Pagina 4 van 68 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 673

Discussie: Computerproblemen

Gebruiker micmic117's schermafbeelding

Exclamation Graphics cpu haperen

Hallo iedereen,

Niet echt een vraagje van travian maar dit is de huiskamer.

Ik heb al een maand of twee problemen met mijn computer .
    Games of filmpje met andere woorden bewegende graphics.
    Hapert mijn scherm van mijn computer waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan spelen of filmpjes kan kijken.

Wat ik al gedaan heb is:
    Nvidia opnieuw geïnstalleerd, adobo schokwave, adobe flash player, Norton het gehele systeem laten scannen ( maar niets gevonden )

Ik heb een redelijk nieuwe cpu en naar mijn weten zijn al mijn drivers up to date.

Misschien dat dit ook helpt ik heb een laptop 'acer aspire 5520G'

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht!

Groeten, Michiel

Gebruiker Online de Grote's schermafbeelding

Standaard

Je bent 100% zeker dat het je processor (CPU) is? Dan moet je misschien een nieuwere driver installeren of een nieuwe processor kopen/hem repareren. Als het je graphics zelf zijn (beeldkaart) moet je óf een nieuwe kopen maar zeker eerst doen: de laatste nieuwe driver installeren. Niet dezelfde, maar de laatste nieuwe. Die van NVidia zijn hier te vinden.
    Laatst gewijzigd door Online de Grote : 28-02-2010 om 11:05
    Fanclub Fire Hawk
    Quotes
    Defensix is [irc]Defensix[/irc], Def|Buzy is [irc]Def|Buzy[/irc], Def|AFK is [irc]Def|AFK[/irc].

Gebruiker Online de Grote's schermafbeelding

Standaard

Maar wát van de computer? Als de grapics haperen is het of je beeldkaart of je cpu (processor). Kijk eens bij Systeeminfo welke waarden erbijstaan.
    Laatst gewijzigd door Online de Grote : 28-02-2010 om 11:04
    Fanclub Fire Hawk
    Quotes
    Defensix is [irc]Defensix[/irc], Def|Buzy is [irc]Def|Buzy[/irc], Def|AFK is [irc]Def|AFK[/irc].

Gebruiker Angus's schermafbeelding

Standaard

Misschien via de Nvidia control panel (als je dat hebt, anders bij configuratiescherm) de refresh rate veranderen (even testen), en performance/quality aanpassen.

als dat niet werkt zou het ook aan je moederbord kunnen liggen.
    Gretz! Angus
    irc status: [irc]Angus[/irc]
    (afbeelding door sanity)

Gebruiker cobraax's schermafbeelding

Standaard

klik hier eens een willikeurige game aan en maak even screen shotje.....
    Omdat het kan!

Gebruiker Rayman's schermafbeelding

Standaard

Waarom post je het trouwens niet hier?

Moderator Break - Graafoto
    Goed opgemerkt, ik heb ze samengevoegd
    Laatst gewijzigd door graafoto : 27-02-2010 om 21:32 Reden: mod break

De rest van mijn handtekening

Gebruiker graafoto's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micmic117 Bekijk bericht
    acer aspire 5520G
    Voila, probleem gevonden.
    Acer zijn geen al te goede laptops, ze staan samen met HP aan de top van de laptops die binnen een jaar stuk gaan.

Geheugen uitbreiden kan inderdaad veel helpen.

Gebruiker minibike12's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door threetowers Bekijk bericht
    Hee ik heb even een vraag.
    Ik heb laatst de pre-lease demo's geïnstalleerd van COD2 en COD4.
    Gisteren heb ik deze demo's weer ge-deïnstalleerd.
    De snelheid waarmee ik de ongeveer 1gb grote bestanden downloadde was 900kb per seconde, nu download ik de COD5 demo en is dat maar 430kb/seconde.
    Mijn vraag: staan de demo's van COD2&4 nog ergens in mijn pc waardoor de snelheid van een andere grote (vrij grote) downloads vertraagd?
    Hoi Threetowers

Downloads worden niet vertraagd door programma's of bestanden die op je computer staan (of je moet de programma's in gebruik hebben op het internet maar dat is in dit geval niet)
    Dus het ligt niet aan de programma's of bestanden die je op je pc hebt staan.
    De verschillende downloadsnelheid kan komen door de verschillen in het aanbod van snelheid.
    Bijvoorbeeld: van sommige site's die een hele hoge uploadsnelheid hebben kan ik tot een maximum van 3.5mb/s downloaden. Maar een zijn ook site's met een lage uploadsnelheid waar ik moeilijk 100kb/s haal.

Maar het is ook : ik heb een maximale download snelheid van 3.5mb/s.
    Als is 2 bestanden met maximale snelheid download heb ik toch maar de max van 3.5mb/s.
    Dus dan zal hij het moeten gaan verdelen (bijvoorbeeld 2 x 1.75mb/s).

De snelheden van het downloaden ligt dus aan je abbonement (wat je maximumsnelheid is),aan het aanbod en hoeveel dingen je in totaal aan het downloaden bent (de totale snelheid).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Online de Grote Bekijk bericht
    Je bent 100% zeker dat het je geheugen (CPU) is? Dan moet je misschien een nieuwere driver installeren of meer geheugen kopen en monteren. Als het je graphics zelf zijn (beeldkaart) moet je óf een nieuwe kopen maar zeker eerst doen: de laatste nieuwe driver installeren. Niet dezelfde, maar de laatste nieuwe. Die van NVidia zijn hier te vinden.
    Hoi Online de grote.

Je geheugen is heel wat anders dan je CPU.
    Geheugen wordt ook wel RAM geheugen genoemd en de CPU is de processor.
    Dit zijn 2 totaal verschillende onderdelen van een computer.

En haperende beelden in games of filmpjes (als het zelfs bij de simpelste spelletjes zijn) is er 99% kans dat je videokaart kapot is (ook wel grafische kaart genoemd).
    Als je grafische kaart kapot is dan heeft hij niet meer de volle rekencapaciteiten dus kan hij het niet meer bij houden. Ook kan het zijn dat het in conflict met elkaar komt omdat de grafische kaart meer uit zichzelf wil halen dan hij kan.

Groetjes Martijn

Gebruiker germania's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Online de Grote Bekijk bericht
    Maar wát van de computer? Als de grapics haperen is het of je beeldkaart of je cpu (geheugen). Kijk eens bij Systeeminfo welke waarden erbijstaan.
    Je beeldkaart? Je bedoelt een grafische kaart/chip?
    En een CPU (processor) is niet gelijk aan RAM (geheugen), als je wat van pc's af weet of wat in die richting wilt doen moet je wel de termen goed hebben lijkt me... Je komt op mij over als een leek.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angus Bekijk bericht
    Misschien via de Nvidia control panel (als je dat hebt, anders bij configuratiescherm) de refresh rate veranderen (even testen), en performance/quality aanpassen.

als dat niet werkt zou het ook aan je moederbord kunnen liggen.
    Het kan zijn dat het zijn grafische chip niet eens is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door graafoto Bekijk bericht
    Voila, probleem gevonden.
    Acer zijn geen al te goede laptops, ze staan samen met HP aan de top van de laptops die binnen een jaar stuk gaan.

Geheugen uitbreiden kan inderdaad veel helpen.
    Dat het een Acer is maakt niks uit, het ligt aan de configuratie van de laptops

@ micmic: Welke versie van de Acer Aspire 5520G heb je gekocht? Ik zie verschillende versies en heb er nu een voor me met 3 GB geheugen (http://tweakers.net/pricewatch/17255....html#tab:info).
    Laat ik daar van uitgaan, dan is het iig niet je geheugen. 3GB is meer dan genoeg voor een laptop.

Dan zit er een CPU in die zwaar verouderd is (niks nieuwe CPU hoor ) en nog langzaam loopt ook. Dat kan hem zeker zijn, aangezien die echt aan vervanging toe is...

En dan ook nog een gpu (grafische kaart/chip) die zwaar verouderd is...

Ik vraag me af: Welke games probeer je erop te spelen en welke instellingen gebruik je daarbij? Deze laptop is niet bedoeld om te gamen of andere zware applicaties op te draaien.

Ik adviseer je om die laptop te gebruiken waar die voor is, of om een nieuwe te kopen die aan je wensen voldoet

Pagina 4 van 68 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten