Weergegeven resultaten: 1 tot 2 van 2

Discussie: Handleiding: Topspeler

Gebruiker

Standaard Handleiding: Topspeler

Hallo allemaal,

Aangezien S1 verleden tijd is leek het mij wel eens leuk om te beschrijven hoe een een top account wat mij betreft het beste bespeeld kan worden. Niet op kort termijn, maar meer gericht op de lange termijn. Achteraf heb ik een heleboel dingen ontdekt waar ik eerder rekening mee had moeten houden, verder is het zo dat T2 niet meer bestaat, waardoor ik her en der een kanttekening zal plaatsen hoe het in T3 het beste zou moeten gaan. Opmerking hierbij is dat ik speelde als germaan. Het is niet onmogelijk om als gallier/romein ook op deze manier te spelen. Desondanks kan het raiden wat langzamer gaan in het begin.. Verderop heb je als germaan een enorm voordeel doordat je sneller kan bouwen

Er is zoveel om over te schrijven, dat ik ongetwijfeld een hoop onderwerpen vergeet.. Verder zal mijn manier van spelen waarschijnlijk een hoop vraagtekens werpen bij sommige spelers. Schaam je niet om te vragen, ik ben best bereid alle vragen te beantwoorden. Verder zal ik het niet in één keer schrijven.. Ik zal geregeld bepaalde stukken toevoegen/aanpassen. De inhoudsopgave is nog niet definitief, maar puur een idee van waar het allemaal over moet gaan.

Verder zou dit best de verkeerde plaats kunnen zijn, lieve moderators wees zo vrij om het topic op een juiste plaats te zetten en misschien er een sticky van te maken ( Misschien in handleidingen, of misschien algemeen ?)

Inhoudsopgave

1.Inleiding

2.Start van het spel

3.Keuze van tweede dorp

4. Opbouw & Keuze van dorpen

5. Manier van communiceren

6. Hoe Dorpen overnemen en bouwen ?

7. Creëren van aanvalsleger

8. CP

9. Slot

1. Inleiding

Het spel draait volgens mij niet om populatie, niet om het halen van zo veel mogelijk aanvalspunten, niet om het halen van zoveel mogelijk verdedigingspunten. Het gaat maar om één ding, je account moet zo functioneel mogelijk zijn en moet de alliantie maximaal ondersteunen. Mijn account was puur gericht op het bouwen van een aanvalsleger, ik had bijna geen verdediging en het versturen van graan was een enorm rotwerk.

Mijn populatie was 'slechts' 39.000 punten . Niet groot wanneer je het vergelijkt met de nr 1 ( 60.000+ ongeveer ). Maar er was een essentieel verschil tussen mijn account en die van de topspelers. Dat lag niet in het aantal dorpen, ik had slechts 5 dorpen minder dan degene met de meeste dorpen.. Maar de grootte van mijn dorpen. Vanaf het moment dat ik ongeveer 35 dorpen had, waren er geen overname doelwitten meer op dichter dan 6 uur lopen. Mijn aanvalsleger moest ik sparen, dus daarmee kon ik geen risico gaan lopen. Ik was dus gedwongen om dorpen te bouwen.. Er waren geen dorpen over te nmen omdat ik omringdwas door RO/BIA.. Ter voorbeeld halverwege het spel was ruim 50% van het totaal aantal dorpen in handen van onze allianties. Toen het spel tot een einde kwam was dit ongeveer de 95% benaderd doordat er enorme clusters van FUSION om mij en kaleaso werden gebouwd.

2. Start van het spel

Zo.. tot zover het inleidende verhaaltje.. Nu het leukste gedeelte van de server, het begin. Om eerlijk te zijn heb ik hier niet heel veel aan hoeven doen.. Ik had geluk om Fearghall en Schazoet als sitter te hebben.. Ik was alleen s'ochtends en s'avonds online, overdag was ik niet in staat om ook maar iets te doen op mijn account.

In het begin van het spel is het vooral de noodzaak om zo snel mogelijk de omgeving te controleren. Controleer je deze niet, dan ben jij binnenkort een farm en zodra je een farm bent van een grotere/agressievere speler dan kost het enorm veel tijd en moeite om er weer vanaf te komen.

Ik zorgde ervoor dat ik zo snel mogelijk een hoop clubswingers had.. Verwacht van mij geen heroïsche verhalen van 500 clubs na 3 dagen etc. want daar heb je gewoon niets aan. Het aantal clubs wat je hebt moet in overeenstemming zijn met de omgeving die je hebt. Je raid veel meer door slim te legers in te zetten dan door met een enorm leger 90% van de met lege handen thuis te komen en dubbel te raiden etc.

Het belangrijkste om effectief te kunnen raiden is scouts. Scouts zijn informatie, en informatie is het belangrijkste wapen in effectief raiden. In het begin van het spel scoutte ik haast meer dan dat ik aanviel, kostte misschien wat tijd, maar het raiden leverde veel meer op. Verder waren de verliezen minder doordat tegenstanders met legers ontdekt waren voordat ik mijn clubjes in kleine groepen erop dood liep.

Ik zorgde ervoor dat mijn verliezen continue herbouwd werden, verder zorgde ik ervoor dat mijn leger nét groot genoeg was om alle farms leeg te halen.. Niet een te groot leger, ik investeerde deze grondstoffen liever in mijn eigen grondstofproductie en cp productie.

Samenvattend : Scout goed, bouw een leger wat niet té klein is, maar ook niet te groot waardoor je je dorp vergeet.

3.Keuze van tweede dorp

Vlak voordat het 2de dorp er was had ik trouwens een vervelend ervaring.. Ik was bijna een week geband.. Waardoor ik bij lange na niet als eerste een 2de dorp had.. Ook al was dat eigenlijk wel de bedoeling . Ban was overigens in mijn ogen onzinnig, ik had 250 graan weggestuurd omdat ik onder aanval lag naar een andere speler.. Maar kennelijk had ik hiermee net de pushing regel overschreden of was er sprake van een dubbele sitter waardoor het ip overeenkwam .

Het 2de dorp is van essentieel belang voor je groei. In het begin heb je niet veel graan nodig, tenminste niet als je geen overdreven groot leger hebt. Maar wel veel grondstoffen om te kunnen blijven groeien. Om die reden koloniseerde ik ook een 4446 dorp op 1 veldje van mijn hoofddorp. Doordat het dichtbij lag, deden de grondstoffen er maar 5 minuten over om er aan te komen en was het niet nodig om lang te wachten totdat je verder kon gaan met het upgraden van het tweede dorp.

Belangrijk T2/T2.5: Een 15 cropper als 2de dorp lijkt misschien een goede investering in de toekomst, maar het enigste wat je doet is de groei van je dorp en daarmee je gehele account te belemeren. Naar mijn inzien is het veel beter om katapulten te bouwen zodat wanneer er toch iemand een dorp neerzet je hem snel kan verwijderen.

Belangrijk T3: Één uitzondering bij T3, wanneer je 3 50% oases bij een cropper hebt is het de uitzondering waard. Deze zijn zo zeldzaam, en zo waardevol in het latere gedeelte van het spel dat het een (tijdelijk) langzamere groei op lang termijn meer dan goed maakt.

Samenvattend: Een ideaal 2de dorp is een 4446 of een 5445 ( bestaat niet meer in T2.5 of T3 ) een 3339 kan, maar een 111-15 is niet gunstig op uitzondering van een dorp met 150% extra graan. Zorg voor katas om vervelende spelers weg te kunnen schieten voor zij de 15 en 9 croppers om je heen voorgoed gekoloniseerd hebben, dat scheelt je vervelende spelers later

4.Opbouw & Plaasting van dorpen

Bij de opbouw van de dorpen kijk ik verder dan alleen de eerste paar maanden. Dit is bouwen op lang termijn, het is mogelijk om later je dorpen aan te passen.. Maar geloof mij, wanneer je 70 dorpen hebt, heb je hier totaal geen zin meer in. ( Ook als je er 40 hebt wordt het onoverzichtelijk ).

Hoe (probeerde) ik mijn dorpen dan de juiste vorm te geven ? Ten eerste, ik bouwde alleen wat ik nodig vond in een dorp. Er zijn 3 verschillende dorpen die ik onderscheid, namelijk: Aanvalsdorp, Supportdorp, garage.

Ik zal hieronder een kleine beschrijving per dorp geven.

Aanvalsdorp

Een dorp waar een aanvalsleger gebouwd wordt is niet bedoeld om op te vallen. Daarom zorgde ik ervoor dat het niet groter was dan een supportdorp. Dit kon ik bereiken door alle grondstofvelden weg te schieten. Voor de rest was er een barrack, stal, werkplaats, grote barrak, grote stal, marktplaats, 4 pakhuizen en 9 graansilos aanwezig. Hierdoor was het dorp volledig functioneel, maar viel het toch niet extreem op.

2 vragen misschien die hierover kunnen komen. Waarom een marktplaats ? Anders heb je geen idee waar de grondstoffen vandaan kwamen, hoe lang ze er nog over liepen en hoeveel je nog nodig had om de volgende lading aan te zetten. Waarom 4 pakhuizen ? Voordat ik naar school ging stuurde ik de grondstoffen onderweg ( met de optie 2 keer) Zodra ik op school aankwam gooide ik de barakken stallen etc. aan, en na het eerste uur herhaalde ik dit. Ideale situatie was wanneer mijn dual nacht of ochtenddienst had, dan waren de pakhuizen al vol voor ik naar school ging.

Ik had in totaal slechts 1 aanvalsdorp.. Had er achteraf beter een 2tal kunnen bouwen.. Maar toen ik dat bedacht was ik al te laat. Dit niet eens zozeer om 2 grote legers te bouwen, maar meer 1 afleiding en 1 echte

Supportdorp

Supportdorpen zijn werkelijk alleen om het aanvalsdorp te ondersteunen. Ik onderscheid hier 4 punten: Grondstoffen, verdediging, CP, graan om legers te kunnen bouwen ( Niet eens zozeer om te stallen ) en het leveren van leiders voor overnames. Het ideale supportdorp is naar mijn mening een dorp met: Volledige grondstofproductie, maximale cp productie ( uitgebouwd hoofdgebouw, marktplaats, ambassade, academie ) verder een lvl 20 residentie voor het bouwen van leiders.

Ik had 4 dorpen van de 71 die verdediging konden bouwen. Mijn 2de dorp had ik ongeveer 1000 speren staan, in mijn derde dorp had ik ongeveer 400 paladijnen in één van mijn onderste dorpen had ik ongeveer 900 speren staan. Verder stonden er in mijn stronghold dorpen ( 3 stuks ) een totaal van ongeveer 1500 speren. Dit waren de enigste dorpen waar ik lvl 20 verdedigers kon bouwen. En dat was niet zo handig kwam ik achter nadat ik mijn veegleger had doodgelopen Mocht ik nog een keer serieus gaan spelen, dan zou ik ervoor zorgen dat alle support-dorpen lvl 20 verdedigers zou kunnen bouwen. ( Nadruk meer op speren dan paladijnen ).

Uiteindelijk had ik ongeveer 35 van deze dorpen. Ze leverde in gemiddeld ongeveer 750 per dorp op, dus een graanproductie van 26.500 ( 35*750)

Garages

Deze dorpen zijn voornamelijk voor het stallen van legers. Ik begon deze te bouwen vanaf het moment dat ik geen dorpen meer over kon nemen. Ik had er een aantal veroverd van spelers die ermee gestopt waren. Maar ongeveer 90% heb ik zelf uit de grond moeten stampen.

Deze dorpen habben bij een maximale graanproductie, geen grondstofproductie, geen muur en een laag lvl marktplaats. Leverde stuk voor stuk 1900 graan op per dorp. Aangezien ik er een stuk of 35 had, leverde dit per uur ( 35*1900=66.500 graan per uur )

Opmerking: Dit waren alleen maar 7 croppers! Ik weet het, die bestaan niet in T2.5 en T.3 maar er zijn wel relatief meer 9/15 croppers en oases in T3. 9 en 15 croppers bouwde ik ook automatisch om tot garages.

Dit klinkt natuurlijk prachtig.. maar nadat mijn leger zich doodgelopen had, begon het een enorm probleem te worden.. Ik had er namelijk lage lvls markplaatsen, geen handelskantoren, en kleine silos.. Doordat de dorpen geen grondstofproductie hadden lukte mij het niet om het graan van deze dorpen altijd naar het WW dorp te sturen. Het kon tijdelijk opgelost worden door legers van andere spelers er neer te droppen.. Maar nadat die steeds vaker ingezet werden was er op een gegeven moment ook geen opvulling meer.. Aangezien de dorpen een productie van 2.327.500 graan per dag hadden, werd het teveel werk om het op een gegeven moment nog allemaal weg te sturen.. Ik raad iedereen dan ook aan om de marktplaats naar lvl 20 te gooien, op het moment dat je ze bouwt.. Dat scheelt je in het eindspel veel tijd en moeite.. Verder zeker ook een handelskantoor, zeker voor romeinen. En een lvl 20 silos voor het geval dat je tijdelijk niet online bent.

Later kwam er een tweede probleem bij, donderaanvallen op de staldorpen. Wij begonnen hiermee, en het bleek enorm effectief te zijn. Ik had natuurlijk nog geen muren gebouwd.. Verder stonden er ook geen verdedigers.. Dus waren het makkelijke targets. Ik kon dit gelukkig snel oplossen door van iemand speren te lenen ( 250 speren per dorp ) maar het voordeel van de muur kon ik niet meer op tijd bewerkstelligen.. Dat was dus zonde..

Mijn advies dus: Marktplaats, handelskantoor, silo en muur ook bouwen.. het is anders later in het spel van geen enkel nut meer.

Dat was de manier waarop ik mijn dorpen ingericht had en de manier waarop ik het de volgende keer zou doen. Het beangrijkste is de manier waarop. Zoals sommigen misschien wel een doorgehad hebben stonden er bepaalde markeringen voor mijn dorpen ( # bijv) dit zorgde ervoor dat ze bovenin mijn dorpenlijst kwamen te staan en dat ik wist dat er nog gebouwen gebouwd moesten worden. Een letter S ( sloop )erachter hield in dat er bepaalde gebouwen afgebroken moesten worden. Verder gebruikte ik het plus overzicht om te controleren waar ik mijn handelaren nog niet wegestuurd had. Daardoor kon ik nog met enkele eenvoud mijn dorpen onderhouden..

5. Manier van communiceren

Communicatie, minstens net zo belangrijk als informatie of brute kracht. In mijn communicatie ben ik altijd zo keurig mogelijk. Ik maak alleen wel een onderscheid. In het begin krijg je altijd last van klaagmails over aanvallen en uitnodigingen van allianties waar je echt niet bij wilt zitten :P, ik probeer hier altijd een beetje plezier uit te krijgen door zo onzinnig mogelijk antwoorden terug te sturen.. Ik moet er ook nog een beetje plezier aan houden immers

Verder maak ik duidelijk onderscheid tussen mensen met wie een mogelijke samenwerking mogelijk is en wie niet. Dit gebeurd bij mij op een hele makkelijke manier. Romeinen en Galliers ben ik bereid mee te praten, germanen niet. Germanen zie ik als een directe concurrent, Romeinen en Galliers gelden voor mij als een welkome aanvulling indien ik later problemen krijg en onder aanval lig.

Verder zorg ik ervoor dat ik in de beginfase van het spel enkele hardgroeiend Romeinen en Galliers laat groeien, ten eerste dus om de verdediging. Maar nog meer om overname doelwitten te hebben wanneer ik eraan toe ben . Verder is een beetje informatie over je mogelijke toekomstige doelwitten nooit verkeerd ( Online tijden bijvoorbeeld als ze zo gek zijn daarover te vertellen ) Maar je moet hier zelf wel enorm mee opletten, maak de andere spelers maar wijs dat je de gehele dag online kan zijn en vertel ze niets van persoonlijke informatie, de manier van spelen etc... Bluf desnoods dat je nachtdienst hebt etc. en zorg ervoor dat niemand jou als makkelijk overname doelwit zal zien.

( Leuk voorbeeld hiervan is een speler die geheel in vijandelijk gebied lag.. Zijn dorpen waren onhoudbaar, en hij kreeg 5 identieke overnames op zich af, 1 was echt 4 waren nep.. Deze kwamen rond 2 uur s'nachts aan, de speler zelf was een jaar of 14 en moest rond een uur of 10 naar bed.. Vanaf dat moment had ik het overgenomen.. De overname ging niet door.. En na wat igm contact met onze tegenstander maakte ik hem wijs dat ik nachtdienst had en in het vervolg zijn account wel in de gaten zou houden.. Onze speler werd daarna ruim een maand met rust gelaten, ook al had hij geen schijn van kans.. )

6. Hoe Dorpen overnemen en bouwen ?

Eerst had ik dit hoofdstuk getiteld 'Wanneer overnemen, wanneer bouwen ?' Maar deze vraag zou makkelijk te beantwoorden zijn. Ik neem over totdat er niet meer over te nemen is.. Veel meer strategie behalve dat zit er niet achter . Omdat ik germaan was, was het niet handig om dorpen te gaan bouwen in eerste instantie, het kostte teveel tijd in verhouding met overnemen.

Het lijkt me ten eerste handig om een basis te geven over hoe een dorp ideaal opgebouwd kan worden. Mijn manier heb ik niet zelf bedacht, maar overgenomen van Schazoet.. De snelste manier om een dorp te bouwen is om te beginnen met het hoofdgebouw omhoog te gooien. Tot lvl 10 is dit snel te doen. Vanaf lvl 10 bouw ik de hoofdebouwen alleen s'nachts. Verder zorg ik eerst voor een redelijk grote silo en pakhuis voordat ik ook maar ga beginnen aan het serieus bouwen van grondstofvelden. Hierbij wel uitzonderingen.. Wanneer ik geruime tijd online ben, up ik eerst de grondstofvelden, ben ik eventjes offline, dan gooi ik 2 gebouwen in de wachtrij.

Dorpen kun je hierdoor redelijk vlot opbouwen.. Als romein gaat het natuurlijk nog veel vlotter.

Het overnemen is een kunst apart. Ik nam op S1 als 3de een dorp over.. Maar eigenlijk had ik al 2 weken voor de eerste overname gedaan werd een dorp kunnen pakken.. Probleem was alleen dat er nogal een ruzie ontstand met degene die het dorp farmde.. Hierdoor werd het allemaal eventjes uitgesteld.. :P

Het belangrijkste bij overnames is dat je veegploeg en het dorp met 3 leiders in de juiste afstand van elkaar liggen, waardoor je altijd als eerste je veegpleeg moet versturen ( Anders kun je niet op 1 seconde timen ). Aangezien mijn naaste omgeving redelijk snel leeg was van mogelijke overname doelwitten, moest ik het verderop zoeken..

Dat is ook meteen de reden waarom ik mijn toernooiveld in mijn aanvalsdorp niet volledig geupgrade had ( anders ging het aanvalsleger te snel ) Verder kwamen de leiders uit mijn suportdorpen die ( Zoals ik eerder al vertelde ) verspreid lagen om mijn aanvalsdorp heen. Hierdoor kon ik altijd een andere leider timen wanneer ik een andere niet op 1 seconde getimed kreeg .

Mocht mijn 3-leider dorp het dorp per ongeluk overnemen, dan nam ik het dorp over met een ander dorp Hetzelfde geld voor dorpen waar ik 2 leiders had en op een goede locatie lagen.. Ook deze dorpen nam ik opnieuw over om de volgende overname makkelijker te kunnen maken.

7. Creëren van aanvalsleger

Jaja, dan komt nu het 'leuke' gedeelte.. Tenminste dat denken de meeste mensen.. Geloof mij, het bouwen van een aanvalsleger is niet leuk.. Om enkele ideeën te geven, donderaanvallen op ieder dorp terwijl in ieder dorp aanvalslegers staan. Het aanvalsdorp ook onder vuur ligt, en er niet genoeg graan is om alles terug te trekken. Spelers die plotseling besluiten om 10k terug te sturen en verwachten dat je het wel even aankan. Dagelijks grondstoffen sturen.. Continue het graan in de gaten houden.. Maar je doet dit voor maar één ding.. Het uiteindelijke resultaat. En resultaat was er.. Het veroveren van een bouwplan, en later het neerschieten van een hoofdgebouw was goed genoeg voor mij

Ik heb bij de plaatsing van de dorpen al besproken hoe ik mijn grondstoffen op een effectieve manier naar mijn aanvalsdorp krijg. Verder heb ik bij de uitleg van garages besproken hoe ik mijn gestalde legers beschermde. Dat is de basis van het bouwen van een groot leger. Maar dat is niet het enigste, het aantal grondstoffen dat je nodig hebt is echt enorm.. Sommige mensen zeggen dat 28 dorpen genoeg is.. Maar uit ervaring weet ik dat ik hiermee lang niet genoeg had.. Er werd dagelijks ongeveer 100-200k per grondstof van een (groter) account naar mij gestuurd, waardoor ik door kon blijven bouwen.. Helaas veranderde de regels later, waardoor ik echt alle grondstoffen nodig had voor mijn leger en niets meer met mijn dorpen kon doen.. Kort hierna kon mijn leger gelukkig ingezet worden .

8. CP

Nou, voorlopig het laatste hoofdstuk.. Volgens mij heb ik het meeste onderhand wel besproken. Maar misschien ook wel één van de belangrijkste hoofdstukken. Hoe kwam ik ooit aan de benodigde cp om 71 dorpen te bouwen ? Terwijl ik relatief klein was ? Ten eerste had ik ongeveer 35 dorpen met een hoge cp productie. Verder zorgde ik ervoor dat ik dagelijks in alle dorpen ( waar genoeg grondstofproductie was, sommige garages hadden ook een kleine grondstofproductie waar ik net een feest van kon draaien ) S'ochtends ( voordat ik naar school ging ) zette ik eerst in al die dorpen een klein feest aan ( Let op kleine feesten, geen grote feesten. Grote feesten kosten ivm het aantal cp punten veel meer dan kleine feesten, en die grondstoffen moesten naar het leger ). Gewoon door simpelweg op het raadshuis te klikken, en vervolgens alle dorpen naar beneden klikken.

Dit kostte misschien wat tijd, maar de ongeveer 40 kleine feesten per dag leverde me 20.000 cultuurpunten op, mijn basiscp productie was ongeveer 36.000. In totaal kreeg ik dagelijks dus ongeveer 56.000 cultuurpunten binnen. Doordat ik nooit cultuurpunten liet liggen, maar altijd zodra ik genoeg had een nieuw dorp bouwde over overname, bleef dit totaal toenemen. Pas op het einde ging de groei van het aantal dorpen vertragen doordat ik geen zin meer had om continue feesten te draaien.

9. Slot

Zo.. Dat was het.. Ik ben her en der nog niet helemaal duidelijk en volledig geweest, dat zal later nog aangevuld/aangepast worden. Wat ik hoop te bewijzen met deze handleiding is dat travian niet alleen een spel is dat je puur voor je plezier kan spelen, maar dat je er ook over kan nadenken. Er is niet één juiste manier is om het spel te spelen maar dit is in ieder geval mijn manier . ( Het spel draait volgens mij niet om populatie, niet om het halen van zo veel mogelijk aanvalspunten, niet om het halen van zoveel mogelijk verdedigingspunten. Het gaat maar om één ding, je account moet zo functioneel mogelijk zijn en moet de alliantie maximaal ondersteunen. ).

Gr Darrus

Gebruiker

Standaard

En dit waren alle reacties op het bericht.. Mochten er nog meer zijn.. Vraag maar raak

wouter666
    Gebruiker

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb een alliantie op server 6 (klein, 18 leden tussen 100 en 300 pop.) en daar is een 15 cropper heel handig want daar kan de hele alliantie zijn leger opslaan als ze worden aangevallen of niet genoeg graanvelden hebben. Het licht erg aan de situatie.

btw: leuke schermafbeelding
    dus jij moet even wachten.

wouter666

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar wouter666

Zoek meer berichten van wouter666

Voeg wouter666 toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 18:04 #3
    sjansjak2
    Gebruiker

--------------------------------------------------------------------------------

tot nu toe goed voor de beginnende spelers.

Het duurde wel ff voordat ik het gelezen had maar het is het waard.

Het vervolg ga ik oook zeker lezen.

sjansjak2

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar sjansjak2

Zoek meer berichten van sjansjak2

Voeg sjansjak2 toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 18:05 #4
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door wouter666
    ik heb een alliantie op server 6 (klein, 18 leden tussen 100 en 300 pop.) en daar is een 15 cropper heel handig want daar kan de hele alliantie zijn leger opslaan als ze worden aangevallen of niet genoeg graanvelden hebben. Het licht erg aan de situatie.

btw: leuke schermafbeelding

Klopt, maar deze handleiding is er juist op toegespitst hoe je een omgeving te controleren, hoe je groter en sterker kan worden dan je buren en hoe je een grote rol kan spelen in het eindspel. Dat is de situatie die beschreven gaat worden. Schermafbeeldingen staan in betekenis van vissen WaterlandBaits is namelijk visvoer

Citaat:
    tot nu toe goed voor de beginnende spelers.

Klopt, maar het verschil tussen een beginnende speler en een ervaren speler is het vermogen om in de toekomst te denken.. Daar zal ik later meer aandacht aan besteden

Laatst gewijzigd door Darrus : 14 September 2007 om 18:07.

Darrus

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar Darrus

Zoek meer berichten van Darrus

Voeg Darrus toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 18:12 #5
    malekith
    Nieuwe Gebruiker

je hebt waarschijnlijk wel iets over het hoofd gezien maar deze handleiding is bijna alleen effectief voor germanen
    romeinen en galliers hebben hier weinig aan

malekith

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar malekith

Zoek meer berichten van malekith

Voeg malekith toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 18:17 #6
    Richman
    BANNED

over die 15-cropper... als je in de buurt een 150% graner hebt.. dan zou ik die toch echt wel overnemen..

zeker omdat het bij T3!!! onmogelijk is een hoofddorp over te nemen.. en dan kun je wegschieten wat je wil.. dat dorp krijg je niet meer

(ik ga btw voor de 9-cropper..:P)

Richman

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar Richman

Zoek meer berichten van Richman

Voeg Richman toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 18:56 #7
    gaitman
    Gebruiker

denkfout: hoofddorpen kunnen wel volledig vernietigd worden en zo van de kaart verdwijnen. ook heb je een hoofdgebouw lvl 5 nodig voor het paleis, om daarmee het hoofddorp te verplaatsen.
    als je voor die tijd kata's stuurt is het nog lang geen hoofddorp, en (bijna) niemand verhoogt de eerste dag of 2 dagen het hoofdgebouw van een nieuw dorp, kost alleen maar grondstoffen voor een paar seconden bouwtijd. daarmee kan je, als je het dorp op tijd ziet (lijkt me wel, als je actief bent) in alle rust het dorp stukschieten, zonder last te krijgen van hoofddorpen enzo

als ik voor elk goed gegeven antwoord een biertje zou krijgen was ik 24/7 ladderzat.

travian help, voor al uw antwoorden en informatie

vind je het daar niet? stuur me dan een PB of spreek me aan op IRC

gaitman

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar gaitman

Zoek meer berichten van gaitman

Voeg gaitman toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 19:03 #8
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door malekith
    je hebt waarschijnlijk wel iets over het hoofd gezien maar deze handleiding is bijna alleen effectief voor germanen
    romeinen en galliers hebben hier weinig aan

Iedereen kan een buurt domineren in het begin. Voor een germaan gaat het wat makkelijker, maar een gallier of romein is zeker niet kansloos. Romeinen hebben verderop een voordeel door hun dubbel bouwen. ( Opmerking toegevoegd in Inleiding )

Citaat:
    over die 15-cropper... als je in de buurt een 150% graner hebt.. dan zou ik die toch echt wel overnemen..

zeker omdat het bij T3!!! onmogelijk is een hoofddorp over te nemen.. en dan kun je wegschieten wat je wil.. dat dorp krijg je niet meer

Klopt, 150% is een immens voordeel verderop. Het dorp kan wel vernietigd worden zoals gaitman schrijft, maar dit kan wel velen malen vermoeilijkt worden door de steenhouwerij.

Darrus

Bekijk openbaar profiel

14 September 2007, 19:06 #9
    bily
    Gebruiker

Als je op willekeurig drukt verwoest je dat dorpje toch zo allemaal reeksen van 15 katas heb je et zo plat.

bily

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar bily

Zoek meer berichten van bily

Voeg bily toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 19:54 #10
    wouter666
    Gebruiker

wat zijn donder aanvallen , en waarom zou je je pop. laag willen houden in die graan dorpen? en paar 100 pop. maakt toch nouwelijks uit? trouwens 1900 graan per stuk? dat waren zeker geen 15 croppers, of anders zonder oases.

Laatst gewijzigd door wouter666 : 14 September 2007 om 19:56.

Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door bily
    Als je op willekeurig drukt verwoest je dat dorpje toch zo allemaal reeksen van 15 katas heb je et zo plat.

Klopt, maar je bent niet altijd online.. Het is mij ook een keer overkomen dat ik net te laat was om een dorp te vernietigen En je tegenstander kan ook verdedigen..

Citaat:
    wat zijn donder aanvallen , en waarom zou je je pop. laag willen houden in die graan dorpen? en paar 100 pop. maakt toch nouwelijks uit? trouwens 1900 graan per stuk? dat waren zeker geen 15 croppers, of anders zonder oases.

In staldorpen staan stuk voor stuk alleen maar aanvalslegers.. Toetanis donders zijn enorm snel en hebben een aanval van 90. Wanneer je staldorpen s'nachts aangevallen worden en je de aanvallen niet aan ziet komen zal dit leiden tot enorme schade.

Een paar 100 pop maakt wel degelijk wat uit, tenminste wel op 35 dorpen.. 100 extra pop kost om precies te zijn 3500 graan per uur.. dat is toch mooi 84000 graan per dag wat je door 100 extra pop misloopt. Het meerendeel was 7 croppers.. 15 en 9 croppers waren zeldzaam ( ik had een 2 tal 15 croppers en een 4tal 9 croppers ).

Darrus

Bekijk openbaar profiel

14 September 2007, 20:14 #12
    sjansjak2
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Darrus
    Sporttijd

Ik denk ik lees het verhaal nu helemaal af want ik ben net terug.

Komt er sporttijd :P.

Ik lees het morgenvroeg wel af.

Als je dan geen etenstijd of sporttijd hebt :P.
    (of een andere tijd)

sjansjak2

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar sjansjak2

Zoek meer berichten van sjansjak2

Voeg sjansjak2 toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 20:26 #13
    wouter666
    Gebruiker

Citaat:
    Klopt, maar je bent niet altijd online.. Het is mij ook een keer overkomen dat ik net te laat was om een dorp te vernietigen En je tegenstander kan ook verdedigen..

In staldorpen staan stuk voor stuk alleen maar aanvalslegers.. Toetanis donders zijn enorm snel en hebben een aanval van 90. Wanneer je staldorpen s'nachts aangevallen worden en je de aanvallen niet aan ziet komen zal dit leiden tot enorme schade.

Een paar 100 pop maakt wel degelijk wat uit, tenminste wel op 35 dorpen.. 100 extra pop kost om precies te zijn 3500 graan per uur.. dat is toch mooi 84000 graan per dag wat je door 100 extra pop misloopt. Het meerendeel was 7 croppers.. 15 en 9 croppers waren zeldzaam ( ik had een 2 tal 15 croppers en een 4tal 9 croppers ).

oh, speel je op classic, misschien handig om te vermelden?

wouter666

Bekijk openbaar profiel

14 September 2007, 20:57 #14
    Westerling
    Nieuwe Gebruiker

Uit de allereerste zin maak ik op dat het over de vorige S1 gaat.
    T2 dus en dit moet ook wel want ook op T2.5 bestaan geen 7graners.

Ik zal handhaven

Westerling

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar Westerling

Zoek meer berichten van Westerling

Voeg Westerling toe aan je vriendenlijst

14 September 2007, 21:48 #15
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door sjansjak2
    Ik denk ik lees het verhaal nu helemaal af want ik ben net terug.

Komt er sporttijd :P.

Ik lees het morgenvroeg wel af.

Als je dan geen etenstijd of sporttijd hebt :P.
    (of een andere tijd)

Ja, gezondheid moet niet vergeten worden Verder schrijf ik het niet in 1 dag af (A)... Zal nog wel ff duren denk ik

Citaat:
    Uit de allereerste zin maak ik op dat het over de vorige S1 gaat.
    T2 dus en dit moet ook wel want ook op T2.5 bestaan geen 7graners.

Precies, het was een T2 server.. Ik probeer er links in te leggen naar T3/T2.5 maar dat is af en toe nog best lastig

Darrus

Bekijk openbaar profiel

14 September 2007, 23:50 #16
    wouter666
    Gebruiker

nu film tijd!?!?!? lol, jij bent teminste wel erg orgineel. Nou, om er geen spam van te maken:

Op comunicatie kan je wat uitgebreider zijn zoals:

1.gebruik altijd je niet u, de mensen die dit spelen zijn 10-25, als je iemand van 10 u noemt wordt ie zo overmoedig dat je zodra je niet meer gaat slijmen hij je aanvalt, en dat hij helemaal de baas wilt spelen, iemand van 25 vind je juist leuk en voelt zich oud als je u zegt.

2. Wees duidelijk: als je sarcasme gebruikt, leg het dan uit, andere mensen weten niet hoe jij de tekst interpreteerd en kunnen ook niet horen hoe jij hem uitspreekt, hetzelfde geldt voor dingen die je niet serieus bedoelt, ze kunnen serieus worden opgevat.

3. vertel niemand of je goud gebruikt, lokt alleen hackers aan en zij hebben er niks mee te maken.

4. gereserveerd voor morgen.

wouter666

Bekijk openbaar profiel

15 September 2007, 00:56 #17
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door wouter666

Euhm... Communicatie is misschien wat basaal, maar het is tegelijkertijd mijn grootste tactiek Ik ga dat natuurlijk niet in details uitleggen..

1.gebruik altijd je niet u, de mensen die dit spelen zijn 10-25, als je iemand van 10 u noemt wordt ie zo overmoedig dat je zodra je niet meer gaat slijmen hij je aanvalt, en dat hij helemaal de baas wilt spelen, iemand van 25 vind je juist leuk en voelt zich oud als je u zegt.

Hmm.. Ik stem hetgeen wat ik schrijf af op hoe de persoon reageert.. Vergeet niet dat een 10 jarige soms beter kunnen traviannen of een duidelijkere igm kunnen typen dan iemand van 20 Ik spreek overigens nooit iemand met u aan. Behalve mijn opa en oma :P

2. Wees duidelijk: als je sarcasme gebruikt, leg het dan uit, andere mensen weten niet hoe jij de tekst interpreteerd en kunnen ook niet horen hoe jij hem uitspreekt, hetzelfde geldt voor dingen die je niet serieus bedoelt, ze kunnen serieus worden opgevat.

Euh.. Ik gebruik alleen sarcasme als ik de persoon niet serieus opvat.. Of als ik weet dat hij begrijpt dat ik het zo bedoel Sarcasme is overigens wel een hard woord.. Verder dan ironie gaan mijn opmerkingen meestal niet.. Maar het is waar dat lastig is om woorden juist te begrijpen..

3. vertel niemand of je goud gebruikt, lokt alleen hackers aan en zij hebben er niks mee te maken.

Nee, natuurlijk niet. Dat valt ook onder het niet prijsgeven van informatie over bijv. online tijden.

Ik zal het ook nog in het verhaaltje aanpassen

Gr Darrus

Darrus

Bekijk openbaar profiel

15 September 2007, 01:17 #18
    Ottema
    Forum Admin

Nou ik ben er wegens vermoeid-heid nog niet helemaal doorheen maar het ziet er heel erg goed uit! Mijn complimenten Darrus.

gr.

Ottema

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar Ottema

Zoek meer berichten van Ottema

Voeg Ottema toe aan je vriendenlijst

15 September 2007, 09:44 #19
    baskip
    Nieuwe Gebruiker

Mooi verhaal WLB! Ook voor ervaren spelers (waar ik mezelf inmiddels toch wel onder schaar, hehe) handig en leuk om eens door te lezen!

Complimenten!

Groet, baskip

baskip

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar baskip

Zoek meer berichten van baskip

Voeg baskip toe aan je vriendenlijst

15 September 2007, 10:58 #20
    Richman
    BANNED

mwah ik weet in ieder geval zeker dat ik mijn account dus nooit helemaal ga aanpassen aan 1 leger :P:P

zo'n Battlereport is leuk... maar dan ga ik toch liever voor weken lang lol om het leger van iemand anders te slopen :P:P

TD4Life!

fosgeen
    Gebruiker

Mooi guide. Ik zit al te wachten op het cp stuk, want dat interesseert me zeker.

Verder heb ik toch nog enkele vragen en opmerkingen: ten eerste is het inderdaad zo zoals je zegt dat je veel te weinig verdedigingsdorpen hebt. Want als een aanvalsleger dood gaat in een eindspel is het de bedoeling dat die speler snel kan switchen naar het maken van enorme hoeveelheden speren en het versturen van tonnen graan. Ik zou toch iedereen aanraden van minstens 1/3 van je dorpen als verdedigingsdorp uit te bouwen. Dit kan gerust in combinatie met supportdorp trouwens. Zo een ideaal verdedigingsdorp heeft dan markt, handelskantoor, barrakken, stal (uitrustingssmederij als nog niet alles level 20 is) een paar pakhuizen, misschien wat cp gebouwen en de rest graanschuren.

Dan kom ik bij de volgende vraag: hoe slaag je erin je supportdorpen maar 750 pop te laten hebben? Mijn support / verdedigingsdorpen zijn 900+ pop en mijn pure supportdorpen zijn 850 pop, behalve mijn supportcropper, die is 750 pop. In de meeste staat er wel nog een academie, maar verder staan er enkel noodzakelijke gebouwen, zoals mark, handelskantoor, pakhuizen en veel graanschuren. Bouw je je dorpen dan niet vol? Ik bouw toch zo veel mogelijk graanschuren in mijn dorpen. Maar ik moet nu wel geen gigantisch leger onderhouden natuurlijk.

In elk geval heb je een aantal goede punten aangeraakt over het switchen van je account van puur aanval naar verdediging en graansturen voor het eindspel. Persoonlijk vind ik dat een account beide moet kunnen, of toch snel moet kunnen switchen.

Btw, misschien iemand die mij een tip kan geven (gaat over T3): mijn hoofddorp / aanvalsdorp is een cropper, die ongeveer 20k graan / uur produceert. Als ik mijn leger doodloop zit ik dus met een gigantisch probleem, namelijk het verplaatsen van die graanhoeveelheid naar andere dorpen en zo naar het WW. Wat doe ik best? Als ik mijn leger kwijt ben snel een pakhuis (of zoiets) slopen en een handelskantoor zetten en dan via 2x toch 120k graan per keer te kunnen versleuren, of zou ik eerder gewoon mijn hoofddorp raiden met paladijnen? Dat laatste zou wel willen zeggen dat ik nog paladijnen zou moeten hebben / maken ver in het eindspel.

fosgeen

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar fosgeen

Zoek meer berichten van fosgeen

Voeg fosgeen toe aan je vriendenlijst

15 September 2007, 19:22 #22
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door fosgeen
    Mooi guide. Ik zit al te wachten op het cp stuk, want dat interesseert me zeker.

Ik ga het zometeen typen.. Was vandaag een beetje druk haha

Verder heb ik toch nog enkele vragen en opmerkingen: ten eerste is het inderdaad zo zoals je zegt dat je veel te weinig verdedigingsdorpen hebt. Want als een aanvalsleger dood gaat in een eindspel is het de bedoeling dat die speler snel kan switchen naar het maken van enorme hoeveelheden speren en het versturen van tonnen graan. Ik zou toch iedereen aanraden van minstens 1/3 van je dorpen als verdedigingsdorp uit te bouwen. Dit kan gerust in combinatie met supportdorp trouwens. Zo een ideaal verdedigingsdorp heeft dan markt, handelskantoor, barrakken, stal (uitrustingssmederij als nog niet alles level 20 is) een paar pakhuizen, misschien wat cp gebouwen en de rest graanschuren.

Nou, ik had het dus grotendeels opgelost door andere aanvasllegers in mijn dorpen te stallen. Daardoor werd het alsnog gebruikt. Pas op het einde ( Lees: laatste week ) Kreeg ik echt problemen om het graan weg te werken. Desondanks is het een kleine investering om je suportdorpen om te bouwen om lvl 20 verdediging te bouwen. Alleen een lvl 20 barrak is voldoende. De uitrustingssmederij kan je slopen nadat dezelvl 20 is. Verder zijn er misschien 2 pakhuizen en 2 silos nodig in deze dorpen, meer mag maar vind ik verspilling van de graanproductie.

Dan kom ik bij de volgende vraag: hoe slaag je erin je supportdorpen maar 750 pop te laten hebben? Mijn support / verdedigingsdorpen zijn 900+ pop en mijn pure supportdorpen zijn 850 pop, behalve mijn supportcropper, die is 750 pop. In de meeste staat er wel nog een academie, maar verder staan er enkel noodzakelijke gebouwen, zoals mark, handelskantoor, pakhuizen en veel graanschuren. Bouw je je dorpen dan niet vol? Ik bouw toch zo veel mogelijk graanschuren in mijn dorpen. Maar ik moet nu wel geen gigantisch leger onderhouden natuurlijk.

Nou, simpel ik had maar 1 pakhuis in ieder dorp en 2 silos. Meer pakhuizen is leuk, maar aangezien ik ze dagelijks leegde, was er geen noodzaak toe. De dagelijkse productie van een dorp is 24k van elke stof, 1 silo kon 80k in, dus kun je er ruim 3 dagen mee vooruit Wapensmid en uitrustingsmederij

In elk geval heb je een aantal goede punten aangeraakt over het switchen van je account van puur aanval naar verdediging en graansturen voor het eindspel. Persoonlijk vind ik dat een account beide moet kunnen, of toch snel moet kunnen switchen.

Klopt, maar zoals ik reeds eerder aangaf ( maar wat ik misschien nog niet duidelijk genoeg in het verhaal heb gezet ) Kon mijn account na het inzetten van mijn leger gebruikt worden als stalling voor andere legers. Verder kon ik dagelijks een hoop graan doorsturen. ( Ongeveer 100k per uur, dus 2.4 miljoen graan per dag )

Btw, misschien iemand die mij een tip kan geven (gaat over T3): mijn hoofddorp / aanvalsdorp is een cropper, die ongeveer 20k graan / uur produceert. Als ik mijn leger doodloop zit ik dus met een gigantisch probleem, namelijk het verplaatsen van die graanhoeveelheid naar andere dorpen en zo naar het WW. Wat doe ik best? Als ik mijn leger kwijt ben snel een pakhuis (of zoiets) slopen en een handelskantoor zetten en dan via 2x toch 120k graan per keer te kunnen versleuren, of zou ik eerder gewoon mijn hoofddorp raiden met paladijnen? Dat laatste zou wel willen zeggen dat ik nog paladijnen zou moeten hebben / maken ver in het eindspel.

Nou, dat is nogal een vraagstuk. Ik had na mijn laatste aanval nog 600k liggen, en een marktplaats die 20k kon dragen.. Heeft me de rest van de server ( 2 weken ) geduurd om het te legen haha De makkelijkste manier is volgens mij om ten eerst het handelsgebouw weer te plaatsen, maar ipv direct het graan naar de ww dorpen te sturen, het graan eerst naar de dorpen om jou aanvalsdorp te sturen, en vanaf daar naar het WW dorp ( Dan kun je dit gemakkelijk bijhouden ).

Gr Darrus

Darrus

Bekijk openbaar profiel

15 September 2007, 19:41 #23
    fosgeen
    Gebruiker

Dat is mijn plan, van het graan van mijn hoofddorp eerst naar buurdorpen te sturen, want anders ben ik iedere keer mijn handelaars voor 20 uur kwijt en in die 20 uur zal ik meer graan produceren dan 60k .

Hmm, ik begrijp wel dat je inderdaad al je grondstoffen en graan doorstuurde naar je aanvalsdorp, maar dan vind ik 1 pakhuis en 2 graanschuren nog steeds weinig. Van pakhuizen heb je er toch al twee nodig om een handelskantoor (en toernooiveld) te maken op hoge level, of heb je dat gewoon nooit gemaakt? En over graanschuren denk ik: hoe meer hoe liever. Ten eerste kan je aangevallen worden waardoor je een enorme def moet onderhouden en dat gaat gemakkelijker als je wat meer graanschuren hebt. Ook kan het zijn dat je graanschuren kwijt raakt door aanvallen. De meeste mensen vallen aan op 1 of 2 graanschuren, dus is het geen luxe om er wat meer te hebben zodat je eigenlijk niet veel schade lijdt door zo een aanval. Daarnaast is het altijd handig om een beetje een graanvoorraad te hebben, of veel graan te kunnen stapelen . Ik heb nu zelf niet zo'n groot aanvalsleger, maar een vriend van mij wel en ik weet dat die toch een gemiddelde van 4 of 5 graanschuren per dorp heeft, gewoon omdat hij veel graan nodig heeft voor in noodgevallen (hij staat negatief in totaal, dus als leger weg moet voor aanval is een voorraad nodig). Of heb je je leger nooit gebruikt voor je eindspelaanvallen?

Wel, het is in elk geval tof om eens te horen wat 'de beste strategie' is en minder goede spelers kunnen er ook veel van leren of dit deels toepassen.

fosgeen

Bekijk openbaar profiel

15 September 2007, 19:55 #24
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Dat is mijn plan, van het graan van mijn hoofddorp eerst naar buurdorpen te sturen, want anders ben ik iedere keer mijn handelaars voor 20 uur kwijt en in die 20 uur zal ik meer graan produceren dan 60k .

Hmm, ik begrijp wel dat je inderdaad al je grondstoffen en graan doorstuurde naar je aanvalsdorp, maar dan vind ik 1 pakhuis en 2 graanschuren nog steeds weinig. Van pakhuizen heb je er toch al twee nodig om een handelskantoor (en toernooiveld) te maken op hoge level, of heb je dat gewoon nooit gemaakt? En over graanschuren denk ik: hoe meer hoe liever. Ten eerste kan je aangevallen worden waardoor je een enorme def moet onderhouden en dat gaat gemakkelijker als je wat meer graanschuren hebt. Ook kan het zijn dat je graanschuren kwijt raakt door aanvallen. De meeste mensen vallen aan op 1 of 2 graanschuren, dus is het geen luxe om er wat meer te hebben zodat je eigenlijk niet veel schade lijdt door zo een aanval. Daarnaast is het altijd handig om een beetje een graanvoorraad te hebben, of veel graan te kunnen stapelen . Ik heb nu zelf niet zo'n groot aanvalsleger, maar een vriend van mij wel en ik weet dat die toch een gemiddelde van 4 of 5 graanschuren per dorp heeft, gewoon omdat hij veel graan nodig heeft voor in noodgevallen (hij staat negatief in totaal, dus als leger weg moet voor aanval is een voorraad nodig). Of heb je je leger nooit gebruikt voor je eindspelaanvallen?

Wel, het is in elk geval tof om eens te horen wat 'de beste strategie' is en minder goede spelers kunnen er ook veel van leren of dit deels toepassen.

Nee, van pakhuizen heb je er geen 2 nodig. Mijn handelskantoren stonden op 10, soms op 12 mijn hoogste was lvl 15 ofzo ( En dat dorp had ik zo overgenomen ) boven dat vond ik ze veel te duur worden ( Kosten: http://help.travian.com/index.php?ty...&mod=378&s=300 ) Toernooivelden had ik over het algemeen niet.. behalve in mijn def dorpen.. Daar had ik meestal wel 2 pakhuizen, maar ook daarbij geld dat ik het toernooiveld nooit hoger dan lvl 15 had. ( Kosten: http://help.travian.com/index.php?ty...&mod=352&s=300)

Ik hadup aan 2 silos over het algemeen meer dan zat omdat mijn suport of garages nooit als echt waardevol beschouwde. Tuurlijk stuurde ik de legers wel richting huis wanneer er een aanval op kwam, maar de verdedigign was nooit meer dan 2-5k en wanneer je deze timed heb je meer dan tijd zat.. Aanvallen deden er nooit korter dan 12 over aangezien heel de regio gezuiverd was van onze tegenstanders Het enigste wat ik wel serieus verdedigde was mijn aanvalsdorp. Maar daar stonden aan het eind 9 silos, dus was er altijd graan zat

Kataaanvallen wist ik altijd te verdedigen met de 2-5k verdediging, verder heb ik er geen 100'en gehad doordat ik niet echt opviel in de ranking. Graanvoorraad had ik nooit, tenminste nooit meer dan 1 miljoen. Dat lijkt veel, maar als je het over 71 dorpen verdeelt is het een schamele 14k per dorp .

Darrus

Bekijk openbaar profiel

16 September 2007, 01:08 #25
    fosgeen
    Gebruiker

Dat lijkt me zelfs enorm weinig, ik heb nu 2,6 miljoen liggen in mijn schamele 22 dorpjes .

Inderdaad, als je plus hebt is het in se misschien niet nodig om je trade office naar level 20 te brengen en voor toernooiveld is het al helemaal niet de moeite. Maar persoonlijk hou ik wel van hoog gelevelde handelskantoren, omdat 60k kunnen versturen nu eenmaal beter is dan 40k en omdat het lekker veel cp oplevert. Maar ik ben dan ook niet altijd even actief en ik koop maar plus tegen het eindspel. Maar als je ver van het WW zit is het wel handig om 60k per dorp te kunnen versturen .

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je enorm veel grondstoffen nodig hebt om continu in barakken, stal, grote barakken, grote stal en werkplaats te bouwen. Alleen dacht ik dat dat met 70 dorpen een piece of cake zou zijn.

Qua def, inderdaad, als je tussen de aanvallen in kan timen heb je niet veel def nodig, zeker niet als het je niet echt kan schelen dat je eens een silo verliest.

fosgeen

Bekijk openbaar profiel

16 September 2007, 15:52 #26
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Dat lijkt me zelfs enorm weinig, ik heb nu 2,6 miljoen liggen in mijn schamele 22 dorpjes .

Inderdaad, als je plus hebt is het in se misschien niet nodig om je trade office naar level 20 te brengen en voor toernooiveld is het al helemaal niet de moeite. Maar persoonlijk hou ik wel van hoog gelevelde handelskantoren, omdat 60k kunnen versturen nu eenmaal beter is dan 40k en omdat het lekker veel cp oplevert. Maar ik ben dan ook niet altijd even actief en ik koop maar plus tegen het eindspel. Maar als je ver van het WW zit is het wel handig om 60k per dorp te kunnen versturen .

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je enorm veel grondstoffen nodig hebt om continu in barakken, stal, grote barakken, grote stal en werkplaats te bouwen. Alleen dacht ik dat dat met 70 dorpen een piece of cake zou zijn.

Qua def, inderdaad, als je tussen de aanvallen in kan timen heb je niet veel def nodig, zeker niet als het je niet echt kan schelen dat je eens een silo verliest.

Haha.. 2.6 miljoen was een droom voor mij De handelsgebouwen op lvl 20 zijn opzich wel handig.. maar op een gegeven moment worden ze zo duur dat ik liever wat regelmatiger klik . De reden waarom ik stofjes nodig had was omdat ik dus 35 dorpen had zonder, of met een kleine productie.. Dan blijven er nog maar 35 dorpen over die alles moeten opbrengen

Darrus

Bekijk openbaar profiel

8 November 2007, 23:45 #27
    WrongHole?
    Gebruiker

Dit zijn maar aanvullingen.

Citaat:
    Toernooivelden had ik over het algemeen niet.. behalve in mijn def dorpen.. Daar had ik meestal wel 2 pakhuizen, maar ook daarbij geld dat ik het toernooiveld nooit hoger dan lvl 15 had.

Toernooiveld hoog op lvl'n is anders wel leuk tijdens de kritieke aanval. Door de minder lange looptijd moet je minder graan verslepen. Iets minder werk dus; of dat de moeite is...hangt van jou af.

Citaat:
    verder heb ik er geen 100'en gehad doordat ik niet echt opviel in de ranking.

Volgens mij stond je meer dan een halve server 2de of 3de...

En van die defence; waarom heb je defence nodig als de mensen rond je ze hebben? Jij bent er sitter van & zoals darrus als zegt meestal is je hele omgeving gezuiverd zodat de snelste overname/kata-aanval er een halve dag over doet.

Nog een T3 opmerking:
    maak je leger niet in je hoofddorp; hoe leuk het ook klinkt om niet zo vaak graan te verslepen, het missen van een grote barrack/stal weegt er echt niet tegen op.
    Lvl je steenhouwer naar lvl 20 in je hoofddorp (15cropper !)
    En bouw zo mogelijk continue graanvelden. Ook al loopt je silo's al over...later ben je er blij om want later loopt de bouwtijden op tot meer dan 4 dagen & dan heb je altijd tekort aan graan.
    Haal je paleis ook terug uit je hoofddorp & plaats hem in je aanvalsdorp mochten er ooit een overname komen die je niet kan stoppen. Klik je toch even op de link in je paleis.

Verplaats later je graanoases ook naar je croppers. In het begin is het voordeliger om die gewoon bij een dorp toe te voegen; vermits de hoge heldenhof lvls veel teveel kosten; maar eens je een bepaald punt hebt overschreden stellen grondstoffen amper iets voor. Terwijl net dan graan zo kostbaar wordt. 3graanoases bij een 15 cropper zijn dan hun heldenhof lvl 20 echt wel waard.

o ja 1miljoen graan heb ik enkel gezien als mensen me graan stuurden; tussen de 200K & 300K(met een aflopende voorraad, dus continue graan kopen op de marktplaats) was het normale verloop.

United as one, can't be undone
    All forces combined,in one single mind
    You'll Be The Hardest
    We'll Be The Smartest
    Consider our life form as ONE of a kind

Laatst gewijzigd door WrongHole? : 9 November 2007 om 00:01.

WrongHole?

Bekijk openbaar profiel

Stuur een privébericht naar WrongHole?

Zoek meer berichten van WrongHole?

Voeg WrongHole? toe aan je vriendenlijst

15 November 2007, 23:41 #28
    Darrus
    Gebruiker

Citaat:
    Toernooiveld hoog op lvl'n is anders wel leuk tijdens de kritieke aanval. Door de minder lange looptijd moet je minder graan verslepen. Iets minder werk dus; of dat de moeite is...hangt van jou af.

Klopt daarom bouwde ik ze ook alleen in mijn aanvalsdorp en verdedigingsdorpen.. In de rest van mijn dorpen stonden geen legers

Citaat:
    Volgens mij stond je meer dan een halve server 2de of 3de...

Alleen in het begin.. 4 maanden voor het einde bouwde ik alleen nog maar staldorpen.. Daardoor gleed ik uiteindelijk af tot een 39ste plaats.. Wat dus totaal geen probleem bleek te zijn

Verdediging heb je inderdaad niet perse nodig als iedereen om je heen zit.. Maar op het moment dat je je aanvalsleger kwijt bent, heb je zoveel graan en grondstoffen over, dat je geen idee hebt wat je ermee moet doen.. Ik had in het middenspel niet meer def moeten bouwen, maar wel meer dorpen voor moeten bereiden om verdediging te kunnen bouwen in het eindspel Dat bedoelde ik er meer mee

Darrus

Bekijk openbaar profiel

30 November 2007, 20:34 #29
    Querqo
    Gebruiker

Citaat:
    Alleen in het begin.. 4 maanden voor het einde bouwde ik alleen nog maar staldorpen.. Daardoor gleed ik uiteindelijk af tot een 39ste plaats.. Wat dus totaal geen probleem bleek te zijn

Wat je aanvalsranking niet wegnam. Plus dat je bij veel spelers een grote naam had wat je in ieder geval in het zuiden een grote naam gaf

Soortgelijke discussies

1. De handleiding voor het maken van een handleiding
    By David | Attention in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 11-02-2012, 19:00

Regels voor berichten