Weergegeven resultaten: 1 tot 3 van 3

Discussie: Btbam

Gebruiker BTBAM's schermafbeelding

Lightbulb Btbam

Bij gebrek aan avondactiviteiten heb ik besloten om een introductie te schrijven. Inmiddels de derde keer al, en naar goeie gewoonte wordt die dan de beste. Of dat zou toch moeten.

Ik ben dus BTBAM. Dat ben ik niet echt, maar zo heet ik hier wel. BTBAM is namelijk een acroniem voor een van mijn favoriete bands uit mijn metalcore periode, en die band heette Between the Buried and Me. Als je fan bent, zeker eens opzoeken.

De meesten kennen me wel al, met uitzondering van de nieuwelingen die ik ook nog niet ken, gezien mijn afwezigheid van een halfjaartje hier.

Ik ben ondertussen zeventien jaar, acht maand en vijfentwintig dagen oud. Travian speel ik al sinds ik een twaaljarige etter was, met de nodige pauzes in. Momenteel zit ik middenin zo'n pauze. Ik vertel iedereen dat ik gestopt ben, maar dat is bluf. Ik kan helemaal niet stoppen. Ik kan het niet. Ik heb het niet meer in de hand, ik probeerde cold turkey maar ik herviel en nu slik ik pijnstillers om mijn verslavingen op een ander vlak tot uiting te brengen, nu ben ik daar ook aan verslaafd en heb ik de schoolpsycholoog moeten inlichten, die wilde zich in mijn situatie inleven om me te helpen dus is hij ook maar begonnen, en uiteindelijk is hij ook verslaafd, en ben ik voor geen meter geholpen, ik heb zelfmoordneigingen, maar telkens als ik een mes vast heb besef ik dat ik nog vlug een rondje moet farmen en en en...
    Of niet.

Ik ben eigenlijk veel meer verslaafd aan muziek dan aan travian, maar als ik muziek luister terwijl ik loop te farmen is dat probleem ook alweer van de baan.

Ik speel piano en drum, en loop wat te prutsen met een akoestische gitaar. Verder produce ik ook muziek, vooral van het elektronische genre. Daarvoor gebruik ik Reason 4 software en een Roland Juno-Di keyboard. (zowel synths als midi) Ik mix als ik me verveel ook wat muziek in elkaar, maar de bedoeling is natuurlijk dat op een dag met mijn eigen muziek te kunnen doen.

Wat mijn smaak betreft ben ik de meest universele persoon die ik ken, ik luister zeg maar, alles, al heb ik wel bepaalde voorkeuren. Mijn voorkeuren gaan uit naar:
    - dubstep (Rusko, Emalkay, Magnetic Man, Flux Pavillion, ...)
    - Bass (Reso, bassnectar, kromestar, ...)
    - drum&bass en jungle (M Beat, chase&status, netsky, ...)
    - andere electro (tamelijk beperkt, sommige nummertjes)
    - breakcore (FFF, Mnho, ...)
    - metalcore (the black dahlia murder, between the buried and me, Whitechapel, we butter the bread with butter, ...)
    - nintendocore (HORSE the band!)

- pop (ook beperkt, alleen fusion meestal, zoals muse, absynthe minded, sioen, coldplay, ...)
    - ouwe muziek (pink floyd, led zeppelin, ten years after, king crimson, ...)
    - progressive (opeth, dream theater, ayreon, meshuggah, ...)
    - sludge (amenra, sunn O))), Pelican, Isis, Russian Circles, Steak Number Eight, ...)

Zo hebben we ze wel ongeveer denk ik. Ik ben ook op zoek naar een band om bij te drummen rond de streek van Gent, gelijk welk genre. :-)

Enough with the boring part. Ik woon dus in Gent, de grootste studentenstad van België, hoewel ik nog op het middelbaar zit (na mijn 5e jaar twee keer te hebben gedaan). Ik doe wetenschappen wiskunde, en ironisch genoeg was dat het enige waarvoor ik niet gebuisd was na mijn eerste poging van het vijfde jaar.

Verder ben ik blond, heb ik blauwe ogen en mijd ik spiegels. (dat zal jullie wel beletten om mij om een foto te vragen )

Eh, ik heb geen idee wat hier nog bij moet, maar als er me iets te binnen schiet, zet ik het er wel bij op een soortgelijke stille woensdagavond/nacht, als ik niets te doen heb.

Best mooi lampje naast de topic titel trouwens <3

Gebruiker Kwartslag's schermafbeelding

Standaard

Hoe kwam je op drum en pianoles? Lijkt me nogal ongebruikelijk

En wat is nintendocore? Wordt de muziek dan geremixt of zo? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, maar ja, ik ben dan ook aan het slijmen bij jou nu

En hoi

Gebruiker BTBAM's schermafbeelding

Standaard

Nou, ik was begonnen met piano, maar drum heb ik alleen geleerd.

Nintendocore is een elektronisch genre dat met 8 bit geluiden werkt. Als dat je niets zegt, dan moet je maar denken aan de geluidjes van de eerste gameboys.
    voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=1YDs7...eature=related

Zo'n muziek kan na een eind knap ergerlijk gaan worden, maar ik ben vooral fan van een metalcore band die dat ook gebruikt, genaamd HORSE the band.

Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=LPLtSN00LPg
    heerlijk lied trouwens :-) Een van m'n lievelingsbands op dit moment.

En hoi!

Soortgelijke discussies

1. Btbam
    By BTBAM in forum Speler Introducties
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 13-11-2009, 23:19

Regels voor berichten