Weergegeven resultaten: 1 tot 9 van 9

Discussie: Nieuwe updates2

Gebruiker

Standaard Nieuwe updates2

Ik weet dat ik het een tijdje geleden al is gepost, maar het staat ineens in ideeŽn-oud,

Waarschuwing veel leeswerk

Inleiding

Travian is al vaak hetzelfde, tijd voor verandering. Deze ideeŽn hebben veel invloed op travian.

Hier de ideeŽn die je tegen zult komen:

* 6-hoekige kaart
    * Belegering + een paar nieuwe legers
    * Dorp upgraden
    * Opdrachtgever aanpassing

De 6-hoekige kaart:

Al tijden hebben we een 4 hoekige kaart. Voor veel spelers gewoon normaal, maar als we eens de nadelen gaan zoeken tussen de 4 hoekige en 6 hoekige kaart.
    De 4-hoekige kaart heeft veel meer reistijd, doordat je maar 4 buren hebt, de 6 hoekige heeft dus minder reistijd.
    Ook zul je meer gewesten hebben, waardoor je meer actie krijgt. Deze gewesten heb je dan:
    Noordwest
    Noordoost
    Oost
    Zuidoost
    Zuidwest
    West

Screen:

Belegering:

Veel mensen bedachten al een soort belegering maar nooit echt een goede, deze keer heb ik het eens geprobeerd.
    Bij een belegering kun je het dorp overnemen of er een kamp bouwen. Om een dorp over te nemen heb je twee aanvoerders nodig en moet de verdediging het opgeven, dit kan alleen bij een gecontroleerde belegering. Of een kamp bouwen, hierbij moet het dorp tot 0 worden geschoten. Een kamp is een soort boerderij, elke dag krijg jij dan 50 p/h grondstoffen van alles. Elk uur valt de aanvaller aan. Hierbij kan de verdediging gedood worden en muren en gebouwen vernietigd worden. In de tussentijd kan jij of jouw alliantie genoten versterking sturen of aanvalslegers. Hierbij kan de aanval of verdediging versterkt worden. Hoofddorpen kunnen nog steeds niet worden overgenomen/tot kamp gemaakt

De gecontroleerde belegering:
    Bij de gecontroleerde belegering gaat het bijna hetzelfde als bij een overname. Alleen men gebruikt geen leider, maar twee aanvoerders.
    Een speler in kwestie die wordt belegerd heeft dan 2 opties:
    * Doorstrijden en vechten tegen de belegeraars
    * Opgeven en het dorp in handen van de vijand
    Een speler in kwestie die belegerd heeft ook verschillende opties, hij kan:
    * Doorvechten om het dorp te vernietigen of te veroveren
    * Of op de terugtocht gaan en de aanval opgeven

De ongecontroleerde belegering:

Bij deze kun je het dorp alleen maar tot een kamp maken, schiet het hele dorp kapot en je kunt er een kamp bouwen.

Nieuwe legers voor het doen van een belegering:

De aanvoeder, er zullen 2 aanvoerders nodig zijn om een dorp over te nemen. Deze kun je net als de rest in je Paleis of residentie bouwen.

De smid, de smid kan in een belegering een katapult/ram maken, met 10 % extra kosten als normaal, hierbij kun je steeds meer katapulten maken om het dorp te vernietigen

Dorp upgraden:

Iedereen heeft het erover een dorp groter maken, meer bouwplaatsen e.d. Eindelijk heb ik de oplossing, een dorp upgraden. Hier de mogelijkheden:
    Hoofdgebouw -> Kasteel
    Dorp -> Stad

Het kasteel

Om een kasteel te kunnen bouwen, zul je in je hoofddorp een residentie/paleis naar niveau 20 moeten doen. Dan staat er een balkje bij je residentie/paleis dorp upgraden. Dit is helemaal gratis.
    De bonus van het upgraden:
    * Een buitenmuur ( om je dorp en grondstofvelden extra te verdedigen)
    * 4 Buitenbouwplaatsen ( bouwplaatsen buiten de stadmuur/aarden muur/palissade)
    * Ambachtshuis ( een plek waar je grondstoffen kunt krijgen )
    * 3 bouwplaatsen ( gewoon extra )
    * Meer grondstofvelden ( zelf te kiezen )

De buitenmuur
    De buitenmuur is voor extra verdediging en is aardig duur, ieder volk heeft dezelfde muur.
    De eisen zijn gewone muur op niveau 15

De buitenbouwplaatsen
    Hier kun je de korenmolen, ijzersmederij, kleibakkerij en houtzagerij maken, i.p.v. in het dorp. Hierdoor heb je dus al 4 extra bouwplaatsen.
    de eisen hiervoor zijn de buitenmuur.

Ambachtshuis
    In het ambachtshuis kun je kunstenaars de vrije loop laten gaan, zij verkopen hun kunst en jij krijgt dan grondstoffen. Bij elk niveau komt er 1 kunstenaar bij.

3 extra bouwplaatsen
    Omdat er nu zo weinig bouwplaatsen zijn is het erg handig als er nog eens 3 bij komen. Dit kost niets, het is gewoon gratis.

Meer grondstofvelden
    Er zullen een paar lege velden zijn op de kaart tussen de buitenmuur en de grondstof velden, in totaal 5. Hier kun je alles bouwen, je klikt er op en je kunt kiezen tussen 2 graanakkers 1 houthakker, klei-afgraving en ijzermijn.
    Eisen: buitenmuur

De stad

De stad heeft hoge eisen omdat anders veel mensen steden gaan maken,
    De eisen zijn:
    Paleis/residentie 20
    Schatkamer
    Raadhuis 10
    populatie 1000

Hierna zult u een stad kunnen maken, dit kan in de residentie/paleis.
    De voordelen van een stad zijn:
    Ambachtshuis
    3 extra bouwplaatsen

Opdrachtgever aanpassing:

Veel mensen kennen de opdrachten van nu wel, maar er is echt 1 ding wat ze er in zouden moeten opnemen, de muur, een belangrijke verdediging voor beginners, want ik weet niet of er wel mensen zijn die weten waar die is en wat het doet.

Dus daarom een aanpassing,

Opdracht 21a: Marktplaats (vervolg van opdracht 20a)

Opdracht 21b: Training (vervolg van opdracht 20b)

Opdracht 22: Muur

ĄHet is tijd om een muur te maken. Jouw bescherming is haast om.
    De meeste speler zullen jouw aanvallen, om hun een beetje tegen te houden moet je een muur maken, Klik op de gracht en dan kom je bij dat menu.
    Taak: Maak een muur
    Opdracht beloning: 150 180 160 130

Opdracht 23: Alles naar 2!

Zelf toe te voegen

Heeft u ergens een hekel aan in travian, PB me en misschien zal ik de oplossing hierbij toevoegen.
    Terug voor x5 en T4

Gebruiker

Standaard

Eigenlijk vind ik het wel een goed idee.
    maar veel te uitgebreid om het te laten komen in travian.

Gebruiker Toastie's schermafbeelding

Standaard

En er komen een heeeellleeee boel extra bouwplaatsen bij, te veel om er nog enig taktisch belang bij te houden.

Verder doet de muur helemaal niets, hij geeft procentuele bonus, maar geen extra basisdef!

Standaard

kan je die muur niet wat kleiner maken?? want nu heb je veel te veel ruimte binnenin

Gebruiker

Standaard

die extra gs-veldjes zijn wel goed
    maar ook nadelig
    een 3-3-3-9 wordt 3-3-3-14 of
    een 1-1-1-15 wordt 1-1-1-20
    maar mooi uitgewerkt , en is geweldig idee

XXX-jes

Gebruiker

Standaard

Ik denk dat al deze aanpassingen het hele spel zullen beinvloeden. Je moet heel anders gaan spelen en zoals Zusje_XX al zei je krygt nog grotere vegen die dan weer de wereldwonderen gaan benadelen. Ik denk dat dit het spelbalans zal beinvloeden maar verder mooi uitgewerkt.

Gebruiker

Standaard

Je hoeft ook niet alle ideeŽn toe te voegen, het is ook gewoon handig voor de makers.
    Terug voor x5 en T4

Gebruiker Zweaplight's schermafbeelding

Standaard

Ik denk inderdaad ook dat dit het hele spel zal beÔnvloeden. De zeshoekige kaart vind ik sowieso een grote afrader. De rest vind ik wel ok, maar zou niet handig zijn omdat het tť ingewikkeld wordt en het hele spel zal beÔnvloeden. Maar het idee is zeker niet verkeerd.
    VAKANTIE

Gebruiker hawkins.one's schermafbeelding

Standaard

goede update's en zeer mooi uitgewerkt chapio!
    Er is Hier helemaal niks te zien!

Regels voor berichten