niveau 2 zullen stijgen. Als we dit hebben zullen we een mooie 47-47-47-18 productie hebben, zit is een mooie hoeveelheid om een lekker legertje op de been te brengen. Nu bouw je echter wel een schuilplaats, ga door met de opdrachten tot 18 hier kies je natuurlijk Militair, je bouwt Verzamelplaats en Barrakken. Nu train je alleen nog maar Knuppelvechter tot dat je een farmlegertje hebt van 20 Knuppelvechters. Als je dit niet haalt kan je na de 3e dag gewoon hiermee doorgaan.

#7 Dag 3, eind beginnersbescherming
Zo nu zul je zien dat je de hoogste in je 9X9 bent, je hebt een aardig farmlegertje en kan morgen beginnen met je eerste raids.
Als je vandaag nog grondstoffen over hebt, train er gewoon nog een paar knuppelvechters bij. Stuur elke avond je knuppelvechter ver weg zodat ze s' nachts niet vermoord kunnen woorden door nieuwsgierige spelers.

#8 Je eerste raids
Vandaag zullen we beginnen met onze raids. Stuur als eerst een troepje van 10 Knuppelvechters naar de mensen onder de 3 populatie. Stuur je andere 10 Knuppelvechters naar iemand onder de 10 populatie. Ga zo door de hele dag. Klik niet op aanval maar op overval om botsingen met een rat te voorkomen. Met grondstoffen die je hiermee ophaalt geef je uit aan je verloren eenheden, al je nog grondstoffen over hebt train je nog een stel Knuppelvechter. Verhoog ook je graanvelden! Laat 3 graan akkers naar niveau 3 stijgen, zodat je wat stabielere graan inkomsten hebt.

#9 Week 1-2
Het farmen zal zeker goed gaan. Nu gaan we al onze grondstofvelden naar niveau 3 laten stijgen en 3 van je graanvelden naar niveau 4. Bouw nu ook een Pakhuis, Graansilo en Marktplaats. Nu ga naar je opdrachtmeester. Je hebt bijna alle opdrachten volbracht, zoek nu een goede alliantie op en stuur een nette sollicitatie met de vraag of je mag joinen. Bij opdracht 22 hebt je 15 goud gekregen, stop 5 goud in een 25% graan bonus.
Nu gaan we nieuwe eenheden onderzoeken, maar als je leger nog geen 100 tot 150 Knuppelvechter telt moet je doe eerst trainen.
Bouw je Barakken uit tot niveau 3, nu kan je een Academie bouwen. Nu ga je Speervechter onderzoeken, train er een stuk of 15.
Bouw je Academie uit naar niveau 5 en bouw een Wapensmid, verhoog deze naar niveau 3. Nu zal de eenheid Paladijn beschikbaar zijn in je Academie, onderzoek Paladijn en train er daarna 20 in je Stallen. Je blijft te alle tijd door gaan met overvallen. Aan het eind van week 2 zul je ongeveer 100 Knuppelvechters, 30 Speervechter en 20 Paladijnen. Als mensen gaan klagen dat je ze farmt stuur je een nette IMG het daarin dat jij ook inkomsten nodig hebt, enz.. enz..

#10 Week 3-4
Nu je meer troepen dood en farmt kun je nu eindelijk een held maken. Je hebt daarvoor een Heldenhof nodig die redelijk veel kost.
Als je Heldenhof is gebouwd kies je als eenheid Paladijn. Dit zal even duren. Door je farms zul je goede inkomsten hebben, maar dit is nog niet genoeg. Verhoog je velden ook als je aan het farmen bent zorg dat eind week 3 je velden allemaal niveau 3, 4 zijn. Nu gaan we ook langzaam naar een 2e dorp toe. Bouw je Hoofdgebouw uit naar niveau 5 en bouw je Residentie. Maak je Graan en pakhuis naar niveau 7 zodat je genoeg kan opslaan voor de kolonisten. Aan het eind van week 4 zul je ongeveer 150 knuppelvechters, 50 Speervechters en 50 Paladijnen moeten hebben.

Tip: Koloniseer een Oase. Neem een 50% Graan oase om je graan inkomsten hoog te houden.

#11 Week 5
Maak je Residentie naar 10 dat duurt wel even.
Als je dat hebt gedaan maak je 3 kolonisten en maak je een dorp naast een verlaten vallei met 15 croppers. Dat kun je HEEL goed gebruiken als germaan. Maar, als je leger minder dan 500 graanpunten telt, raad ik je aan om een 3-3-3-9 te nemen.
Als je niet weet hoe je met een 15 cropper te werk gaat klik je gewoon hier.
Als je dat hebt gedaan ondersteun je je 2e dorp met je eerste dorp.

Tip: Koloniseer nog een 50% Graan Oase.
Tip: Bouw een Raadhuis en begin met feesten vieren zodat je sneller je 3e dorp kan stichten.

#12 Week 6-10
In je 2e dorp bouw je talloze legers, bouw je velden hoog uit, vooral graan!
En farm iedereen in jouw buurt.
Bouw meer dan 2000 legers.
Sticht nieuwe dorpen en blijf troepen bouwen.
Geef vele feesten om aan genoeg Cultuur punten te komen.
Bouw in je eerste dorp al je velden naar 10.
Zorg dat je tot de top van Travian behoort!

#13 Succes!
Zo, Dat was mijn handleiding! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Ik hoop op veel (goede kritiek) ,aanvullingen, alles is welkom. Als je vindt dat iets anders moet, geef argumenten en overtuig me, dan zal ik het aanpassen.

Met vriendelijke groet,
ROYAAAL & Gowf