Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 150

Discussie: nieuwe user interface

Standaard nieuwe user interface

Inhoud
    inleiding
    afbeeldingen
    veranderingen
    eventuele nieuwe veranderingen
    andere resoluties
    slot

Inleiding
    travian heeft al jaren de zelfde gebruikersomgeving. Die kan volgens mij heel wat beter, met meer functionaliteiten. Daarom ben ik maar wat gaan knutselen. Het resultaat zie je hieronder.

Afbeeldingen

Eventueel een andere header:

veranderingen

Nog een heel ander thema:

- het dorp wordt in het midden geplaatst samen met de grondstofvoorraad. de dorpsnaam van het dorp waar je je bevindt, komt onder de grondstofvoorraad balk

- de buttons "grondstofoverzicht", "gebouwenoverzicht" en "kaart" worden verplaatst naar het midden. de button statisiteken komt links van de 3 buttons die ik hier boven benoemd heb samen met een button voor alliantie en een voor profiel. Rechts van die 3 buttons komen de buttons "travian-plus", "instructies" en "instellingen"

- de oude sidebar gaat weg. de home link komt bij links en je kan ook bij home komen door op het travian logo te klikken dat zich nu in de balk bevind. de instructie-button komt rechts van die 3 buttons net zoals een instellingen-button die je bij instellingen brengt. de profiel button komt samen met een alliantie button en statistieken button links van die 3 buttons. De Alliantie button zal opgloeien als er iets nieuws op het forum verschijnt. Je kan nu uitloggen door rechtsboven op log out te klikken. Dan hebben we nog de forum button. Naar eigen ervaring klik ik ingame daar nooit op. maar voor degene die dat toch graag willen heb ik hem bij links gezet. De chat button is precies het zelfde. Als laatste komt de plus-button. Het is overbodig 2 plus-buttons te hebben, dus de plus-button langs de instuctie-button vervangt deze button.

- troepenbewegingen staan niet meer bij het grondstofoverzicht, maar worden in de nieuwe sidebar aan de linkerkant gezet, zodat je die altijd bij de hand hebt. Naast troepenbewegingen komen ook andere activiteiten zoals handelsbewegingen, troepen aanmaak en bouwopdrachten onder het kopje activiteiten. Deze zijn allemaal uit te vouwen, zoals je bij windows explorer bekent bent. Achter ieder kopje komt het aantal te staan waar het om betreft.

- Bij handelsbewegingen zijn binnenkomende handelaren met grondstoffen van andere dorpen groen gekleurd. Bij handelsbewegingen waar jij handelaren met grondstoffen stuurt naar een ander dorp kleurt het geel.

- Bij troepen aanmaak kan je op de kopjes klikken, dan kom je bij het desbetreffende gebouw uit. de balken blijfen gewoon instant.

- De buttons "rapportages" en "berichten" verdwijnt. In plaats daar van komen ze samen met de activiteiten in de linker sidebar. In de linker sidebar komt de postvak in. Als je op een bericht klikt, wordt die over het midden uitgevouwen. zo kan je je berichten sneller lezen. Rapportages werkt ook op die manier. Alle berichten en rapportages worden in de sidebar weergeven, je kan daarom ook scrollen.

- Voor de opdrachtgever was op deze manier geen plaats meer, die heb ik nu rechtsbovenin gezet. Zoals altijd krijgt hij een rode gloed om zich heen als hij iets nieuws te vertellen heeft.

- de dorpen en links blijven aan de rechterkant. achter het dorp staan een paar iconen. Het schepje geeft aan dat er iets gebouwd wordt in dat dorp, het zwaardje dat er troepen getraind worden. Een zak betekent dat er handelaren met grondstoffen naar dat dorp komen. en de twee zwaardjes geven aan dat dat dorp aangevalt wordt.

- bij links kan je links een icoontje geven. Dat is in te stellen bij instellingen.

- bij kaart: navigeren zoals bij google earth, en je kan de kaart groter maken door de sidebars in te klappen zie plaatje.

eventuele nieuwe veranderingen
    - Troepen in het dorp weergeven in de linker sidebar bij activiteiten
    - mogelijkheid om met de tabs te schuiven, zoals in een webbrowser met tabs.
    - links openen in travian zelf, zodat je niet van de site hoeft te gaan.

andere resoluties
    Deze nieuwe user interface is wat gebruiks onvriendelijker voor mobiele telefoons, ipods enz.
    Maar hij is toch klein genoeg voor een ipad.
    voor mobiele telefoons en ipods lijkt me een nieuwe user interface beter dan iets anders. Hier een mogelijkheid hoe die user-interface eruit zou kunnen gaan zien.

slot
    Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en eventueel nieuwe ideeën.
    Nieuwe afbeeldingen komen.
    Laatst gewijzigd door carlosJ : 10-08-2010 om 19:04

Gebruiker gamester494's schermafbeelding

Thumbs up

ik vind dit een perfecte plan want je ziet eerder wat der allemaal gebeurt dus hoef je niet perce naar de markt te gaan om te zien wat der aan komt.
    zelfde geld voor je berakken.
    alleen ik denk dat het wel in begin wennen is maar daarna wel goed gaat.
    never run away from a battle
    die in a battle for honor

Gebruiker jimi482's schermafbeelding

Standaard

Zeer mooi uitgewerkt , 1minpunt die me direct opviel , alsje met plus werkt hebje een knop 'dorpen' alsje erop klike dat je dan de kolommen
    Overzicht
    Dorp Aanvallen Bouw Troepen Handelaren
    tegen komt
    Ik zie nergens die knop staan met 'dorpen'
    Of is die linke dan verwekt met bij jouw
    aanvalsdorpen
    Verdedegingsdorpen?

groetjes belg
    Veni Vidi Vici

Gebruiker Rayman's schermafbeelding

Standaard

Heel mooi gemaakt! En ik zie het idee wel zitten, het is ook goed overzichtelijk
    Alleen zou ik de statistieken knop er gewoon naast de andere grote knoppen laten, nu lijkt het net alsof hij helemaal niet noodzakelijk is

De rest van mijn handtekening

Gebruiker stAx's schermafbeelding

Standaard

Mooie plaatjes. Inderdaad zal ik wel even wennen. Kan je dat plaatje met een klein beetje uitleg in het Duits naar Duitsland sturen?

En een prachtig interface :-)

Mijn programma's voor Travian
    Officieel gestopt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimi482 Bekijk bericht
    Zeer mooi uitgewerkt , 1minpunt die me direct opviel , alsje met plus werkt hebje een knop 'dorpen' alsje erop klike dat je dan de kolommen
    Overzicht
    Dorp Aanvallen Bouw Troepen Handelaren
    tegen komt
    Ik zie nergens die knop staan met 'dorpen'
    Of is die linke dan verwekt met bij jouw
    aanvalsdorpen
    Verdedegingsdorpen?

groetjes belg
    als je bij de rechter sidebar op het pijltje klikt schuift de sidebar uit, bij dorpen kom je op die manier bij het plus-dorpenoverzicht.

het staat in de tekst, volgende keer eerst even doorlezen!

Gebruiker jimi482's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carlosJ Bekijk bericht
    als je bij de rechter sidebar op het pijltje klikt schuift de sidebar uit, bij dorpen kom je op die manier bij het plus-dorpenoverzicht.

het staat in de tekst, volgende keer eerst even doorlezen!
    Had maar tot halverwege gelezen
    Ahzo ^^
    ZOals hier al eerder vermeld zou dit er moeten komen , of het haalbaar is voor travian zelf is een andere zaak , maar het heeft een kans bij duitsland dacht ik zo^^
    Veni Vidi Vici

Gebruiker

Standaard

Wow, ziet er mooi uit. Hoe heb je het gemaakt?

Gebruiker

Standaard

in 1 woord GENIAAL!! ziet er veel beter uit en je wat je krijgt in marktplaats enzo is veel handiger hoef je niet meer naar je marktplaats te gaan echt hier moeten ze gebruik van maken xD

Gebruiker

Wink

ik weet niet echt tis wel goed maar berichten en raportages en actiiteiten moeten zo blijven zoals het is ja mischien dat van die berichten zou wel goed zijn dat wel maar je zou het moeten kunnen minimaliseren dan zou het goed zijn

Soortgelijke discussies

1. Sitter Interface
    By westmen in forum Ideeën
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 12-04-2013, 00:44

Regels voor berichten