Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 tot 110 van 136

Discussie: Forum

Gebruiker Tranqer's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Ok, dat is idd info die je nodig hebt om het goed te kunnen vergelijken.

Het forum waar ik moderator ben (www.realitynet.org), is gericht op bepaalde televisieprogramma's. Tijdens de seizoenen van die tv-programma's kent het forum 1.200.000 (afgelopen oktober) tot 1.800.000 (maart) pageviews per maand. Het afgelopen jaar was in juni het aantal pageviews het laagst, 833099.

Het maximale aantal berichten in 1 maand was het afgelopen jaar 20720 (maart), het minimale 4363 (augustus).

Het aantal verwijderde berichten door moderators is overigens wel veel lager dan hier. De vraag is of dat ligt aan de moderators, de gebruikers of de richtlijnen van de site
    Wij werken met 4 moderators en 1 forumadmin.

Wat zijn de statistieken voor dit forum?
    De vergelijkenis is vooral met de hoeveelheid berichten dat per dag op een forum wordt geplaatst, en het totaal aantal actieve gebruikers.
    IE: Heb je te maken met 50 posters die 1000 berichten per dag plaatsen, dan is het makkelijk iedereen op 1 lijn te krijgen.
    Heb je te maken met 3500 dagelijkse gebruikers (die inloggen) die 1000 berichten per dag plaatsen heb je een heel andere manier van moderaten nodig.

Dit forum krijgt gemiddeld per dag 600 nieuwe berichten (dat is dus gemiddeld 18.000 berichten per maand), door 3500+ actieve gerbuikers en 30 nieuwe gebruikers per dag erbij.

Het aantal pageviews heeft geen invloed op de manier van modden, of de berichten an sich.
    Los daarvan is dit forum grotendeels 'verborgen' voor niet geregistreerde.
    Geheel off-topic maar om toch een indruk te geven: het aantal pageviews hier is ruim voorbij het 20-voudige van dat forum .

Conclusie: Het vergt een andere manier van aanpak. Iets dat daar perfect kan werken, kan hier totaal anders zijn. Los daarvan zijn de gebruikers ook anders en daarmee zijn de wensen ook anders. Om die reden moeten we hier het wiel opnieuw soms uitvinden .
    Ex-Keizer

Gebruiker ToySoldier's schermafbeelding

Standaard

Off-topic: Tijdslijn zelf + de besprekingen ervan moet je apart houden, anders raak je het overzicht in de tijdslijn zelf kwijt.

Potentie topics weet ik niet, als ik het zo snel lees klinkt het als iets wat eventueel samen kan.

On-topic: Ik merk eigenlijk hetzelfde als Tyl zegt. Travian.in is een stuk kleiner, wij hebben ook meer tijd op bepaalde dingen te doen, al vind ik persoonlijk dat het hier ook moet kunnen: Het is gewoon een kwestie van genoeg moderators in dienst hebben.

Gebruiker FearMe's schermafbeelding

Standaard

Het is niet simpelweg een 'kwestie van genoeg moderators hebben'. Meer moderators lijkt altijd positief, maar brengt ook veel nadelen met zich mee. Hoe meer moderators, hoe meer verschillende stijlen van moderaten en hoe meer verschillende meningen. Met een beperkt aantal moderators heb je veel beter het overzicht en dat komt de kwaliteit ten goede. (Veel) Meer moderators aannemen is zeker geen perfecte oplossing.

Gebruiker Dragon Lady's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tosha Bekijk bericht
    @Tyl:

En @Dragonlady: Jij weet donders goed dat er naar meer wordt gekeken dan alleen modlogs bij het bepalen van iemands activiteit. In Mraedis zn woorden: "Als de forumdelen van een mod(team) goed lopen, maar hij/zij heeft weinig modlogs, doet hij/zij zijn werk ook al goed"
    Een berisping voor een verkeerde titel bij een topic.
    Berisping bij het reageren in het verkeerde topic bij battleraports. ( al uitgebreid besproken )
    Ik heb een berisping ooit gehad: reageren op een topic tegen de forumregels. Ik had gereageerd in een onzin topic van iemand die zich verveelde. Op zulke punten mag van mij best milder gereageerd worden.
    Verplaats een fout bericht, maar bewaar berispingen tot op het moment waar het echt nodig is. Maar niet op een foute titel van een topic. En nee ik kan nu geen voorbeelden meer geven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrs Hekate Bekijk bericht
    Absoluut niet. Ik zal nooit iets doen als mod of MH omdat ik een bepaald criterium moet halen. We zijn geen politie die zoveel bonnen moeten uitschrijven he.
    Als MH ban ik ook alleen mensen als ik zaken tegen kom die niet kloppen. Ik sta niet s ochtends op: zo laat ik vandaag eens 20 mensen gaan bannen.
    En hetzelfde als mod. Zou wat worden als ik iedere dag 10 berichten had moeten verwijderen. Dat had ik niet gered...

Ik lang genoeg crew geweest om te weten hoe alles in zijn werk gaat.
    ^_^ Yucko lover ^_^

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat je nu aangeeft is dat je zelf de richtlijnen negeert? Als je het toen niet eens was met de berisping, had je toen moeten klagen. Maar daar hebben we nooit wat van te horen gekregen, dus het zal wel geen probleem geweest zijn toen?

En als je stelt dat je weet hoe het er aan toe gaat, dan weet je dus dat modlogs niet alles zeggen.

Als iemand ideeën heeft om de richtlijnen te versoepelen, zonder dat de kwaliteit en uitstraling van het forum daarmee verlaagt wordt, zien wij graag een voorstel. Dit moet dan wel een constructief voorstel zijn, en niet alleen een opsomming van berispingen waar je het niet mee eens was.
    Een punt uit de richtlijn met een goede oplossing hoe het beter kan.
    Laatst gewijzigd door AciD : 25-11-2010 om 16:35
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Standaard

Dat ben ik niet me je eens, FearMe. Met meer Moderators zijn de meningen inderdaad ook meer verdeeld, maar het is een kwestie van een goed persoon als leider hebben.

1 Forum Admin (of 2, afhankelijk van wat die ene kan, of als je liever 2 hebt zodat je 1 als back-up hebt), 3 Super Moderators en Moderators, en het forum zo indelen:

Deel 1: Travian Algemeen
    Deel 2: Travian Speelwerelden
    Deel 3: Travian Overige

Aankondigingen en Feedback worden door de Super Moderators en de Forum Admin(s) beheerd. Één Super Moderator krijgt deel 1, één Super Moderator krijgt deel 2, één Super Moderator krijgt deel 3.

Elke Super Moderator zorgt ervoor dat het in zijn eigen forum deel goed loopt. Als het om welke reden dan ook niet goed loopt of er hulp nodig, kan hij de hulp van óf andere Super Moderators óf de Forum Admin(s) inschakelen.

Moderators die in Deel 1 moderaten, hoeven zich in principe niet te bemoeien met Deel 2 of 3. Als er een report of berisping is (waar in beide geval een topic in het Crew Moderator forum voor gemaakt word), kunnen alle mods het zien ja, en ik zie niet in waarom het slecht is dat iedereen daar zijn mening kan geven. Uiteindelijk is het Senior Forum Team (Forum Admin(s) + Super Moderators) die bepaalt wat er uiteindelijk gebeurd met een report/berisping, waar dan wel rekening word gehouden met de meningen maar die meestal niet doorslag gevend zijn.

Ik denk dat als je deze structuur invoert en goed naleeft, het best wel heel erg goed kan werken met 3 Super Moderators + daarnaast je vaste moderators, zelfs als het er veel worden. Nu zijn er namelijk niet erg veel moderators. Ik tel nu 8 moderators + 1 SMod. Op Travian.in hebben we 7 moderators + Tosha en 3 Super Moderators (ik ben een van de 3 SMods maar ik werk meer op de achtergrond, technische zaken e.d.), en zelfs wij zijn al bezig met nieuwe sollicitatie rondes voor meer Moderators erbij te krijgen. Als 1 moderator 5 secties heeft, heeft hij/zij veel minder tijd voor elke sectie, dan als hij bijvoorbeeld 2 secties heeft. Zo leer je ook de (actieve) gebruikers in de secties die jij hebt een beetje kennen, zo weet je dan bijvoorbeeld ook wie je in de gaten moet houden en dat soort zaken.

Anyway, het is maar een voorstel, persoonlijk vind ik dat veel beter werken.

Gebruiker Panter-J's schermafbeelding

Standaard

Er zijn meerdere structuren die kunnen werken, maar je moet structuren niet boven hun stand verheffen. Het gaat om de kwaliteit, niet om de structuur. Dat is geen doel op zich. Ik ben het wel met FearMe eens dat wanneer je weinig moderatoren hebt in één bepaalde sectie (op een aparte server), je de consistentie waarmee maatregelen genomen worden verhoogt. Wanneer je samen met iemand anders modereert, moet je proberen dat wat je doet een beetje op elkaar af te stemmen (hoe streng ben je, waar leg je de grens etc.). In de praktijk wordt er dan vaak met twee verschillende maatstaven gemeten, aangezien iedere moderator toch zijn eigen accenten legt. Hoe meer je er op een klein deel hebt, hoe groter de verschillen.

Daar komt bij dat als je weinig moderatoren in een sectie hebt, je een bepaalde band kunt opbouwen memt de gebruikers van dat deel. Dat is onmogelijk als je met z'n allen daar zit. Kortom: meer is niet altijd beter!
    Geen crew meer . De groeten aan alle forumgebruikers van s4.nl.

Standaard

Je hebt me dan verkeerd begrepen vermoed ik: Ik wil niet meer moderators per deel inbrengen: 2 moderators, misschien 3 als het een erg druk forumdeel is, is genoeg. Ik bedoelde meer moderators over het hele forum, zodat elke moderator minder forumdelen heeft.

Gebruiker Panter-J's schermafbeelding

Standaard

Maar je maakt een onderscheid tussen 3 grote delen, toch?
    Geen crew meer . De groeten aan alle forumgebruikers van s4.nl.

Standaard

Klopt, maar die onderverdeling is meer voor de Super Moderators (en bij voorkeur niet een moderator forumdelen uit 2 of meer onder-verdelingen geven). Als je bijvoorbeeld de Server delen als voorbeeld pakt:

Server delen (Super Moderator)
    > Server 1 (Moderator 1, Moderator 2)
    > Server 2 (Moderator 1, Moderator 2)
    > Server 3 (Moderator 3, Moderator 4)
    > Server 3x (Moderator 3, Moderator 5, Moderator 6)
    > Server 4 (Moderator 5, Moderator 6)
    > Server 5 (Moderator 7, Moderator 8)

Zoiets had ik in gedachten, niet dat bijvoorbeeld 6 moderators alle server embassy's krijgen, dat zou een te hoge werkdruk opleveren in mijn ogen (wat nu ook het geval is, zo lijkt het tenminste).

Regels voor berichten