Pagina 1 van 25 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 242

Discussie: Fire Hawk

Gebruiker Fire Hawk's schermafbeelding

Standaard Fire Hawk

Oi, beste lezer.

Hier dus op nieuw mijn intro, niet dat ik het erg vond dat me oude pleitte is, maar nu kan ik ook i.v.m. met het overzichtelijkheid die ik moet creëren, en dergelijke nieuwelijkheidjes die mij afgelopen tijd zijn toegekomen, toch een ververste intro neer typen.

Over mij:

'k ben dus Fire Hawk (spreek uit als: Faijur Ha-we-k; Afgekort (en veel gebruikt): FH) Word in het echte leven al meer dan 18 jaar lang Stefan genoemd, dus zo zal ik dan ook wel heten, denk ik.

Ben een man, en sinds enkele maanden kennis dat ik een Autistisch Spectrum Stoornis (ASS) onder mijn leden heb, dit houd in dat ik anders denk, interpreteer, voel etc. dan de gemiddelde neurotype (= 'normale mens', tsja, als je groepen gaat labelen, doen wij dat ook).

Dit is dus mijn problematiek in de maatschappij:

Bij mij betreft het ASS Asperger Syndroom, velen zullen niet begrijpen wat dit is, het doet met mij nogal wat dingen, niet anders dan voorheen, maar nu ik bewust ben dat ik Asperger heb, valt het steeds vaker op. Enkele puntjes hierover:

1) Ik ben qua intelligentie bovengemiddeld aan de gemiddelde persoon, dan ben ik ook weer niet de slimste, aangezien velen hier meer kennis hebben, overigens wel stof dat ik vrij rap kan begrijpen.
    -Intelligentie bovengemiddeld aan de klasgenoot en zelfs leraren, geven een arrogante aanzicht op een niet zo arrogant persoon. Een pluspunt aan mij dat vrijwel niet gewaardeerd wordt.

2) Ik ben, zoals ze dat op de deeltijd zo mooi zeggen, 'sociaal onhandig', ik kan rationeel een situatie heel goed begrijpen, emotioneel gaat dat echter minder makkelijk. Als iemand door een betreffende situatie een bepaalde emotie toont, kan ik dat wel snappen, maar ik kan mij niet inleven in een ander, en daar ook maar moeilijk (op de juiste manier) reageren op een situatie of persoon.
    -Dit wordt vaak niet gewaardeerd.

3) Mijn emotionele ontwikkeling ligt lager dan mijn feitelijke leeftijd, zo schijn ik emotioneel te kunnen reageren als iemand van 12/13 jaar oud, terwijl ik dus al 18 ben.
    -Hierop volgt veel onbegrip van andere mensen, en wordt vaak ook als aanstelleritis gelabeld en niet gewaardeerd.

4) Ook heb ik moeite met het begrijpen van non verbale communicatie, en dat wordt, zoals je misschien aan voelt komen, weinig gewaardeerd.

Tot zover dat lesje Asperger, ik ben anders maar niet minder.

Ik volg nu deeltijd, een behandeling om met Asperger om te gaan en beter te functioneren in de maatschappij.

Interesses en hobby's:

Mijn interesses liggen heel beperkt:
    1 - Architectuur/Constructie
    2 - Japan

Beide zijn erg uitgebreid dan weer, maar verder dan Architectuur en Japan reiken mijn interesses niet.

Dan heb je uiteraard nog de doodnormale alledaagse interesses;
    3 - vrouwen
    4 - auto's
    5 - koffie

Maar dat zijn dus onderwerpen die iedereen wel aangaan.
    Sporten die ik leuk vind:
    - Roeien
    - Fietsen
    - Schaatsen
    - Lopen
    - Zwemmen

Sporten die ik absoluut haat:
    - Voetbal
    - Tennis
    - Basketbal
    - Volleybal
    - Alle overige TEAM-sporten.

Mijn favorieten:

Muziek genres:
    1 - Alternative
    2 - Blues
    3 - Classic Rock
    4 - J-pop
    5 - J-rock
    6 - Pop
    7 - Retro (MuSiX)
    8 - Rock
    9 - Techno
    10 - Trance

Consoles:
    1 - MSX 2
    2 - MSX
    3 - MSX 2+
    4 - MSX Turbo (R)
    5 - Commodore 64
    6 - DOS
    7 - Unix
    8 - PS2
    9 - PS3
    10 - PSP

Eten:
    1 - Pannenkoek (met spek/kaas/appel)
    2 - Poffertjes
    3 - Pizza
    4 - Patat
    5 - Poffert

Drinken:
    1 - Koffie
    2 - koffie Spatsie (=Duitse mix; Cola+sinas of 7up)
    3 - koffie Sinas
    4 - koffie Cassis
    5 - koffie Cola

Ben nu even inspiratieloos geworden, als er nog vragen zijn stel je ze maar.

En let wel even op het volgende:
    Naar aanleiding van de gigantische hoeveelheid spam, regelrechte onzin en mensen die het nodig vonden om in ALLE topics toch wel iets te zetten, hebben de admins besloten dit forum volledig te legen.

Spelers kunnen, indien een beleefd verzoek wordt gemaakt, een deftig intro-topic terugkrijgen. Verder gelden hier nog steeds dezelfde regels, met als bijkomende regel dat je toch tenminste MOEITE moet doen om conversatie te maken, en niet doodgewoon overal "Favoriet drankje????" te posten.
    En alle niet serieuze Niue (of look-a-like) knakworsten zijn niet gewenst.

Groetjes,
    FH
    Laatst gewijzigd door Fire Hawk : 06-11-2009 om 15:54 Reden: Beetje optimistischer zijn over Asperger, ik ben wie ik ben, klaar.

“Waking up to who you are requires letting go of who you imagine yourself to be.”
    - Alan Watts -

Gebruiker Omerta's schermafbeelding

Standaard

Welke vogel vind je het mooiste?
    naast de Fire Hawk?
    Je zegt dat je tennis haat. ( omdat het een teamsport is?)
    Tennis is slechts een teamsport als je dubbelt, waar je dan 1 maat bij hebt.
    Regulier wordt deze sport als Enkel beschouwd.
    Of houd je er gewoon niet van heen en weer te rennen naar een balletje wat je dan raakt? begrijpelijk hoor.
    Ik val niet onder de Niue look-a-likes... toch? :-o
    Laatst gewijzigd door Omerta : 16-10-2009 om 18:10
    Follow da leader leader leader follow da leader!

Standaard

Mooie introductie!

Ik hoorde dat je ook een tijd in het ziekenhuis hebt gelegen, is dat ook (deels) ter gevolgen van Asperger, of is dat gewoon iets 'onafhankelijks'?
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=289295&dateline=12554  63415
    Huidig: NL1 - KillerNogniks
    Vroeger: NL5 (12/13) - Gargoylish (Saintz); NL6 - Nogniks (Lama); NL6 - Nogniks (Vultures/REL); NL2 - Beowulf (Boefjes); IN2 - UndergroundMAN (INN)

Gebruiker jorkynator's schermafbeelding

Standaard

Ben ik toegelaten Fire-Hawk?

Tof van je dat je je 'gebrek' even hier uitlegde
    Nu krijg je vast minder vragen over wat het nu eigenlijk is ;D

Welkom xD <== dit klopt zo hard niet xD

groet, jorky

Gebruiker

Standaard

Hmm, volgens mij gaan je contacten via travian wel lekker

hoelang speel je nu al travian?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omerta Bekijk bericht
    Welke vogel vind je het mooiste?
    naast de Fire Hawk?
    Je zegt dat je tennis haat. ( omdat het een teamsport is?)
    Tennis is slechts een teamsport als je dubbelt, waar je dan 1 maat bij hebt.
    Regulier wordt deze sport als Enkel beschouwd.
    Of houd je er gewoon niet van heen en weer te rennen naar een balletje wat je dan raakt? begrijpelijk hoor.
    Ik val niet onder de Niue look-a-likes... toch? :-o
    Zee Arenden pwnen alle vogels op de wereld
    Tennis vind ik nergens op slaan (nah oke, een balletje dan) Maar geef mij maar een fiets of een skiff^^.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nogniks Bekijk bericht
    Mooie introductie!

Ik hoorde dat je ook een tijd in het ziekenhuis hebt gelegen, is dat ook (deels) ter gevolgen van Asperger, of is dat gewoon iets 'onafhankelijks'?
    Ziekenhuis bezoek was omwille van een fistel, en staat volledig los van Asperger,

Asperger is een psychische stoornis (neem aandoening nooit in de mond, want ieder met asperger hebben er altijd al last van gehad.)

Asperger valt niet van te genezen, wel mee te leren leven. Daarom ga ik nu ook naar deeltijd behandeling.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorkynator Bekijk bericht
    Ben ik toegelaten Fire-Hawk?

Tof van je dat je je 'gebrek' even hier uitlegde
    Nu krijg je vast minder vragen over wat het nu eigenlijk is ;D

Welkom xD <== dit klopt zo hard niet xD

groet, jorky
    Nou, Asperger kent vele details, t.o.v. van PDD-NOS komt het er totaal niet overeen, maar ik vraag me af of er nog mensen zullen zijn die naar de details vragen

En bedankt, tsja, ik ben vrij nieuw hier, ik ken iedereen al ruim een jaar hiero, maar nu ik pas mijn ogen open. . . xD

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lord brun Bekijk bericht
    Hmm, volgens mij gaan je contacten via travian wel lekker

hoelang speel je nu al travian?
    4 jaartjes alweer, sinds de allereerste s1 van travian.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nulletje Bekijk bericht
    Waar staat skaten??Op welke servers speel je?Wat is je favo koekje (ik was het eerst!)

Greetzz!
    skaten is een onzinnige sport, alsof je liever met je snufferd op het asfalt klapt of op het ijs, geef mij maar schaatsen dan.

Ik speel nu alleen nog op de speed. Een halfjaar geleden was ik zo druk met travian dat ik er 20 uur per dag aan bestede.

Je laatste vraag is nogal onzinnig; Mijn favo koekje is uiteraard pannenkoek, dus waarom vraag je dat?

En jij was uiteraard eerste, maar om dat uit eigen standpunt te vermelden riekt naar een Niue look-a-like

Add;

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zusje_XXX Bekijk bericht
    wat is je lievelingskleur?
    en welkom , al hoewel je héél forum bekend bent
    Ik ben altijd van een combinatie Zwart+wit+rood/oranje geweest. Maar aangezien Zwart en wit geen kleuren zijn, kan ik niet anders dan rood/oranje kiezen, rood is te cliché.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bermuda-Ferrari Bekijk bericht
    En wat vind je van de F1?
    Het is een teamsport, maar een coureur zit toch in z'n eentje in de auto :P
    F1 is tof, helemaal als er een coureur met z'n snufferd in de banden stapel vliegt.
    Ook als dat niet gebeurd, maar ach, ik vind F1 leuk om naar te kijken, maar ik zou er niet aan mee willen doen, te veel verantwoordelijkheid die je voor een team moet aandragen.
    Laatst gewijzigd door Fire Hawk : 16-10-2009 om 18:31

“Waking up to who you are requires letting go of who you imagine yourself to be.”
    - Alan Watts -

Gebruiker Jipian's schermafbeelding

Standaard

Om eerlijk te zijn, ik ben ook niet zo goed in non-verbale communicatie. Maar wat vind jij dan bijvoorbeeld moeilijk te begrijpen? Dat iemand zich verveeld? Of dat iemand gelukkig is?

Gebruiker heb90's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nooit gemerkt dat je problemen hebt met je sociale gedrag
    Je bent één van de aardigste mensen die ik ken op het forum
    Maar ik weet zeker dat je er wel mee om leert te gaan, Ik heb er vertrouwen in
    En goed dat je het verteld

Even een vraag:Hoe voel je je op dit moment?

(Sorry als dit een onzinnig vraag is)
    Ik gaf Tranqer zijn 6e blokje

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jipian Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn, ik ben ook niet zo goed in non-verbale communicatie. Maar wat vind jij dan bijvoorbeeld moeilijk te begrijpen? Dat iemand zich verveeld? Of dat iemand gelukkig is?
    Uhm, ik kan úren over onderwerpen praten die mij interesseren, maar ik kan moeilijk zien over derden aan het gesprek, het nog wel interessant vinden, tenzij ze me verbale manier aanspreken.

Vaak word ik gewoon rotweg en bot afgekapt, wat natuurlijk niet zo vriendelijk overkomt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heb90 Bekijk bericht
    Ik heb nooit gemerkt dat je problemen hebt met je sociale gedrag
    Je bent één van de aardigste mensen die ik ken op het forum
    Maar ik weet zeker dat je er wel mee om leert te gaan, Ik heb er vertrouwen in
    En goed dat je het verteld

Even een vraag:Hoe voel je je op dit moment?

(Sorry als dit een onzinnig vraag is)
    Mijn sociale gedrag op het forum, ingame en op irc zijn een afspiegeling van wie ik werkelijk ben; Doordat ik moeilijk sociaal contact kan maken, zoek ik het makkelijkere internet op. Daar ik op een travian meeting zo dood als ene pier zal blijken.

Wellicht met een beetje deeltijd behandeling meer dat ik me makkelijker sociaal gedraag op de komende meeting, i.p.v. een hoekje opzoeken en toekijken wat anderen doen, want das ook niks aan.

En ik voel me nu uitstekend. Laatste dagen is het minder geweest, van gezeur en kritiek van zowel lrearen en zelf mijn eigen moeder, heb ik afgelopen week wel vaak gedacht om even stil te staan bij mijn leven, dan wel midden op een spoorweg overgang.

- Alan Watts -

Gebruiker heb90's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fire Hawk Bekijk bericht
    Uhm, ik kan úren over onderwerpen praten die mij interesseren, maar ik kan moeilijk zien over derden aan het gesprek, het nog wel interessant vinden, tenzij ze me verbale manier aanspreken.

Vaak word ik gewoon rotweg en bot afgekapt, wat natuurlijk niet zo vriendelijk overkomt.

Mijn sociale gedrag op het forum, ingame en op irc zijn een afspiegeling van wie ik werkelijk ben; Doordat ik moeilijk sociaal contact kan maken, zoek ik het makkelijkere internet op. Daar ik op een travian meeting zo dood als ene pier zal blijken.

Wellicht met een beetje deeltijd behandeling meer dat ik me makkelijker sociaal gedraag op de komende meeting, i.p.v. een hoekje opzoeken en toekijken wat anderen doen, want das ook niks aan.

En ik voel me nu uitstekend. Laatste dagen is het minder geweest, van gezeur en kritiek van zowel lrearen en zelf mijn eigen moeder, heb ik afgelopen week wel vaak gedacht om even stil te staan bij mijn leven, dan wel midden op een spoorweg overgang.

NIET DOEN!
    Je vind je draai wel.
    Je moet gewoon de juiste mensen vinden om mee om te gaan die jou begrijpen.
    En nee niet op internet gewoon in het echt.
    En zoek niet de makkelijkste weg door je onder een trein te gooien.
    Je komt er echt wel uit.
    Laatst gewijzigd door heb90 : 16-10-2009 om 19:32
    Ik gaf Tranqer zijn 6e blokje

Regels voor berichten