Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 29

Discussie: Verhaal "Solemn Hour"

Gebruiker

Standaard Verhaal "Solemn Hour"

Op verzoek van een aantal mensen (inclusief het 'slachtoffer'), post ik hierbij weer een verhaalke van mij. Naar aanleiding van een actie vanuit Saintz op Angels (inmiddels is Angels samengesmolten met Barbie, maar op moment van de actie niet).

Ik hoop dat het u allen kan entertainen.

-------------

In grote getale arriveerden ze onderaan de heuvel. Een man met een puntmuts liep tussen de manschappen door en gaf orders.
    ‘Jullie daar en wacht op Helleveeg’, zei hij tegen een stel grote gespierde mannen met zwaarden aan hun koppel.
    Alles had deze man in werking gezet om de tegenstanders te verrassen met een groot offensief. Hijzelf had niet verwacht dat er zoveel generaals zouden reageren op zijn oproep. De medestanders waren positief en met veel inzet wilden allen meedoen aan deze enorme onderneming. Hij had zelfs alternatieve doelen moeten bedenken om iedereen goed verdeeld te krijgen.
    Nu was het maar afwachten of het plan tot goede uitvoer gebracht ging worden.
    In de verte zag hij een bekende naderen. Vele paarden had deze in zijn gevolg en hij zwaaide naar de man met de puntmuts.
    ‘Wees welkom, waarde vriend Nix’
    ‘Ah, Mastermage. Het werd weer eens tijd voor wat actie, niet’, antwoordde de man op het paard.
    ‘Soms worden we gedwongen in een positie die geen andere reactie kan hebben als effect’
    ‘Tja, je kan zeggen wat je wil, maar Saintz heeft er baat bij’
    ‘Baat bij? Bij oorlog en geweld’, vroeg Mastermage verontwaardigd.
    ‘Ja, natuurlijk. En dat kun je zien aan alle reacties die je hebt gekregen. Je kan het oorlogspropaganda noemen. Maar je kan het ook samenhorigheid noemen. Allemaal met de neus dezelfde kant op, ook al is dat de kant van het geweld. Ik heb dat liever dan een lauwe groep, die niet durft en maar blijft zitten waar ze zitten’, zei Nix.
    ‘Wellicht heb je gelijk. Maar ik ben altijd me ingezet tegen bloedvergieten’
    ‘Het is ook niet jouw schuld dat je in deze positie terecht bent gekomen’
    ‘Nee, maar ik voel me verantwoordelijk’, zei Mastermage. Hij zette zijn punthoed recht en liep het kamp weer in, om nieuwe orders te geven.
    Nix steeg af en op een drafje haalde hij de magiër in.
    ‘Mastermage, zie het positief in. We zijn een team en we komen hier wel doorheen’.
    ‘Weet ik wel. Maar het is de manier waarop, hè’
    ‘Hoelaat komt Helleveeg?’ vroeg Nix, die het gesprek op een ander onderwerp wilde brengen.
    ‘Vanmiddag denk ik. Hoop ik…’
    ‘Ik heb nog contact gehad met Mystic Warriors en Qossix’
    ‘Ah mooi. Goed werk, Nix. We moeten op zoveel mogelijk fronten tegelijk aanvallen. Marley, Abel en Amatiel zijn ook van de partij. Maar Arya47 is voor ons’ Mastermage sloeg amicaal Nix tegen de schouder, maar gezien de trekken om zijn gezicht deed het de iele man meer pijn dan het Nix had geraakt…
    ‘Zolang de anderen doen wat het plan is, kan er weinig misgaan, toch?’ vroeg Nix nieuwsgierig.
    Mastermage was inmiddels bij zijn tent gekomen en liep naar binnen met Nix in zijn kielzog. ‘Elk plan is afhankelijk van alle delen. Dat weet jij ook. Maar garanties kan ik niet geven. Het kan op alle fronten fout gaan, maar ik verwacht dat het allemaal wel goed gaat komen.’ Hij pakte een lange staf van de grond die er zo perfect parallel aan het tentdoek had gelegen, dat het welzeker een vaste plek moest zijn voor dit voorwerp. ‘Laten we gaan’.
    Nix knikte. Buiten de tent floot de krijger en drie man te paard kwamen van de rand van het kamp op rustige tred aangelopen.
    ‘Jij, jij en jij’, wees Mastermage drie krijgers aan. ‘Meekomen’.
    Met zijn achten liepen ze het kamp uit, richting de verderop gelegen groep huizen, omsingeld met een dikke muur, met maar één ingang; een grote massiefhouten deur.
    Mastermage zette zijn hand tegen zijn mond en roep: ‘Arya47! Wij komen in vrede! Audientie!’
    De twee leiders keken momenten lang recht voor zich uit, met de zes anderen achter hen gepositioneerd. Tijd gleed voorbij en er gebeurde niets.
    ‘’t Gaat zo regenen’, zei Nix terloops, zonder zijn hoofd van positie te veranderen.
    Mastermage keek schuin omhoog en zag de strakblauwe lucht. Met een glimlach antwoordde hij: ‘Dan moet het tij wel heel snel keren’.
    ‘Geloof je me niet?’
    ‘Nix, kijk eens omhoog. Zie jij enig teken van regen?’
    Nix keek ook naar de bijzonder lege lucht boven hen, maar de leegte werd ineens opgevuld door een duif. Mastermage stak zijn hand uit en de vogel ging er gedwee op zitten. Het roe-koe-de een paar keer terwijl de magiër het briefje van de poot afhaalde en afrolde.
    Zijn ogen schoten van links naar rechts over het papiertje. Onderaan aangekomen kneep hij het briefje samen en liet het verfrommeld op de grond vallen. In zijn ogen ontstond een koude hardheid en zijn mond maakte een grimas.
    ‘Wat is er?’ vroeg Nix, die de blik van zijn vriend wel kende, maar nu reden niet wist.
    ‘Arya47. Hij heeft net een dorp van JIF schuurt geïnfiltreerd en het bestuur ervan overgenomen…’
    Nix’s mond viel open van verbazing. ‘Maar dan…’
    ‘Ja, het hele leger van JIF schuurt is ter plekken geëxecuteerd’, vulde Mastermage Nix aan. ‘Dit gaat verder dan we wilden, Nix. Het tij is aan het keren. Diplomatie heeft hier geen zin meer’.
    Nu klonk er gepiep en gekraak; de poort van het dorp ging open. Tegelijkertijd vormde er aan de horizon een donkere streep in de lucht, die met grote snelheid dichterbij kwam.
    Mastermage zuchtte, toen hij zag dat de gehele defensie van Arya47 door de poort naar buiten gebraakt werd en zich opstelden.
    ‘Volgens mij had je toch gelijk, vriend. Het gaat regenen…’
    Beiden begrepen precies wat er gebeurde en wat er gedaan moest worden.

Die middag arriveerde Helleveeg bij het kamp van Nix en Mastermage. De sterke man had zijn trouwe bijl zoals altijd op zijn rug gebonden. Met een zwier sprong hij van zijn paard en landde met een plof naast de tent van Mastermage.
    ‘Ah, Helleveeg’, groette Nix de man.
    Mastermage en Nix kwamen net aangelopen. ‘We komen net terug van onze audiëntie met Arya47’, zei Mastermage.
    ‘En?’ vroeg Helleveeg.
    ‘Er was geen audiëntie. We kregen een brief van JIF schuurt. Het bestuur van zijn dorp is omvergeworpen’
    Helleveeg sloeg in op een denkbeeldige tegenstander, zijn frustraties ten toon stellende, terwijl het gestaag donkerder werd. De wolken lieten hun water vallen en de hemel huilde mee met het verlies van verleden en toekomst.
    ‘Er zit niks anders op’, concludeerde Mastermage. ‘Sein alle leden in, dat de passieve benadering geen vruchten meer kan geven en dat tot aanval zal moeten worden overgegaan. Laat ons dit Solemn Hour niet vergeten. Het uur waarin geen weg meer terug mogelijk is. Een donker uur, vrienden…’
    Nix ging naar de boodschapperstent, Helleveeg ging zijn soldaten inlichten dat ze de legers van Mastermage en Nix moesten bijvoegen.
    Niet veel later stonden de drie mannen naast elkaar, met achter hen hun leger in slagorde opgesteld, en voor hen de verdediging van Arya47, wachtend op de onvermijdelijke aanval.
    Regen drupte onophoudelijk op helm en punthoed. Bliksem sneed de lucht een moment lang in tweeën, gevolgd door een oorverdovende donder.
    ‘Als je nog eens wat weet’, zei Mastermage tegen Nix.
    ‘Ik? Het is toch niet mijn schuld? Ik voorspelde het alleen’, verdedigde de man zichzelf.
    Helleveeg liet een duidelijke grinnik horen.
    ‘Geeft niks, joh’, lachte Mastermage en gaf een klap op Nix’s rug. Water spatte alle kanten op, zo doorweekt was de fiere man al. Maar hij grijnsde, en dat zei genoeg.
    ‘Laten we dit beginnen en er snel een einde aan maken’, zei Mastermage tenslotte. Hij hief zijn staf en maakte een voorwaartse beweging. Langzaam zette het gecombineerde leger zich in beweging. En zo… begon het onvermijdelijke… in dat donkere, sombere uur…

----------

Dit verhaal werd u aangeboden ter entertainment en vermaakt. In geen geval is dit kwetsend of beledigdend bedoeld. Ik hoop dat u het verhaal kon waarderen.

Inspiratie: Within Temptation -Solemn Hour
    http://www.youtube.com/watch?v=JwWRU...eature=related

Voor alle namen in het verhaal is toestemming gegeven om te gebruiken en te noemen. Het verhaal heeft betrekking op de actie van vorige week, lopende t/m afgelopen zondag.

Gegroet *maakt een buiging*
    Mastermage
    Actie organisator

Gebruiker Ask Tiger's schermafbeelding

Standaard

mooi geschreven...
    hey

Gebruiker

Standaard

hoe liep het af
    Werden de legers van arya47 gesloopt?

Gebruiker arya47's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gluebox11 Bekijk bericht
    hoe liep het af
    Werden de legers van arya47 gesloopt?
    nope was alleen een dorpje rijker en beetje graanlocked
    Die De Vrede Wil Bereide Zich Ten Oorlog!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arya47 Bekijk bericht
    nope was alleen een dorpje rijker en beetje graanlocked
    beetje... (80% van zijn dorpen)

Standaard

5 van de 11, of kan ik niet rekenen?

Gebruiker

Standaard

heel leuk, ik ben blij dat ik deel mocht uitmaken van de aanvallende partij
    Laatst gewijzigd door majaba : 14-09-2010 om 20:32
    The Kreator has returned

Standaard

en ik vond ook wel cool, tijdens jullie planningen mijn "buurman" zijn veeg dorpje te overnemen

niet verwacht he?

We zijn nu quite of waren jullie al bezig om er aan ander getal van te maken?

Gebruiker deadzone's schermafbeelding

Standaard

De toekomst zal het ons weten te vertellen

Gebruiker

Standaard

Was een mooie actie! Blij hieraan te kunnen deelnemen.

Knan verhaal!
    Mag meer gebeuren

Soortgelijke discussies

1. [Probleem] continu "Exit" ipv "Continue" bij startup
    By Kraken in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21-12-2011, 18:52

Regels voor berichten