Weergegeven resultaten: 1 tot 9 van 9

Discussie: EfficiŽnter en overzichterlijker berichtensysteem

Gebruiker

Standaard EfficiŽnter en overzichterlijker berichtensysteem

Beste mede-Travianspelers,

Aangezien de berichten in het ideeŽn forum blijkbaar niet doorgevoerd worden (vind ik plat gezegd werkelijk waar belachelijk, wat is dan het nut van een ideeŽnforum afgezien van het 'creatieve uiten'?), mijn idee hieronder en ook via een mail naar de admins:

Idee:
    EfficiŽnter en overzichterlijker berichtensysteem

Ontstaan vanwege:
    De behoefte om efficiŽnter en overzichtelijker met berichten binnen Travian om te gaan

Haalbaarheid:
    Moet niet moeilijk te schrijven zijn, dus in mijn ogen zeer zeker haalbaar

Beschrijving van mijn idee:
    1 Vervanging van de vele kopieŽn met "RE:", "RE^4:", etcetera.
    2 Signalering 'je hebt op xx:xx geantwoord' (+ link naar verzonden bericht)
    3 Back-up na fout ingevulde gebruikersnaam of Enter, etc.
    4 Verdubbeling van het aantal berichten (en rapporten?) per pagina
    - Eventuele andere hersenspinsels

Hieronder de uitwerking:
    1 Vervanging van de vele kopieŽn met "RE:", "RE^4:", etcetera.:
    Soms kun je wel gek worden van de vele berichten die in je Postvakje staan waarbij je al meerdere keren hebt gereageerd en er dus berichten met hetzelfde onderwerp staan (maar met een ander getal achter "RE^"). Het zou fijn kunnen zijn als het berichtensysteem deze berichten automatisch zou herkennen, en ťťn van de volgende opties zou gebruiken:
    a Vergelijkt beide berichten of ze identiek zijn en zo ja; verwijdert vorige bericht
    b Toon 'discussies' in plaats van losse berichten. In het huidige systeem staan alle berichten los (op datum van ontvangst), bij het trapsgewijze idee van mij zou dat ook zo zijn, maar zijn berichten met daarin reacties op elkaar juist veranderd in 'discussies' en zijn ze daarop gesorteerd; voorkomt dat alle berichten kriskras door elkaar heen staan
    c Kopieert de reacties niet elke keer naar elk nieuw bericht toe, zodat deze zich binnen elk nieuw bericht opstapelen, maar zoekt berichten met zelfde titel & tekst en koppelt deze aan het meest recente bericht (zie bij mijn nieuwe systeem elke reactie als een enkele schakel van een ketting of als een wagon aan een lange trein; en het systeem koppelt deze schakels automatisch aan elkaar zonder ze in elk nieuw bericht te kopieren en te plakken)

Voordeel van dit systeem:
    in alle 3 de opties die ik hierboven noem lijkt overzichtelijkheid mij de belangrijkste factor. Bij optie C zou zelfs de data in de database sterk verminderd kunnen worden en zou je een stukje extra zoekvermogen (naar de 'schakels'/'wagons') moeten creeŽren wat een hele bult data doet verdwijnen (de vele kopieŽn van berichten die nu in het huidige systeem opgeslagen worden)

2 Signalering 'je hebt op xx:xx geantwoord' (+ link naar verzonden bericht):
    Je hebt op iemand's bericht gereageerd maar weet niet meer wanneer en die andere persoon heeft nog niet gereageerd. Probeer enkele dagen later maar weer eens te achterhalen wanneer je dat ene bericht hebt gestuurd. Pagina voor pagina moet je bij langs.
    Zet een systeem op wat bij een bericht met de titel "Jouw dorpje" automatisch in de map Verzonden zoekt naar een bericht van jezelf met de titel "RE^1: Jouw dorpje" en laat een link naar dit bericht zien (en als je zelf niet gereageerd had staat er uiteraard 'Je hebt nog niet gereageerd op dit bericht')

3 Back-up na fout ingevulde gebruikersnaam of Enter, etc.
    Wat vervelend is het, wanneer je een lang bericht hebt getypt (bijvoorbeeld een alliantiemail met belangrijke informatie) en je vergeet de ontvanger (een gebruikersnaam of [ally]) in te vullen maar drukt wel op OK/Enter. Dan ben je alles weer kwijt, en met de browserknop Vorige kun je ook niets.
    Zou het niet handig zijn dat je tekst na het OK klikken of Enter drukken nog 1 pagina verderop opgeslagen wordt, met bijv. de melding "Je bericht blablabla heeft nog geen geadresseerde, vul dat hieronder in"?
    Tip voor Firefox gebruikers: gebruik een add-on zoals Lazarus: Restore forms. Heeft geen invloed op het uiterlijk van Travian maar onthoud wel je formulieren. Denk er wel om dat je bij de "Opties" voor de add-on even uitvinkt dat ie niet wachtwoorden op moet slaan. Gebruiken op eigen risico uiteraard!

4 Verdubbeling van het aantal berichten (en rapporten?) per pagina
    Tien berichten per pagina terwijl je misschien wel 30 berichten op een dag verstuurd. Kun je nagaan hoelang je moet klikken om dat ene bericht te vinden dat je vorige week naar dat nieuwe lid hebt gestuurd... Daarom pleit ik voor een systeem met (minimaal) 20 berichten per pagina. Of nog beter; laat de speler zelf kiezen bij "Configuratie" hoeveel berichten hij/zij per pagina wil zien met een zogenaamde 'dropdownbox' waarbij ze kunnen kiezen uit bijvoorbeeld 10, 20, 30, 40 of 50 berichten per pagina. Of is dit niet goed voor de serverload? Combineer het dan met mijn idee over discussies (punt 1b hierboven) om de serverload alsnog minimaal toe te laten nemen bij meerdere berichten per pagina.

- Eventuele andere hersenspinsels
    Andere kleur lettertype voor het onderwerp van alliantiemails ([ally]) zoals gebruikt wordt bij MH/Support/Goudbevestiging berichten
    Verplicht maken of evt. via bevestiging ('weet u zeker dat u geen onderwerp in wilt vullen?') om spelers het onderwerp in te laten vullen

Nogmaals; bovenstaande is in een 15-20 minuten opgesteld naar aanleiding van de groeiende behoefte om efficiŽnter en overzichtelijker met berichten binnen Travian om te gaan.

Fijne feestdagen en de allerbeste wensen.

Gebruiker

Standaard

Zou idd wel een stuk makkelijker en overzichtelijker wezen. Ben benieuwd of het er doorheen komt

Gebruiker baby nozem's schermafbeelding

Standaard

een goed idee

ben zelf ook uren bezig om de berichten te verwijderen die ik met mijn eigenste spammer maak
    berichten zoeken, hardstikke handig
    back-up is ook handig ja, maar je kunt beter de naam gelijk goed typen overigens typ ik nooit de naam in maar ga ik naar de speler zelf om daar op stuur bericht te klikken, das ook zonder fouten
    berichtenverdubbeling vind ik opzich dan weer niet nodig ;-)
    ORANJE

Gebruiker

Standaard

Invoeren die hap

Duurt idd wel erg lang met die rapportjes en berichten.

Dit idee kan zo de server op XD
    IP/ISP/Besturingssyseem/Browser weten?
    Klik dan op deze

Gebruiker

Standaard

Helemaal voor, zeker voor optie 3 en 4.

Gebruiker

Standaard

Fijn dat het zo positief ontvangen wordt

Gebruiker IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Mooi idee. Leuk uitgewerkt. Past prima bij mijn idee. Misschien moet iemand die ideeŽn over berichten eens bundelen.
    Help! Wanneer begint server X?

Raad het deuntje: "tadadadaa daa-daa da tadaaaa"
    Winnaar: wop - final fantasy victory theme

Gebruiker Henk|Solution's schermafbeelding

Standaard

Hmm inzetten die handel.

@ijsboer, dan krijg jij al de reputatie binnen zeker..

Soortgelijke discussies

1. het nieuwe berichtensysteem
    By IJsboer in forum IdeeŽn
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 18-12-2009, 20:41

Regels voor berichten