Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 45

Discussie: Tutorial voor nieuwe spelers

Gebruiker Sjeezende Kees's schermafbeelding

Standaard

nou ik zou zeggen doe je zin of als je een kleiveld moet upgraden en je graannetto te weinig is: eerst je graan doen en anders laat die tutor maar kletsen

Gebruiker Yamotos's schermafbeelding

Standaard

Je kan af en toe zelf ook bepalen welke grondstofvelden je omhoog doet, ik heb alleen laten weten welke grondstofvelden ik omhoog heb gedaan. Aangezien ik plus gebruik merk ik niet zo vaak wanneer mijn nettopproductie met graan te laag is. Bovendien als je graan te laag is kan je ook eerst een graanakker omhoog doen ipv bijvoorbeeld een klei afgraving. Deze tutorial is meer om de nieuwe spelers een beetje op weg te helpen.
    Ja, ik ben er weer! :-)

Gebruiker Grafushh's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yamotos Bekijk bericht
    Nu verteld de tut (zo noem ik hem, afkorting van tutorial.) dat je een houthakker moet bouwen. De houthakker kan je vinden bij je grondstofvelden, deze grondstofvelden kan je via het bolletje helemaal links boven in, in te klikken. Nu kom je in het overzicht van je grondstofvelden. In travian hebben we 4 soorten grondstoffen. Hout, Klei, Ijzer en Graan. Deze grondstoffen zijn het belangerijkste van het spel, zodra je er van 1 niks hebt kan je gelijk niks meer omhoog doen. De tut zegt dat je een Houthakker omhoog moet doen, doe dit niet! Hout is niet echt belangerijk voor je gebouwen, Klei gebruik je namelijk veel meer voor je gebouwen. Daarom moet je ook een Klei afgraving omhoog doen. Dit doe je door op een Klei veld te klikken, daar lees je de tekst dan even voor je eigen info, 1x lezen is al genoeg voor heel je travian looptijd. Je kan hier ook zien hoeveel grondstoffen het omhoog doen van je Klei veld kost. Ook staat er een graanteken met een roodkruisje door heen bij, dit betekend hoeveel graan die per uur meneemt, hierdoor daald je graanproductie per uur met dat aantal. Er staat ook een tekst onder, in het groen, die moet je inklikken om je graanveld 1 lvl omhoog te doen, klik dit maar in. Je ziet nu dat je scherm weer terug springt naar het overzicht van al je grondstofvelden. Ook zal er nu onder aan staan: Kleiafgraving (niveau 1) (een tijd die aftelt naar 0) en een tijd waar staat wanneer die klaar is. Wanneer je Kleiafgraving naar lvl 1 is gegaan, doe je er nog eentje naar lvl 1.
    Ik neem aan dat het dikgedrukte veranderd moet worden in "kleiveld"?
    Perry

Gebruiker

Lightbulb toevoeging

ik zou graag ff willen toevoegen
    volgens mij is hout juist wel degelijk belangrijk
    ik zie dat hout het meeste nodig is voor dorp opbouwen
    dan graan
    en het minste ijzer
    en het aller minste graan

graan zou ik daarom in het begin ook nooit ophogen
    zeker niet omdat het ophogen ook gs kost en dat zou ik behalve voor de tut niet doen
    want in het begin krijg je al 750 graan en het duurt lang voor dat dat op is ook met je productie van gs velden op 0 voor graan

vaak is de verhouding graan en andere gs productie ongeveer
    70 % graan 100% hout klei ijzer
    ps. later word ijzer wel belangrijk voor de romeinen om kolonisten te maken
    dus mijn tip

eerst hout omhoog en dan klei (en je krijgt nog een vergoeding voor die houtakker van de tut ook en hetis een nodige gs je hebt bijna aleen veel klei nodig als je hout ophoogt dus je kunt ook daarna een klei meteen doen of meteen na klei een hout
    dat maakt niet uit

maar je zult op de marktplaats bv zien....
    zolang je je niet met troepen bezig gaat houden is graan onbelangrijk.
    kijk maar op de marktplaats hoeveel graan er word aangeboden tegen hoeveel andere gs
    en hoeveel andere gs er word gevraagt
    dan vragen ze een op een ruilen
    en mensen die graan nodig hebben bieden iets aan en willen er 2 keer zo veel graan voor
    en mensen die gaan aanbieden en toch te veel hebben zijn gewoon vaak hebberig of uitgekookt omdat ze zien dat andere het ook doen en doen daarom 1 op 1 of 1 op 2 graan handelen

dus graan in overvloed :P
    http://cry.travianteam.com/sig-3-nl-2-nlspeed_9790.gif
    join S.P.Q.R. op server NL 3X (speed)

Ave Caesar

Gebruiker turbothijs's schermafbeelding

Standaard

Je moet juist wel wat (niet te veel) graanvelden upgraden, want gs velden en gebouwen kosten veel productie
    Dit was weer een openbaring van turbothijs ©2010

Gebruiker

Standaard

ja wel wat ja maar niet meteen al zo gouw
    niet te veel :P
    http://cry.travianteam.com/sig-3-nl-2-nlspeed_9790.gif
    join S.P.Q.R. op server NL 3X (speed)

Ave Caesar

Gebruiker Jeroentjekipjes's schermafbeelding

http://forum.travian.nl/showthread.php?t=21003

Denk dat je hier vrij veel aan hebt.
    Dit laat je vooral zien hoe je moet beginnen.

Voor de rest kan je ook hier kijken:

http://forum.travian.nl/showthread.php?t=1818

Dit is als je serieuser het spel wilt beginnen en is ook weer erg gedetaileerd.

weet je ook meteen of je een graanveld in het begin wel of niet moet maken.
    Voor de rest een erg goede en duidelijke handleiding.

Ga hem zeker ook gebruiken naast deze 2!

http://i40.tinypic.com/144sci.png
    Je zal maar aanbidder zijn van je zelf

Gebruiker turbothijs's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ave caesar Bekijk bericht
    ja wel wat ja maar niet meteen al zo gouw
    niet te veel :P
    In het begin moet je vooral graan uppen want, kijk maar:
    alle gsvelden op 1: 28 graanverbruik
    hoofdgebouw op 3: 4 verbruik (level 1 meegerekent)
    Pakhuis en silo. : 2 verbruik
    Marktplaats: : 4 verbruik
    Maakt in totaal 38 graanverbruik, dus 38/12. Nu zijn we ook nog wel zo aardig om al onze velden naar 1 te uppen, wat nog steeds 38/30 maakt. En dan moet je ook nog 3 level 2 velden maken, voordat je de veilige 38/42 hebt bereikt. Ik zeg dus: Maak op het begin alleen gs velden, en pas op dat je niet met een knoop in je graanproductie komt, oftewel je graan op het begin zelfs sneller uppen dan de andere velden. Jouw marktplaats tactiek is gewoon te graanverspillend op het begin. Kijk, een schuilplaats heeft toch 0 verbruik, maar de marktplaats + extra gebouwen zorgen al voor 8 verbruik, wat hetzelfde is als 2 lvl 2 velden tov lvl 1.
    Dit was weer een openbaring van turbothijs ©2010

Gebruiker Yamotos's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turbothijs Bekijk bericht
    In het begin moet je vooral graan uppen want, kijk maar:
    alle gsvelden op 1: 28 graanverbruik
    hoofdgebouw op 3: 4 verbruik (level 1 meegerekent)
    Pakhuis en silo. : 2 verbruik
    Marktplaats: : 4 verbruik
    Maakt in totaal 38 graanverbruik, dus 38/12. Nu zijn we ook nog wel zo aardig om al onze velden naar 1 te uppen, wat nog steeds 38/30 maakt. En dan moet je ook nog 3 level 2 velden maken, voordat je de veilige 38/42 hebt bereikt. Ik zeg dus: Maak op het begin alleen gs velden, en pas op dat je niet met een knoop in je graanproductie komt, oftewel je graan op het begin zelfs sneller uppen dan de andere velden. Jouw marktplaats tactiek is gewoon te graanverspillend op het begin. Kijk, een schuilplaats heeft toch 0 verbruik, maar de marktplaats + extra gebouwen zorgen al voor 8 verbruik, wat hetzelfde is als 2 lvl 2 velden tov lvl 1.
    Bedankt, ik heb het gemerkt op een server, ik zal zo snel mogelijk mijn handleiding aanpassen hierop. En mijn laatste strategieën toevoegen voor een nog snellere effiecientere groei.
    Ja, ik ben er weer! :-)

Gebruiker Grafushh's schermafbeelding

Standaard

Er staat op de eerste pagina dat de tut nog bewerkt zou worden. Gebeurd dat nog?
    Perry

Soortgelijke discussies

1. Farmmethode nieuwe spelers.
    By BTBAM in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-07-2009, 21:13

Regels voor berichten