Oi, beste lezer.
Hier dus op nieuw mijn intro, niet dat ik het erg vond dat me oude pleitte is, maar nu kan ik ook i.v.m. met het overzichtelijkheid die ik moet creëren, en dergelijke nieuwelijkheidjes die mij afgelopen tijd zijn toegekomen, toch een ververste intro neer typen.
Over mij:
'k ben dus Fire Hawk (spreek uit als: Faijur Ha-we-k; Afgekort (en veel gebruikt): FH) Word in het echte leven al meer dan 18 jaar lang Stefan genoemd, dus zo zal ik dan ook wel heten, denk ik.
Ben een man, en sinds enkele maanden kennis dat ik een Autistisch Spectrum Stoornis (ASS) onder mijn leden heb, dit houd in dat ik anders denk, interpreteer, voel etc. dan de gemiddelde neurotype (= 'normale mens', tsja, als je groepen gaat labelen, doen wij dat ook).
Dit is dus mijn problematiek in de maatschappij:
Bij mij betreft het ASS Asperger Syndroom, velen zullen niet begrijpen wat dit is, het doet met mij nogal wat dingen, niet anders dan voorheen, maar nu ik bewust ben dat ik Asperger heb, valt het steeds vaker op. Enkele puntjes hierover:
1) Ik ben qua intelligentie bovengemiddeld aan de gemiddelde persoon, dan ben ik ook weer niet de slimste, aangezien velen hier meer kennis hebben, overigens wel stof dat ik vrij rap kan begrijpen.
-Intelligentie bovengemiddeld aan de klasgenoot en zelfs leraren, geven een arrogante aanzicht op een niet zo arrogant persoon. Een pluspunt aan mij dat vrijwel niet gewaardeerd wordt.
2) Ik ben, zoals ze dat op de deeltijd zo mooi zeggen, 'sociaal onhandig', ik kan rationeel een situatie heel goed begrijpen, emotioneel gaat dat echter minder makkelijk. Als iemand door een betreffende situatie een bepaalde emotie toont, kan ik dat wel snappen, maar ik kan mij niet inleven in een ander, en daar ook maar moeilijk (op de juiste manier) reageren op een situatie of persoon.
-Dit wordt vaak niet gewaardeerd.
3) Mijn emotionele ontwikkeling ligt lager dan mijn feitelijke leeftijd, zo schijn ik emotioneel te kunnen reageren als iemand van 12/13 jaar oud, terwijl ik dus al 18 ben.
-Hierop volgt veel onbegrip van andere mensen, en wordt vaak ook als aanstelleritis gelabeld en niet gewaardeerd.
4) Ook heb ik moeite met het begrijpen van non verbale communicatie, en dat wordt, zoals je misschien aan voelt komen, weinig gewaardeerd.
Tot zover dat lesje Asperger, ik ben anders maar niet minder.
Ik volg nu deeltijd, een behandeling om met Asperger om te gaan en beter te functioneren in de maatschappij.
Interesses en hobby's:
Mijn interesses liggen heel beperkt:
1 - Architectuur/Constructie
2 - Japan
Beide zijn erg uitgebreid dan weer, maar verder dan Architectuur en Japan reiken mijn interesses niet.
Dan heb je uiteraard nog de doodnormale alledaagse interesses;
3 - vrouwen
4 - auto's
5 - koffie
Maar dat zijn dus onderwerpen die iedereen wel aangaan.
Sporten die ik leuk vind:
- Roeien
- Fietsen
- Schaatsen
- Lopen
- Zwemmen
Sporten die ik absoluut haat:
- Voetbal
- Tennis
- Basketbal
- Volleybal
- Alle overige TEAM-sporten.
Mijn favorieten:
Muziek genres:
1 - Alternative
2 - Blues
3 - Classic Rock
4 - J-pop
5 - J-rock
6 - Pop
7 - Retro (MuSiX)
8 - Rock
9 - Techno
10 - Trance
Consoles:
1 - MSX 2
2 - MSX
3 - MSX 2+
4 - MSX Turbo (R)
5 - Commodore 64
6 - DOS
7 - Unix
8 - PS2
9 - PS3
10 - PSP
Eten:
1 - Pannenkoek (met spek/kaas/appel)
2 - Poffertjes
3 - Pizza
4 - Patat
5 - Poffert
Drinken:
1 - Koffie
2 -koffieSpatsie (=Duitse mix; Cola+sinas of 7up)
3 -koffieSinas
4 -koffieCassis
5 -koffieCola
Ben nu even inspiratieloos geworden, als er nog vragen zijn stel je ze maar.
En let wel even op het volgende:
En alle niet serieuze Niue (of look-a-like) knakworsten zijn niet gewenst.Naar aanleiding van de gigantische hoeveelheid spam, regelrechte onzin en mensen die het nodig vonden om in ALLE topics toch wel iets te zetten, hebben de admins besloten dit forum volledig te legen.
Spelers kunnen, indien een beleefd verzoek wordt gemaakt, een deftig intro-topic terugkrijgen. Verder gelden hier nog steeds dezelfde regels, met als bijkomende regel dat je toch tenminste MOEITE moet doen om conversatie te maken, en niet doodgewoon overal "Favoriet drankje????" te posten.
Groetjes,
FH